Timo Hyvönen

Kävin lentämässä Ikaruksella

56 viestiä aiheessa

En ole vieläkään löytänyt sitä artikkelia, jossa todisteltiin tuon reippaan potkun saavan alkuun tehokkaimman kaarron takaisinpäin.

 

Monta muuta muuten on löytynyt google-haulla turning back impossible turn ja muilla vastaavilla hauilla. Yksi hyvä on tämä, http://www.flyingmag.com/technique/proficiency/human-factor-big-push-improbable-turn - muita mm. http://jeremy.zawodny.com/flying/turnback.pdf ja http://www.eaa.org/experimenter/articles/2011-01_editorial.asp ja http://www.plasticpilot.net/blog/2010/08/21/flying-the-impossible-turn/ ja ja ja...

 

Kaivelen edelleen, sillä sen kirjoittaja oli vielä kokeneempi lentäjä kuin Peter. Tuo loggeritesti kyllä olisi mielenkiintoinen, pitää pitää mielessä jos sattuu joskus tilaisuus.

 

Tämän ketjun kyllä voisi jakaa kaartokeskustelun osalta perustelluine argumentteineen tuonne "mahdoton kaarto" koska tuo tyyppilentoni & kaartoharjoitteluni eivät liity otsikon aiheeseen. Tuli kyllä nyt mieleen, että niitä kaartoja kannattaa kokeilla erilaisilla koneilla joskus harjoituslennolla ettei käsittelyssä tule yllätyksiä jos jokin poikkeustilanne tulee eteen.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toki ehjä em. yhdistelmä pyörii tuulimyllynäkin moottorin sammuessa jos nopeus on riittävä.

Ikaruksessa normaalinopeuksissa ei jää pyörimään tuulimyllynä jos moottorin sammuttaa. Eikä käynnisty ilmastartilla vaikka työntää VNE nopeudelle. Jaksaa hitaasti pyöräyttää välillä puristuksen yli.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään