Kirjoitettu Marraskuu 16, 2011 Keskipäivää foorumille, elikkäs lähettiin lauantaina aamusta DY5816 lennolla kohti Lontoon Gatwickiä. Koneena tuonne meille tuotiin LN-NOB joka sijaitsi paikalla 142. Lähtöaika 740 jonka vuoksi lähöstä ei juurikaan ole kuvia. Pahoittelen joidenkin kuvien huonosta laadusta. Tervetuloa katsomaan kuvia Elikkäs lähettiin radalta 22R ja ollaan jo ihan pilvessä. [ attachment removed / expired ] Winglettiä pinnalla 360. [ attachment removed / expired ] Joku veti mustaa vanaa ja meni perästä ohi hetken päästä. [ attachment removed / expired ] Alaspäin ollaa menossa. [ attachment removed / expired ] Finaalissa 08R ja tiivisti aika mukavasti koko ajan. [ attachment removed / expired ] Rojut ulkona ja oli varmaa nopein jarrutus minkä olen kokenut, ainakin nopeampi ku A320. [ attachment removed / expired ] Siihen portille 16 ja taustalla Aer Linguksen A320 EI-DEC, tokaa en tiedä, ja viimeisenä easyJetin A320. [ attachment removed / expired ] Pihalle potkastiin takaovesta. [ attachment removed / expired ] Ja vasemmalla oli pari muuta Norwegiania, B733 LN-KKO sekä B738 LN-NOJ. [ attachment removed / expired ] Ja vielä katsaus omaan NOBin pyrstöön. [ attachment removed / expired ] Vielä yksi koneestamme. [ attachment removed / expired ] BAn 777 kuvattu Buckinghamin palatsi edustalta [ attachment removed / expired ] Sama paikka, kone A310 [ attachment removed / expired ] ... joku tripla [ attachment removed / expired ] Sitten Tower Bridgeltä muutama, ATR42 EI-EHH [ attachment removed / expired ] Luxair [ attachment removed / expired ] SASin mädäri [ attachment removed / expired ] BAn E190 [ attachment removed / expired ] Päivä on muuttunut tiistai-illaksi ja koneemme LN-DYM tuotiin portille 18. DY5819 tuli noin puolituntia myöhässä ja lähti ajallaan ja lentoaikaa oli noin 0240 hyvien tuulien ansiosta. Koneessahan on tuo WiFi mutta sitä ei tullut kokeiltua. Pimeää kun oli ni ei montaa kuvaa tullu otettua, tässä yksi. [ attachment removed / expired ] Vieressä Norwegian menossa Kööppenhaminaan [ attachment removed / expired ] Ja helsinkiin laskuun 22L josta sitten rullaus portille 34 ja vieressä Finnairin A340 OH-LQB [ attachment removed / expired ] Pahoittelen vielä laadusta ja heijastuksista. Kommenttia saa antaa. Kiitos ja kumarrus. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2011 Kommenttia saa antaa. Lontooseen mielellään kiitos. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2011 Lontooseen mielellään kiitos. Joo korjattu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2011 Olen kuullut, että Lontoossa on parempiakin spottauspaikkoja kun Buckinghamin palatsin edusta tai Tower Bridge Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2011 Olen kuullut, että Lontoossa on parempiakin spottauspaikkoja kun Buckinghamin palatsin edusta tai Tower Bridge Juha No on, mutta enpä oikee päässy muualle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2011 Tuossahan on ehdottomasti kaikki näkemisen arvoinen Lontoosta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2011 Siihen portille 16 ja taustalla Aer Linguksen A320 EI-DEC, tokaa en tiedä, ja viimeisenä easyJetin A320. Näyttääpi Monarchin koneelta. Hienot kuvat. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2011 Tuossahan on ehdottomasti kaikki näkemisen arvoinen Lontoosta En oo vielä kaupunki kuvia muokannut kokonaan joten ne tulevat myöhemmin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2011 No on, mutta enpä oikee päässy muualle. Minun on pakko kysyä kun kiinnostaa miksi nuo kaupungilta otetut suttukuvat piti laittaa tänne? Ymmärrän, että Lontoossa oli kiva päästä käymään ja lentskarin näkeminen reissussa on aina mukavaa, mutta silti... Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2011 Tuo ylilentävä tripla on Jet Airwaysin B777 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2011 Kun kerran kommenttia pyysit niin yleensä pahoitella-verbin yhteydessä objekti on partitiivissa eikä elatiivissa (pahoittelen viestistäni vs pahoittelen viestiäni). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2011 Nojaa, mitäpä minä näistä sanoisin. Lentokonekuviahan nämä ovat siitä ei pääse mihinkään, mutta laatu on sitten eri asia. Tuossa lopussa on sellaisia suttukuvia, jotka olisi voinut jättää laittamatta. Olet Patrick selvästi kiinnostunut ilmailukuvauksesta, olet ollut jo pidemmän aikaa. Eikö olisi korkea aika hankkia järjestelmäkamera? En siis edelleenkään väitä, että se kamera olisi avain loistaviin kuviin, mutta kyllähän se laatuun vaikuttaa merkittävästi. Hinnatkaan eivät ole enää nykypäivänä mahdottomia, rahaa saa menemään helposti paljon turhempaankin. Jos vaikka sellainen sinulle sopiva kamerasetti löytäisi tiensä pukinkonttiin tänä jouluna? Tuo sinun Fujin 18x optisella zoomilla varustettu pokkari ei oikein tahdo enää riittää sinulle. Kenties sinun näkemyksesi tulisi paremmin esiin ja kuvaustaitosi kehittyisivät, jos sinulla olisi parempaa kalustoa? Keep going. -tukez- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2011 Eikö olisi korkea aika hankkia järjestelmäkamera? En siis edelleenkään väitä, että se kamera olisi avain loistaviin kuviin, mutta kyllähän se laatuun vaikuttaa merkittävästi. Ei se järjestelmäkamera ole mikään autuaaksi tekevä juttu. Kova kamera+objektiiviyhdistelmä saa olla jos haluaa kunnon lentkonekuvia Lontoon keskustasta tai vetää laaturuutua pilkkopimeässä EFHK:n platalla. Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2011 Ei se järjestelmäkamera ole mikään autuaaksi tekevä juttu. Ei suoranaisesti, ei. Se taitava kuvaaja ottaa hyvät kuvat millä vehkeellä vaan, mutta samalla myös nykyaikainen hyvä järjestelmäkamera saattaa pelastaa heikommalta kuvaajalta monta menetettyä ruutua. Ei sitä faktaa käy kiistäminen... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2011 Ei se järjestelmäkamera ole mikään autuaaksi tekevä juttu. Kova kamera+objektiiviyhdistelmä saa olla jos haluaa kunnon lentkonekuvia Lontoon keskustasta tai vetää laaturuutua pilkkopimeässä EFHK:n platalla. Sen takia mainitsinkin, että kamera ei välttämättä ole avain niihin onnistuneisiin kuviin. Mielestäni ennen sitä kovaa kamera + objektiiviyhdistelmää pitää olla joku josta lähteä liikkeelle. Tässä tapauksessa minä tarkoitin ensimmäistä järjestelmäkameraa, jonka avulla niitä kuvia sieltä Lontoon keskustasta tai EFHK:n platalta voisi opetella ottamaan. -tukez- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2011 Järjestelmäkamera on ollut pitkään mielessä ja tulen sen vielä hankkimaankin, mutta koska niin sitä en vielä tiedä. Omasta mielestä noissa on onnistuneitakin kuvia esimerkiksi itse omaan silmään pidän tuosta isosta wingletistä ja tuo jonka olen ottanut takaovesta poistuessa. Ja kamera on nyt mikä on ja sillä olen harjoitellut nytten enemmän noita aukkoja ja sulkimen asetuksia ja kehitystä olen huomannut itse niistä kuvista mitä olen ottanut. Foorumille en niitä ole postannut. Mutta kiitän kommentista ja niistä hyvistäkin asioista saa antaa (jos niitä nyt on) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2011 Sama paikka, kone A310 Mun silmiin tuo Iran Air näyttää A300:lta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 17, 2011 Aika iso osa kaikista lentokonekuvista on teknisesti hyviä, mutta valokuvina täysin arvottomia bongauskatalogikuvia, joissa kone ei ole missään suhteessa ympäristöönsä. Patrickin kuvissa esim. tuo Norwegianin winglettikuva ja samaten se yläviisto porttikuva ovat aiheiltaan täysin julkaisukelpoista matskua esim. esite/lehtimaailmaan. Jos noissa Lontoon keskustan kuvissa olis kone vielä sutumpi ja etualalla vaikka St. Paulin katedraali tai Tower oltaisiin taas ihan kivan kuvituskuvan puolella. Silmää kuvaukseen Patrickilta löytyy ja sitä ei saa ostettua isollakaan rahalla tai kaupanpäällisenä rungon mukana. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla