Petri Lehtovirta

Tutkittua: Nopeimmat tavat täyttää kone matkustajilla

32 viestiä aiheessa

Ameriikan matkalla katselin, että sikäläisissä koneissa oli ohje kuinka päin se lentolaukku sinne ylähyllylle laitetaan, ei siis poikittain niin kuin täällä on tapana.

Homma näytti toimivan hyvin, kun hyllykkö oli täytetty oikein ja ääriään myöten, laitettiin luukku kiinni, näin se oli viesti muille matkustajille että ao. hylly oli täynnä.

Voihan tuota sanoa joksikin idiootti ohjeeksi, mutta kovin vaikeata tuo hyllykköjen täyttö tällä puolen valtamerta tuntuu olevan ( ja saattahan "luukun kiinni" viestittely olla täysin omaa mielikuvitustani ;) )

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Business Insider -sivusto kirjoittaa uudesta selvityksestä, joka vertaili, kuinka paljon kestää täyttää lentokone käyttäen eri tapoja. Tutkijat selvittivät, miten kauan kestää Boeing 757 -lentokoneen täyttäminen 72 hengellä.

 

Kuten Sami aiemmin sanoi tämä on kyllä aika käsittämätön otanta. Siis B757 eli noin 200 - 235 paikkainen kone johon laitetaan 72 matkustajaa ja mitataan eri tapojen nopeuksia :o? Eihän tuosta touhusta saa mitään irti.

 

Kysymys kuuluu miksi "tutkimusta" ei ole toteutettu ainakin muutamilla eri konetyypeillä (lyhyt, -keski, ja -pitkänmatkan koneet) ja jokaisen konetyypin 100% paxloadilla sekä vaikkapa 60% paxloadilla, tai jonkun sortin tilaston mukaisella keskimääräisellä käyttöasteella? Tällöin eri vaihtoehdoista saisi huomattavasti paremman kuvan.

 

-tuomo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkohan koskaan selvitetty, kuinka paljon hitaanpaa/nopeampaa koneeseen meno on mikäli kaikki matkustajat ovat humalassa, syytä olisi tämäkin ottaa huomioon esim. Bulgariaan suuntautuvilla lomalennoilla, erityisesti jos sattuu olemaan laajarunko kone missä jokunen jamppa etsii tietä omalle paikalleen väärällä käytävällä ;):D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkohan koskaan selvitetty, kuinka paljon hitaanpaa/nopeampaa koneeseen meno on mikäli kaikki matkustajat ovat humalassa, syytä olisi tämäkin ottaa huomioon esim. Bulgariaan suuntautuvilla lomalennoilla, erityisesti jos sattuu olemaan laajarunko kone missä jokunen jamppa etsii tietä omalle paikalleen väärällä käytävällä ;):D

 

jaa, enpä tiedä. Mutta jos tuollainen koe ja tutkimus joskus suoritetaan niin mä voin olla vapaaehtoinen "kohderyhmän osallistuja". Juottakaa mut humalaan ja pistäkää etelään menevään koneeseen parin sadan muun känniääliön kanssa. Kellottakaa sitten. Johan tulee ratkiriemukasta. '

 

Missä on myytinmurtajat silloin kun niitä tarvitaan. Testiryhmä toteaa :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuten Sami aiemmin sanoi tämä on kyllä aika käsittämätön otanta. Siis B757 eli noin 200 - 235 paikkainen kone johon laitetaan 72 matkustajaa ja mitataan eri tapojen nopeuksia :o? Eihän tuosta touhusta saa mitään irti.

 

Kysymys kuuluu miksi "tutkimusta" ei ole toteutettu ainakin muutamilla eri konetyypeillä (lyhyt, -keski, ja -pitkänmatkan koneet) ja jokaisen konetyypin 100% paxloadilla sekä vaikkapa 60% paxloadilla, tai jonkun sortin tilaston mukaisella keskimääräisellä käyttöasteella? Tällöin eri vaihtoehdoista saisi huomattavasti paremman kuvan.

 

-tuomo

 

Tutkimuksessa kylläkin kerrotaan, että siinä käytettiin elokuvakäytössä ollutta 12-rivistä lavastetta eikä oikeaa konetta. Varmaankin halvempaa kuin jonkin oikean koneen vuokraaminen. Muutenkaan tutkimus ei mielestäni ollut hirvittävän vakava (=rahoitettu), siinä lähinnä haluttiin kokeilla miten hyvin erilaisten täyttömallien ennustukset pitävät paikkansa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään