Ville Kokkonen

Rikkinäinen HP DV6500

7 viestiä aiheessa

Nonnih, elikkäs minulla on yksi emolevyvikainen HP DV6500 läppäri. Siinä on joku AMD tuplaydinprossu ja muuten kone on ihan kunnossa. Sitten minulla on toimiva läppäri, eli HP DV6000. Tässä on vain yksi AMD 3400+ prossu. Voinko siis tehdä sen, että ottaisin tästä toimivasta läppäristä emolevyn ja laittaisin siihen sen tuplaydinprossun ja siten saisin toimivan tuplaytimisen läppärin? Tarvitsen tosin XP:tä, joka tässä koneessa on. Voiko läppäriin asentaa kaksi eri Windowsia, Vistan ja XP:n?

Eli Suomeksi: onko HP DV6000 ja DV6500 mallissa samat emolevyt?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarvitsen tosin XP:tä, joka tässä koneessa on. Voiko läppäriin asentaa kaksi eri Windowsia, Vistan ja XP:n?

Läppäriin voi asentaa niin monta windowsia kun vaan kovotila antaa myöten eli samalla tapaa kun perus pöytätietokoneissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkös tuo antaa Inteliä noiden malliperusteella eikä AMD:tä, googlelta jo kolmessa ekassa sivussa on mainittu Intelin alustaa noihin koneisiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkös tuo antaa Inteliä noiden malliperusteella eikä AMD:tä, googlelta jo kolmessa ekassa sivussa on mainittu Intelin alustaa noihin koneisiin.

XP:n järjestelmä ilmoittaa prosessorin malliksi Mobile amd 3400+. Ja se toinen (rikkinäinen kone) on Hp Pavilion dv6500 with AMD turion x2 processor.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis jos on sama socket kanta tuossa, niin kyllä se prossu siihen menee, tiedä sitten miten on tuettu emolevyssä prossut.

Eli emolevystä kun saisi tarkat malli tiedot, niin sen perusteella osaa jo arvuutella soveltuvuuden. Sen verran jos raottelet molemmista niitä muovi päällysiä irti niin näkisit kattoo mitkä on mallit?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeesh, hyvinhän tämä tuntuu toimivan uudella tuplaydinprossulla. Ainakin tähän asti. Itse itselleni vastaten: onnistuu!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään