Tuomas Filppula

Puhelin + liittymä vai pelkkä puhelin

12 viestiä aiheessa

Oon tässä harkinnu puhelimen vaihtoa. Tuleeko yleensä halvemmaksi ostaa kännykkä ja sen mukana liittymä määräajaksi vai kannattaako nämä ostaa erikseen? Entä jos tulee halvemmaksi / kalliimmaksi, niin kuinka paljon suurinpiirtein jos puhelimen hinta olisi ~300€? Ja sitä liittymää ei varmaankaan em. tapauksessa (määräaikainen) voi muuttaa jos haluaakin esim. nopeamman netin siihen kesken sopimuskauden?

Tyhmiä kysymyksiä mut ei noista ota oikeen selvää, aika epäselviksi mielestäni tehty noi hinnottelut etenkin määräaikaisen ja erillisen liittymän suhteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ei ole kiire niin odota tarjousta.

Heikki

Eipä tässä sinänsä kyllä kiire ole. Vanhalla puhelimella menty vuodesta 2007 eikä siinä vieläkään ole pienintäkään vikaa esiintynyt.  :) Miten näin yleensä jos ostaa tommosen paketin ilman tarjousta? Kannattaako ottaa mielummin liittymä + puhelin -paketti halvemmalla vai vaihtaa sitten erillisen liittymän halutessaan halvempaan myöhemmin jos hinnat laskee. Vai kannattaako tosiaan sitoutua 24 kk tiettyyn hintaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanoisin yleisellä tasolla, että halvemmaksi tulee ottaa puhelin + liittymä samassa 'kytky'paketissa. Yleensä näissä tapauksissa operaattorit myyvät puhelinta halvempaan hintaan, kuin mitä puhelimen ostaisi kertamaksuna. Liittymän määräaikaisuus ei ole este yleensä liittymätyypinvaihdolle tai esimerkiksi netin nopeuden nostamiselle sopimuskauden aikana, joten tämä ei myöskään ole 'ongelma'. Kytkypuhelimet ovat myös nykyään suurimmaksi osaksi ei SIM-lukittuja ja kyllähän tuo operaattorin muutos määräaikaisuuden aikanakin nykypäivänä on mahdollista :) Suosittelen siis, että ota molemmat samaan pakettiin!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos luuri on SIM-lukittu, voipi tulla kallis lasku reissatessa. Itse olen hankkinut luurin aina käteiskauppana juuri siksi että matkakohteissa siihen voi vaihtaa paikallisen prepaidin eikä siis tarvitse maksaa itseään kipeäksi puheluista/tekstareista eikä varsinkaan datasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos luuri on SIM-lukittu, voipi tulla kallis lasku reissatessa. Itse olen hankkinut luurin aina käteiskauppana juuri siksi että matkakohteissa siihen voi vaihtaa paikallisen prepaidin eikä siis tarvitse maksaa itseään kipeäksi puheluista/tekstareista eikä varsinkaan datasta.

Onko tämä lukittu SIM-kortti ongelma?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä miksi, mutta päädyin itse puhelin+liittymä pakettiin, pelkän puhelimen sijasta  :) Joutuuhan siinä vähän sitoutumaan, mutta kai se vähän halvemmaksi tulee  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen tullut puhelimeni ostaneeksi yhtä kuuden vuoden takaista poikkeusta lukuunottamatta pelkkinä puhelimina. Tykkään että saan ostaa puhelimen halvimmalla hinnalla mistä pikkupuljusta tahansa eikä tarvi vaihtaa liittymää/tehdä uusia soppareita vanhan operaattorin kanssa. Vielä kun nykyisessä liittymässä/operaattorissa ei ole mitään valittamista (paitsi niiden elisan myyjien mielestä joilta kännyni käyn hakemassa :D) ja ne muutokset joita joskus liittymän paketteihin joutuu tekemään voi netissä hoitaa. En ole siis nähnyt mitään hyötyä ottaa aina uusi liittymä, hintaerokaan ei ole kovin suuri kun operaattorin ilmoittama kytkyhinta ei taida aina olla se todellinen. Vaan toista se oli silloin ennen vanhaan kun ne kytkypuhelimet maksoivat euron. ;D

Nimim. se sama vanha kytky on edelleen käytössä elämäni toisena puhelinliittymänä, ensimmäinen meni teliasoneran lopettaessa telefinlandin. :)

EDIT: Huomaan tässä jääväni vähemmistöön, kannattaisiko päivittää tiedot?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän vielä vähän päivitystä, eli nyt on Thaimaassa TeleWizin myymälöissä tarjous jossa Nokian C2-03 + 1-2-Call SIM-kortti jossa 50 bahtia puheaikaa yhteensä 3000 bahtia eli n. 72 euroa. Tuo sim-kortti ja sen tarjouskoodaamaton 50 bahtia on äkkiä puhuttu pois, mutta auttaa sellaista jolla ei paikallista prepaidia vielä ole. Siihenhän saa lataamisen jälkeen sitten halvemmat hinnat koodailtua sisään.

Joka tapauksessa tuo pääsyy ostokselle on se että Noksun C2-03 on 2-SIM-puhelin. Pirun näppärä siis reissatessa, kun voi pitää omaa suomisimmiä yhdessä korttipaikassa ja paikallista prepaidia toisessa, ja silti selviää yhdellä luurilla. Yhtään asiaa ei huononna se että kyseessä on kuitenkin kosketusnäyttöpuhelin melko mukavilla ominaisuuksilla (mm. muistikorttipaikka jolloin voi ladata esim. musaa mukaan reissuille), ja sitten kun tuo kakkos-sim-paikka on vielä nk. hotswap eli ei tarvitse puhelinta sammuttaa kortin vaihtoa varten niin avot.   :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilman muuta kytkynä kunhan huolehdit että luurissa ei ole SIM-lukkoa.

Minä aion taas huomenna mennä kytkykaupoille DNA:lle ja heitän lähes käyttämättömän Samsung Omnia7 (WP7) luurin vaikka Ebay:n myyntiin ja siirryn Androidin käyttäjäksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään