Jouni Olavi Rautio

Good Bye AVRO

39 viestiä aiheessa

Oma ehdottomasti mahtavin muisto AVROsta oli eräs tuiki tavallinen iltapäivälento ARN-HEL, jossa erittäin mukava lentoemäntä sai tietää kiinnostuksestani lentokoneisiin ja ilmailuun, tämän kuultuaan hän korotti minut Premiumiin ja välipalan jälkeen kertoi kapteenin haluavan minut "konttorin" puolelle loppulennon ja laskun ajaksi. Tämän jälkeen fiilikset olivat kyllä "katossa" monta viikkoa  :)

Hienoa PRää emolta ja kapulta :thmbup: Vaikka olitkin jo aikaisemmin tärähtänyt näihin lentsikkahommiin :P. Juu, ihan mukava vehje toi ARVO :D oli, ei kyllä muistakaan tyypeistä ole valittamista, aina minulle on lentsikkakyyti kelvannut ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tais se ihkaeka lentokin olla Avrolla Lontooseen. Nyt oon tyytyväinen, kun se viimeisin Blue Ykkösen 717-lento, muuttu Avro-lennoksi, alussa vähän harmitti.. ;) Lähestymisessä olevaa nelimoottorista ei kyllä voinut olla erottamatta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"A.V.Roe" kuljetteli monesti Arlandaan jo silloin, kun lipares oikeutti matkan lisäksi pieneen atriaan punkkuplänikän kera  ::)

 

Tykkäsin tilavasta rungosta sekä ekakertalaisten matkustajien pälyilevistä katseista, kun RJ mourusi kunnolla laippoja sisään vedettäessä :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täältäkin kiitokset maailman parhaalle työkalulle. Kiitos SAH, SAI, SAJ, SAK, SAL, SAM, SAN, SAO ja SAP. Hienoja vuosia.  :'(

SAR ja SAQ jäivät minulta kokematta.

 

Toivottavasti lennot jatkuvat, vaikkakin eri maaleissa.

 

-Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös yksi noista ollut Malmilla viime (vai toissa-) kesänäkin? Helsinki International Air Showssa...

 

Olihan se joo 2009.

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin. Kurjuus alkaa olla jo käsin kosketeltavissa. Toiseksi viimeinen Arvolaattori (SAJ)näytti lähtevän suolakaivoksen pihalta tänään kohti tuntematonta. Yksi lintu on vielä pesässä. (SAL)

Sekin varmaan poistuu lähitulevaisuudessa, sitten on vain ja ainoastaan niitä dildoja liiteri täynnä.  :-\

 

SAO lähti toissapäivänä ja kyllä se vaan oli ovenraossa vilkuteltava molemmille sotaratsuille. SAJ sentään lähti 04R:ltä kirkkaassa kelissä joten uhmakas painovoiman vastustamisen katselu onnistui. Toki se vastustelukin näytti onnistuvan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Piha/liiteri on tyhjä uljaista ratsuista. OH-SAL lähti viimeisenä tänään puoliltapäivin kavereidensa perään kohti synnyinsaartaan.

 

Siinä se sitten oli, nelivetoklubi muuttui takatuupparien rasvamontuksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen tekemässä lehtijuttua Bae146/Avrosta. Mites nämä Suomi-koneet taas menikään? Air Botnia sai ensimmäiset koneet 2001? Montako niitä alunperin oli, myöhemmin tuli pari lisää, osa RJ100-versioita?

 

Tyhmiä kyselee:

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyyh!  :( AVRO:lle sit viimeinen kuva täältä ja tästä on sit laatu kaukana kuvattu 2006 super zoomilla ISO 80 JA KOHISEE,SIHISEE JA SUHISEE

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen tekemässä lehtijuttua Bae146/Avrosta. Mites nämä Suomi-koneet taas menikään? Air Botnia sai ensimmäiset koneet 2001? Montako niitä alunperin oli, myöhemmin tuli pari lisää, osa RJ100-versioita?

 

http://www.airfleets.net/flottecie/Air%20Botnia.htm

http://www.airfleets.net/flottecie/Blue%201.htm

 

Käytössä on ollut yhteensä 9 kpl RJ85 (OH-SAH, I, J, K, L, O, P, Q, R) ja 2 kpl RJ100 (OH-SAM, N). Air Botnian aikana 5 kpl RJ85.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SAH, SAI, SAJ, SAK ja SAL olivat jo Botswanan aikana tulleet. SAO ja SAP tulivat vasta Puluaikana/sinisessä liveryssä, kuten myös sataset SAM ja SAN. 

 

Nämä neljä viimeistä menivät tuotantolinjalta suoraan varastointiin josta ne sitten parin vuoden?? varastoinnin jälkeen tulivat Pululle. Älkää kysykö vuosilukuja, en muista.  :-\

 

SAQ ja SAR tulivat vasta tässä ihan hiljakkoin lyhytaikaisiksi vierailijoiksi. Olivat hieman vanhempia, ja erilailla varustettuja/sisustettuja kuin noi muut. Muunmuassa 3+3 matkustamo,  kaikki muut olivat 3+2.

Aluksihan noi pullukat olivat melko asiallisesti väljällä penkityksellä, jossain vaiheessa piti saada lisää fyffeä joten yksi rivi istuimia lisää. Tämä tappoi ne kohtuu asialliset jalkatilat.

 

Kuussa ja Romussa oli muista poiketen ruumissa palonsammutusjärjestelmä, hyvä juttu muuten mutta pullojen laukaisunapit olivat melkoisen houkuttelevasti ohjaamon kattopanelissa ilman jousikuormitteista läppää kummempaa estoa... Tästä koitui sitten useaan otteeseen lisäjumppaa kun notkeat ja nopeat sormet possauttivat testinappijumpassa ainakin yhden pullon ennenkuin virheen tajusi.

:thmbup:  Pääasia oli ettei kertaakaan tainnut olla esim. lastaajia paikalla kun tussaus kävi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:thmbup:  Pääasia oli ettei kertaakaan tainnut olla esim. lastaajia paikalla kun tussaus kävi.

Joskushan eräs rasvari pääsi toteamaan hyvinkin läheltä moottorin palopullon ennalta arvaamattoman tyhjentymisen kesken testauksen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään