Guest tjh80

Vankiloillakö avointen ovien päivät?

17 viestiä aiheessa

Moi

Pisti taas silmään tälläiset uutisoinnit tältä päivältä.

Ei voi kun ihmetellä :laugh:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011080414160583_uu.shtml

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011080414158903_uu.shtml

Ei kannata ihmetellä.

Näiltä uutisilta/tapauksilta vältyttäisiin jos avovankilat ja lomat poistettaisiin.Mitä seuraisi kun suljetussa vankilassa vuositolkulla istunut kaveri heitetään "kylmiltään" ulos...,olisi uutisissa toisenlainen otsikko.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä seuraisi kun suljetussa vankilassa vuositolkulla istunut kaveri heitetään "kylmiltään" ulos...,olisi uutisissa toisenlainen otsikko.

Sekään ei mahdottomuus varsin suomen oloissa olisi, jos kerran ylläpitoon ei nykyvarat riitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sekään ei mahdottomuus varsin suomen oloissa olisi, jos kerran ylläpitoon ei nykyvarat riitä.

Kannattaisi ehkä ulkoistaa ajan hengessä ylläpito. :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaisi ehkä ulkoistaa ajan hengessä ylläpito. :laugh:

Sellanen ulkoistamisen buumihan suomessa on ollutkin jo jokusen vuotta. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sellanen ulkoistamisen buumihan suomessa on ollutkin jo jokusen vuotta. :thmbup:

Välillä tuntuu että ehkä kannattaisi ulkoistaa hallituskin,tulisi edullisemmaksi ja ehkä paremmaksi.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Välillä tuntuu että ehkä kannattaisi ulkoistaa hallituskin,tulisi edullisemmaksi ja ehkä paremmaksi.  ;D

Mitäs jos myytäisiin koko Suomi Kiinalle? Niillä on rahaa. Ovat jo ostaneet suomalaisia yrityksiä kaikessa hiljaisuudessa (mm. Puukeskus) ja USA on Kiinalle velkaa joitain tuhansia miljardeja!! Eipä mene kauan kun joku kiinalainen herra Huu sanoo Obamalle että voisit ruveta katselemaan uutta kämppää, sillä minä muutan tänne valkoiseen taloon...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Poliisin kootut selitykset:

Onko Hilden vaarallinen muille?

- Mitään tällaista ei ole syytä olettaa. Ainakaan tällaista tietoa meillä ei ole.

Poliisi ei ole julkistanut miehen tuntomerkkejä tai valokuvaa. Kaikon mukaan se tulee "harkittavaksi lähitulevaisuudessa".

- Näin alkuvaiheessa emme halua antaa kuvaa julkisuuteen, että henkilö itse ei saisi tietoonsa, että poliisi on häntä etsimässä.

Mutta kai hän tietää, että häntä etsitään, kun kadonneesta vangista on ollut artikkeleita useissa medioissa?

- Mutta välttämättä se tieto ei heti hänelle kulkeudu. Emme tiedä, kuinka aktiivisesti hän seuraa mediaa. Ja välttämättä kaikki ystävät ja rikoskumppanit ja kylänmiehet eivät vielä tiedä, kenestä on kyse.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yleensä nämä tapot ym. ovat "jäsentenvälisiä" joten ulkopuoliset eivät taida olla vaarassa elleivät itse aloita.Poliisilla saattaa olla enemmän tietoa asiasta, eivät välttämätic kerro aivan kaikkea.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näitä omia lomanjatkoja tosiaan taitaa sattua silloin tällöin. Itse livahtaminen ei ole kummoinen suoritus, mutta puntiksella olo on kuitenkin aika orpoa - ja oikeasti karkuteillä kaksin verroin kalliimpaa. Eikös sitä Urpo Lahtisenkin jättiomaisuus saatu aika hyvin kulumaan piileskelyyn.

Aikoinaan, kun Haminan työsiirtola saneerasi ja restauroi vanhoja museokohteita, pääsin seurailemaan näitä avotouhuja. Keskimäärin duunarit olivat motivoituneita ja mieluummin nauttivat luottamukseen perustuvasta palkkaduunista kuin istuivat pytyssä hautomassa pakoaikeita.

Oli siellä ns. koviakin jannuja hommissa. Muuan väkivaltarikollinen hitsasi Sotkun ullakolle disainaamani vaatenaulakot niin hienosti, että päätettiin antaa paremmankin museokohteen vastaava työ hänelle. "Valitettavasti" mies pääsi siviiliin ennen kuin asia tuli ajankohtaiseksi. Eräänä päivänä vastaava mestari kuitenkin muhoili tyytyväisenä: "No nyt se tappo miehen Kotkassa ja tulee takaisin!" (Hieman kyllä nieleskelin tuon kuultuani)

Välillä sattui niinkin, että joku duunareista teki ns. "valjakkalat" ja jäi tulematta kämpille. Se oli aina gudbai työsiirtola palkkaduuneineen ja helou taas suljettu laitos. Ja arvaa harmittiko...

Välillä voisi lehdissä julkaista otsikoita: "Yrityksen toimihenkilö myöhästyi aamulla kokouksesta!", "Aviomies koko yön poissa kotoa!", "18-vuotias ei tullut päivälliselle!" ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän ne hallitukset(kin) teillä siellä Ruotsissa ovat toimineet jo vuosia ihan hyvin verrattuna näihin meidän hallituksiin. Kohta ruotsalaiset katsovat taas vierestä vahingoniloisina, kun tyhmät suomalaiset alkavat maksamaan koko Etelä-Euroopan (siis riskisijoittajien tekemiä) velkoja. Se on vissiin sitä EU:n "kovaa ydintä", jonne on päästy. Pian olemme samassa jamassa Islannin kanssa - ilman, että olisimme itse eläneet yli varojemme.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nythän aina kannattaa muistaa että nämä vapaalla olevat ja pienin tuomioin pärjäävät ei ole oikeuslaitoksen eikä poliisin syytä, siellä toimitaan juurikin lain mukaan ja tuomiot annetaan sen mukaan.Tuomiot annetaan valistuneen seurakunnan ja tuomarin mielen mukaan, jos ollaan tyytymättömiä, eikun seuraavissa vaaleissa äänestämään pätevämpää porukkaa ohjaksiin.

Olen seurannut vuosittain näitä keskusteluja, nuoret ilmoittavat että eivät osallistu vaalehin kun kaikki on ihan ISMO eli ihan sama mulle oikeesti, lausutaan laahaten.

Tarpeeksi porukkaa kun äänestää henkilöitä jotka ovat kanssasi samaa mieltä ja vielä sen toteuttavatkin eikä hiivi taustakuoroksi kun lihapatojen ääreen ovat päässeet, sieltä tuo raja löytyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus aikanaan 90-luvulla Lahden keskussa pyöriessä tuli minulle tuntematon kaveri kysymään että voisinko auttaa. Kaveri kertoi että hän oli ollut kymmenen vuotta linnassa ja päässyt juuri pois. Mies oli saanut juuri pankkikortin ja hänellä ei ollut hajuakaan siitä miten sitä käytetään. Luultavasti kiven sisään joutuessaan sellaisia ei vielä ollut olemassakaan. Minä tietysti mietin, että tässä on joku koira haudattuna, varsinkin kun sitä kymmenen vuoden kakkua tuskin oli omenavarkaudesta saatu.

Mutta koska haluan uskoa kaikista ihmisistä hyvää ja varsinkin kaveri oli erittäin kohtelias, päätin antaa apua. Lähin automaatti oli muutaman kymmenen metrin päässä, joten menimme siihen opiskelemaan. Kaveri antoi minulle kortin ja tunnusluvun kun sanoin että sellainen tarvitaan. Näytin sitten miten rahaa nostetaan, ja kerroin lopuksi että tunnusluku kannnattaa opetella ulkoa, eikä kuljetella sitä mukana. Kaveri kiitteli saamastaan opista vuolaasti ja poistui ihmisvilinään.

Tuon tapauksen jälkeen sitä vasta havahtui kuinka paljon maailma menee eteenpäin kymmenessä vuodessa. Tuokin miespolo oli siinä yhteiskunnassa pallo hukassa ihan arkisten, jokapäiväisten, asioiden kanssa.

Lopuksi sitten mietin että miksi se kaveri poimi siitä ihmisvirrasta juuri minut opettajakseen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään