Anssi Lisko

Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)

624 viestiä aiheessa

Ja jos tolla ajaminen ei hävettänyt niin sitte ei mikään.

Kyllä säälikarma vähän jeesais... 8)

Kyllä sä Jouni saat tosta säälikarmat ;D Aika peli... :P

Teemu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt löyty kuva siitä muorin Jaawa-moposta... :-[

Ja jos tolla ajaminen ei hävettänyt niin sitte ei mikään.

Kyllä säälikarma vähän jeesais... 8)

No äläs nyt. Miks ton pitäis hävettää? Ennemminkin tuosta pitäisi olla ylpeä. Ei noita tommosia joka päivä pääse näkemään :)

Sorry, no säälip.... siis -karmaa tällä kertaa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari piikkia on joskus ollut, vuosia sitten 14-vuotiaana hankin Hondan 125 CB:n ja sitten myohemmin Suzukin 125 RM:n, taalla jenkeissa oli jonkin aikaa Kawasakin 250 KL ja nykyisin vain noita Polariksen monkijoita(500 ja 700 sportmanit). Joku isompi enduro tai crossipyora olisi kylla ihan kiva, mutei valttamatta aika riittaisi sitten silla 'leikkimiseen'.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omasta tallista löytyy moposkootteri Suzuki Katana R huiput suoralla on 55km/h ja parhaimillaan alamäessä 72 km/h eikä ole edes viritetty 8). No moottoripyörää olen suunnitellut ostaa sitten kun ikä riittää joko Suzuki GSXR1000 tai Yamaha R1 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko sinulla harmainta hajua Marko minkälaisia pyöriä nuo on noin muutenkin, kuin ulkonäöltään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ainakin kalliita ;D ;D ;D

Oma Suzuki gsx750F on ihan riittävän suuri, että sillä saa tarvittaessa monta luuta poikki. Silti tuo on mukava ja varsin vakaa ajettava. Voin suositella erityisesti sellaisille, joilla ei niin hirveästi ole ajokokemusta pyörillä. Tosin hieman pienempikin saattaisi riittää ensipyöräksi... :P::)

Arttu

Onko sinulla harmainta hajua Marko minkälaisia pyöriä nuo on noin muutenkin, kuin ulkonäöltään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On itseasiaas paljonkin etenkin tuosta Suzuki GSXR:stä kun mun enolla on semmoinen ja se on kertonut siitä melkein kaiken ja olen ajanutkin semmoisella niiden pihatiellä ;) Onneks ei käynyt samallalailla kun mulle kävi ekana päivänä pulotoista vuotta sitten kun sain mun Suzukin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olet siis ajanut pihatiellä Suzuki GSXR 1000:lla? Olethan melko pieni kevyt kaveri ja pihatiellä ei kovin kummoista nopeutta ajella. Pyörälläkin on painoa jonkin verran. Miten paljon ylipäätään olet ajanut kaksipyöräisillä skootterisi mukaanlukien?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minakin hieman ihmettelin, etta kuinka nyt pihatiella ajamisesta nuorella ialla sita kokemusta olisi voinut saada noinkin isosta pyorasta.

Itsellenikin kun tuottaisi vaikeuksia kasitella painavia moottoripyoria lahinna omasta koosta johtuen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hehe :D Minulle tuli tuon verran mittariin jo pelkästään viime kesänä 8) 8) Ja lopetin kauden (pakosta) elokuussa.

Arttu

Mun skootterin mittarissa on n. 9000 km ja olen ajanut muillakin kaksi pyöräisillä joten karkea arvio on n. 9100 km.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun skootterin mittarissa on n. 9000 km ja olen ajanut muillakin kaksi pyöräisillä joten karkea arvio on n. 9100 km.

Joo ja skootterihan on lähellä GSXRää eikö niin?

Toisinsanoen jos sulla on 9000km skootterin lasissa olet jo melko tekijä GSXRn puikoissa?

EDIT: Tarkoitatko muilla kaksipyöräisillä polkupyörääsi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo ja skootterihan on lähellä GSXRää eikö niin?

Toisinsanoen jos sulla on 9000km skootterin lasissa olet jo melko tekijä GSXRn puikoissa?

EDIT: Tarkoitatko muilla kaksipyöräisillä polkupyörääsi?

En vaan ihan semmoisia missä on moottori you know...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taalla kaverit varmaan yrittavat ystavallisesti hieman vihjata, etta ehka skootterin jalkeen kannattaisi harkita ensin jotain GSXR:sta pienempaa pyoraa aluksi, jolla sitten harjoittelisi ensin muutaman vuoden.

Ei siis mitaan 'vattuilua', vaan ihan asiallisia vihjeita!

Aivan liian usein nakee, etta ihmiset siirtyvat liian tehokkaisiin laitteisiin heidan kokemukseensa nahden ja seuraukset eivat valttamatta ole kovin hyvia...tama on hyvin yleista mm. ilmailussa ainakin taalla rapakon takaa, kun itsevarmuutta ja rahaa on liikaa taitoihin ja kokemukseen nahden(tasta hyva kuuluisa esimerkki mm. JFK Jr.).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En mä tota vittuiluna ottanutkaan enkä aio suoraan skootterista siirtyä GSXR1000:seen mutta ehkä jossakin vaiheessa ;) Ajattelin tosiaan siirtyä pikku hiljaa 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No on toi muuten aika iso harppaus skootterista tonniseen oikeesti...kannattaa olla varovainen. Itse kun siirryin kevarin puikoista 600-kuutioiseen Honda CBR:ään niin se ero oli jo niin suuri vaikka kuutiomäärä "vaan" 5-kertaistui...miten sitten mahtaa olla tilanne jos kuutiomäärä 20-kertaistuu...pelottavaa ajatuskin...

Kyllä sitä pääsee pienemmälläkin laitteella hengestään. :P

P.S. Ja noi nykyiset kyykkypyörät on ihan kivoja radalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok...tuo kuullostaa jo paremmalta.

Tassa tuli naes mieleen paljon noita vastaavia pilottijuttuja...kerrankin yksi lento-oppilas tytto, jolle isa oli ostanut texas tail-draggerin ilmoitti, etta hanesta tulee united airlineksen kapteeni...ei ollut viela edes lentanyt talla omalla koneellaan, vaan aloitti vasta tunnit lentokoulussa.

Kavikin sitten ilmi, ettei tytolla valttamatta ollut motivaatiota keskittya teoriaan lainkaan, eika lentotaidotkaan olleet kaikkein parhaimmat, niinpa 'lupaava lentajan ura' loppui lyhyeen kuin kananlento, kun tytto yhdessa koulun paalennonopettajan kanssa kolaroi koneen laskussa.

Eika tama ko. lennonopettajakaan ollut mielestani pateva opettamaan kannuspyorakoneessa, joten tama ei ainakaan auttanut tassa tilanteessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No on toi muuten aika iso harppaus skootterista tonniseen oikeesti...kannattaa olla varovainen. Itse kun siirryin kevarin puikoista 600-kuutioiseen Honda CBR:ään niin se ero oli jo niin suuri vaikka kuutiomäärä "vaan" 5-kertaistui...miten sitten mahtaa olla tilanne jos kuutiomäärä 20-kertaistuu...pelottavaa ajatuskin...

Kyllä sitä pääsee pienemmälläkin laitteella hengestään. :P

P.S. Ja noi nykyiset kyykkypyörät on ihan kivoja radalla.

Joo...kylla sita voi piikillakin paasta hengestaan. Lahella oli itsellakin aikanaan ja tuli vietettya 3 kk sairaalassa 16- vuotiaana, joten voi sanoa, etta kokemuksesta taalla puhun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep... ei mitään vattuilua vaan vihjailua, mutta sitä minä en kyllä usko, että olet make ajanut GSXR tonnilla saatika sitten pihatiellä. P*skapuhetta sanon minä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En omista tällä hetkellä prätkää. Vaihdoin kesän lopulla GSX 1100 EF -88 talvi ajoihin soveltuvammaksi. Polaris 4x4 500 puskulevyllä. Ennen 1100sta ajelin 600 endurolla yhden kesän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tommonen löytyy tallista. 8)

Tuli tässä selailtua näitä vanhoja viestejä ja päätin laittaa oman pyörän kuvankin... :)

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole moottoripyörää eikä ole meininki hankkia. Onhan semmoisella hemmetin mukava ajaa kauniina kesäpäivänä, mutta kustannukset käyttömäärään nähden ovat minulle liikaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löytyy kaksikin!

gul-sida.gif

Ja sitten ihan helmi... kuvaa en nyt omastani löytänyt, mutta vastaava pirssi punaisena

dsc00049.jpg

mittarissa on kokonaista 600 km... ja pitää paikkansa!

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään