Kirjoitettu Syyskuu 9, 2011 Kalenteri täynnä kaikenlaista, miten tehdä viikosta mukavampi loppua kohden? Järjestetään tietenkin mukavimmat jutut viikon loppuun. Su 28.8. ensin hellekelissä klo 14 alkaen rullausta LPP-HEL via VT6 ja sitten KF427 1730-1730 HEL-ARN. Vähän odottelua ja iltaa kohti SK1485 1840-1950 ARN-TRD. Järvet on korkealla lähestyttäessä Trondheimiä... [ attachment removed / expired ] ..ja perään on peltoa, vuoria, metsää, jokia ja kaikkea siltä väliltä. [ attachment removed / expired ] 29.8. oli harvinaista, että Atlantin rannalla oli kirkas auringonpaiste ja sininen taivas. [ attachment removed / expired ] Päivä tuli vietettyä videoneuvotteluhuoneessa, jossa taustaseinää koristi komea juliste (lisää laivakuvia-ketjussa). [ attachment removed / expired ] Poislähtiessä taivaalle oli jo ehtinyt kertyä uhkaavia pilviä... viereiseltä portilta lähti lentävä norjalainen villapaita... [ attachment removed / expired ] Tässä oman portin kapistus SK371 1615-1710 TRD-OSL. [ attachment removed / expired ] SK371 lähestymässä Osloa sadekuurojen saattelemana. Olisi ollut oikein hienoja pilvivaloja, mutta eihän kännykkä (offline-tilassa) pysty mihinkään. [ attachment removed / expired ] Taxfreessä (Norja ei ole EU-maa...) myyjä kysyi pienellä Finnmarkin aksentilla "Jatkat teko mat kaa Helsin gistä" johon totesin, että "melkein Venäjälle, mutta autolla". KF506 1855-2120 OSL-HEL, joka jäi toistaiseksi viimeiseksi Blue1-lennokseni Avrolla. Ei jää ikävä, vaikka nostalgisia muistoja tuo viisaiden britti-insinöörien luomus herättikin--- [ attachment removed / expired ] ja siitä Foordin venttilejä polttaen ukkosvälähdysten ja alkumatkan sateiden kera suoraan kotiin HEL-LPP via VT6... taisi olla vähän yli puolenyön kun pääsin kotiin. To be continued... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 9, 2011 Tiistai ja keskiviikko menivätkin sitten Outlookin mukaan työn touhussa. Torstaina 1.9. oli aika siirtyä matalalentoa Helsinkiin (via VT6) ja perjantaina 2.9. oli liput klo 1700 lähtevälle Goldenin operoimalle lennolle KF429 HEL-KUO. Kentälle klo 1615 saavuttuani monitoreilla lukikin, että "Uusi aika 19.30" jolloin oli aika siirtyä niiden ainoiden oikeiden sinivalkoisten siipien kuljetettavaksi. Aikamarginaalia lentolippujen varaukseen ja siirtelyyn jäi noin puoli tuntia, ja T1:stä ehti hyvin perjantain ruuhka-aikaankin kävellä portille 31D boarding passien tulostuksineen ja turvatarkastuksineen. Pitää myöntää, että vähän nousi kyllä hiki pintaan, eikä pelkästään huonon kunnon takia. AY509 HEL-KUO 1650-1740 kuljetti sitten pitkällä bambukepillä mallikkaasti kohti Savonmuata, koneen kapteenin kuulutuksen mukaan kuvasin koneen "suljetun osaston" ja perämiehen "komentosillan" lennon jälkeen [ attachment removed / expired ] OH-LKI oli siis menopeli, tässä jo lähdössä takaisin piäkaupuntiin. [ attachment removed / expired ] Pitkin iltaa tuli myöhästyneeltä, omalta osaltani perutulta lennolta KF429 viestejä kännykkään, joista viimeisin oli, että lento olisi kenties ehkä jopa saattanut lähteäkin klo 2030. Jos olisin jäänyt sitä odottelemaan, olisin missannut pienen 60 minuutin Pohjois-Savon kiertelylennon. Taaskaan en siis harmitellut tehtyjä pikapäätöksiä lennon ja lentoyhtiön vaihdosta... Pohjois-Savon kierrokselle lähdössä, noin klo 1828, RWY 33. [ attachment removed / expired ] Savossa on maisemat kohillaan... [ attachment removed / expired ] ..niin peltojen, mäkien että vesistöjen osalta. [ attachment removed / expired ] Kypäräinen ja Siikamäki kuvassa. Pisa mahtuu osittain kuvan oikeaan reunaan. [ attachment removed / expired ] Ei se Itä-Karjalan Syväri, mutta se toinen Syväri Nilsiässä. [ attachment removed / expired ] Tahko. Tarvitseeko muuta sanoakaan, kuin että lunta puuttuu - tai golffareille sitä on liian paljon. [ attachment removed / expired ] Sääskiniemi. [ attachment removed / expired ] Tahko centrum area, Sandels-silta etualalla... [ attachment removed / expired ] Matkan varrelle jäi myös Talvivaaran, eikun Siilinjärven kaivos, kun lennonjohto antoi luvan. [ attachment removed / expired ] Uudet Kallan sillat valmistuvat. Entiset olivatkin alkuperäisin 1930-luvulta, uusittu 1960-70-luvuilla. [ attachment removed / expired ] Vihreät mäet... [ attachment removed / expired ] ..ja kalakukkokaupungin torilla on näköjään monttu. [ attachment removed / expired ] Mualiman napa ja sen aksel Vänäriltä kurkittuna. [ attachment removed / expired ] Mualiman navan satama ja sen akselj... [ attachment removed / expired ] Ja mukavapa oli perjantaikin lennellä, tämän vaiheen lopuksi Kallan sillat vastapalloon ennenkuin tuli ihan liian pimeää kuvailla. [ attachment removed / expired ] Vielä saatte kärsiä kolmannesta setistä kuvia. Ja kommentteja saa antaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 9, 2011 Sunnuntai 4.9. koitti aurinkoisena ja ennustekin oli koko Itä-Suomeen pilvetöntä. Päätimme siis lähteä Kuopiosta kahville Lappeenrantaan, ajatuksena että jäisin itse sinne... Jännevirran silta heti nousun jälkeen. Tätä tuli tunattua reilut 20 v sitten johonkin Flight Simulator III:n maisemakarttaan jollakin heksakoodeilla, että sai tien nousemaan järven pinnasta kaaren muotoiseksi ilmaan... [ attachment removed / expired ] Öljytäänköhän tuota akselia miten? [ attachment removed / expired ] "Kuopio tanssii ja soi - ja Kallavettä pitkin laivat seilaa ja huutelee, jee!" [ attachment removed / expired ] Edellä Juicen edellä mainitsema Kallavesi on todellakin iso vesistö. [ attachment removed / expired ] Reittiviivaa kun jatkettiin etelään ja ilmoiteltiin EFVR:n liikenteelle tulostamme, OH-389 kaarteli itäpuolella. [ attachment removed / expired ] Ja näitä Varkauden piippuja piti väistellä itäpuolelta. [ attachment removed / expired ] Uittohommia. [ attachment removed / expired ] EFVR, Joroinen, on myös mahtavalla paikalla. [ attachment removed / expired ] Asta-myrsky vuoden takaa oli jättänyt maastoon täälläkin jälkensä. [ attachment removed / expired ] Täälläkin tuotetaan suomalaista ruokaa, mitä ilmeisemmin sekä maitoa että kunnon naudanlihaa [ attachment removed / expired ] Lännessä Juvan kirkko ja kirkonkylä. Vähän tätä ennen Imatran Kaukopään piiput nousivat yli horisontin, ja heti perään Lappeenrannan Kaukaan piiput helpottamaan suunnistusta. [ attachment removed / expired ] Matkalla oli mukava seurata varsinaista lennon tarkoitusta, joka oli reittisuunnistus. Etupenkillä arvottiin koko ajan sijaintia, kun Galaxy Tab 10.1 näytti takapenkillä tasan tarkkaan missä mennään [ attachment removed / expired ] Puumalan Pistohiekan baana. [ attachment removed / expired ] Ja Puumala siltoineen idässä, Kaukopään tehdas horisontissa. [ attachment removed / expired ] Sitten avautui varsinainen Saimaa. [ attachment removed / expired ] Saarissa oli kaikenlaista tohinaa mm. metsäkone näillä proomuilla tuotuna, tosin varsinainen kone ei sattunut tähän kuvaan. [ attachment removed / expired ] Eteläisen Saimaan halkaisee Salpausselän harjuna oleva Kylänniemi. [ attachment removed / expired ] Veneitä ja luotoja heti Kyläinniemen eteläpuolella. [ attachment removed / expired ] Kaikki hauska loppuu aikanaan. Lähestymistä Lappeeseen, katse keskustaan päin. [ attachment removed / expired ] Kenttää katse lähes kohti Viipuria, joka näkyi näiltäkin korkeuksilta taas loistavasti näillä keleillä... [ attachment removed / expired ] Sammonlahti-Skinnarila... [ attachment removed / expired ] Hemma där... [ attachment removed / expired ] Kentän kiertoa [ attachment removed / expired ] Täälläkin avolouhitaan. Päälopputuote on vuorivilla. [ attachment removed / expired ] 1h 19min kesti tämä lysti. [ attachment removed / expired ] Viikko 35 meni täyteen, mutta lentäminen ei onneksi loppunut siihen. Kuluneella viikolla 36 pääsi vielä lisää reissaamaan. Loppukaneettina voisi todeta, että rankka työ- ja matkusteluviikko, mutta nämä kuvien osoittavat maisemat auttoivat jaksamaan... Kiitokset mielenkiinnosta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 9, 2011 Kiitoksia hienosta matkastoorista Näitä matkakertomuksia on erittäin mukava katsella ja lukea. Upean näköistä maisemaa tuolla Norjassa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 12, 2011 Hei Ilkka Kiitos kuvaretkestä Rissala EFKU - Lappeenranta. Sai rauhassa katsella maisemia ja olla pähkäilemättä suunnassa pysymistä. T. Matti U Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 12, 2011 Olipas hienoja reissuja siinä. Etenkin nuo savokarjalaiset tutut maisemat alkoivat heti houkuttaa. Sen verran täytyy olla taas kielipoliisi, että Kylänniemessä taitaa i-kirjaimet keskittyä vasta sinne niemi-osuudelle -A- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 12, 2011 Sen verran täytyy olla taas kielipoliisi, että Kylänniemessä taitaa i-kirjaimet keskittyä vasta sinne niemi-osuudelle Joo, tahaton typo. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 12, 2011 Sen verran täytyy olla taas kielipoliisi, että Kylänniemessä taitaa i-kirjaimet keskittyä vasta sinne niemi-osuudelle -A- Heh, joo ja otetaanko yks ännä vielä pois, niin sitte ois oikein Kiitos kuvista, kyllähän näitä aina mielellään katselee Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 12, 2011 Varmasti hieno reissu! Kiitoksia kuvista. Hemma där... Löytyihän se oma kotitalokin tuosta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla