Severi Hautala

uusi kone FSX:sään

126 viestiä aiheessa

Täytyy vaan todeta, että törkeän kova hinta 2600K:lla tuossa puljussa. Omasta maksoin keväällä 294€.

Itse en sponsoroi yhtään Joensuun omia tietokone alan liikkeitä, kerran olen Elektroshemeikassa käynyt ja toista kertaa ei tarvitse käydä.

Kaikki saa edullisemmin netistä ja kannattaa vielä harkita, se saattaa olla kuitenkin parista päivästä kiinni tuo koneen saanti kun tilaat netistä jos hyvin käy.

Katsoo vaan että tavarat joita on tilaamassa löytyy suoraan varastosta, paketti voi siis jo lähteä esim tänään tulemaan ja huomenna jo Joensuussa.

Ja jos se kasauksesta on kiinni tuo tilaus, niin jos ei muuta niin minäkin kyllä joudan tulla kasaamaan sen koneen sinulle kahvin hinnalla.

Tässä lähellä kun kuitenkin asustellaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä, itse en ainakaan vielä SSD asemia ala FSX:lle hankkimaan, jo nykyinen simulaattorin kansion koko on 400GB+, joten kun markkinoilta alkaa saamaan 1TB SSD asemia kohtuu hinnalla(alle 500€) niin sitten voi harkita siihen siirtymistä.

Toistaiseksi on ainoastaan käyttikselläni käytössä 120GB ssd asema.

Ei itse simulle tosiaankaan kannata SSD:tä (vielä) hankkia. Minullakin edellinen FS2004 paisui jo yli 200 gigaiseksi ja tämä FSX on juuri ylittänyt 100 gigan rajan.  ;D

Toivottavasti nuo SSD-levyjen hinnat pian putoavat. Niistä olisi paljon hyötyä myös digiboksikäytössä tai television levytallentimena. Jäisivät häiritsevät äänet pois.

Tuossa edellä arvelin, että SSD voisi välillisesti myös nopeuttaa FSX:n toimintaa, kun järjestelmän levynkäyttö olisi nopeampaa eikä aiheuttaisi mahdollisia katkoksia päällä pyörivään FSX-ohjelmaan. Tämä oli siis vain arvelua, koska minulla ei ole vielä SSD-levyä. Sulla on järjestelmälevynä. Oletko huomannut siitä mitään hyötyä FSX:lle?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei minun yhden Teran Seagate Barraguda 7200 rpm. pidä mitenkään pahaa ääntä. On itseasiassa erittäin hiljainen. Mitään rouskutusta ei kuulu. Silloin kuului, kun Windows 7 oli ennen samassa levyssä  ;). Minulla on käyttöjärjestelmä + kaikki ohjelmat  + tärkeimmät pelit SSD levyllä.  Muut pelit ovat pyörivällä levyllä. En ole huomannut silti mitään eroja peleissä. Toimivat hyvin molemmilta levyiltä.

Kun käynnistän koneen, starttaa tietysti myös Seagate. Mutta noin puolen tunnin jälkeen sammuu pois. Kuuluu vain "viuu", kun levypakka vähitellen pysähtyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näyttö on roskaa. Ota mielummin laadukas 23-tuumainen

Totta. Näyttö on tärkein. Tuumilla ei ole mitään merkitystä.  Vain kuvanlaadulla. Pienikin näyttö voi olla hyvä.

Jos ostaisin nyt uuden näytön, niin olisi 23-24 tuumainen. Tuskin isompi. Mutta kumminkin yli 200 Hz:n näyttö. Jotta voisi kattella 3D laseilla  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei minun yhden Teran Seagate Barraguda 7200 rpm. pidä mitenkään pahaa ääntä. On itseasiassa erittäin hiljainen. Mitään rouskutusta ei kuulu. Silloin kuului, kun Windows 7 oli ennen

...

Toisilla on luonnostaan hyvä tuuri - tosilla vähemmän hyvä. Minulla on ollut jo monia vonkuvia, siriseviä, täriseviä (ja mitä adjektiiveja niitä nyt vielä onkaan...) perinteisiä kovalevyjä. Pahiten sellainen häiritsee digiboksissa, kun siinä ei ole edes tuulettimia tai muita ääniä peittämässä. Ja tuumilla on merkitystä, kun ihminen tulee vanhemmaksi. Pieneltä näytöltä pieni teksti tai muut yksityiskohdat eivät kerta kaikkiaan näy tai joutuu vaihtoehtoisesti pitämään resoluution turhan pienenä, jolloin kuvan laatu kärsii.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei itse simulle tosiaankaan kannata SSD:tä (vielä) hankkia. Minullakin edellinen FS2004 paisui jo yli 200 gigaiseksi ja tämä FSX on juuri ylittänyt 100 gigan rajan.  ;D

Toivottavasti nuo SSD-levyjen hinnat pian putoavat. Niistä olisi paljon hyötyä myös digiboksikäytössä tai television levytallentimena. Jäisivät häiritsevät äänet pois.

Tuossa edellä arvelin, että SSD voisi välillisesti myös nopeuttaa FSX:n toimintaa, kun järjestelmän levynkäyttö olisi nopeampaa eikä aiheuttaisi mahdollisia katkoksia päällä pyörivään FSX-ohjelmaan. Tämä oli siis vain arvelua, koska minulla ei ole vielä SSD-levyä. Sulla on järjestelmälevynä. Oletko huomannut siitä mitään hyötyä FSX:lle?

Sinulla ei ole SSD-levyä mutta silti olet sitä mieltä ettei tosiaankaan kannata hankkia?  ???

Vaikka en minäkään omista, kyllä väittäisin että julkaistujen testien perusteella jopa murto-osiin pienentyvät latausajat ja pelinkin aikana tapahtuva levynkäyttö ovat satasen sijoituksen arvoisia. Sanoohan sen maalaisjärkikin että mekaaninen kiintolevy on yksi järjestelmän merkittävimmistä pullonkauloista. Vielä tälläisen kaatumaherkän ohjelmiston kyseessä ollessa on ainakin minulla pirusti merkitystä kestääkö uudelleen lataaminen 30 sekuntia tai viisi minuuttia.

Taidanpa ostaa piruuttani pienen SSD:n ja kloonata nykyisen asennuksen sille vertailuja varten. Minulla on sekä FS9- että FSX -asennukset samalla levyllä eivätkä yhteensäkään vie kuin jotain 35 Gigaa vaikka lisäosaa on jos jonkinlaista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja sitä tuskin edes tilataan. Aluksi rahat riittää 1000e koneeseen, sitten 1800... *facepalm* Siinä ois jetrolle kone: http://tinyurl.com/d4n7ytr on vesijäähy ja kaikki. Tosin prossu voi jäädä pullonkaulaksi :-\

Huoh........ se on tilauksessa/tilauspyyntö lähetetty.....sopimus on tehty että se on tuo 1800 jonkun verran päälle paketti. että ei pitäisi enää tökkiä :D kun on sitten i7 2600K ja GTX 580 myllyn sisällä.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja sitä tuskin edes tilataan. Aluksi rahat riittää 1000e koneeseen, sitten 1800... *facepalm* Siinä ois jetrolle kone: http://tinyurl.com/d4n7ytr on vesijäähy ja kaikki. Tosin prossu voi jäädä pullonkaulaksi :-\

Täytyy sanoa että tuossa kyseisessä paketissa joku tuon linkin takaa löytyy on ihan hemmetin siisti kotelo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy sanoa että tuossa kyseisessä paketissa joku tuon linkin takaa löytyy on ihan hemmetin siisti kotelo

Kyllähän sen kotelon pitää näyttää punaiselta alieninmunalta kun noin paljon euroja pistää... Otitko sen paskanäytön vai vaihdoitko parempaan. PS: Maksoit järkyttävän ylihinnan(sehän ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän sen kotelon pitää näyttää punaiselta alieninmunalta kun noin paljon euroja pistää... Otitko sen paskanäytön vai vaihdoitko parempaan. PS: Maksoit järkyttävän ylihinnan(sehän ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa)

Otin tällaisen näytön....http://www.vertaa.fi/lcd_naytot/benq/g2420hdb/specs.rhtml kuulemma on jtn hyvät värit yms mulle välttää jos kuva näyttää hyvältä yms. Varmaan sieltä tulee nyt että "ostit vielä paskemman näytön"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

PS: Maksoit järkyttävän ylihinnan(sehän ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa)

Mitä me siitä stressataan täällä. Jetroa on yritetty auttaa monta kertaa ja kerrottu mistä saa halvemmalla mutta kun ei usko niin ei. Jetron vanhemmat sen sitä paitsi maksaa, uskoisin ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä me siitä stressataan täällä. Jetroa on yritetty auttaa monta kertaa ja kerrottu mistä saa halvemmalla mutta kun ei usko niin ei. Jetron vanhemmat sen sitä paitsi maksaa, uskoisin ;D

Just kun iskän kanssa päätettiin että ostetaan, niin yhtääkkiä se ehotti tuota liikettä mistä se nyt ostettiin, niin sanoin että eikun Jimms......mut sitten jonkun ajan päästä aattelin vaan yhtä juttua positiivisena tuosta liikkeestä josta se nyt tulee, ja se oli että se on täällä paikan päällä. tosiaan hintaeroa on mutta ei se minua siksi haittaa koska maksan vain vähän alle puolet tuon koneen hinnasta, ja onhan tässä säästelty jo vuosi, että periaatteessa tuo on kovan työn takana :D no ei noin voi sanoa mutta vuosi on pitkä aika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otin tällaisen näytön....http://www.vertaa.fi/lcd_naytot/benq/g2420hdb/specs.rhtml kuulemma on jtn hyvät värit yms mulle välttää jos kuva näyttää hyvältä yms. Varmaan sieltä tulee nyt että "ostit vielä paskemman näytön"

Ja mistä luit kokemukset ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just kun iskän kanssa päätettiin että ostetaan, niin yhtääkkiä se ehotti tuota liikettä mistä se nyt ostettiin, niin sanoin että eikun Jimms......mut sitten jonkun ajan päästä aattelin vaan yhtä juttua positiivisena tuosta liikkeestä josta se nyt tulee, ja se oli että se on täällä paikan päällä. tosiaan hintaeroa on mutta ei se minua siksi haittaa koska maksan vain vähän alle puolet tuon koneen hinnasta, ja onhan tässä säästelty jo vuosi, että periaatteessa tuo on kovan työn takana :D no ei noin voi sanoa mutta vuosi on pitkä aika

Sano ensi kerralla isällesi, että vertaillaan hintoja eri liikkeistä ja otatte sitten halvemmasta. Hintaeroa voi oikeasti tulla satoja euroja ja se on suorastaan tyhmää maksaa ylimääräistä.

Mutta pääasia, että kone on tulossa(?) :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No siinä tapauksessa olisin ottanut prossuksi: http://www.jimms.fi/tuote/BX80619I73960X  :P

Harmi vain että iskältä on harvinaista että se ostaa yleensä mitään noin kallista jos se edes ylipäätään liittyy tietokoneisiin ;D riittää ihan Intel Core i7 2600K ja tuo tietokonekin joka nyt on tulossa niin tuosta hinnasta ylemmäs ei varmasti iskä ostaisi minulle konetta ei varmaan vaikka maksaisinkin puolet hinnasta, ja eikös se ollut niin että FSX ei tue enempää kuin 2 ydintä vai oliko se 4 niin vaikka tuo prossu on ihan vitun tehokas niin ei FSX saisi siitä kaikkea tehoa irti  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sano ensi kerralla isällesi, että vertaillaan hintoja eri liikkeistä ja otatte sitten halvemmasta. Hintaeroa voi oikeasti tulla satoja euroja ja se on suorastaan tyhmää maksaa ylimääräistä.

Mutta pääasia, että kone on tulossa(?) :thmbup:

Niin pitää tehdä...... (gigantti) "Sehän on tyhmää maksaa liikaa"  ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harmi vain että iskältä on harvinaista että se ostaa yleensä mitään noin kallista jos se edes ylipäätään liittyy tietokoneisiin ;D riittää ihan Intel Core i7 2600K ja tuo tietokonekin joka nyt on tulossa niin tuosta hinnasta ylemmäs ei varmasti iskä ostaisi minulle konetta ei varmaan vaikka maksaisinkin puolet hinnasta, ja eikös se ollut niin että FSX ei tue enempää kuin 2 ydintä vai oliko se 4 niin vaikka tuo prossu on ihan ***tun tehokas niin ei FSX saisi siitä kaikkea tehoa irti  :-\

Muualta tilatessa erotuksen jälkeen olisit saanut tuon...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään