Sakari Korpela

Korkeusvakaajan V-kulma

1 viesti aiheessa

Osaisiko joku aerodynamiikan asiantuntija selittää V-kulman merkitystä korkeusvakaajassa tai heittää linkkiä hyviin teksteihin aiheesta. Toistaiseksi olen nettistä löytynyt selityksiä tailplanen dihedral/anhedral kulmiin mm: Viedä korkeusvakaajaa pois siiven aiheuttamista pyörteistä. Stabiilisuuteen liittyen http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_dynamics_(aircraft) korkeusvakaajan V-kulma vaikuttaisi merkittävältä. Vaikuttaako Dihedral/Anhedral vakaajassa toisinpäin kuin siivessä (stabilisuuteen) ja vakaajan asema roll-akselin suhteenkin mahdollisesti kääntää vaikutuksen päinvastoin? Jos joku osaisi kansanomaisesti selittää.

 

En ole suunnittelemassa lentokonetta, näitä on vain mukava miettiä  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään