Harri Koskinen

Finnair ja Helsinki-Vantaan lentoasema hakevat seitsemää Quality Hunteria

13 viestiä aiheessa

Finnair Oyj

Lehdistötiedote

 

Finnair ja Helsinki-Vantaan lentoasema hakevat seitsemää Quality Hunteria

 

Finnair ja Helsinki-Vantaan lentoasema tarjoavat työpaikan seitsemälle Quality Hunterille. Quality Huntereiden tehtävänä on matkustaa seitsemän viikon ajan Euroopassa, Aasiassa ja Yhdysvalloissa selvittämässä lentomatkailun laatuun vaikuttavia tekijöitä sekä kehittää Finnairin ja Helsinki-Vantaan lentoaseman tarjoamaa palvelua.

 

Viime syksynä Finnair palkkasi neljä Quality Hunteria tutkimaan laadun merkitystä matkustamisessa. Heidän työnsä tulokset ylittivät tällöin kaikki odotukset, ja tänä vuonna Finnair on yhdistänyt voimansa Helsinki-Vantaan lentoaseman kanssa. Quality Hunterit työskentelevät osana Finnairin ja Helsinki-Vantaan lentoaseman tuotekehitystä ja heiltä odotetaan runsaasti raikkaita ja innovatiivisia ehdotuksia. Seitsemän viikon ajan he tarkkailevat, arvioivat, raportoivat ja kehittävät lento- ja lentoasemakokemusta kukin omasta näkökulmastaan käsin.

 

Quality Hunterit pitävät kokemuksistaan blogia osoitteessa www.qualityhunters2.com. Heidän tehtävänään on myös tuoda sivuston kävijöiden arvioitavaksi uusia ideoita lentomatkailun kehittämiseksi. Quality Huntereiden lisäksi sivustolla voivat esittää kommenttejaan, ehdotuksiaan ja näkemyksiään kaikki muutkin. Yhteinen laadunmetsästys huipentuu joulukuussa parhaan kehitysehdotuksen valintaan avoimella äänestyksellä. Kaikki äänestykseen tai keskusteluun osallistuvat tai omia ehdotuksiaan lähettävät ovat samalla mukana kilpailussa, jossa palkintona on mannertenvälinen meno-paluulento VIP-palvelulla höystettynä.

 

”Osana palveluidentiteettiuudistustamme haluamme selvittää kaikki matkustamiseen liittyvät epäkohdat ja löytää niihin uudenlaisia, luovia ratkaisuita”, kommentoi Finnairin globaalista markkinoinnista vastaava johtaja Jarkko Konttinen. ”Uskomme, että Quality Hunterien työ auttaa meitä tavoitteessamme tarjota matkustajillemme mielenrauhaa ja entistäkin miellyttävämpiä lentomatkoja.”

 

”Lentoasemalla vietettävään aikaan kuuluu paljon muutakin kuin vain seuraavaan lentoon liittyvät valmistelut. Toivomme matkustajien kertovan, kuinka voimme tehdä tästä ajasta entistäkin miellyttävämpää”, lisää Helsinki-Vantaan lentoaseman asiakaskokemuksesta vastaava päällikkö Johanna Metsälä.

 

Lisätietoa Quality Huntersista ja hakulomake Quality Hunterin tehtävään löytyy osoitteesta www.qualityhunters2.com. Hakuaika päättyy 5. lokakuuta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edellistä kertaa muistellen, muiden kuin "ammattitoimittajien", on turha vaivautua >:(. Saatan olla väärässäkin, toivottavastikin tällä kertaa ;D.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://qualityhunters2.com/?page_id=2

 

Here’s what we’re looking for in a Quality Hunter:

 

  • Social media savvy – you’re strongly plugged into your social media networks and use them to communicate with your friends (in English)
  • You like to travel and can provide thoughtful commentary on all aspects of traveling
  • You like to push the creative limits with the content that you publish and upload on these networks (photos, blogs). In other words, you have a voice of your own.
  • You are resourceful and are able to rig up creative solutions on the spot.
  • You are practical and articulate about suggestions for quality improvement of air travel and the airport experience.

 

As you probably can tell, the work of a Quality Hunter is multi-faceted and consists of a variety of different small tasks. There are no strict requirements about the type of person we want for these positions. We are interested in hearing from lots of different kinds of people. Tell us about your skills and why you would be a great Quality Hunter. Most importantly, relax and be you. Let your personality shine through. We want to get to know you!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

He ovat valitut:

Valitut seitsemän Quality Hunteria ovat israelilainen Yuval Golan,  tanskalainen Mette Frøkjær Hansen, saksalainen Tomas Spohn, ruotsalainen Sanjoo Malhotra, ranskalainen Francoise Lin, japanilainen Asami Nagai sekä New Yorkissa asuva suomalainen Mirva Lempiäinen. Ryhmä tulee vahvistumaan vielä yhdellä jäsenellä: Quality Hunterit valitsevat keskusteluun osallistuvan yleisön jäsenistä yhden mukaansa laadunmetsästäjien riveihin.

 

https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=474322〈=fi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisikohan ihan nöyränä esittää toiveen, että aloittaisivat raportoinnin siitä hetkestä, kun lennon päätyttyä matkustajat tulevat ulos lentokoneeseen johtavasta tuubista tuloaulaan ja pähkäilevät sitä, minne päin heidän pitäisi mennä saadakseen matkalaukkunsa. Olen viimeisten vuosien aikana ollut valitettavan usein tilanteessa, että tunnen jo myötähäpeää pääkaupunkimme lentoaseman puolesta huonosta kyltityksestä. Onhan siellä toki kyltit, mutta kun ne kyltit pitäisi olla siellä, missä ne siinä tilanteessa osuvat heti silmiin.

 

Seppo 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisikohan ihan nöyränä esittää toiveen, että aloittaisivat raportoinnin siitä hetkestä, kun lennon päätyttyä matkustajat tulevat ulos lentokoneeseen johtavasta tuubista tuloaulaan ja pähkäilevät sitä, minne päin heidän pitäisi mennä saadakseen matkalaukkunsa. Olen viimeisten vuosien aikana ollut valitettavan usein tilanteessa, että tunnen jo myötähäpeää pääkaupunkimme lentoaseman puolesta huonosta kyltityksestä. Onhan siellä toki kyltit, mutta kun ne kyltit pitäisi olla siellä, missä ne siinä tilanteessa osuvat heti silmiin.

 

Seppo 

 

Tuo on kyllä totta: Helsingissä tulee vähän sellainen "ollaankohan nyt menossa oikeaan suuntaan"-fiilis, jota ei muilla, vieraammilla kentilläkään koe. Tuskin se on pelkästä kyltityksestäkään kiinni, nykyinen reitti ei ehkä ole kovin looginen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisikohan ihan nöyränä esittää toiveen, että aloittaisivat raportoinnin siitä hetkestä, kun lennon päätyttyä matkustajat tulevat ulos lentokoneeseen johtavasta tuubista tuloaulaan ja pähkäilevät sitä, minne päin heidän pitäisi mennä saadakseen matkalaukkunsa. Olen viimeisten vuosien aikana ollut valitettavan usein tilanteessa, että tunnen jo myötähäpeää pääkaupunkimme lentoaseman puolesta huonosta kyltityksestä. Onhan siellä toki kyltit, mutta kun ne kyltit pitäisi olla siellä, missä ne siinä tilanteessa osuvat heti silmiin.

 

Seppo 

 

Tämä todellakin.. Monesti kun on nukkunut siihen asti että kone on putkessa ja herää siihen ryminään ku hätäsimmät rynnii ulos niin putkesta ulos kävellees miettii että hetkinen missäs sitä taas ollaankaan. Vaikka kenttä onkin tuttu niin nuolet oikeeseen suuntaan putkesta tullessa olisivat kyllä helkutin hyvät  ::) Puhumattakaan siitä kuinka se liike pysähtyy yleensä ensimmäisten toimesta jotka eivät välttämättä tunnekaan kenttää. He kun jäävät pällistelemään suoraa kulkuväylälle että mistäs ne laukut nyt haetaankaan  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen viimeisten vuosien aikana ollut valitettavan usein tilanteessa, että tunnen jo myötähäpeää pääkaupunkimme lentoaseman puolesta huonosta kyltityksestä.

 

Helsinki-Vantaan lentoasemalle voi helposti lähettää palautetta nettilomakkeella http://www.helsinki-vantaa.fi/palaute. Pari vuotta sitten annoin palautetta juuri noista uloskäyntikylteistä, jotka minunkin mielestäni ovat oudolle matkustajalle aika huomaamattomia muun kylttipaljouden joukossa. Vastaus oli, että opastus on hyvä, onhan Helsinki-Vantaa monesti palkittu lentoasema.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Palataanpa tuohon kylttiasiaan valokuvien kera, kylttejä on parannettu viime vuosina. Ainakin Terminaali 1:ssä heti putkesta ulos tultaessa silmiin osuvat vastakkaiselta seinältä kyltit, jotka kertovat ja osoittavat suunnan mistä matkatavara-aulasta eri lentoyhtiöiden matkatavarat noudetaan.

[ attachment removed / expired ]

Käytävällä on näyttöjä, joista voi vielä tarkistaa oman lentonsa matkatavara-aulan.

[ attachment removed / expired ]

Matkatavara-aulaan 2A johtavien portaiden yläpäässä sijaitsevasta kyltistä voi vielä tarkistaa minkä yhtiöiden matkatavarat tulevat ko. aulaan.

[ attachment removed / expired ]

Viimeinen tarkistusmahdollisuus on vielä ennen ovia, joista ei pääse palaamaan takaisin. Nimimerkki "Madrisissa väärään matkatavara-aulaan mennyt" raportoi, että siellä ei ole tällaista kylttiä.

[ attachment removed / expired ]

Jos näiden kylttien jälkeen löytää itsensä väärästä matkatavara-aulasta, niin saa syyttää lähinnä itseään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Okei, tämä menee aiheen ohi kuin väärään suuntaan heitetty keihäs, mutta... esim. kun kone tulee portille 28 ja matkustajat tulevat putkesta ulos, ei missään heti näkyvissä ole mitään kylttiä ollenkaan siitä, missä suunnassa matkatavaroiden palautus on. Lähin kyltti on Fly Inniin kulkevien portaiden läheisyydessä, eikä se ole lähellä porttia 28 eikä mitenkään helposti nähtävissä kun putkesta tulee ulos. Tänään tuli katsottua kuinka useampi matkustaja pällisteli ja käänteli päätään, että mihinkä suuntaan siitä pitäisi mennä, että pääsisi ulos. Aivan, ei ole putkesta ulos tullessa mitään kylttiä joka iskee suoraan silmään ja jossa kerrottaisiin mihin suuntaan pitäisi mennä, että pääsisi ulos.

 

Helppoahan se on silloin kun tuntee kentän kuin omat taskunsa, mutta osa matkustajista ei koskaan ole ollut Helsinki-Vantaalla. ::) Pitänee tosiaan laittaa tästä palautetta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harrin (Koskinen) ylin kuva on juuri sellainen opastus, jota toivoisi sijoitettavan tuubien alkuun. Mikä yhtiö ja minne päin pitää mennä, vasemmalle vai oikealle. Huomioiden se, että voidaan matkustaa esimerkiksi Iberian tai American Airlinesin lipulla mutta Finnairin koneessa. Silloin matkustaja etsii lippunsa kirjoittaneen yhtiön mukaista matkalaukkuhihnaa. Matkustaja tarvitsee infoa vain kahdesta asiasta, matkalaukkujen noudosta ja jatkolentokyltityksestä. Kaikki muu on epärelevanttia siinä tilanteessa. Saattaisi olla järkevää harkita myös sitä, olisiko englanninkielinen teksti pantava ylimmäksi ja tarvitaanko ylipäätään ruotsinkieltä. Aiemmin mainitsemani hämmentävät esimerkit ovat syntyneet tilanteissa, että olen saapunut Vantaalle Lontoosta, Madridista tai Barcelonasta.

 

Seppo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair Oyj

Lehdistötiedote

 

Finnair voitti MTL Communications Awards -palkinnon

 

Finnair on voittanut Rethink Quality -kampanjallaan Markkinointiviestinnän Toimistojen Liiton MTL Communications Awards -palkinnon Business to Consumer -sarjassa. Viimesyksyisessä kampanjassa Finnair rekrytoi yli viidentuhannen hakijan joukosta neljä Quality Hunteria, jotka lensivät Finnairin reittiverkostoa Euroopassa, Aasiassa ja Yhdysvalloissa ja raportoivat kokemuksistaan kampanjan blogipohjaiselle internetsivustolle.

 

Kilpailun tuomaristo kiitti erityisesti Finnairin oivaltavaa lähestymistapaa, asiakkaiden kutsumista mukaan brändin rakentamiseen ja kampanjan sekä Suomessa että kansainvälisesti keräämää huomiota. Kolmen kuukauden aikana Rethink Quality -sivustolla vieraili yli puoli miljoonaa kävijää 190 maasta ja Quality Hunterit mainittiin kansainvälisessä mediassa yli kuusisataa kertaa. Finnair onnistui nostamaan tunnettuuttaan kansainvälisillä markkinoilla ja herättämään positiivisella tavalla keskustelua matkustamisen laadusta, tuomaristo toteaa.

 

”Quality Huntereiden blogit ja havainnot sekä sivustolla keskusteluun osallistuneiden ihmisten ajatukset ovat meille todella tärkeää palautetta, jonka pohjalta olemme voineet kehittää tuotteitamme ja palveluitamme. Koko palveluidentiteettimme lähtökohtana on asiakkaidemme tarpeiden tunteminen ja niihin vastaaminen”, Finnairin brändistä ja globaalista markkinoinnista vastaava johtaja Jarkko Konttinen kertoo.

 

Viimevuotisen Rethink Quality -kampanjan hyvien kokemusten siivittämänä Finnair jatkaa laadun määrittelemistä uudella tavalla myös tänä syksynä. Seitsemän Finnairin ja Helsinki-Vantaan lentoaseman yhdessä palkkaamaa Quality Hunteria matkustaa parhaillaan ympäri maailmaa tehtävänään luoda uusia tuotekehitysideoita, joilla koko lentomatkailua voidaan kehittää entistä miellyttävämmäksi. Osoitteessa www.qualityhunters2.com voi seurata tämänvuotisten Quality Huntereiden matkaa sekä lukea viimevuotista Rethink Quality -blogia.

 

MTL Communications Awards -kilpailun järjestää Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL. Kilpailu järjestettiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa. Rethink Quality on tehty yhteistyössä viestintätoimisto Milttonin kanssa.

 

Finnair Oyj

Viestintä

4.11.2011

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair Oyj

Lehdistötiedote

 

Finnair ja Helsinki-Vantaan lentoasema toivovat villejä ideoita lentomatkailun kehittämiseksi

 

Finnairin ja Helsinki-Vantaan lentoaseman laaduntarkkailijat eli Quality Hunterit ovat seitsemän viikon ajan kiertäneet maailmaa keksimässä uusia lentomatkailua parantavia ideoita. Nyt kutsutaan mukaan myös yleisöä, joka voi käydä jättämässä omat kehitysideansa osoitteessa www.qualityhunters2.com. Yleisön ja Quality Huntereiden paras tai parhaat ideat toteutetaan.

 

Quality Huntereiden johtama verkkokeskustelu on poikinut runsaasti kehitysehdotuksia ja tuhansia kommentteja. "Uusien ehdotusten joukossa on niin kasvisruokapäivä, lentokonekaraoke, virtuaališakki kuin speed datingiä lentoasemalla − ja kaikkia näitä ideoita aiomme käsitellä", Finavian Customer Experience Manager Johanna Metsälä kertoo.

 

Finnair ja Helsinki-Vantaan lentoasema ovat sitoutuneet muuttamaan ja parantamaan lentoon ja lentokenttään liittyviä palveluita ja kokemuksia: yhtiöt aikovat käydä kaikki saapuvat ideat läpi, toteuttaa niistä mahdollisimman monia ja palkita mahtavat ehdotukset. Finnair ja Helsinki-Vantaan lentoasema korostavat, että hanke on kaikille avoin ja tarjoaa mahdollisuuden muuttaa asioita.

 

”Haluamme tehdä lentomatkailusta niin miellyttävää ja nautinnollista kuin mahdollista muuttamalla ja kehittämällä kaikkea siihen liittyvää. Haastamme ihmiset kyseenalaistamaan vallitsevaa ja ajattelemaan luovasti”, Finnairin Marketing Innovations Director Antti Nieminen sanoo.

 

Seitsemän Quality Hunterin joukko täydentyy tänään kahdeksannella laaduntarkkailijalla kun hollantilainen, Latviassa asuva 38-vuotias yrittäjä Arjan Tupan lähtee ensimmäiselle laadunmetsästysmatkalleen Stuttgartiin. Tupan nimitettiin kahdeksanneksi Quality Hunteriksi lokakuussa valittujen seitsemän Quality Hunterin ehdotuksesta tämän aktiivisen blogi- ja sosiaalisen median osallistumisen ansiosta.

 

Ehdotuksia voi lähettää, arvioida ja kommentoida osoitteessa www.qualityhunters2.com 29.11. saakka. Tämän jälkeen Helsinki-Vantaan lentoasema ja Finnair käyvät kaikki ehdotukset läpi ja listaavat niistä kiinnostavimmat. Paras ehdotus valitaan 11.12. asti jatkuvalla yleisöäänestyksellä.

 

23.11.2011

 

Finnair Oyj

Viestintä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään