Petri Lehtovirta

Uusi helikopteriyhteys Line-Support Oy Helsinki - Tallinna

107 viestiä aiheessa

Aamulennon toinen matkustaja ilmoittautuu myöskin foorumille  :)

Kiitos omastakin puolesta Karille ja muille Copterlinen porukoille.

Lento oli aivan mahtava kokemus ja aivan varmasti jos tulee joskus tarve joskus käydä tallinnassa esim työn tai jonkun muun asian takia nopealla aikataululla tulen harkitsemaan kopterikyytiä.

 

- Jani  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Miten todistan, että olen Foorumin jäsen?" Meille riittää miehen tai naisen sana ja bookkaukset Samulin kautta. Tästä jutusta tuli todellinen win-win juttu. Me uskomme, että halukkaat pääsevät näkemään ja kokemaan jotain ihan uutta ja samalla antamaan hyvää palutetta asioista joita meidän oman organisaation silmät eivät näe. Teretulemast!

 

Anteeksi tyhmä kysymys......  :-[

 

Minän olla foorumi jäsen. Minun ystävä (Ei olla foorumi jäsen) käyttää myös menneisyys tämä palvelu ja mikäli hän haluta (Minä mahdollisesti suosittaa) Teidän palvelu, hän mahdollisesti saada myös tämä etuisuus? (minä en uskoa olla mukana tämä hänen matka >:()

 

 

Anteeksi minän tyhmä kysymys kun haluta antaa hyvän ystävälle mahdollisuus edullinen ja laatu palvelu....

 

 

Cathy  ^-^

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Anteeksi tyhmä kysymys......  :-[

 

Minän olla foorumi jäsen. Minun ystävä (Ei olla foorumi jäsen) käyttää myös menneisyys tämä palvelu ja mikäli hän haluta (Minä mahdollisesti suosittaa) Teidän palvelu, hän mahdollisesti saada myös tämä etuisuus? (minä en uskoa olla mukana tämä hänen matka >:()

 

 

Anteeksi minän tyhmä kysymys kun haluta antaa hyvän ystävälle mahdollisuus edullinen ja laatu palvelu....

 

 

Cathy  ^-^

 

Tervetuloa, välitä viesti hänelle, että toimii ohjeiden mukaisesti ja varaa matkan annetun meilin tai puhelinnumeron kautta.     

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote 11.10.2011 klo 15.30

 

Copterline peruu lentovuoroja varaosatoimituksen viivästyksen vuoksi

 

Copterline  peruu lentovuoroja tänään ja huomenna helikopterin varaosatoimituksen viivästyksen vuoksi.

 

Toimitusjohtaja Kari Ljungberg: – Helikopteritehtaan varaosatoimitus ei ole saapunut ajoissa ja siksi joudumme nyt nolosti peruuttamaan lentovuoroja Helsinki - Tallinna -reitiltä. Olemme todella pahoillamme matkustajillemme aiheutuneesta harmista ja vaivasta. Otamme henkilökohtaisesti yhteyttä jokaiseen matkan varanneeseen matkustajaan ja hoidamme varausten siirron tarvittaessa vaihtoehtoisille reiteille. Luonnollisesti korvaamme matkustajille kaikki aiheuttamamme kustannukset.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

TIEDOTE 13.10.2011 klo 16.00

 

Copterline lentää taas aikataulun mukaisesti Helsinki–Tallinna-reittiä

 

Copterline on tänään palannut normaaliin aikatauluun Helsinki–Tallinna-reitillä. Yhtiö tiedotti tiistaina peruuttaneensa lentovuoroja viivästyneen varaosatoimituksen vuoksi.

Erityisesti liikematkustajia palvelevat helikopterilennot lähtevät Helsingin Hernesaaresta klo 8, 10, 12, 15 ja 17. Tallinnan Linnahallista paluulento lähtee aina puolen tunnin päästä takaisin. Terminaaliin tulee saapua viimeistään 10 minuuttia ennen lähtöaikaa. Lentoaika pääkaupunkien välillä on 18 minuuttia.

 

Toimitusjohtaja Kari Ljungberg: – Saimme puuttuneen varaosakomponentin keskiviikkona sovitusti AgustaWestlandin helikopteritehtaalta. Nyt reittiliikenne toimii taas normaalisti. Olimme peruutusten vuoksi henkilökohtaisesti yhteydessä kaikkiin matkustajiimme ja saimme järjesteltyä vaihtoehtoiset reitit. Pyydämme anteeksi matkustajillemme aiheuttamaamme vaivaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

TIEDOTE 27.10.2011

 

Copterlinelta uudet lentoaikataulut ja halpalennot

 

Copterline muuttaa lentoaikataulujaan liikematkustajien ajankäytön parantamiseksi. Aamun ensimmäisiä lentovuoroja aikaistetaan ja vastaavasti illan viimeisiä siirretään myöhemmäksi. Samalla helikopteriyhtiö houkuttelee uusia matkustajia halpalipuilla.

 

Liikematkustajilta saamansa palautteen perusteella Copterline aikaistaa ensimmäistä lentoaan sekä Helsingistä että Tallinnasta. Ensi viikolla siirrytään uuteen aikatauluun, jossa ensimmäinen lento Helsingistä lähtee jo klo 7.30. Matkustajat ovat toivoneet aikaisempaa lentoa Tallinnaan, jotta he välttävät Helsingin keskustan aamuruuhkan. Vastaavasti Virosta tulevat matkustajat saapuvat Helsinkiin jo klo 8.18, jolloin he ehtivät yhdeksältä alkaviin kokouksiin myös kantakaupungin ulkopuolelle.

 

Illalla viimeinen lento lähtee Helsingistä kello viiden sijaan vasta klo 18.00 ja Tallinnasta vastaavasti klo 18.30. Näin myös pitkän työpäivän tehneet liikematkustajat ehtivät lennolle mukaan. Kaikille lippunsa jo ostaneille ilmoitetaan aikataulujen muutoksesta henkilökohtaisesti.

 

– Kuuden viikon aikana olemme saaneet selkeän kuvan liikematkustuksen kysytyimmistä lentovuoroista. Muutoksilla pyrimme parantamaan keskipäivän lentojen suosiota. Nyt liiketapaamiset voi hoitaa entistä tehokkaammin aamu- tai iltapäivän aikana. Matkustajalle jää aamupäivällä aikaa perillä neljä tuntia ja iltapäivällä kuusi tuntia, toteaa Copterlinen toimitusjohtaja Kari Ljungberg. – Copterlinen matkustajamäärä on kasvanut joka viikko. Toistaiseksi paras päivämme on ollut viime viikon perjantai.

 

Uutuutena Copterline tuo myyntiin JOKER-halpaliput. Ainoastaan netistä ostettavat JOKER-liput maksavat halvimmillaan vain 89 €. Lipun hinta vaihtuu automaattisesti koneen varaustilanteen sekä varaushetken mukaan. Halpalipuilla Copterline houkuttelee kokonaan uusia matkustajaryhmiä kokeilemaan helikopterimatkustusta. – JOKER-lipuilla nopeat ja onnekkaat pääsevät kopterin kyytiin hyvin edullisesti, jopa edullisemmin kuin laivojen business-luokkaan, Ljungberg kertoo.

 

JOKER-halpaliput ovat myynnissä osoitteessa: www.copterline.com

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli kanssa bookattua ensi tiistaille kun sattui osumaan tarve päästä iltasella Tallinnasta kotia.. Vaihtelua lautalle ja mielenkiinnolla odotan. Noin modernilla kopterikalustolla ei olekaan tullut ikinä matkustettua. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli kanssa bookattua ensi tiistaille kun sattui osumaan tarve päästä iltasella Tallinnasta kotia.. Vaihtelua lautalle ja mielenkiinnolla odotan. Noin modernilla kopterikalustolla ei olekaan tullut ikinä matkustettua. :)

 

Ja mukavaa kyytiähän tuo oli, on tuo alle puoli tuntia autosta autoon matkustusaika sen verran luksusta että varmaan tulee jatkossakin tuettua jos Helsingin kautta joutuu Tallinnan suunnalla käymään. Flyben tuleva Turku-Tallinna yhteys tosin harventanee tarvetta jos jää aikatauluun pidemmäksi aikaa.

 

18:30 lennolle mulla oli standby-lippu, jonka vaihto 16:30 lennolle onnistui hienosti kun pääsikin aikaisemmin lähtemään. Kahdeksan matkustajaa tällä lennolla yhteensä koneessa. Terminaalien toiminnasta kummassakaan päässä ei mitään negatiivista sanottavaa, kaikki sujui kuten pitikin.

 

Oliko korvatulppia muuten jaossa Tallinnan terminaalissa jossakin? Jos ei ollut niin moisten jako ei välttämättä olisi huono idea, ne ei juuri mitään maksa ja kyllä tuo kopteri kuitenkin sen verran melua matkustamoonkin pitää. Osalla näytti moiset olevan, mutta en ainakaan huomannut missään näkyvillä jaossa..

 

Ainoa mikä jäi harmittamaan oli voitettu takanurkan paikka, sieltä 3A:sta ei pahemmin avioniikkaa näkynyt. Olisi ollut ihan mielenkiintoista seurata nykyaikaisen kopterin ajoa vähän lähempää. Noh, aina ei voi voittaa. :)

 

Onko noissa muuten oikeasti lentokorkeus se lennon alussa mainitut 400 metriä? Näin PPL-pilotin silmin näytti korkeimmillaankin reilusti alle tuhannelta jalalta ja valtaosin viidensadan paikkeilta, mutta voihan se olla että erehtyykin..

 

Pistetään pari kuvaa jakoon myöhemmin kun selviää kotia asti..

 

EDIT: Ja kaikki ne pari räpsyä http://stnz.fi/gallery/index.php/random/Copterline-2011-11-08

 

width=800 height=538img_2478.jpg?m=1320778687 [/img]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko noissa muuten oikeasti lentokorkeus se lennon alussa mainitut 400 metriä? Näin PPL-pilotin silmin näytti korkeimmillaankin reilusti alle tuhannelta jalalta ja valtaosin viidensadan paikkeilta, mutta voihan se olla että erehtyykin..

 

 

Olin itse lentämässä tuon lennon ja kyllä se cruising korkeus oli 1300 ft, eli 400 m. Merellä lentäessä kun ei ole mitään vertailukohtaa,  niin korkeuden ja nopeuden arviointi on melko vaikeaa silmällä. Tallinnaan päin tullessa meillä oli maanopeutta 158 kts ja Helsinkiin päin 138 kts (IAS oli mennen tullen 145 kts). Tuolla 18.30 lennolla olisit päässy näkemään heti lähdöstä Helsingin valot ja laivojakin laskimme olleen näköpiirissä yli 20.

Olisit vain kertonut check-in tilanteessa, että toivot pääseväsi ensimmäiselle riville, niin olisivat tytöt sen sinulle kyllä järjestäneet. Mutta ensi kerralla tiedät. Teretulemast, Kari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olin itse lentämässä tuon lennon ja kyllä se cruising korkeus oli 1300 ft, eli 400 m. Merellä lentäessä kun ei ole mitään vertailukohtaa,  niin korkeuden ja nopeuden arviointi on melko vaikeaa silmällä. Tallinnaan päin tullessa meillä oli maanopeutta 158 kts ja Helsinkiin päin 138 kts (IAS oli mennen tullen 145 kts). Tuolla 18.30 lennolla olisit päässy näkemään heti lähdöstä Helsingin valot ja laivojakin laskimme olleen näköpiirissä yli 20.

Olisit vain kertonut check-in tilanteessa, että toivot pääseväsi ensimmäiselle riville, niin olisivat tytöt sen sinulle kyllä järjestäneet. Mutta ensi kerralla tiedät. Teretulemast, Kari

 

Joo merellä on tosiaan paha sanoakin korkeutta. Siinä Naissaaren tasalla pikkusaaria ylittäessä vielä näytti oudon alhaiselta ollakseen 1300ft, kun reilu kuukausi sitten siitä sellaisella 1200ft korkeudella itse ajeli Cessnanraadolla. Se ei tosiaan loppureitin korkeudesta kyllä kerro mitään.. :)

 

Tarvii muistaa ensi kerralla eturivin paikkoja kysellä. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisit vain kertonut check-in tilanteessa, että toivot pääseväsi ensimmäiselle riville, niin olisivat tytöt sen sinulle kyllä järjestäneet. Mutta ensi kerralla tiedät. Teretulemast, Kari

 

Pitääpä tuo muistaa, jos joskus mukaan lennolle pääsisin. Mutta ihmettelen vaan, missä tuo lennon perämies sitten mahtuu istumaan... ??? :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olin itse lentämässä tuon lennon ja kyllä se cruising korkeus oli 1300 ft, eli 400 m...

 

Tässä jälleen hyvää esimerkkiä muille asiakaspalvelusta, joka jatkuu vielä matkan jälkeen...  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitääpä tuo muistaa, jos joskus mukaan lennolle pääsisin. Mutta ihmettelen vaan, missä tuo lennon perämies sitten mahtuu istumaan... ??? :P

Arttu, oletko ruvennut vaatimattomaksi, kun et havittele kipparin jakkaraa ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Arttu, oletko ruvennut vaatimattomaksi, kun et havittele kipparin jakkaraa ;)

 

Minähän olen aina ollut vaatimattomuuden perikuva ja elävä ilmentymä... ;D (mutta jos paluumatkan saisi sitten kipparin jakkaralla istua ::))

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

(mutta jos paluumatkan saisi sitten kipparin jakkaralla istua ::))

 

Valitettavan harva lipunvarausjärjestelmä sallii paikkavalinnaksi tai -preferenssiksi Seat 0A:n...  :/

 

/Samuli

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

TIEDOTE 28.11. klo 16:15

 

Copterline lisää vuoroja ja lentää myrskystä huolimatta

 

Navakka syysmyrsky rajoittaa Helsingin ja Tallinnan välistä laivaliikennettä. Osa pikalaivavuoroista on peruutettu ja suuremmillakin laivoilla tuuli saattaa aiheuttaa myöhästymisiä. Helikopterit sen sijaan lentävät tuulesta huolimatta normaalin aikataulun mukaisesti. Copterline on lisännyt lentovuorojen määrää.

 

Copterline on lisännyt edestakaisten reittilentojen määrää seitsemään päivässä. Perjantaisin lennetään kahdeksan vuoroa. Nopea helikopterireitti Helsingin ja Tallinnan välillä toimii normaalilla aikataululla tuulisesta säästä huolimatta. Etenkin liikematkustajille on tärkeää päästä perille sovittuun aikaan.

 

– Toivotamme kaikki laivasatamaan jäävät matkustajat tutustumaan Tallinnan ilmasiltaan. Kehno sää kiusaa helikopterimatkustajia ainoastaan siirryttäessä terminaalista koneeseen, kertoo Copterlinen toimitusjohtaja Kari Ljungberg. – Vastatuulessa Copterlinen matka-aika saattaa 18 minuutin sijaan venyä 23 minuuttiin. Myötätuulessa palaamme takaisin 15 minuutissa.

 

Lisätyn aikataulun mukaiset helikopterireittilennot lähtevät Helsingin Hernesaaresta klo 7.30, 10, 13, 15, 16, 17 ja 18. Tallinnan Linnahallista paluulento lähtee aina puolen tunnin päästä takaisin. Perjantaisin Copterline lentää lisäksi klo 19 vuoron Tallinnaan ja 19.30 vuoron takaisin Helsinkiin.

 

Terminaaliin tulee saapua viimeistään 10 minuuttia ennen lähtöaikaa. Lentoaika pääkaupunkien välillä on 18 minuuttia.

 

– Olemme tyytyväisiä toiminnan käynnistymiseen. Copterlinen matkustajamäärät ovat kasvaneet viikoittain. Asiakaskuntamme koostuu hyvin monipuolisesti niin liikematkustajista kuin yksityisistäkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

TIEDOTE klo 8:30

 

Copterline lisää lentovuoroja Tallinnaan myrskystä huolimatta

 

Copterline lisää lentovuoroja Helsinki-Tallinna välillä huolimatta tälle perjantaille ennustetusta myrskysäästä. Myrsky ei vaikuta lentämiseen helikopterilla. Huomisesta alkaen Copterlinen lentää seitsemän edestakaista vuoroa maanantaista perjantaihin klo 7.30, 10, 13, 15, 16, 17, 18 ja 19. Matka-aika keskustasta keskustaan on 18 minuuttia.

 

– Lisäämme lentovuoroja, koska myrskyisät säät ovat lisänneet helikopterireitin kysyntää Helsingin ja Tallinnan välillä. Kovassakin tuulessa Copterline lentää pehmeästi Suomenlahden yli jatkossa seitsemän kertaa joka arkipäivä, kertoo Copterlinen toimitusjohtaja Kari Ljungberg – Etenkin virolaisten matkustajien määrä on ollut voimakkaassa nousussa.

 

Tuulen ennustetaan nousevan merialueilla yli 20, puuskissa jopa yli 25 metriin sekunnissa. Tuulen suunnasta riippuen Copterline saattaa olla viisi minuuttia myöhässä vastatuulen vuoksi Tallinnaan mentäessä, mutta takaisinpäin tultaessa matkustusaika lyhenee myötätuulessa parhaimmillaan 14 minuuttiin. Pikalaivojen ennustetaan myrskyn vuoksi jäävän satamaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Postimees (Viron toinen suuri päivälehti) kirjoittaa Copterlinen uudelleen käynnistymisen olleen yllätyksiä täynnä, mm:

 

- toisin kuin ennen, virolaiset muodostavat matkustajista suurimman osan

- asiakaskunta on täysin uutta; edellisen operointikauden asiakkaat ovat "kadonneet"

 

http://www.e24.ee/698100/tv3-copterline-i-uus-tulemine-on-toonud-mitmeid-ullatusi/

 

En tiedä mutta olisiko että suomalaisiin firmoihin on iskenyt lama jolloin bisnesmatkustajat puuttuu? pimeäntyön virolaiset lienee ainoat joilla on varaa lentää kopterilla ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kopteri on itse asiassa ainakin kustannustehokkaampi ja taitaa olla suoraankin edullisempi kuin kiinteäsiipisen lentolippu tai laivojen business-luokan liput ja/tai hytit. Ainakin tuon Postimees -jutun perusteella; mututuntumalla kallistuisin samalle kannalle.

 

Laivoilla ja koneissa sen sijaan näkee suomalaisfirmojen edustajia edelleen - ehkä he eivät vielä ole äkänneet parempaa vaihtoehtoa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Copterlinen lehdistötiedote:

 

Kai Mäkelä suuromistajaksi helikopteriyhtiöön

 

Copterlinen osakeanti kävi kaupaksi

 

Nopean helikopterireitin Helsingin ja Tallinnan välillä aloittaneen Copterlinen osakeanti kävi kaupaksi vuodenvaihteen turbulentista markkinatilanteessa. Yhtiö haki suunnatulla annilla sijoittajilta miljoonaa euroa käyttöpääomarahoitusta.

 

”Copterline on saanut joka kuukausi nauttia kasvavista asiakasmääristä ja olemme lisänneet uusia reittivuoroja joustavasti kysynnän mukaan. Tavanomaisen henkilöliikenteen lisäksi olemme saaneet toistakymmentä yrityssopimusta usean tuhannen henkilön säännöllisestä reittiliikenteestä. Uusi konseptimme on osoittautunut toimivaksi”, kertoo Copterlinen toimitusjohtaja Kari Ljungberg ja jatkaa: ”Asiakasmäärän mukavasta kasvusta huolimatta emme toki ole vielä kannattavia. Suunnatulla osakeannilla haimme yhtiölle lisää käyttöpääomaa hyvin alkaneen kasvun jatkamiseksi.”

 

Copterlinen suurimmat omistajat osakeannin jälkeen ovat: Lentopinta Oy 30,7%, Kari Ljungberg 15,1%, Martin Berner 8,5 %, Kai Mäkelä 8,2%, JSH Capital 5,4%, CITo International 5,2%, Eurotum Oy, 4,9%, Karisma Invest 4,8%, Heteva Oy 3,9% ja Matti Korpela 3,7%.

 

”Copterlinen tarjoamalle nopealle reittiliikenteelle Suomenlahden yli on markkinoilla aito tarve, sehän on aivan selvää. Sitäkin enemmän minua kiinnostaa kuitenkin yhtiön tulevaisuus, yhteistyö venaläisten kanssa, mahdollisuus jonakin päivänä liikennöidä Pietariin ja ehkä jopa listautuminen pörssiin. Näen hyvänä ajatuksena, että venäläiset sijoittajat voisivat tulla mukaan yhtiön osakkeenomistajiksi mahdollisesti jo seuraavalla antikierroksella”, kiteyttää sijoitusstrategiaansa Kai Mäkelä.

 

Copterline

hallitus

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Copterlinen lehdistötiedote:

 

 

Copterline aloitti palvelukilpailun Suomenlahdella

 

Hallituksen puheenjohtajaksi palvelumarkkinoinnin tohtori Jarmo R. Lehtinen

 

Copterline haastaa Helsingin ja Tallinnan välisen reittiliikenteen panostamalla nopeuteen, henkilökohtaiseen palveluun ja puolittamalla sopimusasiakkaiden lentohinnat 129 euroon per suunta. Yhtiö pyrkii kasvattamaan markkinaosuutta Suomenlahden ylittävistä yli 6 miljoonasta matkustajasta korostamalla edestakaisen helikopterimatkan tarjoamaa viiden tunnin ajansäästöä. Helmikuun alussa Copterlinen koneiden täyttöaste on noussut jo lähes 50 prosenttiin. Viime viikolla syntyi uusi ennätys matkustajamäärissä.

 

Copterline kisaa palvelumarkkinoinnilla erityisesti lentoyhtiöiden ja matkustajalaivojen bisnesluokan kanssa. Menopaluulipun hinnan puolittaminen tuo helikopterilennon kustannukset samalle tasolle lentokoneen ja laivaliikenteen businessluokan lipun kanssa, mutta tarjoaa niihin nähden peräti 5 tunnin päivittäisen ajansäästön.

 

– Entistä yksilöllisempi palvelu, lento keskustasta keskustaan 18 minuuttia ja terminaaliin vain 10 minuuttia ennen lähtöä, taksit valmiina odottamassa ja nyt vielä uusi huippuedullinen hintaluokka.

Kyllä helikopteri on aidosti kilpailukykyinen vaihtoehto perinteiselle Tallinnan reittiliikenteelle, toteaa Copterlinen toimitusjohtaja Kari Ljungberg, ja jatkaa: – Suurten laivojen tai hitaan lentokentän on täysin mahdotonta tarjota samaa nopeutta, ajansäästöä ja henkilökohtaista palvelua.

 

Hallituksen puheenjohtajaksi nousi kauppatieteen tohtori Jarmo R. Lehtinen

 

Copterlinen uudeksi hallituksen puheenjohtajaksi on valittu palvelujen markkinoinnista väitellyt kauppatieteen tohtori Jarmo R. Lehtinen. Lehtinen tunnetaan mm. Finlandia-talon hallituksen puheenjohtajana ja asiakkuuksien johtamiseen keskittyvän Aspectum Oy:n pääomistajana. Edellinen hallituksen puheenjohtaja Kari Österlund jatkaa hallituksen jäsenenä.

 

– Copterlinen palvelujen kysyntä kasvaa tasaisesti. Viime viikolla saavutimme oman ennätyksemme matkustajamäärissä. Helikopterin täyttöaste lähestyy 50 prosenttia. Kysytyimpiä ovat loppuviikon aamu- ja iltavuorot, toteaa yhtiön hallituksen uusi puheenjohtaja Jarmo R. Lehtinen, ja jatkaa: – Puoli vuotta toimineelle lentoyhtiölle 50 prosentin täyttöaste ja viikoittain nousevat matkustajamäärät ovat hieno saavutus, etenkin kun ottaa huomioon kuinka runsasta kilpailu matkustajista Suomenlahdella on.

 

Copterline aloitti toimintansa elokuussa 2011. Yhtiön helikopteri lentää Helsingin Hernesaaren ja Tallinnan Linnahallin väliä joka arkipäivä seitsemän edestakaista vuoroa. Copterlinen lento keskustasta keskustaan kestää 18 minuuttia. Lennot operoidaan 15-paikkaisella Agusta Westland -helikopterilla.

 

KTT Jarmo R. Lehtisellä on noin 30-vuotinen ura liikkeenjohdon konsultoinnista. Hänen väitöksensä palvelumarkkinoinnista oli lajissaan ensimmäisiä maailmassa. Lehtinen on toiminut konsulttiuran lisäksi mm. S-ryhmän kehitysjohtajana ja professorina Suomessa ja Yhdysvalloissa. Hänen kirjoittamiaan kirjoja on julkaistu yli 10 kielellä, viimeksi kiinaksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote 8.3.2012 klo 9:50

 

Copterline peruuttaa torstain reittilennot Helsingin ja Tallinnan välillä

 

Copterline on peruuttanut torstain reittiliikenteen Helsingin ja Tallinnan välillä helikopterin autopilotin varajärjestelmässä ilmenneen ohjelmiston virheilmoituksen vuoksi.

 

Toimitusjohtaja Kari Ljungberg: "Helikopterin autopilotin varajärjestelmä ei kytkeytynyt päälle eikä virheen syytä pystytty välittömästi yksilöimään. AgustaWestlandin Italian tehdas ja Belgian huoltoyksikkö pyrkivät ratkaisemaan ohjelmistovirheen yhdessä oman huoltoyksikkömme ammattilaisten kanssa. Autopilotin varajärjestelmässä havaitun virheen vuoksi olemme pakotettuja perumaan torstain reittivuorot Helsingin ja Tallinnan välillä, sillä Copterline ei ota lentoliikenteessä pienintäkään riskiä."

 

Kaikille asiakkaille on tiedotettu peruutuksista ja heille järjestetään korvaavat kuljetukset.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään