Jukka Palander

Katsastuksien hinnoista PK-seudulla ja lähialueilla

16 viestiä aiheessa

Moi!

Katsastuksien ryövärihinnat ovat lieneet kaikille tuttuja, koska tätä vapautunutta katsastusasemien, jokaisen moottoriajoneuvolla liikkuvan, ryöstötoimintaa meidän on jokaisen osaltaan kannatettava. Nyt on omalla kohdallani tilanne, että moottoripyörä pitäisi saada katsastettua ulkomaisista kilvistä Suomen kilpiin. Rekisteröinti katsastus olisi siis toimenpide, mikä tulisi suorittaa. Onko kenelläkään antaa vinkkiä, missä olisi edullisin rekisteröintikatsastus PK-seudulla ja/tai lähikunnissa? Olen soittanut muutamia puheluita lähinnä Vantaan katsastusasemille ja hinnat ovat olleet 100 eurosta 200 euroon. Löytyneekö jostain vielä asema, mistä saisi halvemmalla kuin 100 euroa?

Ko. summa on mielestäni törkeän suuri verrattuna siihen, että moottoripyörässä ko. toimenpide ei aiheuta kun paperien "pläräyksen" ja pyörän visuaalisen vilkaisun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joensuussa viime kesänä kokonaishinta n. 30€. Tervetuloa Joensuuhun katsastamaan.

:thmbup:

On tuokin paljon enemmän kuin ennenwanhaan "valtion monopolin" aikoihin. Ei taida oikein kilpailu (kilpailuyhteiskunta?) pelata siellä PK-seudulla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joensuussa viime kesänä kokonaishinta n. 30€. Tervetuloa Joensuuhun katsastamaan.

Pakokaasumittauksineen kaikkineen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuopiossa on hyvä, kun taitaa olla sama 29€ hinta melkein joka luukulla :P Pakokaasumittaukset taitaa olla samat 18€ ja 30€ joka mestassa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

K1-Katsastajille pääsee aikas edullisesti, kun varaa ajan netistä ja maksaa samalla etukäteen ja valitsee katsastusajankohdaksi "luppoohetken" joita löytyy tavallisesti keskeltä päivää.

Allekirjoittaneelle asia on juuri ajankohtainen, katsastus perjantaina Helsingissä ja hinta 35 euroa. Päästöt ja OBD liuskat otettiin huollon yhteydessä etukäteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pakokaasumittauksineen kaikkineen?

No, ainakin minä maksoin suunnilleen tuon verran kesäkuussa. Eurolleen en muista enää hintaa. Vuosi sitten perushinta oli 19 € (joka asemalla) ja pakokaasumittauksineen taisi jäädä euron verran alle 30. En muista tarkkaan, mutta selkeästi oli halvempaa kuin PK-seudulla (missä tosin en koskaan ole katsastuttanut autoani). Tuohon piti esittää sellainen "tarjouskortti", jonka miltei jokainen asema lähetti kotiin.  ;D

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:thmbup:

On tuokin paljon enemmän kuin ennenwanhaan "valtion monopolin" aikoihin. Ei taida oikein kilpailu (kilpailuyhteiskunta?) pelata siellä PK-seudulla?

Tämäkin oli jo minulla tiedossa.  :P Itse olen lähtöisin Joensuusta ja Joensuussa on tunnetusti Suomen halvimmat katsastukset. Hinnat lähestulkoo aina 29 eur (monesti sisältää päästötestitkin). Soittelin Joensuun konttoreillekin rekisteröintikatsastuksesta jos olisin ajanut sinne ja käynyt kotosalla kylässä samalla, mutta sielläkin Kovalaisella 100 euroa halvin tarjous.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei löydy ajoneuvojen rekisteröintikatsastuksien hintoja. Tuo sivu on myös minulle entuudestaan tuttu.

Onhan tuolla. Tai ainakin joidenkin asemien hinnastoissa on rekisteröintikatsastukset mainittu. Ehkä kaikki ei vain tarjoa ko. palvelua?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, ainakin minä maksoin suunnilleen tuon verran kesäkuussa. Eurolleen en muista enää hintaa.

Näyttäisi olevan ~29+10€ katsastus+pakokaasumittaus vähän joka asemalla sielläpäin, bensa-autolla. Siis tänäpäivänä....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään