Olli Vainio

LOTin B767 laskeutui laskutelineet sisällä Varsovassa

129 viestiä aiheessa

Se center hydraulics ei tarkoita päähydrauliikkaa, vaan on yksi B767:n kolmesta hydraulijärjestelmistä. Kaksi muuta ovat left ja right.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On tainnut slobopojilta jäädä pakkolaukaisutestit tekemättä huollossa.

 

Ei minkään koneen telineet voi jäädä sisään, vaikka kaikki hydrauliikat häviäisivät.

 

Mut hieno lasku ja kaikki hengissä  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On tainnut slobopojilta jäädä pakkolaukaisutestit tekemättä huollossa.

 

 

Eivätköhän nuo lentäjät puolaisia olleet ....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh, ei ollut kaukana etten ite ollu kyydissä, LOT olis ollut pari satkua BA:ta halvempi, valitsin BA:n. (Olisi ollut juurikin ko. lento...)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh, ei ollut kaukana etten ite ollu kyydissä, LOT olis ollut pari satkua BA:ta halvempi, valitsin BA:n. (Olisi ollut juurikin ko. lento...)

 

 

Joko nyt harmittaa? :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Päivän pelastus löytyi Hesarin uutisen kommenteista:

"Jos tilanne on ennakkoon tiedossa, eikö koneesta saa ihmisiä mitenkään ulos esim. rinnalla lentävään helikopteriin tai eikö koneeseen saisi toimitettua laskuvarjoja? Miksi lentokoneissa ei muuten ole valmiina laskuvarjoja hätätilanteita varten?"

;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se center hydraulics ei tarkoita päähydrauliikkaa, vaan on yksi B767:n kolmesta hydraulijärjestelmistä. Kaksi muuta ovat left ja right.

Sitäkin mietin, sen takia laitoin tuon enklanniksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Päivän pelastus löytyi Hesarin uutisen kommenteista:

"Jos tilanne on ennakkoon tiedossa, eikö koneesta saa ihmisiä mitenkään ulos esim. rinnalla lentävään helikopteriin tai eikö koneeseen saisi toimitettua laskuvarjoja? Miksi lentokoneissa ei muuten ole valmiina laskuvarjoja hätätilanteita varten?"

;D

Noita nyt ei kovin vakavissaan kannata ottaa.. mutta silti. Ainakin tuon videon nähtyäni itse valitsisin tuossa tilanteessa mielummin koneessa istumisen kuin laskuvarjohyppäämisen  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Samaa minäkin ihmettelen. Olen luullut että on varasysteemi, ja vielä sen varasysteemi.

 

Kyllähän tällinki ulos tulee pakkopudotuksella, mutta olisiko ollut lentäjän päätös laskea teline sisällä? Pelätty, että tulee pahempaa jälkeä jos teline tippuu alta pois laskussa kuin jos laskee mahalleen?

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kateeks käy. Virtuaali taivalla ollessaan muutaman kerran on vaan unohtunut laskeutumistelineet ylös :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Älä hyvä veikkonen puhu tuollaista tällä palstalla. Kohta on Ilta-Pulussa uutinen: Ilmailualan asiantuntijan mukaan puolalaislentäjät unohtivat siirtää laskeutumistelineet ulos. Puolalaislentäjät ovat tehneet virheitä aikaisemminkin kun Puolan presidenttiä kujettanut kone jne... jne...

 

p

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Älä hyvä veikkonen puhu tuollaista tällä palstalla. Kohta on Ilta-Pulussa uutinen: Ilmailualan asiantuntijan mukaan puolalaislentäjät unohtivat siirtää laskeutumistelineet ulos. Puolalaislentäjät ovat tehneet virheitä aikaisemminkin kun Puolan presidenttiä kujettanut kone jne... jne...

 

p

 

...ja baanakin vaahdotettiin valmiiksi varmuuden vuoksi, jos sattuisi unohdus?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.avherald.com/h?article=41fbf5b9&opt=0

 

Tuossa ainakin yksi vähän samankaltainen esimerkki Fokker 100:sta. Olin itse Stuttgartin kentällä tuon onnettomuuden sattuessa. Tässä Contact Airin tilanteessa vika vaikutti pelkästään päälaskutelineisiin.

 

-Lauri

 

Joku muistikuva että tuolloin(kin) taisin olla työvuorossa... Mikäli tää oli se kun STR -kenttä oli suljettuna pitkään, työajat tuli vastaan jne :(

Harmaita hiuksia tuli, ja taas joutui ajella päänahan sileäksi :D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Kapteeni raportoi 30-min lähdön jälkeen, että pää-hydrauliikka on pettänyt(failure at center hydraulics)"

Eikös olisi pitänyt matka keskeyttää jo tuohon?

 

Vähän riippuu, joskus voi olla järkevä lentää kentälle jossa (mahdollisesti) olisi huolto/paremmat valmiudet emergency -tilanteeseen. Ilmassa kuitenkin jo ollaan.

Toki tässä ei "tavallinen" huolto riitä, meni mille kentälle tahansa, mutta olisiko ollut jostain syystä lentäjien mielestä just se kenttä johon oli heidän mielestään turvallisinta mennä laskuun.

Anyway, oli ja meni, ilman uhreja  :thmbup:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän riippuu, joskus voi olla järkevä lentää kentälle jossa (mahdollisesti) olisi huolto/paremmat valmiudet emergency -tilanteeseen. Ilmassa kuitenkin jo ollaan.

Toki tässä ei "tavallinen" huolto riitä, meni mille kentälle tahansa, mutta olisiko ollut jostain syystä lentäjien mielestä just se kenttä johon oli heidän mielestään turvallisinta mennä laskuun.

Anyway, oli ja meni, ilman uhreja  :thmbup:

 

 

Jos tarkoituksena oli laskeutua mahdollisimman kevyellä koneella, niin polttoainetta kannatti kuluttaa matkantekoon eikä kalojen kiusaksi. Edellyttäen tietysti, että B767 on ETOPS-kelpoinen kahdella hydraulijärjestelmällä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

B767 telineellä on kaksi erillistä ohjausjärjestelmää. Primäärijärjestelmässä telinevivun vaijerilla käännetään hydrauliventtiiliä, joka käyttää telineen muuta mekanismia. Eli järjestelmä on mekaanis hydraulinen. Systeemi käyttää kolmesta järjestelmästä oikean puolista keskimmäistä.

 

Varajärjestelmänä on sähkömekaaninen systeemi, jossa ohjaamon käyttökytkimellä käytetään telineluukut ja telineen mekaniikan vapauttavaa aktuaattoria.

 

Se miksi kumpikaan ei toiminut on outo juttu. Oliko koneella tehty kova lasku New Yorkissa edellisellä legillä?

 

jk

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

B767 telineellä on kaksi erillistä ohjausjärjestelmää. Primäärijärjestelmässä telinevivun vaijerilla käännetään hydrauliventtiiliä, joka käyttää telineen muuta mekanismia. Eli järjestelmä on mekaanis hydraulinen. Systeemi käyttää kolesta järjestelmästä oikean puolista.

 

Varajärjestelmänä on sähkömekaaninen systeemi, jossa ohjaamon käyttökytkimellä käytetään telineluukut ja telineen mekaniikan vapauttavaa aktuaattoria.

 

Se miksi kumpikaan ei toiminut on outo juttu. Oliko koneella tehty kova lasku New Yorkissa edellisellä legillä?

 

jk

Mekaaninen pakkolaukaisu on kokonaan ihan eri juttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään