Kalle Lindell

Ultrat ruotuun?

9 viestiä aiheessa

Ultrien huoltovaatimukset tiukentuvat, vuosihuoltoon vaaditaan mekaanikon lupakirjaa.

Missä tälläistä tietoa oli? Tuossa areenan jutussa ei ainakaan?

Itse olen ollut siinä käsityksessä, että kansallisen viranomaisen valvonnan alla oleville koneille on tulossa paitsi pätevyysvaatimukset isompiin huoltoihin, myös huolto-ohjelmavaatimus jonkin tasoisena vielä lähitulevaisuudessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missä tälläistä tietoa oli? Tuossa areenan jutussa ei ainakaan?

Itse olen ollut siinä käsityksessä, että kansallisen viranomaisen valvonnan alla oleville koneille on tulossa paitsi pätevyysvaatimukset isompiin huoltoihin, myös huolto-ohjelmavaatimus jonkin tasoisena vielä lähitulevaisuudessa.

Juu, aivan oikein, siinähän puhuttiin koulutuksen saaneista huoltajista ja huoltoyrityksistä.

Tuleeko titteliksi sitten Ultramekaanikko vai mikä, arvaillaan sitä sitten seuraavat 30 sivua  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No jos kerran arvaillaan, niin mä alotan: ei tule mekaanikon lupakirjaa tai muutenkaan mekaanikon statusta. Tulee vaatimus, että on oltava käytynä kurssi/koulutus (ja tottakai hyvitykset vanhoille tekijöille) ja mahdollisesti myös joku vaatimus kokemuksesta kurssin lisäksi, ennen kuin voi itse kuitata esimerkiksi sitä vuosihuoltoa. Vähän kuten kansalliset ilma-alusten punnitsijat nykyään (joilla ei muuten ole mitään pätevyyttä punnita easa-koneita...)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäpä epäilen, että kohta vuositarkastuksia tekevillä on oltava "harrastehuoltajan lupakirja".

Josta tottakai nyhdetään hirveät rahat  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuhan EASA saa kuviot kuntoon niin purtsikoille ja muille EASA-koneille tulee harrastemekanikoille lupakirjat... voisin veikata että trafi ottaa ultrien puolelle yhtenevän käytännön.

Tietysti lentäjä-omistaja saa tehä jotain...

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mekaanikkojen lupakirjen osalta kannattaa katsoa, mitä icao annex 1 chapter 4 niiden osalta vähintään edellyttää, ja miettiä sitten, onko moiseen päätyvä järjestely välttämättä ihan tarkoituksenmukainen vain siksi, että "käytäntö olisi yhteneväinen"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään