Aleksi Tihula

HEL-LGW-HEL +Tunti LHR:lla

14 viestiä aiheessa

Tervehdys!

 

Moni on näemmä käynyt/on menossa käymään Lontoossa tänä syksynä. Tuli itsekin käytyä Norwegianin voimin kolmen yön reissu heittämässä ja ajattelin tehdä siitä lyhyen matkakertomuksen. Kertomukseen sisältyy muutama kuva Heathrowin kentältä päin.

Matka alkoi sunnuntaina 23.10.11 terminaali kakkosesta:

 

 

OE-LFJ oli bussipaikalla T2:n edustalla

[ attachment removed / expired ]

 

Menolennon Gatwickiin sai hoitaa LN-DYH, jossa ei harmi kyllä ole WiFi-systeemiä

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Video noususta (Kuvattuna kännykällä):

 

Nousua

[ attachment removed / expired ]

 

Se pakollinen MSL: Kolmioleipä Sky Cafesta  :D

[ attachment removed / expired ]

 

Lontoon lähestyessä tämä BA:n B747 lenteli melko lähellä yläpuolella. [Kuva otettu 54mm:llä ja kropattu jälkeenpäin]

[ attachment removed / expired ]

 

Gatwickillä pimeys alkoi melkein heti laskeutumisen jälkeen.

[ attachment removed / expired ]

 

Putkipaikalle päästiin

[ attachment removed / expired ]

 

Tiistai 25.10.11

Tuli lähdettyä metrolla keskustasta LHR:lle. Matkan tarkoituksena ei kuitenkaan ollu spottailla koko päivää, joten tunti sai riittää tällä kertaa. Siinäkin ajassa sai 27 laajarunkoa ja saman verran kapearunkoisia. Nousut olivat Myrtlen suuntaan.

Muutamat sieltä:

 

C-FITL

[ attachment removed / expired ]

 

G-VIIN

[ attachment removed / expired ]

 

G-VMEG

[ attachment removed / expired ]

 

N794UA

[ attachment removed / expired ]

 

N755AN

[ attachment removed / expired ]

 

G-VFAR

[ attachment removed / expired ]

 

G-BNLM

[ attachment removed / expired ]

 

G-VATL

[ attachment removed / expired ]

 

Ja loppuhuipennuksena LHR:lta 9V-SKD

[ attachment removed / expired ]

 

Keskiviikko 26.10

Gatwickille takaisin junalla. Matkalla portille ehti kuvata CU-T1250:sta perseshotin  ;)

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Kyydin takaisin Helsinkiin hoiti tällä kertaa WiFillinen kone, LN-DYG. Ei kyllä mitään valittamista kyseisessä lentoyhtiössä!

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä kaikki tältä erää. Hyvät syksyn jatkot kaikille!

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Loistavat kuvat!  :thmbup: Jos pienen korjauksen voisit tehdä niin vaihda CU-TI250:n I-kirjain 1-numeroksi, löytyy helpommin jos haluaa lisätietoja koneesta ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Elektroniset laitteet lentoonlähdössä ja laskussa? Vinnairi käskee nimenomaan sulkemaan puhelimet vaikka olisivat lentotilassakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, jännää että ilmailufoorumilla kehuskellaan ilmailulain rikkomisella... Kuten myös lentoyhtiön sääntöjen rikkomisella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan yhtä jännää loppuseltaan, kuin sekin, miten löytyy aina joku, joka jaksaa asian nostaa jeesusteltavaksi. Oli kyse sitten ilmailufoorumista, tai vaikka kaksplussan mammapalstasta :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Elektroniset laitteet lentoonlähdössä ja laskussa? Vinnairi käskee nimenomaan sulkemaan puhelimet vaikka olisivat lentotilassakin.

 

Norwegianin turvavideossa pyydetään kytkemään päälle matkapuhelimen lentokonetila jos siitä sellainen löytyy ja sulkemaan kaikki muut elektroniset laitteet.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

muut elektroniset laitteet.

Menee vähän offtopiciksi, mutta nyt kun se jeesustelu aloitettiin kerta niin... tuntuu vähän hölmöltä tuo koko sääntö, liekö joku "perinne" jostain kivikaudelta ;D Vaikka siellä koneessa olisi satamiljoonaatsiljoonaa puhelinta päällä niin tuskin se kone siitä mihinkään putoaa tai muutakaan? Eiköhän noi (lento)laitteet ole sen verran kehittyneitä, että ei ne pienistä häiriinny... ja testasivathan tuota muinoin Myytinmurtajissakin. Myth busted. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin no eiköhän tuo sääntö ole osin myös sen takia, että sillä saadaan onnettomuustilanteissa potentiaalisesti ympäriinsä lentelevät ja lisävahinkoa aiheuttavat turhat esineet pois käsistä. Joku läppäri tai kamera tai puhelin voisi saada pahaa jälkeä aikaiseksi onnettomuudessa, jossa saatettaisiin muuten selvitä vaikka säikähdyksellä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eräs lentoemäntä kyseisellä lennolla totesi vain noista laitteista: ''Niiden sulkemisen tarkoituksena on, että ihmiset kiinnittäisivät meihin huomiota''. Eli jos esimerkiksi jotain sattuu, niin ei keskitytä siihen läppärin selailuun tai valokuvaamiseen vaan siihen, miten tulee toimia seuraavaksi :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niinsiis erään tutkimuksen mukaan vasta n. 14 000:nen matkapuhelimen yhtäaikainen käyttö alkaisi aiheuttaa millään lailla vaikuttavia häiriöitä koneen laitteistossa ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla