6 492 viestiä aiheessa

Mitä eroa on ranskalaisella ja venäläisellä parvekkeella?

Ranskalainen parveke on sellainen että sinne ei voi mennä.

Venäläinen parveke on sellainen että sinne ei halua mennä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä on joku ikivanha vitsi:

Mies lämmittää saunaa meren rannassa. Ohi soutaa kaksi nuorta neitoa veneellä. Mies huutaa laiturilta: Haluavatko neidit kylpeä?  Neidit huutavat takaisin: Emme mie lähde tuonne, kun mies ei osaa edes erree sannoo! :)

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaimo kehua retosteli että naiset ovat parempia tekemään useita asioita yhtä aikaa.
Tuumasin että olisi nyt hiljaa ja istuisi alas.
Ei sitten pystynyt tekemään kumpaakaan.

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään tapahtui sellaista, mitä olisin pitänyt hyvänä vitsinä vielä viikko sitten. Yritykselleni saapui perjantaina aivan oikeaan osoitteeseen lähetetty suurehko Postin oranssivalkoinen kirjekuori. Postin kirjekuoren sisällä oli avaamattomana samaan osoitteeseen yritykselleni osoitettu kirje, joka sisälsi laskun. Laskun eräpäivä oli tietenkin jo takanapäin ja se tietenkin harmitti. 

Soitin Postin asiakaspalveluun ja sain selvityksen, etten ole rekisteröinyt yritykseni postiosoitetta Postin tietokantaan ja siksi lajittelukone on yrittänyt löytää kirjeelle osoitteen. En ensinnäkään ole ollut tietoinen, että minun pitää olla itse aktiivinen ja ilmoittaa Postille rekisteröitäväksi yritykseni osoite. Toiseksi minun on vaikea ymmärtää sitä, miksi Postin jakelussa ensisijainen osoite ei ole se, mikä on kirjoitettu siihen kirjekuoreen. Yritykseni virallinen osoite on toki eri osoite kuin se, minkä olen antanut yhteistyökumppaneilleni laskutusosoitteeksi. Kysyin Postin asiakaspalvelijalta, että miksi Posti ei lähtökohtaisesti tuo kirjettä siihen osoitteeseen, mikä siihen kirjekuoreen on kirjoitettu? Rouva sanoi, että niin tämä lajittelukone toimii. Minä varovasti siihen, että se kone kai toimii siten kun se ohjelmoidaan. Lisäsin kohteliaasti, ettei Postin tehtävä liene arpoa kirjeen määränpäätä, jos siihen on selkeästi kirjoitettu osoite. Sen osoitteenhan pitäisi olla se ensisijainen määränpää ja jos se palautuu takaisin, niin sitten alkaa arpominen. Kuukauden seikkailun jälkeen Posti kyllä osasi tuoda laskukirjekuoren oman kirjekuorensa sisällä siihen samaan, alkuperäiseen osoitteeseen. Onko tämä maailma mennyt niin paljon eteenpäin, että minä olenkin tippunut sen rattailta?

Seppo

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
41 minuuttia sitten, Seppo Kolehmainen kirjoitti:

Onko tämä maailma mennyt niin paljon eteenpäin, että minä olenkin tippunut sen rattailta?

Tästä tuli jostain ihmeen syystä mieleen vanha vitsi:

Suomalainen ja japanilainen yritys päättivät järjestää vuosittain soutukilpailun 8-miehisin joukkuein. Molemmat joukkueet harjoittelivat pitkään ja kovaa. Kun kilpailupäivä tuli, molemmat joukkueet olivat mielestään huippukunnossa, mutta japanilaiset voittivat ylivoimaisesti kilometrillä.

Tappion jälkeen suomalaisten joukossa vallitsi tappiomieliala. Yrityksen korkein johto päätti kuitenkin, että imagosyistä heidän olisi pakko voittaa seuraavan vuoden kisa. He asettivat projektiryhmän ratkaisemaan ongelmaa.

Pitkien analyysien jälkeen ryhmä havaitsi, että japanilaisilla oli seitsemän soutajaa ja yksi mies peräsimessä, kun taas suomalaisilla oli yksi soutaja ja seitsemän perämiestä.

Tässä kriisitilanteessa johto osoitti huomattavaa toimintakykyä. Päätettiin palkata konsultit tutkimaan oman joukkueen koostumusta. Muutaman kuukauden työn jälkeen asiantuntijat tulivat siihen johtopäätökseen, että joukkueessa oli liian monta ohjaajaa ja liian vähän soutajia.

Asiantuntijoiden raportin perusteella yrityksen johto teki välittömästi muutoksia joukkueeseen. Nyt joukkueessa oli neljä perämiestä, kaksi yliperämiestä, joukkueenjohtaja ja soutaja. Lisäksi soutajan motivoimiseksi kehitettiin bonuspistejärjestelmä.

"Meidän on laajennettava hänen työnkuvaansa ja annettava hänelle enemmän vastuuta."

Seuraavana vuonna japanilaiset voittivat kahdella kilometrillä. Suomalainen joukkue erotti soutajan huonoon työsuoritukseen vedoten, mutta maksoi kuitenkin bonuksen johdolle sen osoittamista ponnisteluista.

Ensi vuotta varten suomalaiset ovat nyt kehittämässä uutta venettä…

6 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
13 tuntia sitten, Seppo Kolehmainen kirjoitti:

Onko tämä maailma mennyt niin paljon eteenpäin, että minä olenkin tippunut sen rattailta?

Seppo, Postin kanssa rattailta tippumiseen ei auta edes viisipistevyö!

Tämän päivän Husiksessa oli artikkeli miehestä, joka missasi röntgenkuvauksen HUSissa. Kutsukirje Meilahdesta oli lähetetty 7. joulukuuta ja saapui Haagaan 3. tammikuuta.

Postin johtaja puolustautuu jutussa ja sanoo, että he raportoivat vuosittain laadusta Liikenneministeriöön. Toissa vuonna oli vain 738 tapausta, joissa asiakas tiedusteli kirjeensä kohtalosta. Eli 0.00016% volyymista.

Itselleni heräsi kysymys, että miten vastaanottaja voi tiedustella, jos ei edes tiedä kirjeen olevan tulossa. Ja samoin, pitäisikö lähettäjän tiedustella vastaanottajalta, onko tämä saanut kirjeen. Eli ei tuo tunnusluku kerro mitään kadonneiden tai pahasti myöhästyneiden kirjeiden volyymista.

Itse sain tilaamani kirjan UK:sta viikko sitten. Se seisoi Postilla tasan viikon vielä sen jälkeen, kun olin maksanut ALV:n (3.03€) ja Postin ilmoitusmaksun (2.90€). Marraskuussa vastaava lähetys UK:sta seisoi Postilla Vantaalla lähes kolme viikkoa ennen kuin laittoivat saapumisilmoituksen. Näissä kuitenkin IT auttaa, kun viimeistään jälkeenpäin näkee trackingista, missä lähetys on viipynyt; eli Postin lajittelukeskuksessa.

Rodney

Muokattu: , käyttäjä: Jorma Kosonen
Typo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tilasin kaksi akkua työpaikalleni Tampereelta. Kaksi samanlaista lootaa, sama lähettäjä, sama vastaanottaja ja yhdellä tilauksella. Toinen akku tuli parin päivän päästä, mutta toista ei kuulunut. Otin yhteyttä lähettäjään, joka sai selvitettyä, että toinen akku oli vielä Kuopion postin lajittelukeskuksessa. Ei vissiin sitten mahtunut samaan kyytiin, 50Ah akku. Tuli parin päivän kuluttua, mutta siihen saakka seisoi projekti, joka piti olla jo valmis.

Ai niin, tämän piti olla vitsiosasto....

Muokattu: , käyttäjä: Tumi Hämäläinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sukellusvene U137 lokakuun lopulla 1981 Ruotsin Karlskronan edustalla:
- kapteeni, täällä torni "SEIS, KARI!"
- torni, täällä kapteeni "OK, OMILLA VESILLÄ OLLAAN!"

FB_IMG_1642614644118.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Iltapäivälehdistä saisi hyvän vitsin vaikka joka päivälle. Tänään IS:ssä oli uutinen, jossa professoritason ammattilainen arvioi, että erikoissairaanhoidon tarve ja jopa kuolleisuus laskisivat, jos terveyskeskuspotilas pääsisi aina samalle lääkärille. Siis ihan oikeasti, ensinnäkin professori "arvioi" eli tuo asian esille siten, ettei edes professori itse ole välttämättä varma asiasta. Toiseksi uskon lähes jokaisen tavallisen suomalaisen osaavan sanoa aivan varmana tietona, siis ilman konditionaalilmaisuai sen, että erikoissaaraanhoidon tarve ja jopa kuolleisuus vähenevät, jos potilas pääsee aina samalle lääkärille. Käytännössä koko keskinen ja eteläinen Eurooppa toimii tällä tavalla ja ihmiset ovat lähtökohtaisesti tyytyväisiä järjestelmään. Ainakin minun on ylivoimaista ymmärtää sitä, miksi tätä muualla hyväksi koettua omalääkärijärjestelmää ei oteta meillä käyttöön. 

Seppo    

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1/10/2022 at 22.58, Jorma Kosonen kirjoitti:

Seppo, Postin kanssa rattailta tippumiseen ei auta edes viisipistevyö!

Tänään aamulla kilahti kännykkään postin saapumisilmoitus stadilaisen antikvariaatin alkuviikolla lähettämästä paketista. Sen voi noutaa Tammisaaresta.

Melkein nauratti näin Hangossa asuvana.

Rodney :cool:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitkästä aikaa ajattelin tapailla pianolla wanhoja biisejä vuosien varrelta. Mieleeni juolahti legenda "A Girl From Ipanema". Sitä tuli aikoinaan jonkun verran tahkottua. Bändin pojat käänsivät otsikon suomeksi: Tyttöi panemasta.

Muokattu: , käyttäjä: Tumi Hämäläinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaksi miestä istui baaritiskillä tuopit edessään.
-Mistä päin sinä olet kotoisin?
-Savosta.
-Savosta! Sieltä minäkin olen kotoisin. Otetaanpas sen kunniaksi.
Hetken päästä mies jatkoi uteluaan:
-Mistä päin Savoa?
-Iisalmesta.
-No jopas sattui! Iisalmesta minäkin olen.Otetaanpas sen kunniaksi.
Pyyhdittyään vaahdot suupielistään mies jatkoi:
-Mitä koulua sinä kävit?
-Iisalmen Lyseota. Pääsin ylioppilaaksi -65.
-Ei voi olla totta?!! Lyseota minäkin kävin ja pääsin ylioppilaaksi -65. Otetaanpa sen kunniaksi.
Uusi asiakas tuli baariin.
-Mikäs täällä on menossa, hän kysyi baarimikolta.
-Ei sen kummempaa, Koikkalaisen kaksoset ovat taas aivan päissään.

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päivän tosielämävitsi. Olin eilen erään taloyhtiön ylimääräisessä yhtiökokouksessa. Nämä taloyhtiön kolme kerrostaloa ovat tyypillisiä ja rumia 30 vuotta vanhoja "laatikoita", joita ei parhaalla tahdollakaan voi pitää kauniina katsoipa niitä millaisten lasien läpi tahansa. Kokouksessa käsiteltiin talon maalausta ja parvekkeiden lasituksia. Taloyhtiön hallitus oli selvittänyt Rakenusvalvontavirastosta kyseisen alueen arkkitehdiltä, että onko hänellä mitään parvekkeiden lasituksia koskevia erityisvaatimuksia. Tämä ylivertaisuus Luojan armosta oli kieltänyt joidenkin parvekkeiden osalta lasituksen. Kuulemma muuttavat talojen ilmettä. Ymmärtämättä jäi arkkitehdilta se, että taloyhtiö nimenomaan halusi muuttaa talojen ilmettä, etteivät talot olisi enää niin kauhean rumia. Mistä hitosta näitä virkamiehiä sikiää... 

Seppo 

Muokattu: , käyttäjä: Seppo Kolehmainen
6 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eräs diktaattori kysyy ennustajalta:

- Mitä tapahtuu, jos määrään joukkomme hyökkäämään naapurivaltioomme?

Ennustaja vastaa:

- Se johtaa fasistihallinnon nopeaan hajoamiseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samainen diktaattori on jälleen ennustajalla, joka katsoo kristallipallosta:

- "Näen sinut limusiinissa valtavan väkijoukon keskellä. Kansa on suunniltaan riemusta, ihmiset nauravat ja halaavat toisiaan, he tanssivat riemusta..."

- "Vilkutanko minä heille?" kysyy diktaattori.

- "Et. Arkun kansi on kiinni".

10 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vanha Tsekkoslovakian rauhanoperaation aikainen Radio Jerevan -vitsi taipuu myös nykytilanteeseen:

Täällä Radio Jerevan,
kuuntelijamme kysyy meiltä:
"Miksi Ukrainan 'erikoisoperaatio' kestää niin kauan?".

Me vastaamme:
"Koska niitä, jotka pyysivät apuamme ei ole vielä löydetty".

Muokattu: , käyttäjä: Petri Lehtovirta
5 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jalkaväenkenraali Adolf Ehrnrooth oli vierailulla Englannissa 1970 -luvulla.

Englantilainen kenraali kyseli paljonko Suomeen on sijoitettuna neuvostojoukkoja.

-Muutama satatuhatta, Ehrnrooth vastasi.

-Mihin ne on sijoitettu? jatkoi brittikenraali.

-Kahden metrin syvyyteen pitkin rajaa, Ehrnrooth totesi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään