Ilkka Mäkelä

Hornetin vaijerilasku Rissalassa?

9 viestiä aiheessa

Tämän aamun Hesari kertoo lyhyesti tällaisen asian tapahtuneen. Onko kenelläkään lisätietoa ko. asiasta? Kuinka yleisiä tällaiset vaijerilaskut ovat?

EDIT: siis laskutelineiden varoitusvalot paloivat, ja kone pysäytettiin kiitotien ylittävällä vaijerilla joka tarttui Hornetin peräkoukkuun. Kenttä oli hätätilannevalmiudessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä ole nähnyt yhtään kyseisenlaista laskua viimeisen 4 vuoden aikana, enkä kyllä sitäkään ennen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HN:llä lienee enemmän tai vähemmän vakioproseduuri, että jarrutellaan vaijerilla jos on jotain vikaa koneessa. (Muutaman kerran tuollaisen tapauksen nähneenä.....)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ainakaan täällä Kuopiossa :P

2 kertaa olen nähnyt Hornetin tekevän hätälaskun ja kummallakaan kertaa eivät ole käyttäneet vaijeria...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietääkseni nuo vaijerilaskut kuuluvat ihan normaaliin harjoitusohjelmaan jossain vaiheessa HN-koulutusta. Itse olen Kauhavalla pari kertaa ollut radan varressa kattomassa kun ajaa vaijeriin. Vaijeriin on hyvä ajaa (ja tuon harjoituksen kautta osata ajaa) esim jos on häikkää laskutelineessä tai jarruissa, niin normaalilaskussa kone voisi sinkoilla mihin sattuu, vaijerilla kätevä pysäyttää meno lyhyeen, varsinkin jarruhäikkätilanteessa.

tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin Ruska 04 aikaan HN tuli vaijerille Rissalassa, kun oli telineessä vika. Savon Sanomien arkistosta löytyy juttu, päivätty 31.8. (muistaakseni).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuulin kaverilta, joka rissalassa toimii sotilaspoliisina, että kyseessä oli varoitusvalo vika. Oli hänellä vartiovuoro alkanut ja kerennyt kestää vajaat 5 minuuttia kun oli lähtö tullunna :D

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuulin kaverilta, joka rissalassa toimii sotilaspoliisina, että kyseessä oli varoitusvalo vika. Oli hänellä vartiovuoro alkanut ja kerennyt kestää vajaat 5 minuuttia kun oli lähtö tullunna :D

Jani

Saako sotilaspoliisi muuten kertoa tapahtumia? Nehän on salaisia asioita kaikki mitä aidan sisäpuolella tapahtuu!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhtä salaisia kun ne kaikki ohjukset ja muut mihin avoimien ovien päivänä voi tutustua. Ja jos siellä olisi ollut itse paikan päällä katsomassa, niin tuskin kukaan olisi tullut sanomaan, että tästä ei hiiskuta minnekkään. Turhaa olla varpaillaan näiden asioiden suhteen, joista lehdissä kirjoitetaan.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään