Guest Anton

Litteäkö?

14 viestiä aiheessa

Moi!

Kovasti tekisi mieli hankkia joku littunäyttö, mutta aina vaan löytyy "asiantuntijoita" jotka sanovat, että älä hommaa.

Eivät sovellu vielä pelaamiseen/simuiluun, häntivät ja ties mitä.

Onko näin?

Jos jollain teistä on jo kokemuksia ko. näytöistä niin mielelläni arvioitanne niistä lukisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

noh.... en oikein tiieta... mutta kylla jos view angle on ritavasti suuri ja responsa time kohtu nope sitten kyllä pelamisenkin kelppa. Toki kunnon kuvaputkinäytö on viella paremppi mutta vie myös aika paljon eneman tila...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta väitteestä en tiedä mutta uskon että tuo on aivan turhaa p*****jauhantaa.Itse kyllä pysyisin kuvaputkinäytössä koska halvempi ja mielestäni selvempi,mutta niinkuin tuo Snorri K sanoi niin vie kuvaputki paljon enemmän tilaa.Kehotukseni on pysy k-putki näytössä jossei ole tilanpuutetta.

Mutta itsehän päätät

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka

Nooh... täytyyhän jonkun olla eri mieltäkin... 8)

Eli minulla on ollut jo pari vuotta 17" littunäyttö, enkä enää vaihtaisi pois. Mielestäni tämä on huomattavsti terävämpi ja selvempi, kuin kuvaputki. Vasteajat ovat aivan riittävät simuiluun, eikä mitään trailia tai häntää ole näkyvillä.

-R2-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi pitää paikkansa tuo 17 tuumanen voi olla selvempi kuin k-putki,mutta mikä minä olen sanomaan kun en ole törmännyt kuin johonkin 15 tuumaseen joka on mielestäni aika epäselvä.Mutta yksi on ainakin tosiasia litteät ovat kalliimpia kuin kuvaputket,ovathan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka

Nooh... täytyyhän jonkun olla eri mieltäkin... 8)

Eli minulla on ollut jo pari vuotta 17" littunäyttö, enkä enää vaihtaisi pois. Mielestäni tämä on huomattavsti terävämpi ja selvempi, kuin kuvaputki. Vasteajat ovat aivan riittävät simuiluun, eikä mitään trailia tai häntää ole näkyvillä.

-R2-

Mitä kaupoissa olen katsellut niin minunkin mielestä niissä on kyllä parempi ja terävämpi kuva.

Eikä nuo hinnatkaan enää ihan kauheita ole.

Ja, jos sinä Arttu olet tyytyväinen omaasi niin uskoisin, että tämänpäivän näytöt eivät ainakaan ole huonompia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, olen ainakin aivan tyytyväinen omaan 18":een, ja kyllä tätä nyt vuoden katseltuani suosittelen aivan kaikille. Ja tuo vasteaika on juuri sopiva koska FPS:n ei tarvi olla koko aikaa 25 koska mukaan tulee aavistus motion bluria. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo noi TFT:thän on ihan tolkuttoman tarkkoja verrattuna putkinäyttöön. Tietty niissä on se ongelma että ne toimii hyvin sitten vaan sillä omalla nimellisresoluutiollaan, eli jos kone ei jaksa vääntää esim. 1280x1024, on turha hommata sellaista LCD:tä ja ajaa sitä sitten pienemmällä resolla koska se näyttää pahalta, kuva menee suttuiseksi. Mutta sillä "omalla" resoluutiolla ne ovat ihan ehdottomia terävyydessä.

Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

KYLLÄ !!!

Takaisin kuvaputkinäyttöön en enää palaa. On tämä niin paljon parempi!

Kuva on terävä ja ei ole mitään ylimääräisiä efektejä 'pelatessa'!

Malli on ViewSonic VP171s ja kytketty DVI liitännän kautta masiinaan. Suosittelen!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä omat kokemukseni litteistä näytöistä:

Kaveri osti juuri hiljan ViewSonicin 17-tuumaisen mallin. Tarkkaa mallia en muista. Kuva on hyvä. Pelaaminen onnistuu varsin mainiosti. Näyttö osaa venytellä kuvaa tapauksen mukaan tarvittaessa kuvanlaadun pysyessä silti hyvänä. Hieno ominaisuus on ns. pivot-toiminto, jonka avulla näyttö voidaan helposti kääntää 90 astetta (pystyasentoon), jolloin esim. nettisivujen selailu muuttuu varsin miellyttäväksi. Samoin hyvä ominaisuus on se, että kuvan välkkymisestä (virkistystaajuuksista) ei enää tarvitse murehtia (toisin kuin CRT-monitoreilla ainakin WinXP:ssä), vaan kuva on tasaisen vakaa kaikissa tilanteissa.

VAROITUKSENA kuitenkin pitää mainita, että littunäytöissä esiintyy "pikselien sammumista" eli sitä, että jonain päivänä huomaat yhden pikselin muuttuneen esim. siniseksi. Tämä saattaa ruveta pidemmän päälle ärsyttämään. Kaverilla kävi juuri näin, että yksi pikseli muuttui viikon käytön jälkeen siniseksi ja paistaa selvästi tummaa taustaa vasten katsottaessa. Myyjäkin vakuutti myyntivaiheessa, että kyllä ne rikkinäiset pikselit tulevat jo tehtaalta uudessa tuotteessa, mutta kyllä ne näköjään todellisuudessa voivat myös hajota kesken käytön. No ei niihin myyjiin yleensä paljoa ole voinut luottaa muutenkaan.

Näytön valmistajakaan ei tätä takuun piiriin lue, sillä yritys on päättänyt kaikessa hiljaisuudessa, että vasta seitsemän pikselin "sammuttua" näyttö voidaan vaihtaa takuuseen. Tätä ei kuitenkaan kerrottu myyntivaiheessa ostajalle. Tässä sitten odotellaan, josko kuusi pikseliä vielä sammuisi. ;)

Mutta jos työpöydälläsi on tilanpuutetta niin hommaa littu. Kuva ei välttämättä ole ratkaisevasti erilainen nykyisten flat-screen CRT-monitorien kuvanlaatuun verrattuna, mutta on se littu aina littu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä omat kokemukseni litteistä näytöistä:

Kaveri osti juuri hiljan ...

Terve!

Kiitos valaisevasta infostasi.

Olen yrittänyt etsiä kaikenlaista tietoutta ko. näytöistä ja löysin Muropaketista testin: http://www3.soneraplaza.fi/pelit/muropaketti/artikkeli/0,3573,8042_147126,00.html jossa myös mainitaan tuosta pikselien sammumisista.

Näyttää tuo laitteentakuu olevan hyvin valmistajakohtainen.

Olen pikkuhiljaa toteuttamassa tätä hankintaani, ja näillä näkymin littu tulee olemaan joko Sony tai LG.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo! Litteäpä hyvinkin. 8)

Kyllä on mukava, kun nyt voi lentää simullakin 1280x1024x32 näytönasetuksilla.

Tuntuu, että simukin toimisi reippaammin? Paremmat fps:ät.

Tämä on tällainen perus- LG1715S, mutta riittää minulle aivan hyvin.

Ei ainakaan vielä ole niitä pimeitä pikseleitä. :P

Täytyy todeta, niin kuin tuolla aikaisemmin muutamat sanoivat, että en minäkään enää perinteiseen monitoriin vaihtaisi.

Öhömm!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisää vertailuja: http://www.tomshardware.com/display/20031105/index.html

EDIT: tuossa artikkelissa on hyvin selitetty TFT näyttöjen vasteajat, jotka todellisuudessa ei pidä paikkansa. Jotka eivät jaksa lukea:

Ilmoitetut vasteajat ovat aikoja, jolloin mustasta pikselistä tulee valkoinen välillä 5%-95%. Pikselin muuttuminen 100% valkoiseksi kestää oikeasti kauemmin. Vielä mutkikkaammaksi asia käy, kun värin pitäisi muuttua vaikka vihreästä keltaiseksi, jolloin kristalleja kääntävän sähkövirran ero on pienempi ja kristallit sen vuoksi kääntyvät hitaammin, jolloin tietyn värin muodostaminen voi kestää 16ms näytössä jopa 55ms. Tästä aiheutuu seikka, että nopeassa tahdissa liikkuvan kuvan värit vääristyvät.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusimmassa mikrobitissä oli 17" littunäytöt vertailussa.

Pelikäyttöön parhaiten sopivien näyttöjen vasteaika on 16ms, ehkä joku 20ms voisi vielä mennä, mene ja tiedä.

Ja periaatteessa jo uudessa näytössä saa olla rikkinäisiä pikseleitä.

Eli korkeintaan 2 täysin valkoista pikseliä, 2 täysin mustaa pikseliä ja 5 osittain viallista pikseliä.

Eli kannattaisi varmistaa näytön laatu ja virheettömyys ennen kuin latoo rahat tiskiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään