Anssi Lisko

Norwegianin HEL-RVN kääntyi takaisin lintutörmäyksen takia

31 viestiä aiheessa

Anssi ehkä heitti tuon pinnan "hatusta" suuntaa antavasti. Kai se törmäys oli sattunut jo lennon alussa, ihmeen kauan se kääntymispäätös kyllä sitten kesti, kun tehtiin Kiiminki-kierros oikean kautta. Jos Vesa ihmetteli tuota FL330 liian korkeaksi(tai sitten tuon suunnan yleisiä parillisia pintoja), niin (paljon) lyhemmälläkin matkalla siihen noustaan jo ja korkeammallekin. Nytkin Finskin bussukka Ouluun on FL380 heti Jämsän jälkeen jo.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huonoa tuuria norskeilla lintujen kanssa jälleen. Kolmas kerta parin kuukauden sisällä (elokuun alussa kahdesti Oulussa peräkkäisinä päivinä). No, norskit lentää pohjoiseen ja linnut etelään... Jos talvesta tulisi parempi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nouseeko joku lento pinnalle 330 välillä HEL-RVN?? Mistä tekstistä luit tuon lentopinnan?

 

Juu hatustahan sen heitin, ja siististi vielä väärin päin parittomalle pinnalle. Muisti on hyvä mutta pätkii.

 

Muistelin vaan että jossain tuolla 300-340 -välillä ainakin Ouluun lentelivät. Tais olla pinta 300 pohjoseen ja 310 takasin yleisimmin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistelin vaan että jossain tuolla 300-340 -välillä ainakin Ouluun lentelivät. Tais olla pinta 300 pohjoseen ja 310 takasin yleisimmin.

Taitaa kyllä olla yleisempää tuollaiset FL 350-FL380(390) pintoina Ouluunkin ja takasin. Tästä en enää ihan lupaisi kuitenkaan hatullista "sitä itseään" syödä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa kyllä olla yleisempää tuollaiset FL 350-FL380(390) pintoina Ouluunkin ja takasin. Tästä en enää ihan lupaisi kuitenkaan hatullista "sitä itseään" syödä.

 

Ainakin viime keväänä kun heitä selvittelin paluumatkoille vakiopinnat Oulusta Helsinkiin norjalaisilla oli 310 ja 330. Finskin emput ja bussit lenteli sitten tosin tuolla mainitsemillasi ylemmillä pinnoilla. Lienevätkö sitten nostaneet kruisailupintoja kesän jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin viime keväänä kun heitä selvittelin paluumatkoille vakiopinnat Oulusta Helsinkiin norjalaisilla oli 310 ja 330. Finskin emput ja bussit lenteli sitten tosin tuolla mainitsemillasi ylemmillä pinnoilla. Lienevätkö sitten nostaneet kruisailupintoja kesän jälkeen.

Oukkidoukki, en tosiaan noita erikseen eritellyt enkä ole tutkinutkaan, vain nuo yleisimmät Finskit on jääneet verkkokalvolle muistikuvana. Ja tietenkin bussukat kyseessä, koska emput ei kotitutkissa näy. Miksiköhän norskit olisi alempana yleisesti lentäneet, täysi poka päällä kilpailijoihin verrattuna vai? ja siten raskas kone ;D.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Flightradar24.com:in mukaan FL340

 

Saitko Flightradar24 appin kautta 7700 alertin? Tänään tuommoinen tuli, tosin vasta iltapäivällä, en osannut hakea ohjelmasta missä tilanne oli päällä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Duunimatkoja Ouluun lennellessä joku FL370 on ollut IFE:stä katsellen peruskauraa jo vuosia. Tiedä sitten onko tuo bussien etu verrattuna esim. mädäreihin ja bojoihin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Norskit lentäneet huomattavasti matalemmalla  kun esim. Finnair, ainakin Ouluun... Juurikin noilla Anssin mainitsemilla pinnoilla. Tiiä sitten mistä johtuu....  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin 100-500 sarjalaiset. 600-900 pääsee FL410 asti.

 

Eikös noi ole 300-sarjalaisia; Norskin 800:set on vissiin enempi varattu pidemmille reiteille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös noi ole 300-sarjalaisia; Norskin 800:set on vissiin enempi varattu pidemmille reiteille.

 

Suomeenhan on sijoitettu juuri noita -800 sarjalaisia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suomeenhan on sijoitettu juuri noita -800 sarjalaisia.

 

Kyllä täällä on tullut norskeilla vastaan molempia eli 300- ja 800-sarjalaisia. Tasapeli?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä täällä on tullut norskeilla vastaan molempia eli 300- ja 800-sarjalaisia. Tasapeli?

 

Nämä kolme vaiko neljä jotka on sijoitettu Helsinkiin, niin eikös ne juuri ole näitä -800 sarjalaisia. Eli ne mitkä tulevat ARN/OSL:sta niin nehän voi olla muitakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Herää kysymys jos ollaan EFOU- tasalla menossa EFRO:lle miksi pitää painaa pokapäällä takaisin Hesaan, eikä vieressä olevaan Ouluun tai edellenn EFRO;lle, omituista? Mikä oli myös vaurio sen törmin jälkeen, paskaa ikkunassa vai moottorissa höytyvii?? Ilmeiseti  ei vakavaa jos Oulusta käännyttin takaisin Hesavantaalle??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Herää kysymys jos ollaan EFOU- tasalla menossa EFRO:lle miksi pitää painaa pokapäällä takaisin Hesaan, eikä vieressä olevaan Ouluun tai edellenn EFRO;lle, omituista? Mikä oli myös vaurio sen törmin jälkeen, paskaa ikkunassa vai moottorissa höytyvii?? Ilmeiseti  ei vakavaa jos Oulusta käännyttin takaisin Hesavantaalle??

 

Siinä on myös se, että Oulussa ei välttämättä ole mekaanikkoja korjaamaan ongelmaa, joten sen takia tais mennä HooKoolle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa Aviation Heraldin jutussa http://www.avherald.com/h?article=4441dee9&opt=0 puhutaan jotain, että ensin päättivät jatkaa, mutta kun perillä oli sumuinen sää, päättiväkin palata Helsinkiin. Millä lailla sitten lintuun törmääminen vaaransi sumussa laskeutumisen, se ei tuosta käy ilmi. Laskeutuminen tapahtui 90 min lähdön jälkeen, joten ei kai ihan Oulussa asti käyty.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siinä on myös se, että Oulussa ei välttämättä ole mekaanikkoja korjaamaan ongelmaa, joten sen takia tais mennä HooKoolle.

 

Tämähän niitä usein paljolti ohjaa. Ainakin paljon enemmän, kuin se, pääsevätkö matkustajat perille... Ei haluta ottaa riskiä siitä, että joudutaan tekemään isompaa tai pienempää remonttia jossain, missä siihen ei välttämättä ole infraa ja organisaatiota valmiiksi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Satuin juuri eilen lentämään norskilla Ouluun ja takaisin parin kolleegan kanssa. Vilkuilin istuintaskussa ollutta asiakaslehteä, jossa mainittiin -300 -sarjan koneita käytettävän Norjan sisäisiin lentoihin.

 

Oli muuten kone viimeistä paikkaa myöten täynnä molempiin suuntiin, syy ehkä siinä, että edestakainen lento Ouluun kolmelta henkilöltä tuli maksamaan vain hieman yli 400 ekee!  :o

 

On siinä Finnairilla ja VR:llä hieman pohtimista...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään