Markus Valo

Norwegian laajentaa rajusti Välimerelle

26 viestiä aiheessa

Norwegian laajentaa rajusti Välimerelle

 

Halpayhtiö Norwegian laajentaa rajusti Pohjoismaissa. Se avaa 34 uutta reittiä.

Yritys lanseeraa 34 uutta reittiä Suomesta, Tanskasta, Norjasta ja Ruotsista suosittuihin eurooppalaisiin kohteisiin.

 

Laajentumisen myötä Norwegian ottaa käyttöön Helsinki-Vantaan lentokentälle neljännen lentokoneen ja aloittaa sieltä suorat lennot Pariisiin, Palmaan/Mallorcalle, Rhodokselle ja Korfuun.

 

Uudet reitit avautuvat maaliskuussa 2012.

 

– Olemme erittäin tyytyväisiä vastaanottoon, jonka olemme saaneet pohjoismaisilta asiakkailtamme. Haluamme jatkossakin pystyä vastaamaan nykyisten ja tulevien asiakkaidemme kasvavaan kysyntään, Norwegianin toimitusjohtaja Björn Kjos sanoo.

 

Uusien reittien avaamisen lisäksi Norwegian nostaa 40 suosituimman reittinsä kapasiteettiä. Tämä koskee erityisesti Välimeren kohteita.

 

Uudet solmukohdat

– Ensi vuonna lähtöjä on useammin ja sesongin kesto pidempi kaikilla kotimarkkinoillamme. Pystymme tarjoamaan entistä parempia jatkoyhteyksiä. Olen varma, että uudet reitit ovat sekä lomalaisten, kaupunkimatkaajien ja liikematkustajien mieleen.

 

Uusien reittien myötä Norwegianin tarjonta kattaa yli 300 reittiä, jotka yhdistävät Pohjoismaiden solmukohdat Euroopan, Pohjois-Afrikan ja Keski-Idän keskeisille lentokentille.

Kun uudet reitit otetaan käyttöön maaliskuussa 2012, 80 prosentissa Norwegianin koneita on käytössä langaton WiFi-yhteys.

Lippuja uusiin kohteisiin on myynnissä huomisesta keskiviikosta 23.11. alkaen osoitteessa www.norwegian.com

 

Uudet reitit Suomesta:

 

Helsinki: Korfu, Palma/Mallorca, Pariisi, Rodos

 

Muut uudet reitit : Iltasanomat

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta IS:n uutisesta:

 

Uudet reitit Suomesta:

 

Helsinki: Korfu, Palma/Mallorca, Pariisi, Rodos

 

Uudet reitit Ruotsista:

 

Tukholma: Amsterdam, Korfu, Krakova, Riika, Vaasa

 

ARN-VAA operoidaan vissiin yksisuuntaisena koska Suomesta se ei ole uusi reitti ;-)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä uusia reittejä Mallorca tai Korfu on, kun sinne paukutettiin jo menneenä kesänä?

Ne oli matkatoimiston tilaamia lentoja, joille ei Norwegianilta suoraan saanut ostaa lippuja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pariisi kohteena kuulostaa taas hyvältä. Easyjetin lopetettua ko. reitin lippujen hinnat kallistuivat, Finnair... Toivottavasti hinnat ovat yhtä kohdillaan kuin tähänkin mennessä näille keski-Euroopan reiteille  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oulusta Tukholmaan/Kööpenhaminaan lentoja odotellessa..  ::)

 

Eihän noi Balticillakaan kannattaneet niin mites sitten saatais 737:aan tarpeeksi matkustajia kun firmojen hinnat on kuitenkin kutakuinkin samat.

 

Mutta kyllä ne varmaan sitä yrittävät.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti myös Turusta saisi jossain vaiheessa suorat ja halvat lennot Norwegianilla Amsterdamiin, Milanoon, Pariisiin tai Edinburghiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta IS:n uutisesta:

 

ARN-VAA operoidaan vissiin yksisuuntaisena koska Suomesta se ei ole uusi reitti ;-)

 

Ilta-Sanomat  :-[ Norwegianin sivujen tiedotteessa ovat ymmärtäneet tämän faktan kyllä oikein.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä olisi sekin hienoa jos Norskit lentäisivät vaikka vai 4 meno-paluulentoa kuukaudessa Porista Malagaan. Täältä Porinkin periferiasta saattaisi löytyä tuon verran matkalaisia. :-[::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän noi Balticillakaan kannattaneet niin mites sitten saatais 737:aan tarpeeksi matkustajia kun firmojen hinnat on kuitenkin kutakuinkin samat.

 

Mutta kyllä ne varmaan sitä yrittävät.

Ai niilläkö on ollut OUL-ARN/CPH reitti? En kyllä ala väittelemään, mutta haluaisin vain tietää milloin niillä semmoinen oli? Luulin että vain Tallinnaa ja Riikaa ovat pyörittäneet  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä olisi sekin hienoa jos Norskit lentäisivät vaikka vai 4 meno-paluulentoa kuukaudessa Porista Malagaan. Täältä Porinkin periferiasta saattaisi löytyä tuon verran matkalaisia. :-[::)

Oishan se hienoa juu.. Jostain kumman syystä Porin lentoliikennettä vaan ei kehitetä mihinkään suuntaan, missä vika?  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai niilläkö on ollut OUL-ARN/CPH reitti? En kyllä ala väittelemään, mutta haluaisin vain tietää milloin niillä semmoinen oli? Luulin että vain Tallinnaa ja Riikaa ovat pyörittäneet  :)

 

Toteutuikohan se koskaan, vai jäikö suunnitelmaksi vain? ??? Tuossa AirBaltic-ketjussa Oulu-Tukholma oli mainittu:  http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,90877.msg1257608.html#msg1257608. Kööpenhaminaan ei kai koskaan ollut aikomustakaan lentää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toteutuikohan se koskaan, vai jäikö suunnitelmaksi vain? ??? Tuossa AirBaltic-ketjussa Oulu-Tukholma oli mainittu:  http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,90877.msg1257608.html#msg1257608. Kööpenhaminaan ei kai koskaan ollut aikomustakaan lentää.

No en ole itse koskaan kuullut Tukholman saati sitten nuista Tampereen lennoista, kuitenkin tämän paikallisen kentän liikennettä tulee seurattua ahkerasti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No en ole itse koskaan kuullut Tukholman saati sitten nuista Tampereen lennoista, kuitenkin tämän paikallisen kentän liikennettä tulee seurattua ahkerasti.

 

No mites sitten oli Blue1? Ne vissiin ehti hetken lentää Oulusta Tukholmaan ja sitten lopettivat, vai miten se nyt meni? Vai lentääkö sellainen vieläkin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No mites sitten oli Blue1? Ne vissiin ehti hetken lentää Oulusta Tukholmaan ja sitten lopettivat, vai miten se nyt meni? Vai lentääkö sellainen vieläkin?

Vai oliko niitten reitti Köpikseen?  ;D Ei ainakaan lennä enään, jos joskus lensikin. Ja kiitos Juhis linkistä  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Menee kyllä jo off-topiciksi, mutta kuitenkin:

Oulusta on ollut lentoja Tukholmaan aikoinaan 90-luvun lopussa/2000 luvun alussa sekä Finnairilla että Blue1:lla (reitti alkoi aikoinaan muistaakseni SAS:n omana reittinä, muuttui sittemmin Air Botnian reitiksi ja siitä sitten Blue1:ksi, kunnes loppui 2007). Jossain välissä lentoja taisi olla jopa 4 - 5 päivittäin (lennettiin Saab 2000:lla). Finnair lopetti lennot melko lyhyeen. Blue1 lensi myös Köpikseen 2005-2006, mutta se reitti loppui (olisiko idiootilla aikataululla ollut osuutta asiaan - molemmat suunnat lennettiin puolen päivän hujakoilla - lähtö sekä Oulusta että Köpiksestä oli samaan aikaan). AirBaltic lensi Oulu - Tukholma -lentoja kesällä 2010.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän noi Balticillakaan kannattaneet niin mites sitten saatais 737:aan tarpeeksi matkustajia kun firmojen hinnat on kuitenkin kutakuinkin samat.

 

Mutta kyllä ne varmaan sitä yrittävät.

Lähinnä Norwegian pystyy samaaan matkustajia tuollaiselle reitille jos se on sellainen kuin toi Air Balticin Oulu-Riga missä pääsee aamulla sinne ja illalla takaisin siten, että aamukoneelta ehtii euroopan jatkoille ja vastaavasti euroopasta ehtii palaavalle iltakoneelle. Pelkästään Oulu-Tukholma välin matkustajat ei varmasti riittäisikään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Menee kyllä jo off-topiciksi, mutta kuitenkin:

Oulusta on ollut lentoja Tukholmaan aikoinaan 90-luvun lopussa/2000 luvun alussa sekä Finnairilla että Blue1:lla (reitti alkoi aikoinaan muistaakseni SAS:n omana reittinä, muuttui sittemmin Air Botnian reitiksi ja siitä sitten Blue1:ksi, kunnes loppui 2007). Jossain välissä lentoja taisi olla jopa 4 - 5 päivittäin (lennettiin Saab 2000:lla). Finnair lopetti lennot melko lyhyeen. Blue1 lensi myös Köpikseen 2005-2006, mutta se reitti loppui (olisiko idiootilla aikataululla ollut osuutta asiaan - molemmat suunnat lennettiin puolen päivän hujakoilla - lähtö sekä Oulusta että Köpiksestä oli samaan aikaan). AirBaltic lensi Oulu - Tukholma -lentoja kesällä 2010.

 

Ja olihan siellä Blue1:llä vielä tuollainen syksyllä 2010:

 

Oulu-Tukholma lennot alkavat 1.11 ja reittiä operoidaan ruotsalaisen Golden Airin ATR-72:lla.

 

Aikataulut:

KF453

OUL-ARN

11:35-12:15

 

KF454

ARN-OUL

13:50-16:30

 

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,90877.msg1193247.html#msg1193247

http://airlineroute.net/2010/09/02/kf-oularn-w10/

 

Kone vissiin lensi Helsinki-Oulu-Tukholma väliä. Lopettamispäivää ei Googlekaan kertonut  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja olihan siellä Blue1:llä vielä tuollainen syksyllä 2010:

 

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,90877.msg1193247.html#msg1193247

http://airlineroute.net/2010/09/02/kf-oularn-w10/

 

Kone vissiin lensi Helsinki-Oulu-Tukholma väliä. Lopettamispäivää ei Googlekaan kertonut  ;)

 

Nuo lennot eivät alkaneet ollenkaan:

 

Lentoyhtiö Blue1 ei aloita Oulun ja Tukholman välisiä lentoja. Blue1 ehti elokuussa ilmoittaa aloittavansa suorat lennot Oulusta Tukholmaan.

 

YLE Oulu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai niilläkö on ollut OUL-ARN/CPH reitti? En kyllä ala väittelemään, mutta haluaisin vain tietää milloin niillä semmoinen oli? Luulin että vain Tallinnaa ja Riikaa ovat pyörittäneet  :)

 

1.6.2010 oli ensilento, olin sillä mukana (ja nolosti myöhästyi useamman tunnin kun inbound Tallinnasta oli myöhässä). Toi oli siis osa sitä HYVIN lyhytikäistä BT:n Tallinnan hubia, kone lensi aamulla TLL-ARN, sitten ARN-OUL-ARN välissä ja lopuksi takaisin Tallinnaan. Toi OUL-ARN pätkä kesti ehkä pari kuukautta, TLL-ARN samaa luokkaa ja koko Tallinnan hubi kuoli hyvin äkkiä pois (lennettiinhän sieltä vähän aikaa TLL-TKU ja TLL-TMP kanssa).

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

1.6.2010 oli ensilento, olin sillä mukana (ja nolosti myöhästyi useamman tunnin kun inbound Tallinnasta oli myöhässä). Toi oli siis osa sitä HYVIN lyhytikäistä BT:n Tallinnan hubia, kone lensi aamulla TLL-ARN, sitten ARN-OUL-ARN välissä ja lopuksi takaisin Tallinnaan. Toi OUL-ARN pätkä kesti ehkä pari kuukautta, TLL-ARN samaa luokkaa ja koko Tallinnan hubi kuoli hyvin äkkiä pois (lennettiinhän sieltä vähän aikaa TLL-TKU ja TLL-TMP kanssa).

 

Aina sitä viisastuu  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahtavaa! Vaasan kenttä saa uuden kaivatun halpisyhtiön ja nyt pääsee hieman huokeammin rakkaaseen naapuriimme kuin noilla Blue1:n hinnoilla. Aikataulutkaan ei pahoja jatkoyhteyksiä ajatellen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hollantilaisten lähteiden mukaan Norwegian on anonut slotteja viidelle viikottaiselle HEL-AMS lennolle huhtikuusta 2012 alkaen.  :thmbup: pystyssä että nämä suunnitelmat toteutuvat, KF:n pelleilyn jälkeen tolla reitillä on tilaa yhdelle kohtuuhintaisia lentoja tarjoavalle yhtiölle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään