Juha Paulavuo

Finnair harkitsee: penkkien näytöt korvattaisiin iPadeillä

36 viestiä aiheessa

Mielenkiintoista iPadin dissausta ja veikkaanpa että n.100% käyttäjistä ei ole ko. laitteesta perusteellisempaa kokemusta.

 

Itselläni kuitenkin on kutakuinkin kaikista merkittävistä tableteista mitä markkinoilla on.. tai siis kokemusta myös niistä muista ei-merkittävistä tableteista. iPad on ylhäisessä yksinäisyydessään tuossa tuotekategoriassa ja kilpailua joudutaan odottelemaan vielä pitkään. iPad on tableteille sitä mitä iPod oli joskus mp3-soittimille. Tyylikäs, toimiva ja suvereenisti paras.

 

Eli jos tuo tuo säästöjä niin suorissa kustannuksissa kuin painossakin, niin hyvä veto.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

iPad on ihan ykkönen lentokäytössä. Sillä teen lentosuunnitelmat, reittilaskelmat, painolaskelmat ja AIR NAV softa on "täysiverinen" ilmailu GPS. Työmatkoilla iPad on aina mukana. Pääsee nettiin mistä vaan. Olen täysin luopunut läppäristä. Miinus tietysti jos paljon kirjoittaa niin kosketusnäyttö on siihen huono mutta saadan siihen ulkoisen näppiksen kytkettyä jos romaania meinaa kirjoittaa. Toiminta aika on älyttömän pitkä. Lataan myös kastomatta jääneet tv ohjelmat siihen ja katselen niitä sitten vaikka telttaretkellä. Harrastan musiikkia ja koko studiota on vaikeaa raahata joka paikkaan. iPadillä saan helposti biisi ideat purkkiin. Ja synkkaus iPhonen, kahden iMäcin, kahden iPodin kanssa sujuu kuten unelma. Mutta on hyvä että on vielä Applevihaajia koska jos kaikilla olisi Applet niin saman ongelmat alkaisi vaivata mistä windows kärsii nykyään.

 

Mutta aiheeseen. iPädit koneisiin on aivan loistava idea.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tietenkään halua iskeä sanoja finnairin tj:n suuhun, mutta... veikkaan,  että finnairin puolella on tietyt tahot kyllästyneet nykyisiin laitteisiin jotka ovat osittain linux-pohjaisia....

Niin, eikös täällä foorumillakin ole niitä tahoja jotka ovat kyllästyneet linux-pohjaisiin laittesiin, kun ne siellä Finnairin ifeissä hyrrää ja joudutaan buuttaamaan 5 kertaa lennon aikana?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

iPad on ihan ykkönen lentokäytössä. Sillä teen lentosuunnitelmat, reittilaskelmat, painolaskelmat ja AIR NAV softa on "täysiverinen" ilmailu GPS. Työmatkoilla iPad on aina mukana. Pääsee nettiin mistä vaan. Olen täysin luopunut läppäristä. Miinus tietysti jos paljon kirjoittaa niin kosketusnäyttö on siihen huono mutta saadan siihen ulkoisen näppiksen kytkettyä jos romaania meinaa kirjoittaa. Toiminta aika on älyttömän pitkä. Lataan myös kastomatta jääneet tv ohjelmat siihen ja katselen niitä sitten vaikka telttaretkellä. Harrastan musiikkia ja koko studiota on vaikeaa raahata joka paikkaan. iPadillä saan helposti biisi ideat purkkiin. Ja synkkaus iPhonen, kahden iMäcin, kahden iPodin kanssa sujuu kuten unelma. Mutta on hyvä että on vielä Applevihaajia koska jos kaikilla olisi Applet niin saman ongelmat alkaisi vaivata mistä windows kärsii nykyään.

 

Mutta aiheeseen. iPädit koneisiin on aivan loistava idea.  :thmbup:

 

Ihan kuin olisi itse piispa puhunut  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rautateiden asiakkaat ovat jo ottaneet tämän käyttöön. Palvelun tarjoaja tosin ei jaa matkailijoille rihvelitauluja eikä värikyniä. Matkailijan on otettava omat mukaan. Noita voisi tietty myydä matkan aikana niille, joilla ei ole omia sparaypulloja tai tusseja mukana.

 

jk

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ipad ohjaamoon suunnitelmia muilla yhtiöllä:

 

http://www.aviationtoday.com/av/categories/commercial/Airlines-Testing-iPads-as-EFBs_74211.html

 

Artikkelin alkuosa tässä:

 

Airlines Testing iPads as EFBs

 

Airlines are taking their paperless cockpits a step further, deploying Apple iPads to operate as electronic flight bags (EFB) to display operating manuals, nav charts, flight checklists and more.

 

A number of airlines, including United, Continental, British Airways and Alaska Airlines, over the last six months have been a part of this digital conversion of using the 1.5-pound iPad to replace traditional flight manuals.

 

Several companies are designing apps for the iPad, to convert the tablet to a Class 1 or Class 2 EFB. Boeing subsidiary Jeppesen developed the Mobile FliteDeck, which includes interactive data-driven en route navigation information and worldwide geo-referenced terminal charts. Additionally, the tablet will eliminate a pilot's luggage load, which will reduce the risk of injury while on duty by carrying less and easing lifting hazards.

 

United Continental Holdings distributed 11,000 iPads, with the Jeppesen app, to all United and Continental pilots Aug. 23, a first for major network carriers. All pilots will have the device by the end of the year.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään