Guest Flyer

Mozilla Firefox 1.0 ilmestynyt (selain-gallup)

47 viestiä aiheessa

Mites muuten, kun Firefoxiin yrittää asentaa tuota Macromedia Flash playeriä, niin se ei ala asentamaan sitä ollenkaan, eli olisko noiden laajennusten asennukseen joku toinen keino, kun "selaimen kautta" asennus?

Sulla puuttuu luultavasti asetuksista ruksi kohdasta "salli sivustojen asentaa ohjelmia" kohdasta sivutoiminnot. Näin mulla oli, eikä asentanut ennen ruksin laittamista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sulla puuttuu luultavasti asetuksista ruksi kohdasta "salli sivustojen asentaa ohjelmia" kohdasta sivutoiminnot. Näin mulla oli, eikä asentanut ennen ruksin laittamista.

Osuit oikeaan!

Kiitoksia.. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tottapuhuen en ymmärrä, miksi täälläkin pidetään niin suurta meteliä tästä Firefoxista. IE on toiminut aina luotettavasti. Nyt olen höustänyt sitä Avant-lisäosalla, ja olen hyvin tyytyväinen. Kaikki toimii, eikä ole tuonkaltaisia yhteensopivuusongelmia. Ja miksi ihmeessä Firefoxin käyttäjien täytyy yrittää mainostaa omaa selaintaaan bannereina. Eikö se ole jokaisen oma asia, mitä käyttää ?? ::)

Arttu

Tulee vastaus vähän myöhässä, kun ei ole aikaisemmin ehtinyt kaikkia kirjoituksia lukemaan, pahoittelen. Mutta siis. Miksikö IE:sta halutaan päästä eroon? Syy on hyvin konkreettinen. Ettei sivujen suunnittelussa tarvitsisi jatkuvasti tapella IE:n oikkujen takia. Yksi valaiseva esimerkki tässä. Jos IE olisi kuten kaikki muut, asiasta tuskin pidettäisiin minkäänlaista meteliä. Ihmiset saisivatkin käyttää ihan mitä selainta tahtovat. Nyt tällä Firefoxin ja vastaavien suosimisella halutaan painostaa Microsoftia tekemään muutoksia omaan epäyhteensopivaan ohjelmaan. Mitä suurempi markkinaosuus näillä standardinmukaisilla selaimilla on, sitä kovempi paine MS:lla on tehdä jotain.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Firefoxia on muuten ladattu Mozillan palvelimilta jo yli 6,5 miljoonaa kertaa 1.0-version julkaisusta lähtien. Oiskohan se sitten 400000 kertaa vuorokaudessa eli noin neljä kertaa sekunnissa. Tässä ei ole vielä laskettuna mukaan muita palvelimia, taisipa 9.11. kemppi.gatools.orgistakin muutamankymmentä henkilöä ladata Firefoxin Mozillan palvelimien hidastellessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mozillalla menee hyvin. Melkein kolmasosa boingboing.netin latauksista on tehty joko Mozilla-nimeä kantavalla selaimella. Melko mukava markkinaosuus.. Tilastot ovat kuitenkin vain yhden domainin kattavia. Olisi toki eri asia, jos Google ilmoittaisi vastaavasta. Koska boingboing.netin kävijämäärät eivät kuitenkaan ole aivan mitättömiä, tämä ilmoitus antaa kuvan kehityksen suunnasta.

Spread Firefox: Boing, Boing 31.3% market share for Firefox

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä, onko tämä jo mainittu, mutta Firefoxissa on ainakin kätevää se, kun kotisivuksi voi laittaa vaikka viisi eri sivua ja nämä kaikki välilehdet aukeaa samalla, kun selaimen avaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä, onko tämä jo mainittu, mutta Firefoxissa on ainakin kätevää se, kun kotisivuksi voi laittaa vaikka viisi eri sivua ja nämä kaikki välilehdet aukeaa samalla, kun selaimen avaa.

Mitä tekee kotisivuilla kun selain voi muistaa auki olevat tabit ja avata ne aina uudestaan käynnistyessä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Mitä tekee kotisivuilla kun selain voi muistaa auki olevat tabit ja avata ne aina uudestaan käynnistyessä?
Jeh, sekin onnistuu Tabbrowser-pluginin avulla. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Matti ja Otto,olenkohan minä nyt ilonpilaaja kun kainosti mainitsen, että samat asiat

tekee Avant-selainkin ja ilman plugineja.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Matti ja Otto,olenkohan minä nyt ilonpilaaja kun kainosti mainitsen, että samat asiat tekee Avant-selainkin ja ilman plugineja.
Et, mutta Avanthan on tavallaan plugin..?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Matti ja Otto,olenkohan minä nyt ilonpilaaja kun kainosti mainitsen, että samat asiat

tekee Avant-selainkin ja ilman plugineja.

Vexi

Minä puhuinkin Operasta, jossa myöskään ei tarvita mitään pluginejä asian hoitamiseksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Minä puhuinkin Operasta, jossa myöskään ei tarvita mitään pluginejä asian hoitamiseksi.
Opera on mahtava selain, vierastan kuitenkin sen kaupallisuutta ja sen tuomia haittoja kehityksen kannalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Opera on mahtava selain, vierastan kuitenkin sen kaupallisuutta ja sen tuomia haittoja kehityksen kannalta.

Mielestäni selaimen tekijöille kuuluu antaa palkkio heidän työskentelystään, tyhmiähän he ovat jotka ilman palkkaa työtä tekevät.

Mitä haittoja Opera tuo kehitykselle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Mitä haittoja Opera tuo kehitykselle?
Siirtyminen avoimeen lähdekoodiin tarjoaa uuden ulottuvuuden kehittämiselle, kun koko harrastajakunta voi ottaa siihen osaa. Suljettu lähdekoodi on vain rajatun silmäjoukon nähtävissä. Mainokset eivät myöskään edesauta uusien innovaatioiden levittäytymistä, esimerkiksi harvoilla kouluilla on intrestiä alkaa maksamaan erikseen selaimesta saadakseen mainostuksen pois.

Kieltämättä Operan kehittäjät ovat hoitaneet hommansa tyylikkäästi. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Matti suonet minulle vapauden hieman lainata sinua ja yleistää kirjoitustasi.

Siirtyminen avoimeen lähdekoodiin tarjoaa uuden ulottuvuuden

kehittämiselle.Juu suorastaan rajattoman tilan,7000 erilaista käyttistä ja

selainta.Nämä eivät tietenkään keskustele toistensa kanssa,turvallisuus-

näkökohta nääs.

Koko harrastajakunta voi ottaa siihen osaa.Miten,koska avoin lähdekoodi on vain rajatun silmäjoukon käsitettävissä.Siis 7000 käyttistä

kehitelläään pienissä klikeissä salamyhkäisyydessä ja väitetään tietysti

että meilä on paras ja ehdottomasti kehityskelpoisin systeemi joka varmuudeksi rakennetaan niin että osaakaan siitä ei voi hyödyntää

naapurin järjestelmässä.

Tälle hommalle käy niinkuin Baabelin tornille aikoinaan,7000 eri

kieltä,systeemi sortuu omaan mahdottomuuuteensa.

Niin vielä standardit,niitä pitää olla eli meidän standardi on se mitä

kaikkien pitää noudattaman.Kaikki ovat oikeassa.

Vielä Linux:ta sen 7000 versiota jonka kehittäjät tasapuolisesti

todistelevat ja haukkuvat muita versioita.Koitimpa joskus asentaa Linuxiin

modeemin ajureita.Suunnattoman pöyhimisen jälkeen löysin oikean ajurin.

Asennettiin,tulos Linukka kirkui paniikissa,oikemmin se oli kuolon korinaa.

Se ei suostunut enää vastaamaan mihinkään,joten annoin armonlaukauksen

Format ja Windows hyvälle puhtaalle pohjalle uudestaan.

Ethän pahastu,mutta sinun kirjeestäsi oli hyvä vähän yleistää.Kyllä

minun puolestani nämä poppoot voivat puuhastella systeemeitään,siitä

varmasti oppii paljon.Sitten aikanaan kun otetaan lusikka oikeaan käteen

se opiskelu tuottaa jopa hedelmää.

Tämä on minun käsitykseni tästä touhusta

Vexi

Edit Se virhe ajuriasennuksessa oli maininta että sopii Linux xxx.xxx.xxxx.xxx.xxxx.1

Ajurini olikin versiolle xxx.xxx.xxxx.xxx.xxxx.2

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä Linux:ta sen 7000 versiota jonka kehittäjät tasapuolisesti

todistelevat ja haukkuvat muita versioita.Koitimpa joskus asentaa Linuxiin

modeemin ajureita.Suunnattoman pöyhimisen jälkeen löysin oikean ajurin.

Asennettiin,tulos Linukka kirkui paniikissa,oikemmin se oli kuolon korinaa.

Se ei suostunut enää vastaamaan mihinkään,joten annoin armonlaukauksen

Format ja Windows hyvälle puhtaalle pohjalle uudestaan.

Kummallista...kun minä asensin ensimmäisen kerran Red hatin sain kaikki laitteet toimiin samantien...ja pilkunviilauksena linuxin poisto ei onnistukaan ihan formatilla ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Kummallista...kun minä asensin ensimmäisen kerran Red hatin sain kaikki laitteet toimiin samantien...ja pilkunviilauksena linuxin poisto ei onnistukaan ihan formatilla ;)
Eräät vaan osaa.. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään