Ilari Kousa

IFR-kysymys

4 viestiä aiheessa

Voisiko joku kokenut, mahdollisesti itsekin USAssa lentänyt lukija vilkaista seuraavaa lähestymistä: Jätetään tässä esimerkissä GPS huomiotta.  Kartta löytyy täältä http://204.108.4.16/d-tpp/1109/00344V33.PDF

 

Oletetaan, että lennän IAF OBGEEn kautta JUGTUlle. Missä tilanteessa karttaan merkitty, keskeltä loppulähestymislinjaa alkava menetelmäkaarto tulee lentää? Onko ideana siis vain se, että JUGTUn jälkeen  (3000ft or above) liityn menetelmäkaartoon *vähentääkseni korkeutta*, ts. kaarto liittyy ainoastaan korkeuden vähennykseen? Tuntuu hassulta lentää loppulähestymislinjaa sisään, ulos ja jälleen sisään...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisiko joku kokenut, mahdollisesti itsekin USAssa lentänyt lukija vilkaista seuraavaa lähestymistä: Jätetään tässä esimerkissä GPS huomiotta.  Kartta löytyy täältä http://204.108.4.16/d-tpp/1109/00344V33.PDF

 

Oletetaan, että lennän IAF OBGEEn kautta JUGTUlle. Missä tilanteessa karttaan merkitty, keskeltä loppulähestymislinjaa alkava menetelmäkaarto tulee lentää? Onko ideana siis vain se, että JUGTUn jälkeen  (3000ft or above) liityn menetelmäkaartoon *vähentääkseni korkeutta*, ts. kaarto liittyy ainoastaan korkeuden vähennykseen? Tuntuu hassulta lentää loppulähestymislinjaa sisään, ulos ja jälleen sisään...

Jos lähestyt pohjoisesta. DME-kaarella lukeva NoPT tarkoittaa "no procedure turn".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, toisin sanoen jos lennät pohjoisesta suoraan majakalle joka on alkulähestymisrasti (IAF RBL), lennät linjaa ulos ja teet menetelmäkaarron hakeutuaksesi takaisin linjalle. Muissa tapauksissa et.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään