Miko Verno

Jalusta matkustamoon

12 viestiä aiheessa

Elikä saako ottaa jalustan(tripod) mukaan matkustamoon jos laittaa sen pussiin?

Jos vastaus on, että:"Riippuu lentoyhtiöstä", niin lennän ylihuomenna Norskilla Lontooseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuskin riippuu niinkään lentoyhtiöstä (käsimatkatavarasäännöistä) vaan riippuu enemmänkin siitä, saatko sen vietyä turvatarkastuksen läpi. Riippuu siis jalustan koosta ja turvatarkastajista. Joskus isompi jalusta saatetaan tulkita lyömaseeksi, joskus ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuskin riippuu niinkään lentoyhtiöstä (käsimatkatavarasäännöistä) vaan riippuu enemmänkin siitä, saatko sen vietyä turvatarkastuksen läpi. Riippuu siis jalustan koosta ja turvatarkastajista. Joskus isompi jalusta saatetaan tulkita lyömaseeksi, joskus ei.

Minun jalustani on WT360. ???

EDIT:malli oikeaksi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen muutaman kerran tehnyt niin, kun olen ollut hieman pidempää kuin pari päivää kohteessa, olen ostanut periltä halvan jalustan. Heittänyt sen sitten roskiin ennen paluuta, ettei tule turhaa kannettavaa mukaan. Useimmiten gorillapodi on kuitenkin riittänyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistä matkalaukkuun se?

Ja siitä matkalaukusta ei peritä matkatavaramaksua? :)

Melkein aina tulee tuollaisilla matkatavaroista erikseen laskuttavilla firmoilla mentyä pelkillä käsimatkatavaroilla jos on vain muutaman päivän reissu kyseessä. Kameralaukkuun mahtuu parit vaihtovaatteet ja sillä hyvä. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla ei ole ainakaan koskaan ollut ongelmaa koneessa jalustan kanssa. Kulkenut vaivatta Finnairin ja Finncommin lennoilla ja eri kenttien turvatarkastusten läpi, kysytty on ja/tai sitten itse kohteliaasti jo ennen kysymistä näyttänyt, että jalusta on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitähän sattaa monopodista sanoa jos käsimatkatavaraksi yrittää. Monopodin koko on taitettuna n. 40cm, tuomitaankohan kättelyssä lyömäaseeksi, vai meneeköhän kamerareppun kyljessä? Tripodiin verrattuna tuohan on mainio lyömäase, epäilen, että arvelevat samaa.  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään