Jani Salo

Luottokorttisi

107 viestiä aiheessa

Menee ne pienemmätkin summat kuin 50e kaupan piikkiin jos allekirjoitukset ei täsmää ja kortti on varastettu.

Joo no, Hesen kassalla tuli huomattua, että noin kolmasosa ihmisistä laittoi nimmariksi jonkinlaisen soikion, ei siinä paljon vertailtu.. ;D

Ja en muista, otinko yhtään suurtilausta (yli 50 €) vastaan, mutta henkkareita en kysellyt keltään.. Ei sen puoleen, ei kukaan ollut moista käskenyt tekemäänkään. "Koulutus" näet tarkoitti sitä, että opetettiin käyttämään kassakonetta ja oppimaan loput kysymällä tai kantapään kautta..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa, olisiko se sitten olla vaan kauppojen yleisesti käyttämä raja, jota joku on suositellut, kun se on kaikilla sama. Että sen alle se henkkarin tarkastaminen maksaa kuukaudessa enemmän kuin luottotappio varastetuilla korteilla ostamisista.

Ainakin näillä main on marketeissa aika tarkka se raja. Lähikaupassakin kassat pyytävät mua laittamaan sotun loppuosan kuittiin, kun kerran hyvin minut tuntevat eikä henkkaria siksi tarvita, mutta saavat ilmeisesti sapiskaa jos sotu puuttuu yli viiden kympin kuiteista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pankkiyhdistys on tuon määräyksen antanut.

Ja jos sotu:n loppuosa puuttuu ja sanot nottet ole koskaan kaupassa käynytkään, niin kauppa ei saa rahojaan vaan menee omaan piikkiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh nyt tulee taas ihan uutta asiaa. Mikäs tuo sotun loppuosankirjoitushommeli on? Ikinä moisesta kuullutkaan? ??? :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mjoo, näin tekivät Sotkassa viime viikolla kun kävin ostamassa keittiöntuolit. Vaati henkkareita kun meni yli 50 euroa, ja ottivat sen sotun loppuosan ylös.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luottokorttia ei ole, mutta kotimaassa ostosten maksu käy tavan. pankkikortilla paremmin kuin hyvin. Ulkomailla ja netissä luottokorttia kyllä kaipaa mutta ei vaan ole tullut hankittua, kai sen nyt jo saisi.

Hieman yllättäen ainoa paikka jossa minulta ei ole kysytty henkkareita yli 50 euron ostoksessa oli kaikista maailman paikoista Alko.

Ja ei, kyse ei ole siitä että olisin tuossa Alkossa myyjien vanha tuttu :P.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Visa ja sitten firman Master ja Diners löytyy.

Heh, noilla firman korttivalinnoilla voi jo hieman haarukoida henkilöiden työpaikkoja... Katselin huvikseen tästä threadista samanlaisen korttivalinnan omaavaa J. Lahtosta, samat kortit ja sijoituspaikkana yhtiössä näyttäisi olevan H4? Pitääkö tiedot, Juha, kutinsa? ;D

-Mika-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olis kyllä kätevä hommeli, jos asiakas näpsyttelisi itse pin-numeron eikä tarvitsisi tuhertaa niitten nimmareitten kanssa. Onnistuuhan tuo joillain huoltsikoilla mutta valittettavasti ei päivittäistavarakaupoissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen minä jossain muuallakin törmännyt siihen näppikseen. En nyt kyllä muista missä. Mutta luulisi tosiaan kauppojakin kiinnostavan, tuskinpa se rullalle kiertyvien lappusten kanssa pelaaminen niin hauskaa on. Mulle on aika sama, kun raapustan nimmarini alle sekunnissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

BBC kertoo tänä aamuna, että AMEX on haastanut Visan ja Mastercardin oikeuteen, syyttäen niitä kilpailua rajoittavista toimista (anti-competitive practices)...Mistähän nyt lienee kymysys?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

BBC kertoo tänä aamuna, että AMEX on haastanut Visan ja Mastercardin oikeuteen, syyttäen niitä kilpailua rajoittavista toimista (anti-competitive practices)...Mistähän nyt lienee kymysys?

Syyttävät Visaa ja Mastercardia jonkinlaisesta kartellista jolla estetään amerikkalaisissa pankeissa AMEXin tarjoamista asiakkaille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äänestin, MasterCard minulla on, joka jatkuvasti miinuksella :-[ No syypää löytyy nopeasti kun lukee kortista nimen....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MasterCard löytyy, mutta taidanpa kiikuttaa sen kohta Nordea pankkiin ja vaihdan sen visaan. Vähän turhan kallis kk maksu tuossa MC:ssä kunnei ole käyttöä suurelle luottorajalle. Tuossa juuri tutkailin hinnastoja visa pienellä luottorajalla säästäis huomattavasti kk maksuissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MasterCard löytyy, mutta taidanpa kiikuttaa sen kohta Nordea pankkiin ja vaihdan sen visaan. Vähän turhan kallis kk maksu tuossa MC:ssä kunnei ole käyttöä suurelle luottorajalle. Tuossa juuri tutkailin hinnastoja visa pienellä luottorajalla säästäis huomattavasti kk maksuissa.

Masterilla tosin voit ostaa luotolle halvemmalla kuin muilla luottosysteemeillä (esim. käyttöluotto) Eikä tarvi reissussa huolehtia limitin riittävyydestä. Visan omistavat työkaverit on aina lirissä kun pitää maksaa 3kk hotellit.

MasterCard löytyypi. Itseasiassa kyseinen kortti kävi tänään ensimmäistä kertaa ihan oikeassa vanhanajan luottokorttihöylässä :D

Tuosta henkkarien pyytämisestä... Itseltäni on tasan yhden kerran kysytty henkkareita, sekin oli Visa Electronilla ostoksia tehdessäni ::)

Ilmeisesti et itse maksa ruokaostoksia? ;D

Nuo vanhanajan höylät on aika vaarallisia koska myyjä saa sille jäävästä lapusta nimen, numeron ja voimassaoloajan. Samalla kun vilkaisee allekirjoitusta voi katsoa takaa olevan varmistenumeron. Eihän siinä muuta enää tarvitakkaan nettiostoksiin. :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sinänsähän se ei ole vaarallista, jos numerot joutuvat vääriin käsiin. Luottokorttilaskuahan ei ole mikään pakko maksaa. Riski on luottokorttikaupassa myyjällä. Se vaan teettää työtä, jos joutuu kiistämään laskun ja vaihtamaan kortin.

Mun korttinumerokin on kerran kuulema löytynyt kaappareilta. Ilmoittivat Nordea rahoituksesta vaan että tämmöinen on, että he sulkee kortin ja lähettää uuden. Ei sitä oltu yritetty käyttää kumminkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sinänsähän se ei ole vaarallista, jos numerot joutuvat vääriin käsiin. Luottokorttilaskuahan ei ole mikään pakko maksaa. Riski on luottokorttikaupassa myyjällä. Se vaan teettää työtä, jos joutuu kiistämään laskun ja vaihtamaan kortin.

Mun korttinumerokin on kerran kuulema löytynyt kaappareilta. Ilmoittivat Nordea rahoituksesta vaan että tämmöinen on, että he sulkee kortin ja lähettää uuden. Ei sitä oltu yritetty käyttää kumminkaan.

Joo eihän siinä mitään muuta kuin ylimääräinen vaiva.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Finnairin Mastercard ja Amex Gold on lompakossa. Amexin otin itse asiassa yhdeltä hyvältä kissalta ulkomaanterminaalissa, kun olin menossa jenkkilään viime huhtikuussa. Pisteitä siinä on nyt jotain 22 000.

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osuuspankilta tuli tarjous OP-Visasta.

Pelkästä pankkikortista veloittavat 1,5 euroa

kuussa ja OP-Visa/Pankkikortista 2,5 euroa kuussa

(limiitti 6000e/kk)

Vanhastaan oli erillinen Visa jossa

limiittiä 3000 e/kk ja vuosimaksu 60 euroa.

Sekä erillinen pankkikortti.

Ja lisäksi OP ei peri 1. vuoden ajalta kk-maksuja

lainkaan joten pakkohan tuo oli vaihtaa ;)

1. vuotena säästöä 78 euroa ja jatkossa

48 euroa vuodessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osuuspankilta tuli tarjous OP-Visasta.

Pelkästä pankkikortista veloittavat 1,5 euroa

kuussa ja OP-Visa/Pankkikortista 2,5 euroa kuussa

(limiitti 6000e/kk)

Itse ajattelin juuri mokoman rahastuksen takia vaihtaa Osuuspankista Handelsbankeniin. Ainakin nettisivujen mukaan niillä on pankkikortti vielä ilmainen ja netissä maksaminenkaan ei maksa mitään. Luottokorttia vältän maailman tappiin asti. Sehän on pelkkää turhaa varainsiirtoa luotonantajalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luottokorttia vältän maailman tappiin asti. Sehän on pelkkää turhaa varainsiirtoa luotonantajalle.

Ööh? Tyypillisesti luottokortissa saa n. 30 päivää korotonta maksuaikaa ja vasta sen jälkeen alkaa korko juoksemaan.

Itsellä tällä hetkellä plakkarissa: Visa, Kulta-masteri ja Amexin platina. Mistään ei vuosimaksuja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ajattelin juuri mokoman rahastuksen takia vaihtaa Osuuspankista Handelsbankeniin.

Itse vaihdoin juuri HB:stä Osuuspankkiin. Handelsbankenilla meni hommat ns. reisille minun kanssa...ja korttina on muuten Visa ja öljy-yhtiön luottokortti.

Pankinvaihto oli helppoa, kaikki arvopaperisäilytykset, eläkevakuutukset yms. sai aika näppärästi siirrettyä ihan vaan valtakirjat allekirjoittamalla. Erikoista on se, että HB:lta ei kukaan kysynyt, että miksi lopetin tilimme siellä ja lähetimme korttimme palasiksi leikattuna...no kai niillä on tarpeeksi asiakkaita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään