Severi Hautala

uusi kone FSX:sään

126 viestiä aiheessa

Moikka kaikille eli uutta konetta hankkimassa. Olen kattonu, että nämä osat vois olla aika hyvät tohon pelin pyörittämiseen, vai onko?

Ja onko tossa i7 2600k 3.4 ja i5 2500k 3.3 paljonkin eroja, kun niissä on semmonen melkein satasen ero. Smiley

KOTELO=http://www.jimms.fi/tuoteinfo/FD-CA-DEF-XL-TI?pid=1319276094124

VIRTALÄHDE=http://www.jimms.fi/tuoteinfo/CMPSU-750TXV2EU?pid=1319276239070

EMOLEVY=http://www.jimms.fi/tuoteinfo/P67A-GD55-%28B3%29?pid=1319276320883

LEVYASEMA=otan vanhasta koneesta

KIINTOLEVY=vanhasta koneesta

NÄYTÖNOHJAIN=http://www.jimms.fi/tuoteinfo/N560GTX-TI-TF-II%2FOC?pid=1319276368313

RAM=http://www.jimms.fi/tuoteinfo/CML8GX3M2A1600C9B?pid=1319276425972

Prosessori=http://www.jimms.fi/tuoteinfo/BX80623I72600K?pid=1319276496198 tai

http://www.jimms.fi/tuoteinfo/BX80623I52500K?pid=1319276534642

Severi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa ihan pikkasen aikaa odotella Ivy Bridge alustaa, joulumarkkinoille tulee ja sieltä löytyy mielenkiintoisia yksilöitä. 2700K mallista suoritintakin on tuloillaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FSX:n pullonkaulat on prosessorin nopeudessa ja kiintolevyn nopeudessa. Panosta niihin. Esim. näytönohjaimelta ei vaadi paljoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Riittääkö toi 500Gb? Lisäreita kun alkaa satelemaan ni äkkiä se kans täyttyy... Vai tuleeko pelkästään simukäyttöön?

No mulla on ollu puoli vuotta simu ja järjestelmä ton 500gb:n varassa. Lisureita ja scenerejä on paljon ja silti mul on viel 140gb tilaa jäljellä. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle ollaan kyl monta kertaa sanottu, että pitää olla vähintään 10 000rpm kiintolevy tai kallis SSD-levy,jos haluaa kunon FPS:ssät korkeilla asetuksilla.

Mielenkiintoinen mielipide, mutta olen huomannut että kovin suuria FPS eroa ei ole SSD-levyn ja tavallisen 4200rpm kovalevyn välillä.

ps.poistaisitko vähän tavaraa allekirjoituksesta kun säännöt sanoo, että sen tulee olla maksimissaan 500x100px kokoinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paljonko ois budjetti? Voisin jotain luonnostella ajan kuluksi

Semmonen 1000-1050e ja käyttöjärjestelmä mulla onjo levyllä odottamassa asentamista, joten se ei kuulu hintaan :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näitä "mikä kone fsx:ään" ja "uutta myllyä hankkimassa"-ketjuja on jo kovin paljon ja niiden kahlaaminen on melko työlästä. Voisiko foorumin osaavat kaverit koota FS-koneen, vaikka hintaluokassa tuhat euroa, uuteen viestiketjuun, joka laitettaisi pysyväksi viestiksi tämän osion alkuun. Tätä koottua konetta sitten päivitettäisi sitä mukaan, kun samalla rahalla saa parempaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuohon kovon nopeuteen suhteessa FPS:n pitää ottaa kantaa.

Kyllä se nykypäivänä rupeaa olemaan niin että ei se pyörimis nopeus ole mikään pullonkaula.

Ongelmaksi muodostuu muistit, väylät ja näyttis.

Ja näin offtopicina pitäsköhän itsekkin päivitellä konetta ja kasata kunnon simu nurkka. Olis jotain iloo tosta 40 tuumasesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ite otan sen verran kantaa, että en kyllä simukoneeseen enää Atin paskaa laita. Esim pilvet tuntuvat toimivan ihan toisella tavalla Nvidialla, joka ei tarvitse pilviin Shader 3.0 parannusta kuten Ati ja kaikki scenerybugit ovat hävinneet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ite otan sen verran kantaa, että en kyllä simukoneeseen enää Atin paskaa laita. Esim pilvet tuntuvat toimivan ihan toisella tavalla Nvidialla, joka ei tarvitse pilviin Shader 3.0 parannusta kuten Ati ja kaikki scenerybugit ovat hävinneet.

Suurin vaikuttaja on varmasti tähänkin ongelmaan erittäin huono optimointi tuki FSX:ään. Korteista varsin saisi enemmänkin irti FS:ssä, mutta kun AMD aikanaan oli päättänyt olla tekemättä parannuksia ajurihinsa ajatellen vanhempia pelejä.

Siinä suurin syy miksi en ainakaan simukoneessa pidä AMD kortteja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve! kysyn täältä koska "mikä kone FSX:ksään" ketju on suljettu, että tarvitseeko tähän pakettiin jotain WLAN korttia tai semmosta, että saisi yhteyden langattomaan nettiin ? + mihin asti on turvallista kellottaa tuota prossua ettei lämmöt nouse ihan kattoon eikä prossu mene paskaksi tuommoisella coolerilla? ja tarkoitus olisi myös tweakata simu että pyörisi paremmin täysillä asetuksilla edes 15FPS lisäreilläkin, onko varmaa että pyörittäisi edes siitä ylöspäin........ tuommoisella paketilla? jos tuosta pakesti puuttuu jotain niin olisi ihan mukava että kertoisitte ;D ja tilaus olisi tarkoitus tehdä tälläviikolla ja jos tuota prosessoria ei ole silloin tilauspäivänä varastossa sen tilalle astuu Intel Core i5 2600K ja voitte ehdotta sopivaa emolevyä tuon kyseisen tilalle joka tuossa ostoskorissa näkyy jos se on sattumoisin loppu silloin varastosta, koska en halua odottaa viikkoja tilausta.....

(Lopullinen ostospäätös! rahat on kasassa ostamista varten)

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jetro se aloittaa taas jahkailun. Kannattaa ennemmin sitten oikeasti tehdä kyselyä kun oikeasti olet sitä konetta ostamassa.

Jossain välin se tämäkin threadi sisältää taas erilaisia kyselyitä sinulta koneelta. Eli varmistu Oikeasti kyselemään kun Oikeasti ostat, ettei taas sama ralli ala tässä threadissa.

Toisessa threadissa sinulla oli kanssa samalla tapaa hankinnat olevinaan selvät.

Itse en näe tuohon kokoonpanoon enää mitn kummempaa muutosta. Se että WLAN kortin hankit, on oma päätöksesi ja asiasi. Mulla on Boxi ihan sitä varten olemassa erillinen, kellotteluun en sano mitään koska en sitä itse harrastele.

Noiden FPS metsästykseen taas vaikuttaa niin moni asia, joten se on omalla kontolla suurin piirtein, kuten itsellänikin omalla koneella, mitä lisureita käyttää jne, kaikki vaikuttaa.

Itse en siis edes kysele mikä FPS vaikuttaa, kun sellaiset asiat simussa pitäisi itse pähkäillä eikä niinkään muiden.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jetro se aloittaa taas jahkailun. Kannattaa ennemmin sitten oikeasti tehdä kyselyä kun oikeasti olet sitä konetta ostamassa.

Jossain välin se tämäkin threadi sisältää taas erilaisia kyselyitä sinulta koneelta. Eli varmistu Oikeasti kyselemään kun Oikeasti ostat, ettei taas sama ralli ala tässä threadissa.

Toisessa threadissa sinulla oli kanssa samalla tapaa hankinnat olevinaan selvät.

Itse en näe tuohon kokoonpanoon enää mitn kummempaa muutosta. Se että WLAN kortin hankit, on oma päätöksesi ja asiasi. Mulla on Boxi ihan sitä varten olemassa erillinen, kellotteluun en sano mitään koska en sitä itse harrastele.

Noiden FPS metsästykseen taas vaikuttaa niin moni asia, joten se on omalla kontolla suurin piirtein, kuten itsellänikin omalla koneella, mitä lisureita käyttää jne, kaikki vaikuttaa.

Itse en siis edes kysele mikä FPS vaikuttaa, kun sellaiset asiat simussa pitäisi itse pähkäillä eikä niinkään muiden.

Raha on kasassa, ettei siitä ole jahkaamista ja olen saanut luvan ostaa noilla rahoilla sen koneen! kysyin vaan että ei nyt sitten kun se on tilattu ja tullut niin tapahdu semmoista että: "oho siitä jäi yks osa puuttumaan, ja sitä pitää odottaa 5viikkoa" ja ei ole tarkoitus enää jauhaa koska tämä on jo loppumetreillä!!!!!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään