Perttu Karivalo

Red Arrows 4 pudonnut

34 viestiä aiheessa

Red Arrowsit palaavat esiintymään huomenna. Ensimmäinen esiintyminen Flt Lt Jon Eggingin hengen vaatineen onnettomuuden jälkeen tapahtuu RAF Linton-On-Ousen "perhepäivänä".

 

The team will fly at RAF Linton-on-Ouse families day in North Yorkshire and at Chatsworth House Country Fair in Derbyshire on Friday.

 

A Red Arrows spokesman said they would be flying in Flt Lt Egging's memory.

 

Esiintymiset tapahtuvat kahdeksan koneen muodostelmassa.

 

http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-lincolnshire-14755678

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

. Siinä kone meni silmukan jälkeen liian matalalle (maahan).  Kaksipaikkaisen koneen toinen lentäjä laukaisi heittoistuimen ylösalaisesta koneesta maan suuntaan ja lentäjä sai surmansa. .

 

Nyt on ihan pakko kysyä että jos silmukasta oikaisun jälkeen menee mäkeen, niin miten kone voi olla silloin selällään?? Oliko kyseessä ulkopuolinen silmukka??

 

Kysyy epätietoinen Tuusulasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt on ihan pakko kysyä että jos silmukasta oikaisun jälkeen menee mäkeen, niin miten kone voi olla silloin selällään?? Oliko kyseessä ulkopuolinen silmukka??

 

Kysyy epätietoinen Tuusulasta.

 

Silmukan laella liian matalalla, oikaisussa liian alas, mäki vastassa, osuttiin puihin, kone kääntyi osumien johdosta kyljelleen ja heittoistuin lensi mäkeen... alas kone tuli tietääkseni oikein päin, muuten ei Uhari olisi voinut takapenkillä selvitä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Silmukan laella liian matalalla, oikaisussa liian alas, mäki vastassa, osuttiin puihin, kone kääntyi osumien johdosta kyljelleen ja heittoistuin lensi mäkeen... alas kone tuli tietääkseni oikein päin, muuten ei Uhari olisi voinut takapenkillä selvitä.

 

Kiitos Kari selvennyksestä!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo Ilmavoimien Hawk-kaputti sattui  17.3. 1981, siitä on varmaan kuvaus jossain vanhassa Ilmailu-lehdessä. Tuossa onnettomuudessa lauenneen heittoistuimen paikalla istunut pilotti siis menehtyi. Tuo jäi aikanaan mieleen, kun Hawk oli uusi kone ilmavoimien kalustossa. Maahan asti menneessä silmukassa ennen maahanmenoa pilotti laukaisi heittoistuimen vinossa olleesta koneesta.    

 

Wikipedia, hakusana Suomen Ilmavoimien lento-onnettomuudet:

"17. maaliskuuta 1981 Pirkkalassa taitolentoharjoituksessa liian matalalta aloitetun silmukan oikaisun jälkeen ohjaaja kapteeni K.Heilimo menehtyi heittoistuinhypyssä koneen jo törmättyä puihin. Heittoistuinta käyttämätön Hawkin (HW-302) kyydissä ollut majuri J.Uhari loukkaantui maahansyöksyssä vakavasti."

 

Puolustusvoimat.fi, Heittoistuinhypyt Ilmavoimissa:

"9. BAE Hawk, Pirkkala, 17.3.1981

Esittelylentoa harjoitellut Satakunnan Lennoston HW-302 törmäsi maahan silmukan

oikaisussa. Matalalla puolittain selkäasennossa olleesta koneesta heittoistuimella

pelastautumista yrittänyt ohjaaja menehtyi osuessaan maahan. Koneen mukana maahan

syöksynyt matkustaja loukkaantui vakavasti."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä, mitä tarkoitat.! 

 

Parempi on, että lentäjä selviää ehkä hengissä heittoistuimessa kovassa kiihtyvyydessä . Toinen vaihtoehto on tulla koneen mukana maapalloon .

 

Parempi on, että kaikki väärään suuntaan lähteneet ilmailijat käännetään helvetillisellä kiihtyvyydellä nousemaan ylöspäin ja suurella todennäköisyydellä tapetaan siinä samalla ihan vaan siksi, että JOS joku laukaisisi sen tosi matalalla...?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Menipä hetki löytää tämäkin aihe tuolta foorumin syvyyksistä...

 

Eli... tänään sitten julkistettiin kyseisen elokuussa 2011 tapahtuneen onnettomuuden tutkimuksen tuloksia. Kuulemma virallinen raportti julkaistaan ensi viikolla.

 

http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-20708693

 

An inquest heard Flt Lt Egging may have succumbed to G-force impairment before attempting to correct his course in the moments before the impact.

 

The court heard a service inquiry, led by Wing Cdr Mark Rodden, concluded "A-loc" - almost loss of consciousness due to G force - was the likely cause of the crash.

 

Eli suomeksi, onnettomuuden todennäköisin syy oli se, että Flt lt Jon Egging menetti tajuntansa lähes kokonaan g-voimien takia. Mitä ilmeisimmin koskaan ei tulla täysin tietämään mitä todella tapahtui ja miksi.

 

Bournemouthin paikallislehti seurasi kuolemansyyntutkijan selvitystä paikan päällä:

 

http://www.bournemouthecho.co.uk/news/10105697.Jon_Egging_inquest_to_open_this_morning/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään