Juha-Matti Lavonen

Ilmailuopiston Bonanza mahalaskussa Porin kentällä

67 viestiä aiheessa

Tärkeintähän on syyllisten rankaiseminen.

 

Minun syyttävä katseeni kohdistuisi suoraan opettajaan.

Häen pitäisi antaa selkeä tehtävä ja vahtia että tehtävä suoritetaan oikein.

Opettaja on ollut muissa ajatuksissa, eikä ole ollut tilanteen tasalla

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minun syyttävä katseeni kohdistuisi suoraan opettajaan.

Häen pitäisi antaa selkeä tehtävä ja vahtia että tehtävä suoritetaan oikein.

Opettaja on ollut muissa ajatuksissa, eikä ole ollut tilanteen tasalla

Niinpä, Eikös noissa myös pillit huuda jos laskussa ei ole tellingit ulkona?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niinpä, Eikös noissa myös pillit huuda jos laskussa ei ole tellingit ulkona?

 

jos tehot on pienet huutaa pilli

kyllä pillit huutaa ja opettaja huutaa vielä kamalammin, jos on hereillä ;D

 

jos ollaan maassa ja vetoa on kevennetty, menee telineet sisään, metallin kirskuessa asvalttia vasten

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös ko. koulutuksessa ole mitään laatudiregtiiviä? En taatusti lähtis em oppilaan kyytiin vaikka maksettais.

 

 

Minä lähtisin mielelläni - kaveri tietää osaavansa tehdä virheitä!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös ko. koulutuksessa ole mitään laatudiregtiiviä? En taatusti lähtis em oppilaan kyytiin vaikka maksettais.

 

Sinä et ole lentäessäsi koskaan tehnyt virhettä?

 

Kuinkahan monta liikennelentäjää tällä foorumilla on jotka eivät ole koskaan tehneet virheitä? Entäs koko maailmassa?

 

Nyt voisi ainakin kuvitella että tämä kyseinen kaveri kyllä muistaa ainakin Bonanzalla missä telineiden vipu on!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö tuo nyt mennyt niin että on kuskeja jotka ovat laskeutuneet telineet sisällä ja niitä jotka eivät vielä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö tuo nyt mennyt niin että on kuskeja jotka ovat laskeutuneet telineet sisällä ja niitä jotka eivät vielä?

 

Kuin myös niitä, jotka eivät koskaan tule laskeentumaan telineet sisällä  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö tuo nyt mennyt niin että on kuskeja jotka ovat laskeutuneet telineet sisällä ja niitä jotka eivät vielä?

 

Vesikonepuolella se menee niin että on kuskeja jotka ovat kipanneet, ja niitä jotka eivät vielä ole :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuin myös niitä, jotka eivät koskaan tule laskeentumaan telineet sisällä  ::)

 

 

Koska telineitä ei saa sisään kaikissa. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tekstin loppuosassa käsitellään sopivaa aihetta.

 

Ja heti tuon lainaamasi kohdan jälkeen seuraava lause sanookin, notta:

 

This design quirk was rectified in 1984 for the A36 and B36TC aircraft when the gear switch was moved to the left side of the throttle.
  ;)

 

Tuosta vielä kuva OH-BBM:n ohjaamosta:

 

http://www.airliners.net/photo/Finnish-Aviation-Academy/Beech-A36-Bonanza/1233807/L/

 

Siinä se nököttää vasemmalla puolella keskikonsolia nätisti kyseinen vipu...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Tuosta vielä kuva OH-BBM:n ohjaamosta:

 

http://www.airliners.net/photo/Finnish-Aviation-Academy/Beech-A36-Bonanza/1233807/L/

 

Siinä se nököttää vasemmalla puolella keskikonsolia nätisti kyseinen vipu...

Onko mahdollista, että lentäjä olisi vahingossa oikella polvella "potkaissut" tuota vipua ja nostanut telineet ilman että kumpikaan olisi huomannut? Kyllähän ne ääntä pitää noustessa, mutta kaikki on mahdollista......

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko mahdollista, että lentäjä olisi vahingossa oikella polvella "potkaissut" tuota vipua ja nostanut telineet ilman että kumpikaan olisi huomannut?  ???

(Kunhan mietin)

 

Luulisin Bonanzassakin olevan sellainen tuo vipu, että sitä liikuttaakseen sitä pitää ensin vetää taaksepäin, joka poistaa "lukituksen", jonka jälkeen vipu pääsee vasta liikkumaan pystysuunnassa. Näinollen pelkän "potkaisun" ei sitä pitäisi liikuttaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luulisin Bonanzassakin olevan sellainen tuo vipu, että sitä liikuttaakseen sitä pitää ensin vetää taaksepäin, joka poistaa "lukituksen", jonka jälkeen vipu pääsee vasta liikkumaan pystysuunnassa. Näinollen pelkän "potkaisun" ei sitä pitäisi liikuttaa.

 

Jokaisessa lentokoneessa on telinevipu tehty niin, että se pitää nostaa kynnyksen yli,  kun halutaan telineet sisään

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jokaisessa lentokoneessa on telinevipu tehty niin, että se pitää nostaa kynnyksen yli,  kun halutaan telineet sisään

 

Ei pidä paikkansa. Suomessakin on useita koneita, joissa teline menee sisään ja tulee ulos ihan vipua kääntämällä, eikä vivussa ole sen kummempia kynnyksiä tms.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei pidä paikkansa. Suomessakin on useita koneita, joissa teline menee sisään ja tulee ulos ihan vipua kääntämällä, eikä vivussa ole sen kummempia kynnyksiä tms.

 

Kertoisitko Heikki edes muutaman missä menee telineet sisään noin ,vain nappia kääntämällä :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos kone ollut maassa ja paino pyörillä, niin oisko tommoseen kehiteltävissä yksinkertainen "weight on wheels" logiikka, joka ei nosta telineitä ylös, ellei paino ole pois pyöriltä?

 

Ikävä insidentti mutta ihmisille sattuu virheitä, liikennelentäjäoppilaillekin. Kellekään ei käynyt kuinkaan niin ei muuta kuin leuka pois rinnasta ja kohti uusia seikkailuja!

 

Tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos kone ollut maassa ja paino pyörillä, niin oisko tommoseen kehiteltävissä yksinkertainen "weight on wheels" logiikka, joka ei nosta telineitä ylös, ellei paino ole pois pyöriltä?

 

Ikävä insidentti mutta ihmisille sattuu virheitä, liikennelentäjäoppilaillekin. Kellekään ei käynyt kuinkaan niin ei muuta kuin leuka pois rinnasta ja kohti uusia seikkailuja!

 

Tero

 

Tuollainen useimmissa on, myös Bonanzassa. Tässä lienee kyse siitä, että kone on "läpilaskukiidossa" ollut sen verran vauhdissa, ettei ole ollut riittävästi painoa pyörillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos kone ollut maassa ja paino pyörillä, niin oisko tommoseen kehiteltävissä yksinkertainen "weight on wheels" logiikka, joka ei nosta telineitä ylös, ellei paino ole pois pyöriltä?

 

Yksinkertaisen ja toimivan WOW-kytkinjärjestelmän ja "logiikan" sijaan ko. koneesta löytynee monimutkainen ja huonosti toimiva WOW-kytkinjärjestelmä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yksinkertaisen ja toimivan WOW-kytkinjärjestelmän ja "logiikan" sijaan ko. koneesta löytynee monimutkainen ja huonosti toimiva WOW-kytkinjärjestelmä...

 

Mitäs tällä yrität sanoa?

 

Tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäs tällä yrität sanoa?

 

Tero

 

Sitä sopii miettiä kun miettii niitä kertoja, kun WOW-järjestelmällä varustetusta pienkoneesta on vedetty telineet sisään maassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitä sopii miettiä kun miettii niitä kertoja, kun WOW-järjestelmällä varustetusta pienkoneesta on vedetty telineet sisään maassa.

 

Okei eli sinusta nuo systeemit pienkoneissa on /c:stä? Enpä ole niin syvällisesti tutustunut siihen, paljonko noita kertoja on. Tuli vain mieleen, että WoW tyyppinen systeemi hyvintehtynä varmaan estäisi tämmöset tapaukset. Arin kommentti siitä, että paino on ollut jo reilusti pois rattailta on varmasti ja selvästi se syy siihen, miksei systeemi pelannut. Jotain mätää tuossa kyllä sitten kuitenkin on ollut (siis siinä WoW järjestelmässä), koska jos telineet vetää sisään ja lopputuloksena on niiaus kohti asfalttia, niin selkeästikään paino ei ole ollut kokonaan pois pyöriltä. Tai on tietysti voinut olla siinä rajalla, who knows.

 

Tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään