72 viestiä aiheessa

Kyllä muodostaa, jos sieltä henkilötietoja löytyy. Et voi kiertää henkilötietolakia sillä, että talletat esimerkiksi sotun (tai uskonnollisen suuntauksen) hallituksen kokouksen pöytäkirjoihin.

Lue se henkilötietolaki tai katsele, mitä julkaisuja tietosuojavaltuutetulla aiheesta on. Tai kysy effin listalla, niin vastaan sitten siellä sulle.

Tai hei, vielä parempi idea: otapa puheeksi, miksi effillä ei ole rekisteriselostetta, joka koskee hallitukselle lähetettyjä sähköposteja tai hallituksen pöytäkirjoja :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tyytyväinen että olette ottaneet kantaa näihin asioihin ja voinen todeta että aika hyvin tuo seloste onnistui kun ei tätä enempää palautetta tullut.

Tänään pidettiin SMLL:n hallituksen kokous ja käsittelimme siellä nämä ff:ssä rekisteriselostuksesta esille tulleet kysymykset. Selosteeseen lisättiin tuo ETA-alue sen vuoksi että ETA/EU asioista kun ei tätä nykyä voi arvata miten ne vielä muuttuvat.

Tuo lehtitilaus asia hoidetaan niin että jäsenrekisteristä ei viedä mitään tietoja lehtitilauksiin, vaan lehdet tilataan eri rekisterin kautta, josta laaditaan oma rekisteriseloste ja mahdolliseen tilaukseen pyydetään kaikilta aikanaan lehden toimitusosoite. Lehti tulee näillä näkymin jäsenelle valinnaisena asiana ja vaikuttaa tulevaan jäsenmaksun hintaan.

2012 jäsenmaksuja tullaan käsittelemään joulukuun aikana ylimääräisessä liiton kokouksessa.

Nyt panostamme enemmän käytännön asioihin kuin rekisteriselosteen viilaamiseen. Ensimmäiset jäsenetu- ja edunajoprojektit ovat jo aluillaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EDIT: poistin kaikki närää aiheuttaneet viestit, eihän niillä ollut edes toivottua vaikutusta.

Voi ***kele! Tähänkö tämäkin nyt meni?

Edit: lisäsin lainauksen että selviää edes suurinpiirtein mitä kirosin... ja alkuperäisen viestini kelettely kohdistuu nyt myös tähän viestien poisteluun

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi hyvänen aika, miksi minä olen lakimies ja jotkut muut alalle selvää taipumusta osoittavat taas eivät? Eniwei, tuore yhdistys tulee saamaan jäsenhakemukseni kaikkine lisätietoineen ja likaisine yksityiskohtineen lähipäivinä, luki siinä rekisteriselosteessa sitten mitä luki. Metsä alkaa taas katoamaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi ***kele! Tähänkö tämäkin nyt meni?

Pyydän anteeksi, syy on täysin minun. Minä, kuten sanottua, olen erittäin allerginen tietojen pyynnöistä, etenkin kun tiedän ettei niistä syystä ja toisesta pidetä kunnolla huolta. Yleisin syy on, tietenkin, "kyllä osaan". Toiseksi yleisin on "ei mun tartte".

Lopetan tähän ja toivon AOPA Suomelle mitä parasta (jota kannatan).

EDIT: poistin kaikki närää aiheuttaneet viestit, eihän niillä ollut edes toivottua vaikutusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pyydän anteeksi, syy on täysin minun. Minä, kuten sanottua, olen erittäin allerginen tietojen pyynnöistä, etenkin kun tiedän ettei niistä syystä ja toisesta pidetä kunnolla huolta. Yleisin syy on, tietenkin, "kyllä osaan". Toiseksi yleisin on "ei mun tartte".

Lopetan tähän ja toivon AOPA Suomelle mitä parasta (jota kannatan).

Niin kauan kun minusta on kiinni niin niistä pidetään taatusti hyvää huolta.

Voit laittaa jäsenhakemuksen myös sähköpostilla suoraan minulle tai sitten paperikirjeellä postin kautta ja ilmoita siinä vain sen verran mitä haluat kertoa. Ihmetellään sitten riittävätkö ne jäseneksi tulemiseen.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä kuuluu AOPA Finlandin paluulle? On ollut hiljaista jonkin aikaa.

Finavia sai uuden toimitusjohtajan. Filosofian maisteri Kari Savolainen aloittaa 1.1.2012. Savolaisen tausta yritystoiminnan johtajana (liiketoiminnan kehitysjohtaja Finnlines 1995-2001, logistiikkaliiketoiminnan johtaja Itella 2001-2005, logistiikkapalveluja tarjoavan Stevecon toimitusjohtaja 2005-2011) tarjoaa vihdoin sellaista liiketoimintaälyä ja osaamista Finavian johtoon, johon virkamiesjohtajat eivät pysty.

Ehkä vihdoin koittaa aika, jolloin asiakkaiden ja maksajien väheneminen ei johda hintojen korottamiseen (ja asiakaskadon kiihtyvään katoamiseen), joka on ollut virkamiesälyn liikkeenjohtamista. Ehkä tarjonta ja kysyntä lopultakin pannaan Finaviallakin kohtaamaan tervejärkisesti niin, että pienkoneilmailun ei enää tarvitsisi pakoilla ja kierrellä korpikenttiä Finavian tajuttomien kenttä- ja kausikorttimaksujen vuoksi. Pitäähän sen onnistua Suomessakin, kun se onnistuu  oikein isoissakin ilmailumaissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä kuuluu AOPA Finlandin paluulle? On ollut hiljaista jonkin aikaa.

Hyvää kuuluu.

Uuteen Finavian johtajaan tullaan tietysti tutustumaan.

Taustalla on tehty hommia myös tällä viikolla, yhteydessä on oltu jopa erääseen ilmailuun liittyvään ministeriöönkin. Tämä viikko on kylläkin mennyt vähän vajaamiehityksellä tuon suhteen, mutta pääasia on että mennään eteenpäin.

Ilmailukerhoille ollaan tuotapikaa laittamassa postia jäsenhankinnan nimissä. Liiton logoa on eräs graafikko veistänyt, mutta sitä ei ole vielä vilauteltu ulospäin. Kotisivut kaipaisivat suunnittelijaa/tekijää kun minulla olis muutakin hommaa ja nuo 5 minuutin äpöstykset ovat jokseenkin hirveät.

Jäsenhakemuksia on tipahdellut, vaikka varsinaista kamppanjaa ei ole vielä edes aloitettu, joten tämäkin puoli näyttää positiiviselta, koska jäsenmäärän kautta saamme painoarvoa pyrkimystemme tueksi.

Liitolla on töitä paljon nyt ja myös jatkossa, enkä minä tai muutama aktiivi ehdi niitä kaikkia tekemään, joten vapaaehtoisille tekijöille olis hommia jaettavana kunhan käsiä nousee pystyyn.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liitolla on töitä paljon nyt ja myös jatkossa, enkä minä tai muutama aktiivi ehdi niitä kaikkia tekemään, joten vapaaehtoisille tekijöille olis hommia jaettavana kunhan käsiä nousee pystyyn.

Olen käytettävissä, jos tuntuu että jotain voisin minäkin tehdä.  Ei huvita seistä höpöttäjien ja siipeilijöiden riveissä. Lentäminen on liian hienoa hommaa sellaiseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin, näyttää vielä paremmalta, Klaus tulee saamaan jotain tehtävävää kunnes hallitus kokoontuu tämän viikonlopun aikana.

Kotisivuillekin ilmoittauitui tekijä sähköpostin kautta, joten homma starttailee suunnitellusti.

Sitten vaan lisää käsiä pystyyn  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä mieltä uudelleen syntynyt SMLL on yleisilmailusta? Sanoutuuko nykyinen yhdistys irti aikaisemmasta määritelmästä?

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,65212.msg745255.html#msg745255

Kysyy vielä toistaiseksi ei-yleisilmailija.

Kyllä sanoutuu tuosta irti, tuo ylläoleva ei vastaa käsitystämme yleisilmailusta kokonaisuutena. Kotisivuillamme olevasta esitteestä saa jotain kuvaa ajatuksestamme.

Tervetuloa yleisilmailun pariin  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin kauan kun minusta on kiinni niin niistä pidetään taatusti hyvää huolta.

Toivottavasti "taatummin", tai pitäisikö sanoa "terveemmin" kuin http://www.iltasanomat.fi/digi/tietosuojavaltuutettu-jyrahti-vuotosivuston-vastaukselle-kammottavaa/art-1288431403659.html. Moneskohan toi oli tässä kuussa, siis moneskohan julkisuuteen vuotanut.

Noh, onhan täällä jo mainittu että laki "ei koske" tällaista rekisteriä kun se "ei ole rekisteri"  :'( Tai ehkäpä kirjoittaja ei "käsittele osin tai kokonaan automaattisen tietojenkäsittelyn avulla" pöytäkirjojaan.

Vielä urputtajille "pitikö tämänkin mennä tähän". Ei olisi tarvinnut, mutta ehkä nyt jo tajuatte miksi en halua antaa yhtään tarpeettomia tietoja mihinkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

... yleisilmailusta kokonaisuutena. Kotisivuillamme ...

Vielä Kimmolle (ja muillekin) täsmennystä tuohon vastaukseeni: Suomen Moottorilentäjien Liiton kanta on se että myös ultrat ovat yleis-ilmailua, tätä mieltä on myös AOPA. Kantamme on myös että moputkin ovat osa yleis-ilmailua, koska maassamme niiden käyttö ei eroa juurikaan cessnaultrapiippero käytöstä. Pyöriväsiipisetkin kuuluvat osaltaan yleisilmailuun. Kaikki nämä ovat samankaltaisten asioiden edessä ja niiden etuja SMLL ajaa.

Etujen ajamisessa on tehty töitä kovasti, mm. viranomais-hinnoittelu saa ensiviikolla vastakaikua, katsotaan mihin se johtaa. Uusia jäsenhakemuksia on napsahdellut postiin päivittäin ja hallitus on hyväksynyt niitä noin kerran viikossa. Kevätpuolella on odotettavissa koneen omistajille tuntuvia etuja, mutta varsinainen työ sen eteen alkaa tammikuun alussa.

Ensivuoden jäsenmaksut päätetään 10.12 pidettävässä ylimääräisessä kokouksessa, jonka kutsu on kotisivuiltamme luettavissa.

Kun olen vain viitannut kotisivuihimme, ovat ne osoitteessa www.smll.fi , jottei tarvitsisi etsiä. www.aopa.fi sivuja aletaan päivittämään nähtävästi joulun jälkeen.

ps. pienenä mainoksena menköön tieto että jos 10.12 pidettävä kokous hyväksyy hallituksen esityksen jäsenmaksuista, tulee tänä vuonna maksunsa maksaneille 20 euron alennus ensi vuodelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa, että toiminta pikku hiljaa käynnistyy. Työsarkaa riittää meillä Suomessa! 

Miten on, katsoin kokouskutsusta, että tässä ensimmäisessä ylimääräisessä kokouksessa ei enää valita hallituksen jäseniä tai puheenjohtajaa, vaan heidät lienee valittu perustamiskokouksessa?  Olisiko mahdollista saada  liiton omille nettisivuille pientä luonnehdintaa nykyisistä hallituksen vastuuhenkilöistä ja heidän toiminnastaan ilmailun saralla.  Saattaisi tällainen tiedotus vain lisätä jäsenehdokkaiden määrää.  Kiitos etukäteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa, että toiminta pikku hiljaa käynnistyy. Työsarkaa riittää meillä Suomessa!   

Miten on, katsoin kokouskutsusta, että tässä ensimmäisessä ylimääräisessä kokouksessa ei enää valita hallituksen jäseniä tai puheenjohtajaa, vaan heidät lienee valittu perustamiskokouksessa?  Olisiko mahdollista saada  liiton omille nettisivuille pientä luonnehdintaa nykyisistä hallituksen vastuuhenkilöistä ja heidän toiminnastaan ilmailun saralla.  Saattaisi tällainen tiedotus vain lisätä jäsenehdokkaiden määrää.  Kiitos etukäteen.

Ihan hyvä idea tuo referenssilista-ajatus, uudet kotisivut ovat tulossa ja laitellaan sitten sinne.

Hallituksen porukasta ensialkuun laitan tässä jotain:

Erkki P. --- PPL, ollut cessnaa ja piipperoa, tällä hetkellä 2 piipperoa lentokäytössä ja 1 experimental tulossa

Erkki S. --- PPL, Cessnan omistaja

Esa --- PPL, Cessnan osaomistaja

Seppo --- UPL, 2.5 ultran omistaja

Kirsti --- PPL, Cessnan osaomistaja

Esko --- PPL, Cessnan osaomistaja

Tapio --- PPL, Cessnan osaomistaja

Jokainen lentää aktiivisesti ja kaikilla kokemusta vähintään sen verran että tietää ilmailusta jotain.

Vaikka Seppo on ainoa ultramies joukossamme, löytyy häneltä ilmailukokemusta reilusti enemmän kuin keskivertoultramieheltä.

Tämän tarkempia referenssejä en porukalta ala omin nokkineen kirjoittamaan, joten odotellaan virallinen julkaisu asiasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jälleen tilannetietoa:

-Uudet kotisivut ovat osittain toiminnassa osoitteessa www.smll.fi , niistä saa antaa kommenttia, mutta älkää nyt haukkuko minua kokonaan lyttyyn niistä.

-PRH:n käsittelijä lupaili maanantaina puhelinkeskustelussamme että hän mahdollisesti kerkiää käsitellä hakemuksen vielä ennen Joulua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suomen Moottorilentäjien Liitto on rekisteröity 23.12.2011 Suomen yhdistysrekisteriin. Kotisivuille www.smll.fi on päivitetty mm. viralliset yhdistyksen säännöt.

AOPA jäsenyys etenee myös taustalla. Aikaisemmin saamiemme tietojen mukaan heillä olisi välipäivinä jonkinlainen kokous asian tiimoilta.

SMLL:n puolesta toivotan kaikille Hyvää Joulua !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään