Markus Raudanpää

Rahtikoneet ja tulot/ lähdöt

7 viestiä aiheessa

Tänään 25.9. piti mennä kuvaamaan 12 aikaan Vantaalle Nordic Globalin rahtikonetta, ja ajattelin mennä Sääasemalle vievälle tielle, sieltä kun näkee aika hyvin kiitotielle 15 tulevat....Mutta, väsymys voitti ja ehkä hyvä niin, sillä tutkasta kun katsoin jälkeenpäin,  OH-LGC laskeutuikin tänään 22 L:lle. Joopa! Oisko vähän ottanut päähän...??

Olen ollut monena pyhänä vastaavaan aikaan siellä eikä kertaakaan ole lähtenyt 11.55 kone ajallaan, vaan tänään lähti  :o, ja oli World Cargon kone New yorkiin (muistaakseni). Tutkasta vain katselin että okei, tänään se olis mennyt....

Onko kokeneemmilla bongareilla tietoa ja kokemusta näiden koneiden aikatauluista?? Tulevatko ne yleensä suunnilleen ajallaan? Sellainen käsitys mulla on että laskeutuvat yleensä +/- 1 tunti ilmoitetusta ajasta...(Cargon sivujen aikataulu)

Lähtöajat ovatkin jo toinen juttu! Kertaakaan kun olen ollut paikan päällä kone ei ole lähtenyt edes kahden tunnin sisään, huonoa tuuria vain??

Yleensä pyhänä lähtee 14 jälkeen World Cargon kone, mutta onko se 11.55 kone myöhässä vai 14.00 kone ? Kun sitä scanneria ei vielä ole...

Vaikuttaa että World Cargon kone tulee ja menee usein ihan omia aikojaan ja Nordic Globalin konetta pystyy ennakoimaan kun katsoo Finnair Cargon sivulta aikataulua...vai olenko pahasti väärässä?

Kai se skanneri pitää minunkii ostaa pikku hiljaa ja vielä kun oppis kuuntelemaan kaikkee mitä se kertoo... :thmbup::P

Jos kellään ois kokemuksia aikataulusta ja vaikka faktaa ko.asiasta, ilmotelkaa ihmeessä kiiitos! MD 11 on sellanen kone jonka vuoksi päivystän vaikka tuntikaupalla kunhan näen sen vielä ja saan videolle... :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen ollut monena pyhänä vastaavaan aikaan siellä eikä kertaakaan ole lähtenyt 11.55 kone ajallaan, vaan tänään lähti  :o, ja oli World Cargon kone New yorkiin (muistaakseni). Tutkasta vain katselin että okei, tänään se olis mennyt....

WOA:n sunnuntailähto (7604) on Shanghaihin. Maanantaina ja perjantaina New Yorkiin (7601).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Frankfurtiin on myös WOA7605/7606 lauantaisin, 20:40 lähtöaika.

Jos ihan tarkkoja ollaan niin 7606 on sunnuntaisin FRA-HEL. Kuitenkin WOA:n Frankfurtin menot ja paluut ovat hämärässä eli tulee hämärä video.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ihan tarkkoja ollaan niin 7606 on sunnuntaisin FRA-HEL. Kuitenkin WOA:n Frankfurtin menot ja paluut ovat hämärässä eli tulee hämärä video.

Äläs nyt md-11 mies ala siellä viisastella. Unohdit vaan laittaa frankfurtin vuoron tällä kertaa ja mä lisäsin sen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänää päivystin ja kuvailin n.4 tuntia 22R:n liepeillä....Nordicin kone ampaisi kyllä ylös lähes ajallaan, vajaa tunti myöhäs 15.20 mutta 22L - Voehan pentele!  >:(

Onneks on zoomit keksitty! Mutta äänet jäi aika vaisuiksi kun tuuli takaapäin... Olis nyt voinut sekin lähtee 22 R....eikö lennonjohto ajattele yhtään bongareita?? Ei.... 8)

(Aasian aalto oli kyllä komiaa katseltavaa 17 aikaan....A 330 saa aikaan kyl komeen pauhun, 340 on turhan hiljainen ja rullaa selvästi pidemmälle ja nousee laiskemmin, mun mielestä ainakin)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olis nyt voinut sekin lähtee 22 R....eikö lennonjohto ajattele yhtään bongareita?? Ei.... 8)

Paljon rahtia => painava kone => 22R:n pituus ei riitä, 22L on pidempi. Pilotit päättävät.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään