Timo Hyvönen

ULPM (RU-0189) ja sinne lentäminen

141 viestiä aiheessa

No niin kohta jatketaan taas.

 

Kuriositeettina: säännöllinen lentoliikenne Kostamukseen on nyt keskeytetty toistaiseksi. Lentoasema on kuitenkin normaalisti auki ja henkilöstö saapuu joka aamu työpaikalleen. Kentällä työskentelee n. 8 henkilöä.

 

Suomen pitäisi ottaa oppia - näin se työttömyys saadaan aisoihin!

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huonoja uutisia uutisia ULPM:ltä. Tasavallan entinen johto, yhdessä Petroskoin Besovetsin kentän kanssa vie (puolilaittomasti?) kentän kaikki varusteet! Olihan se odotettavissa, jos ei ole toimintaa, ei lähestymisjärjestelmiäkään kannata pitää tyhjän panttina. Kenttää ei enää aurata talvella, kesällä sitä voi edelleen käyttää...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

10.12.2013 Helsingissä järjestetään Suomen ja Venäjän välisen työryhmän XII kokous.

 

Ehdotukset asialistalle otettaviksi asioiksi (sekä ehdotukset komission osallistujiksi)  on lähetettävä Rosaviazian kansainvälisen yhteistyön osastolle, (fax 7 (499) 231-58-79, sähköposti Vlasova_NA@scaa.ru, Ushatova_AY@scaa.ru )

 

Jos Trafia ei kiinnosta, niin ehkä Tatjana hyväksyisi Kuhmon ilmalukerhon mukaan Venäjän delegaatioon :) Vlasova on kylläkin ollut kova täti  kieltämään ulkomaalaisten lentoja Venäjän ilmatilassa.

 

Ketähän tuonne menee Suomea edustamaan? Trafi ja Finavia tietenkin,  entä yleisilmailu?

 

http://favt.ru/favt_new/?q=novosti/novosti/novost/3523

 

EDIT: tämä on hallitusten välinen kokous: Finavia ei ole mukana.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uutisia itäisten maiden tietäjiltä  (Lappeenrannasta): RATLA:n kautta pääsee Lappeenrannasta Pulkovoon kansainvälistä VFR reittiä KR837 (opastus englanniksi): RATLA-ARDIG-VEDIL-KEBUL-LUNOK-POGUD-BULIL. Ylitys RATLA:ssa korkeudella 300-600 m. Julkaistu Venäjän AIP:ssa 14.11.2013, venäläiset on käyttäneet tätä reittiä jo aiemmin.

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Menee nyt vähän off-topikkiin, mutta tämän lukijoilla lienee kuitenkin tieto ja vastaus, mikäli jollain täällä foorumilla.

 

Eli onko kukaan lentänyt Kaliningradin läpi VFR:ssä ja/tai mitä sen tekemiseen tarvitaan? Mitään mielenkiintoa ei ole pyrkiä itse maahan, vaan ainoastaan lentää alueen läpi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Menee nyt vähän off-topikkiin, mutta tämän lukijoilla lienee kuitenkin tieto ja vastaus, mikäli jollain täällä foorumilla.

 

Eli onko kukaan lentänyt Kaliningradin läpi VFR:ssä ja/tai mitä sen tekemiseen tarvitaan? Mitään mielenkiintoa ei ole pyrkiä itse maahan, vaan ainoastaan lentää alueen läpi.

Pitkällä AIP:n tutkimuksella viime syksyltä vaikutti siltä ettei onnistu. IFR:ssähän tuo sujui varsin mallikkaasti, jopa ilman 3 tunnin odottelua kun kentällä ilmeni että edellinen lentosuunnitelma olikin hylätty sotilastoiminnan takia. Ilmaan päästyä alkuperäinen reitti olikin jälleen saatavilla, joten välttyi turhalta kiertämiseltä. Lento siis oli välillä EYPA - EPGD.

 

EDIT: Ja reitti siis toki meni kansainvälisten vesien yläpuolella. Jos haluaapi lentää ihan venäjän alueella niin menee vaikeammaksi.

 

--

Niko Ikonen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, ilman lupakirjoja ja muitakaan mahiksia lennellä vejänälle, ihmettelen miksi sinne pitäis väkisin päästä lentään. En lähtis edes kenenkään kyytiin vaikka joku mahis tulisikin. En silti itänaapurivaltiota halveksi mitenkään vaikka pieni konfliktii olikin aikoinaan heidän kanssaan. Minulla ei ole mitään intressiä matkustella itänaapuriin vaikka isäni osallistui jossain vaiheessa oliko nyt jatkosotaan, joka olikin viimeinen rutistus. Itse näin maailman 1948, sota ohi mut köyhyys huipussaan, jatko ei enää sovi tälle saitille, tässäkin tuli jo ihan liikaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"We choose to go to the moon in this decade and do the other things, not because they are easy, but because they are hard," :)

 

Pitää olla harrastuksia, joissa on vähän haastetta, veikkaan että siksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja kyllä homma minua ainakin kiehtoo paitsi kultturi- ja sukuhistoriallisista lähtökohdista myös maisemien ja uusien paikkojen myötä. Ovat nuo Laatokan rannat paikoin aika paljon upeampia katsella kuin Suomenlahden. Mieluummin minä sinne kyllä lentäisin because it's easy, mutta kukin tyylillään ;)

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joku on käynyt jo siellä, jalkapelissä, ei VFR planilla (Eldankajärven jää):

 

"Kis-Kis-kukkulat,

on siellä munat sekä makkarat,

mutta se Muna kun se meni,

niin se Makkara jäi vain, juu.

Röhössä on Tiltun tie,

se kurasena murasena Uhtualle vie,

on täällä Bieloje-, Tshirni-

ja Tschorneje-ozerot, juu.

Varjossa honkien on lottakanttiini,

sumppia keittävi,

siell' lotta Lunkreeni.

Voi pojat saamari,

nyt tuokaa naamarini,

on tänne riukuja prykätty,

on liukuja lykätty, juu."

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

4-5. 02. 2014 Venäjän Federaation liikenneministeriön on määrä neuvotella  Venäjän ja Suomen tasavallan välisen  lentoliikenteen kehittämisestä. Ehdotuksia esityslistalle, sekä osallistujiksi tuleviin  neuvotteluihin olisi lähetettävä Rosaviatsian kansainvälisen yhteistyön toimistolle  (fax 7 (499) 231-58-79, e-mail Malinina_PK@scaa.ru; Ushatova_AY@scaa.ru).

 

http://favt.ru/favt_new/?q=novosti/novosti/novost/3716

 

Maihtuiskohan asialistalle yleisilmailun kehittämistä? Miks'ei meiltä kysytä, mitä halutaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pöytäkirja em. kokouksesta, ei halaistua sanaa yleisilmailusta.

 

http://www.favt.ru/favt_new/sites/default/files/20140220-protokol.pdf

 

Huvittavaa, Trafin uhatessa EU:n kolmikirjaimisilla lyhenteillä se sai aikaan reaktion:

 

"The Russian side expressed its serious concern and informed that in case of any third party interference with the bilateral aviation relations between Russia and Finland, the Russian side will consider further actions. "

 

Italia on saanut neuvoteltua kahdenvälisen sopimuksen, jonka nojalla italialaiset koneet saavat lennellä Venäjän ilmatilassa missä huvittaa. Aika käsittämätön sopimus on se. Tosin, se koskee vain valtiollisia ja kaupallisia lentoja (poliitikot, mafia yms?).

 

Seuraava Suomen ja Venäjän välinen yhteistyökokous on syksyllä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään