Juha Paulavuo

Flybe karsii kotimaan lentovuoroja

72 viestiä aiheessa

Valittajien yhteiskunnassa pitää säännöllisin väliajoin valittaa. Kun lennetään, niin valitetaan kalliista hinnoista ja kun ei lennetä, niin valitetaan kun ei lennetä kun ei oltu valmiita maksamaan lennoista.

 

http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2012/04/25/lapissa-kytee-kapina-lapsellista-touhua-flybe/201228117/12

 

Lentoyhtiö Flyben palvelut herättävät tyytymättömyyttä pohjoisen suunnalla. Tämä on johtanut lentomatkustuksen vähenemiseen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FlyBe lopettaa lennot Kokkolan ja Skellefteån välillä, syynä liian pieni matkustajamäärä. Viimeinen lento lähtee 18 kesäkuuta.

 

http://www.ot.fi/Story/?linkID=199485

 

Måndagen den 18 juli avgår det sista flyget från Kronoby till Skellefteå. Antti Kuusenmäki på flygbolaget FlyBe är besviken över att efterfrågan på rutten var så liten.

 

Huom. uutisessa lukee että 18 heinäkuuta mutta kenttä on suljettuna 25.6-27.7 ja heinäkuussa ei ole maanantaipäivää joka olisi 18pvä niin ne tarkoittaa varmaan kyllä 18 kesäkuuta.

 

http://www.finavia.fi/lentoasemat/lentoasema_kokkola-pietarsaari?pg=news&tid=2&nid=8815586

 

Lentoaseman lentoliikennealueet päällystetään uudelleen ja kiitotievalojärjestelmiä parannetaan. Kokkola-Pietarsaaren lentoasema on tämän vuoksi suljettu 25. kesäkuuta–27. heinäkuuta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FlyBe lopettaa lennot Kokkolan ja Skellefteån välillä, syynä liian pieni matkustajamäärä. Viimeinen lento lähtee 18 kesäkuuta.

 

http://www.ot.fi/Story/?linkID=199485

 

Huom. uutisessa lukee että 18 heinäkuuta mutta kenttä on suljettuna 25.6-27.7 ja heinäkuussa ei ole maanantaipäivää joka olisi 18pvä niin ne tarkoittaa varmaan kyllä 18 kesäkuuta.

 

http://www.finavia.fi/lentoasemat/lentoasema_kokkola-pietarsaari?pg=news&tid=2&nid=8815586

 

 

Ruotsalaisen SVT:n mukaan viimeinen lento lähtisi 21 kesäkuuta. FlyBe mukaan matkustajia on ollut liian vähän kun taas Skellefteån lentokentän päällikkö sanoo että reitti on ollu odotuksien mukaan ja lentokatko tulee olemaan lyhyt nimittäin he ovat aloittaneet jo neuvottelut uusien lentoyhtiöiden kanssa.

 

http://svt.se/nyheter/regionalt/vasterbottensnytt/flygbolag-lamnar-skelleftea

 

Det blir stopp för linjen mellan Skellefteå och Karleby-Jakobstad från och med 21:a juni. Anledningen är att flygbolaget Flybe har haft för få passagerare på sträckan. Men enligt Skellefteås flygplatschef Robert Lindberg kan stoppet bli kort då förhandlingar har inletts med nya flygbolag.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FlyBen tappiot kasvavat polttoaineen hinnan ja heikon kysynnän vuoksi

http://www.scotsman.com/business/transport/sky-high-fuel-costs-and-weak-demand-add-to-flybe-woes-1-2347344

 

 

Kyllähän tuollaisia lukuja saa aikaiseksi onnettomallla liikennesuunnittelulla. Esimerkiksi Flybe Nordicin onneton yritys lentää maakuntakentiltä Tallinnaan oli jo alkaessaan tuhoon tuomittu. Se olisi voinut kannattaa turistikohteena jos vuoroja olisi ollut pari viikossa (=viikonloppulomat) keskellä päivää, mutta ei kahdesti päivässä.

 

Mutta oppirahat on maksettava...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tuollaisia lukuja saa aikaiseksi onnettomallla liikennesuunnittelulla. Esimerkiksi Flybe Nordicin onneton yritys lentää maakuntakentiltä Tallinnaan oli jo alkaessaan tuhoon tuomittu. Se olisi voinut kannattaa turistikohteena jos vuoroja olisi ollut pari viikossa (=viikonloppulomat) keskellä päivää, mutta ei kahdesti päivässä.

 

Mutta oppirahat on maksettava...

 

Joo, tuossahan artikkelissa oli vain ennuste joltain analyytikolta.

 

Varsinainen tulosjulkistus nähtävissä http://www.flybe.com/corporate/investors/default.htm.

 

Tiivistelmänä voisi todeta, että vajaassa vuodessa Flybe Europe/Finland teki 63,7 M£ liikevaihdolla tappiota ennen veroja tukevat 9,3 M£. Liikevaihdosta 2/3 tuli sopimuslentämisestä suoraan Finnairilta ja loput omista reiteistä. Omilla reiteillä matkustajatäyttöaste oli 40% (!).

 

Yhtiö on kuitenkin tyytyväinen ainakin virallisesti aloitukseensa Pohjolassa. Minä kyllä kysyisin onkohan ainakaan Suomessa kysyntää tällaiselle 'Regional Airline' konseptille?

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taas kaksi reittiä loppumassa: Helsinki-Trondheim sekä Helsinki-Gdansk -reittejä ei lennetä enää heinäkuusta alkaen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FlyBe on saanut Savonlinnassa kunnon haukkumiset, lentoliikenne ei ole toiminut yhtään heinäkuussa. Saavat syyttää vain itseään siitä, jos huhtikuussa tuli vasta varattaviin lennot ja kesäkuussa perutaan jo osa lennoista, ja nyt ihmiset kyselevät lentoja. Hätäisiä johtopäätöksiä osaavat tehdä. Heinäkuun matkustajamäärä jää niin todella pieneksiä, heinäkuun puoliväliin mennessä n.2100 matkustajaa, moni on niistäkin haukkunut aikataulut. FlyBe ei halua palvella suomalaisia hyvällä palvelulla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Heinäkuun matkustajamäärä jää niin todella pieneksiä, heinäkuun puoliväliin mennessä n.2100 matkustajaa, moni on niistäkin haukkunut aikataulut. FlyBe ei halua palvella suomalaisia hyvällä palvelulla.

 

Katsos siitä on sitten helppo tehdä lisää johtopäätöksiä -> eipä riittänyt matkustajia -> lopetetaanpas reitti. Vapautuvalla kapasiteetilla voisi vaikka kokeilla lentää Oulusta Brommaan tai Kajaanista Tartoon.

 

Sori, mutta tältä toi ko. firman poukkoilu aika useasti vaikuttaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten tuo FlyBe on tuohon jamaan oikein päätynyt? Mielestäni siitä ei ole kovinkaan kauaa, kun FinnCommilla meni aikalailla hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missähän mielessä FinnCommilla meni hyvin?

 

Tappiotahan tuo on tainnut useamman vuoden putkeen tahkota jo Finncommina. Saas nähdä kauanko Briteissä jaksetaan katsella moista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missähän mielessä FinnCommilla meni hyvin?

Jostain SIIVET -lehden artikkelista olin joskus lukevinani, että FinnComm oli kovassa nosteessa silloin kun Finnairin todelinen alamäki alkoi jokunen vuosi sitten...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jostain SIIVET -lehden artikkelista olin joskus lukevinani, että FinnComm oli kovassa nosteessa silloin kun Finnairin todelinen alamäki alkoi jokunen vuosi sitten...

 

Mikähän se oikea kova noste oikeasti oli? FC sai Finnairilta reittejä joita Finnair ei itse voinut hoitaa mutta ilman Finnairia FC olisi ollut nopea Flying Finnin kaltainen muisto Suomen ilmailussa. Lopputulos Finncomissa oli, että persnettoa tuli mutta omistajat kuitenkin saivat rahastettua luomuksensa uhkailemalla AirBalticilla ja se kuvio olisikin ollut mielenkiintoista nähdä loppuun saakka nyt kun AirBaltic on myös sippi.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällainen uutinen oli tuossa kuun alussa:

 

http://www.kp24.fi/uutiset/lehtiteema/1480/313983/8/Flyben-johto-k%C3%A4vi-asiakkaiden-luona-Kokkolassa

 

Flyben vt toimitusjohtaja Mikko Sundström sekä kaupallinen johtaja Antti Kuusenmäki vakuuttivat, että tilaisuuden tärkein syy oli kuunnella lentoasiakkaiden tarpeita ja toiveita Kokkola-Pietarsaaren lentoliikenteen kehittämiseksi.

 

Eniten toiveita lentoyhtiön johto sai myöhäisen Helsingin paluuvuoron palauttamisesta aikatauluihin, mutta aikataulumuutoksia ei lupailtu.

 

– Pystymme nykyjärjestelyillä lentämään joko kello 20 aikoihin tai klo 23 aikoihin tänne. Matkustajamäärien perusteella kello 20 vuoro on ollut selvästi suositumpi vaihtoehto kaikkina päivinä, Kuusenmäki vastasi.

 

Hän piti Kokkola-Pietarsaaren kentän liikennettä todella tärkeänä Flybelle.

 

– Kokkola-Pietarsaareen meillä on kaikkein suurin vuorotiheys, eikä ole näköpiirissä mitään mikä estäisi reitin tulevaisuuden keskipitkällä aikavälillä, Kuusenmäki totesi.

 

Nyt sitten kun katsoo aikatauluja niin ei ole enään lauantai lentoa olemassa ollenkaan lokakuun alusta, myös päivälento on poistettu useasti ma-ke.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Flybe muuttaa lentoaikataulua Jyväskylän ja Helsingin välillä liikematkustajien toivomaan suuntaan. Keskisuomalaisen liike-elämän harmina ovat olleet liian myöhäiset lennot. Aikataulut palvelevat aikaisempaa paremmin myös Helsingissä päiväseltään käyviä työmatkalaisia. Lokakuun 15. päivästä alkaen esimerkiksi aamun ensimmäinen vuoro Jyväskylästä aikaistuu. Lokakuun lopulla aikaistuu myös alkuillan lento Helsingistä Jyväskylään.

 

Myös Maarianhamina-Helsinki -reitin aikatauluja tarkistetaan. Aamuvuorojen aikataulu päivittyy 15.10. ja iltapäivävuorojen 28.10. alkaen.

 

area

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FlyBe Finland karsii myös kaksi ATR42 konetta niiden sopimusten päättyessa

Flybe Pulls Two ATR 42s From Its Loss-Making Finnair JV

 

U.K. regional carrier Flybe is hoping to stem the losses of its Finnair joint venture, Flybe Finland, with the scheduled return of two ATR 42s to their lessor.

 

Vaatii rekisteröitymisen:

http://aviationweek.com/awin-only/flybe-pulls-two-atr-42s-its-loss-making-finnair-jv

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään