Markus Mäkelä

GTX590 ja 2x8pin

32 viestiä aiheessa

Hei, kysyisin tällaista, että sain vihdoin hommattua tuon GTX590 kortin.

Powerilta tulee vain yksi 8pin johto(punainen) ja yksi 6pin (PCI-E) johto.

Kortti tarttee kaksi 8pin virtajohtoa.  Kortin mukana tuli sovitin 2x6pin -> 8pin.

Toiseen reikään laitin tuon powerista tulleen ja sitten toiseen pitäis saada vielä.

Powerista tulee ainakin yksi 6pin mutta siinä on johdot eri tavalla. Ylärivillä keskimmäinen

tyhjä. Löysin vielä samanlaisen 2xmolex -> 6pin, mutta siinä on samanlainen juttu.

Löytyykö tuohon toiseen kortille menevään 6pin naaraaseen adapteria, että sais emolta

lisävirtaa.  Korttiin menevässä adapterin naaraassa in kaikki 6 reikää "täynnä".

Kortin manuaalissa oli varoitus, että jos laittaa emon 8pin connectorin kiinni voi tulla vahinko,

mutta  tässä on kyseessä eri piuha, eikä edellä mainittua.

Oli aika helvetti saada kortti mahtumaan koteloon ja se piti laittaa secondary PCI-E slottiin. Saa nähdä

toimiiko ollenkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei, kysyisin tällaista, että sain vihdoin hommattua tuon GTX590 kortin.

Powerilta tulee vain yksi 8pin johto(punainen) ja yksi 6pin (PCI-E) johto.

Kortti tarttee kaksi 8pin virtajohtoa.  Kortin mukana tuli sovitin 2x6pin -> 8pin.

Toiseen reikään laitin tuon powerista tulleen ja sitten toiseen pitäis saada vielä.

Powerista tulee ainakin yksi 6pin mutta siinä on johdot eri tavalla. Ylärivillä keskimmäinen

tyhjä. Löysin vielä samanlaisen 2xmolex -> 6pin, mutta siinä on samanlainen juttu.

Löytyykö tuohon toiseen kortille menevään 6pin naaraaseen adapteria, että sais emolta

lisävirtaa.  Korttiin menevässä adapterin naaraassa in kaikki 6 reikää "täynnä".

Kortin manuaalissa oli varoitus, että jos laittaa emon 8pin connectorin kiinni voi tulla vahinko,

mutta  tässä on kyseessä eri piuha, eikä edellä mainittua.

Oli aika helv**** saada kortti mahtumaan koteloon ja se piti laittaa secondary PCI-E slottiin. Saa nähdä

toimiiko ollenkaan.

Suosittelen tuolle kortilla tilavampaa koteloa, lämpötilat ainakin referenssi coolerilla on olleet aika hulppeat toinen minkä todennäköisesti joudut ostamaan on virtalähde. Itse en lähtisi pelkillä adaptereilla leikkimään, jos kuitenkin on oltava kaikkiaan 8-pinniä käytössä, jotta saadaan riittävä virtamäärä siirrettyä kortille. Voi tulla kaatuiluongelmia virtamäärän puutteen takia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On ihan suositeltavaa kertoa minne olet sitä tunkemassa ja millä powerilla, sillä kortin TDP on 365W... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Power on Thermaltake Thougpower 850W. Mulla oli aiemmin toinen kortti jossa oli kans 2x8pin ja se toimi adapterin kanssa.

Tuo 2x gtx580 on hintavampi ja se ei ainakaan olisi mahtunut koteloon.

Tuosta gtx590 saa suoraan 3 näyttöä. Varmaan saa sillatuista 580:sistäkin.  Sillatkaa te neropatit ihan rauhassa vaan :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millanen koppa sulla on tuolle GTX:lle? Kannattaa pikkasen isompaan sijoittaa ja sen malliseen, että kovotelineet ei ole tiellä. Ilma vaihtuu paremmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Power on Thermaltake Thougpower 850W. Mulla oli aiemmin toinen kortti jossa oli kans 2x8pin ja se toimi adapterin kanssa.

Tuo 2x gtx580 on hintavampi ja se ei ainakaan olisi mahtunut koteloon.

Tuosta gtx590 saa suoraan 3 näyttöä. Varmaan saa sillatuista 580:sistäkin.  Sillatkaa te neropatit ihan rauhassa vaan :)

Tuossa powerissa on enemmän hattiwatteja kun watteja. Poweri on koneen tärkein osa joten siinä ei pitäisi säästää ;) Mutta on tuossa sen verran ylimääräistä että hattiwattienkin jälkeen jää käyttöön oikeita watteja riittävästi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo kotelo on joku Antec piano black.  Mä teen tilaa ja nappasen muutaman palkin pois näyttiksen tieltä. Mulla ei ole tuossa kovohyllyssä kuin DVD-RW soitin ja SSD kovo.  Tilaa on ihan kyllin.  Laitan primaari PCI-E paikkaan.

Syyt:  Ei ole enää massia uuteen koteloon ja sitten tuon vanhan rauden laittaminen siihen. Aika on myös tällä hetkellä rahaa. 

Mä voin vaikka välillä EFHK-EGLL tuossa köpiksen kohdalla grillata makkarat koneen päällä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo kotelo on joku Antec piano black.  Mä teen tilaa ja nappasen muutaman palkin pois näyttiksen tieltä. Mulla ei ole tuossa kovohyllyssä kuin DVD-RW soitin ja SSD kovo.  Tilaa on ihan kyllin.  Laitan primaari PCI-E paikkaan.

Syyt:  Ei ole enää massia uuteen koteloon ja sitten tuon vanhan rauden laittaminen siihen. Aika on myös tällä hetkellä rahaa. 

Mä voin vaikka välillä EFHK-EGLL tuossa köpiksen kohdalla grillata makkarat koneen päällä ;)

Monitoimilaite :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan riittävä FSX:lle

No minä luotan sanaasi ja yritän etsiä puodin, josta sen saa näppeihinsä jo huomenna ilman tilauksia - kiitos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No minä luotan sanaasi ja yritän etsiä puodin, josta sen saa näppeihinsä jo huomenna ilman tilauksia - kiitos.

Missäs kaupungissa asut. Jimms on turussa, silent rig tampereella jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Espoossa...

Ainakin www.data-systems.fi/ ja www.verkkokauppa.com ovat siellä suunnalla E: Jimmsiltä saa kyllä ilmaiset postit mikäli ei tulipalokiire ole...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin www.data-systems.fi/ ja www.verkkokauppa.com ovat siellä suunnalla E: Jimmsiltä saa kyllä ilmaiset postit mikäli ei tulipalokiire ole...

Joo - niin on, mutta kun niissä tahtoo nykyisin olla ei oota ja pitää tilata. Ei kestä kuin viikkoja odotella. No pitänee tutkia ja soitella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varistossa on käyty, kortti on kiinni ja ajurit ladattu. Nyt on pieni ongelma säätämisen kanssa, sillä siitä on vuosia kun olen käyttänyt jotain muuta kuin ATI:n kortteja. Jos homma ei ole kovin salaista, niin voisiko joku antaa vinkkejä grafiikan säätämiseen tuolle GTX 560-kortille, että pääsisin alkuun? Tein säätöjä, mutta metsään meni eli sahalaitaa oli kuin vanhassa justeerissa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varistossa on käyty, kortti on kiinni ja ajurit ladattu. Nyt on pieni ongelma säätämisen kanssa, sillä siitä on vuosia kun olen käyttänyt jotain muuta kuin ATI:n kortteja. Jos homma ei ole kovin salaista, niin voisiko joku antaa vinkkejä grafiikan säätämiseen tuolle GTX 560-kortille, että pääsisin alkuun? Tein säätöjä, mutta metsään meni eli sahalaitaa oli kuin vanhassa justeerissa...

Onko sahalaitaa desktopilla vai pelkästään peleissä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään