Miko Verno

Sekalaista keskustelua Canoneista

72 viestiä aiheessa

En löytänyt tälläistä ketjua ennen, niin tehdäämpä uusi  :thmbup:

Ensimmäiseksi kysyisin ýhden jutun 500D-järkkäristäni. Onko mahdollista nostaa jollain tavalla järkkärini maximi valotusaikaa, kun tällä hetkellä se on 30sek? Kyllä tyydyn tähänkin, mutta olisi vain pikkunen kiva "lisäys" tuohon :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täältä löytyy Canon EOS 450D johon olen ihan tyytyväinen ja riittää harrastekäytössä mainiosti. Tuohon verrattuna esim. 1000D ja 1100D tuntuu aika rimpuloilta. Canon Ixus pokkari löytyy myös.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä just "downgradesin" oman runkoni 60D->50D. 60D ostettii käsistä väkisin, ja odottelen 5Dmk3 josko se joskus tulisi peräti, joten siks aikaa ostin uudenveroisen (ammuttu vajaa 8000) 50D:n kun sopivasti sai.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valotusaika BULB:ille, ja lankalaukaisin kiinni.. jos valotusaika kasvaa pitkäksi, niin jesarin pala lankalaukaisimeen kiinni :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valotusaika BULB:ille, ja lankalaukaisin kiinni.. jos valotusaika kasvaa pitkäksi, niin jesarin pala lankalaukaisimeen kiinni :D

Tai ostaa laukaisimen minkä voi lukita  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai ostaa langattoman RC-5 kaukolaukasimen, kun painat ekan kerran siitä niin suljin aukeaa ja toisen kerran se sulkeutuu. Ei tarvitse leikkiä millään teipeillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka!

Onko tietoa saako Canon EOS 1000D:stä suurempaa ISO arvoa, kuin 1600? En ole vielä ainakaan itse löytänyt.

Henkka

1600 on se maksimi. Lähteinä oma kamera ja wikipedia :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Canon 70-200 2.8 L USM II IS  kokemuksia , kannattaako sijoittaa  2352€

Ite olen pohtinut samaa eli olisiko järkeä sijoittaa 1990 euroa moiseen saksasta tai sama dollareina amerikasta. Olen ottanut parisataa koekuvaa em. vehkeellä ja kuvanlaatu on huippua eli laatua on kyllä koko rahan edestä, mutta eri asia on saako kahdella tonnilla jotain muuta, joka parantaisi elämän laatua enemmän. Pimeäkuvaukseen tuo olisi kyllä ensiluokkainen väline, kuvanlaadun vuoksi ei tarvitse himmentää täydeltä aukolta ja vakaajakin on parasta mitä tällä hetkelle rahalla saa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On Bulb.

Tuliko se erikois-firmware vasta 600Dhen? 7Dhen se on ollut jo saatavilla ja 600Dhen mutta en 500Dstä muista mitään. Siinähän sai kameran omasta valikosta muistaakseni säädettyä valotusajan vaikka kolmeen tuntiin jos tarve vaatii?

En siis allekirjoita mitään ja kaveri kerto vain tätä kun oli sen ilmaisen firmwaren hommannut....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuliko se erikois-firmware vasta 600Dhen? 7Dhen se on ollut jo saatavilla ja 600Dhen mutta en 500Dstä muista mitään. Siinähän sai kameran omasta valikosta muistaakseni säädettyä valotusajan vaikka kolmeen tuntiin jos tarve vaatii?

En siis allekirjoita mitään ja kaveri kerto vain tätä kun oli sen ilmaisen firmwaren hommannut....

Bulb-ominaisuus oli jo 350D:ssä ja varmaan edellisessäkin mallissa. Tuo tosiaan tarkoittaa vain että laukaisinta pohjassa pitämällä voi valottaa vaikka tunnin. Lukittavalla lankalaukaisimella tuo on sitten helpompaa kun ei tarvitse pitää nappia pohjassa koko ajan.

Itsellä on tälläinen. Tuolla voi ajastaa halutun pituisia valotuksia ja löytyy myös intervallikuvaus ominaisuus timelapse-videoita varten kun sitä ei tuosta 40D:stä löydy vakiona.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka canonin putki ei ookkaan kyseessä, niin kysellään silti kun canonin mountilla on!  Minkälainen putki tämä Sigma 17-70mm DC 2.8-4.5 MACRO on? Kannattaako hommata 18-55mm korvaajaksi, halvalla kun lähtisi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkälainen putki tämä Sigma 17-70mm DC 2.8-4.5 MACRO on? Kannattaako hommata 18-55mm korvaajaksi, halvalla kun lähtisi?

Minulla on tuo kyseinen Sigman linssi ja olen ollut tyytyväinen, kun sen aikoinaan hankin. Eihän tuo mikään L-kakkulan veroinen ole, mutta hakkaa tuon kittilinssin jos ei 100-0, niin ainakin 6-0. Esimerkkikuvia em. linssillä otettuna mm. tässä ja tässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on tuo kyseinen Sigman linssi ja olen ollut tyytyväinen, kun sen aikoinaan hankin. Eihän tuo mikään L-kakkulan veroinen ole, mutta hakkaa tuon kittilinssin jos ei 100-0, niin ainakin 6-0. Esimerkkikuvia em. linssillä otettuna mm. tässä ja tässä.

Kiitokset! Taitaa aika varmaan lähteä hankintaan, netissä ollut kumminkin positiivista palautetta linssistä. Mites muuten nuo tarkennusongelmat tuon linssin kanssa, tarinoita on kuultu että uudempien runkojen kanssa ongelmia.. Paljonko tuollaisen korjaaminen mahdollisesti tulisi maksamaan, sillä tässä tapauksessa olisin ostamassa sian säkissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pieni probleemos täällä näin :) Elikkä miten tekijänoikeustietoja saa muutettua kameran asetuksista (Kameran tekijänoikeudet on rekistöröity edelliselle omistajalle) ja nyt pitäisi saada muutettua omaan nimiin. Runkohan oli siis 50D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pieni probleemos täällä näin :) Elikkä miten tekijänoikeustietoja saa muutettua kameran asetuksista (Kameran tekijänoikeudet on rekistöröity edelliselle omistajalle) ja nyt pitäisi saada muutettua omaan nimiin. Runkohan oli siis 50D

550D:ssä ainakin näin, luulisin et melko samalla lailla 50D:ssäkin:

-Menu>kolmas keltainen valikko>Copyright information>Enter author's name 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

550D:ssä ainakin näin, luulisin et melko samalla lailla 50D:ssäkin:

-Menu>kolmas keltainen valikko>Copyright information>Enter author's name 

Ei löydy mitään copyrighteihin/ tekijänoikeuksiin viittaavaankaan :/ (lukuunottamatta tekijänoikeustietojen nollaamista, uusia en onnistu sitten millään luomaan.. Onnistuuko tietokoneen kautta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei löydy mitään copyrighteihin/ tekijänoikeuksiin viittaavaankaan :/ (lukuunottamatta tekijänoikeustietojen nollaamista, uusia en onnistu sitten millään luomaan.. Onnistuuko tietokoneen kautta?

EOS Utilityn kautta saa Camera settings/Remote shooting valikosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli rekisteröityä tänne foorumille, olen kyllä ennenkin selannut kuvia yms. täällä mutta pelkkänä vieraana. Tarvisin vähän apua kun tarvisin kameraan jonkun objektiivin millä voisi käydä kuvaamassa lähinnä EFHK:lla ja ottaa jättövanakuvia. Hintaa ei saisi hirveesti olla, maksimissaan 600€.

- Eetu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään