Anssi Lisko

Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)


624 viestiä aiheessa

suorilla putkilla jytkyttää ihan mukavasti.

 

Te olette näköjään niitä vanhanajan nostalgisia raggaripappoja. Brap-brap-brap ja parta lepattaa. ;D

 

Minä puolestani nautin mahdollisimman hiljaisesta japsipyörästä, joka vaatimattomasta äänestä huolimatta kulkee kuin riivattu. On hieno tunne, kun jalkojen välissä surisee monen lahjakkaan insinöörin elämäntyö - luotettava, tehokas ja naurettavan halvalla valmistettu.

 

Harrikan ostan sitten kun rikastun. Ovat perskules kalliita. Onnea teille, jotka olette sellaiseen pystyneet rahaa sijoittamaan.

 

Teemu, mainitsit kyykkimiseen puutumisen (kieli poskella). Minä olen omistanut kyykyn ja pari peruspyörää. Totesin kyykyn olevan pitkässä matka-ajossa parempi, koska paino on käsillä ja jaloilla tasaisemmin ja siten painoa voi vaihdella niiden välillä. Peruspyörällä, esim. Suzuki Bandit, paino on kankulla ja se alkaa puutua. Pisimmät päivämatkani ovat olleet yli 24 h pelkillä tankkaustauoilla, joten on tullut kokeiltua.

 

sasu

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Te olette näköjään niitä vanhanajan nostalgisia raggaripappoja. Brap-brap-brap ja parta lepattaa. ;D

Aika kaukana siitä, mä olen melkein nahkatukka :D

 

Teemu, mainitsit kyykkimiseen puutumisen (kieli poskella). Minä olen omistanut kyykyn ja pari peruspyörää. Totesin kyykyn olevan pitkässä matka-ajossa parempi, koska paino on käsillä ja jaloilla tasaisemmin ja siten painoa voi vaihdella niiden välillä. Peruspyörällä, esim. Suzuki Bandit, paino on kankulla ja se alkaa puutua. Pisimmät päivämatkani ovat olleet yli 24 h pelkillä tankkaustauoilla, joten on tullut kokeiltua.

 

Olet Sasu muuten täysin oikeassa tuossa, matka-ajoon "kyykkypyörät" ovat omiaan juuri ajoasennon vuoksi, samoin urheilullisessa ajossa mahtavia. Itselle pyörä on ihan vaan työ-/koulumatka-ajossa ja lyhyillä reissuilla <2-3 t ja muuten vaan kruisailussa.

Itselle nuo japsipyörät uskomattominen tehoineen ovat varmasti turmiollisia laitteita :D

Ja ei nuo HD:t muuten niin kalliita ole verrattuna muihin pyöriin...

 

Tuossa on muuten yksi edullisempikin HD. :)

 

 

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No kyllä nuo japsipyörätkin osaavat maksaa vrt. Suzuki Hayabusa tai GSX 1000R vm. 2000/ uudempi. Ja kyllä niistäkin aika miehekkäät soundit lähtee, kun kääntää urun auki. Paljon mieluummin kuuntelen 1000 kuutioisen "ärrä" suikin naukunaa, kuin harrikan pröpötystä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No kyllä nuo japsipyörätkin osaavat maksaa vrt. Suzuki Hayabusa tai GSX 1000R vm. 2000/ uudempi. Ja kyllä niistäkin aika miehekkäät soundit lähtee, kun kääntää urun auki. Paljon mieluummin kuuntelen 1000 kuutioisen "ärrä" suikin naukunaa, kuin harrikan pröpötystä.

 

No toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä. Pari vuotta sittenhän oli juttua, että H-D yrittti patentoida pyörilleen tunnusomaisen jytkyttävän äänen, mutta se taisi jäädä yritykseksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itselläni ei ole vielä mopokorttia, mutta aikeissa olisi ajaa. Ottaa päähän kun en aikoinaan autokoulun yhteydessä ajanut... Noh, nyt saa sitten hypätä heti rajoittamattoman pyörän päälle ;D.

 

Itse pidän enemmän kyykyistä, mutta kun on katsonut kaikki Discovery Channellin American Chopperit, niin kyllä tuollaisellakin kelpaisi Kaivopuistoa kiertää 8)... Jos olet choppereista kiinnostunut (tai vaikket olisikaan), niin suosittelen katsastamaan OCC:n poikien sivut (http://www.orangecountychoppers.com/). :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

26 vuotta jo mennyt eikä päivääkään ilman moottoripyörää.

nyt ZZ-R 1100 ja vaimolla XJ 600 -01:siä molemmat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kevään merkit on ilmassa! Eli eilen tuli käytyä MP messuilla haistelemassa uusia tuulia, ja hyvältä siellä tuoksuikin. Prkl vaan, että Matti ei halua muuttaa pois kukkarosta.

 

Eli itselläni ei ole muuta pyörää kuin kahdella lihasvoimalla kulkeva, mutta broidin projekti on edennyt tähän vaiheeseen:

[ Attachment removed / expired ]

 

Mielenkiintoisia valmis-faittereita löytyi myös näyttelystä. KTM odottaa tältä pyörältä ihmeitä, mutta hinta on hieman suolainen:

[ Attachment removed / expired ]

 

Onneksi halvempia, mutta vähintäänkin yhtä hauskoja vaihtoehtojakin löytyy. Tämän sexy beastin kolmipyttyinen taikoo taivaalliset soundit ilmoille:

[ Attachment removed / expired ]

 

Artsi Nyqvist sai tämän möhkäleen keulimaan:

[ Attachment removed / expired ]

 

Tulevan kesän katujen kunkku, uusi Kilo Gixxer, 178hv/166kg. Hetken aikaa Kawa-kymppi pääsi hyppimään silmille, mutta eihän sellaista voi sallia. Ghost Rider voi nukkua yöt taas rauhassa:

[ Attachment removed / expired ]

 

Aih, tämmöinen retrohenkinen maalaus miellyttää minun silmiä:

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kai sitä itsekin pitää muutamat kuvat pistää messuilta.

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällä minä pärtzäilen... Eli Suzuki S1 jossa 50cc läppäpytty ja 12,42 välit...

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A:n teoriat alkaa 14.2 .. joitain liikennepuolen tunteja käynyt jo ja ajotunnit alkavat varmaan tuossa maalis-huhtikuussa, kunhan lumet sulavat täällä itä-suomessa.

 

Ja alla olevalla pyörällä sitä täytyisi pyyhältää sitten tuhannet kilometrit kesällä. Pyörää on piristetty jonkin verran ja huippuja lupailivat 170-180km/h pintaan .. jospa sillä näin aluksi vaikka kerkiäisi.

 

3481317.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No laitampa minäkin pari kuvaa:

 

Ai että kun tallissa olisi tämmönen...

[ Attachment removed / expired ]

 

tai tämmönen.

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Vaikka pyörä on ruma niin katselijoita riitti.

[ Attachment removed / expired ]

 

Yleiskuvaa messuilta

[ Attachment removed / expired ]

 

Hannu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No laitampa minäkin pari kuvaa:

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Tai tämmönen..? ;D

 

Tuo keskimmäinen tyttö on muuten siskoni ala-asteaikainen kaveri, jonka viimeksi näin siskon lakkijaisissa. Kovasti yrittää tehdä mallin- ym. uraa, saas nähä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A:n teoriat alkaa 14.2 .. joitain liikennepuolen tunteja käynyt jo ja ajotunnit alkavat varmaan tuossa maalis-huhtikuussa, kunhan lumet sulavat täällä itä-suomessa.

 

Ja alla olevalla pyörällä sitä täytyisi pyyhältää sitten tuhannet kilometrit kesällä. Pyörää on piristetty jonkin verran ja huippuja lupailivat 170-180km/h pintaan .. jospa sillä näin aluksi vaikka kerkiäisi.

Kannattaa sitten ostaa myös kunnon ajovarustus. Kyllä sitä viimekesänä kiitti että oli tullut ostettua kunnon ajovarusteet. Oli hieman mukavampaa ajaa kun aina pääsi kuivana perille. Ja muutenkin matkustaminen on suurempi nautinto koko setillä.. Onnea kortin kanssa.

Ja todella mukava kuva Hannulta.. Tuosta minä pidin ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannattaa sitten ostaa myös kunnon ajovarustus. Kyllä sitä viimekesänä kiitti että oli tullut ostettua kunnon ajovarusteet. Oli hieman mukavampaa ajaa kun aina pääsi kuivana perille. Ja muutenkin matkustaminen on suurempi nautinto koko setillä.. Onnea kortin kanssa.

Ja todella mukava kuva Hannulta.. Tuosta minä pidin ;)

 

Juuh kiitos .. ajovarusteet tulee olemaan kengistä lähtien ihan oman turvallisuudenkin kannalta ja, että pystyy radoilla alkaa ajelemaan. Kuulemma jotain rajoitteita, että täytyy kaikki ajovarusteet olla päällä enennkun saa lähteä pärräileen. 125cc kun järjestetään noita omia ajovuoroja .. 600cc pyörien seassa ei ole kovin mukavaa päristellä menemään. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olikohan se toissakesänä kun eräissä ajoharjoitteluissa piikkikuski nöyryytti isompiaan, suoremmilla osuuksilla tietysti joutui altavastaajaksi mutta kurveissa meni menojaan kun osas piiskata sitä mopoaan.Ahvenistollahan varsinkin joku kevyt kiituri on omiaan...

 

Huh, onneksi jo ajovarusteista kirjoiteltiin.Niiden tarpeellisuudesta ei voi liikaa paasata.

Jos menet ajoharjoitteluun moottoriradalla, niin suosittelen MP-tuen tai ORG:n ajopäiviä.Niissä on hommaa mietitty muutenkin kuin "ajetaan niin v***sti" tyyliin.

 

Ja yks omakohtainen vinkki: heti pois radalta kun sarvet kasvavat päähän, muuten rupeaa kolisemaan... >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mietiskelen että suunnilleen puolilitrainen parisylinterinen olisi kiva olla tallissa - mutta nykyisin kyseisessä tallissa on vain auto. Pari estettä asialle kuitenkin vielä joku aika sitten oli, mutta nyt nuo esteet ovat raivautumaan päin. Eräälle kesämökkinaapurillemme sattui nimittäin onnettomuus joskus 1980-luvulla mopedilla yksityisellä tiellä, kyseinen tyttö oli 14-vuotias ja kyseessä oli hänen perheensä mökin yksityinen puomilla yleisistä teistä erotettu tie, jolta hän suistui. Kuullessaan tästä vanhempani esittivät toiveen että en koskaan omistaisi ainoatakaan moottorillista kaksipyöräistä. Moottorillisissa piti heidän mielestään olla vähintään neljä pyörää ja jos käytän kaksipyöräistä niin sen on oltava ilman moottoria.

 

Ilmoitin kuitenkin vähän aikaa sitten että en hyväksy sitä että edellä mainittu kaksipyöräisten moottoriajoneuvojen pitokielto enää minua tätä nykyä sitoisi. Näin tein nähtyäni erään naapurimme pojan ajamassa autoa yksin vain kolme viikkoa ajokortinsaannin jälkeen kun muistin että omassa tapauksessani vanhempani eivät päästäneet minua yksin rattiin juuri lainkaan ennen syyskuuta 1987 ja minun ajokorttini on sekä henkilöautolle että moottoripyörälle ollut voimassa helmikuusta 1986 lähtien, sanoen samalla että tuo 19-kuukautinen viivyttely on täysin anteeksiantamatonta. Asiassa on nyt sitten sovittu että ennen tuon ajokortin voimaantuloa asetettuja kieltoja ja rajoituksia ei enää sovelleta, vaan sovelletaan kyseisen ajokortin voimassaolevien ajokorttiluokkien (AB) mukaista ajo-oikeutta.

 

Koska kuitenkin vuonna 1986 moottoripyörän ajo-oikeus oli ilman ångströminkään harjoittelua auton ajo-oikeuden automaattinen kylkiäinen ja lainsäätäjä on myöhemmin puuttunut siihen että nykyisin moottoripyörän ajo-oikeutta ei enää automaattisesti auton ajo-oikeuden kylkiäisenä saa moottoripyörälläkin harjoittelematta, olen katsonut parhaaksi sen, että turvallisuudesta ei pidä tinkiä vaikka moottoripyörää ajaisikin.

 

Näin ollen olen tällä hetkellä siinä vaiheessa että harjoittelen erään lähellä sijaitsevan autokoulun "piikillä" ja tarkoitus on siitä vähän ajan kuluttua siirtyä isompaan. Ennen oman hankkimista. Suurimman osan toukokuusta olen ajanut kyseistä piikkiä vain erään helsinkiläisen tekojääradan pysäköintialueella, mutta viime maanantaina uskaltauduin sen kanssa ensimmäistä kertaa sieltä läheiselle sillalle, joka ylittää Vantaan lentokentälle johtavan moottoritien. Ja pysyin jo muun liikenteen vaudissa sillan yli. Turvallisesti, vaikka IN-185:n digitaalinen nopeusmittari keikkuikin jo niissä lukemissa, joissa saattaa rikesakkokin tulla (53 km/h 50 nopeusrajoituksen alueella; kun sillan jälkeen nopeusrajoitus putosi 40:een niin vaihdoin heti pienemmälle vaihteelle).

 

Tähän asti olen harjoitellut seuraavalla rytmillä:

 

2.5.2006: 20 km/h edellä mainitun pysäköintialueen itä- ja länsipäiden välillä, jarruttaminen ainoastaan vetävillä pyörillä

3.5.2006: 30 km/h edellä mainitun pysäköintialueen itä- ja länsipäiden välillä, jarruttaminen kaikilla akseleilla siten että ei-vetävien jarru kytkeytyy viiveellä verrattuna vetäviin, hätäpysäytys

10.5.2006: merkit 1-4 kolmen metrin välein itä-länsi-suunnassa, merkki 5 tästä 10 metriä itään ja 5 metriä pohjoiseen, ja merkki 6 10 metriä merkin 5 eteläpuolella, merkkejä lähestytään lännestä itään päin, merkkien 1 ja 3 sivuutus eteläiseltä ja merkkien 2 ja 4 pohjoiselta puolelta, tämän jälkeen merkin 5 sivuutus hyvin läheltä eteläpuolelta ja U-käännös siten että merkki 6 sivuutetaan pohjoispuolelta jos mahdollista

22.5.2006: hätäpysäytys 40 km/h nopeudesta ja sen jälkeen edellä mainitulle sillalle

 

Moottoripyörän etuina autoon verrattuna ovat esimerkiksi:

- moottoripyörästä ei tarvitse maksaa sitä 84-117 euron suuruista veroa vuodessa, joka on autosta maksettava;

- kapeuden ansiosta ruuhkista selviäminen helpompaa;

- aerodynamiikka parempi ja paino kevyempi, jolloin polttoainetta (ja siten rahaa) kuluu vähemmän.

Haittojakin kuitenkin on, esimerkiksi:

- jos onnettomuus sattuu, on henkilövahingon todennäköisyys suurempi avoimen korirakenteen johdosta;

- talvella ei kannata ajaa keliolosuhteiden takia, eli autonkin on syytä tallissa talviliikenteen varalta olla.

 

Lisäksi minä olen kyllästynyt siihen, että joillakuilla lauttasaarelaisen työpaikkani ja Helsingin rautatieaseman, josta jatkan haagalaiseen kotiini junalla, välisten linja-autojen kuljettajilla on tapana huudattaa radiota jopa matkustajien radionhiljennys- tai -sulkupyynnöistä piittaamatta (esimerkiksi 22.11.2005 illalla kotimatkallani linjan 66A kuljettaja väänsi Särkiniementieltä Lauttasaarentielle kääntyessään radionsa nupin kaakkoon ja kun sanoin hänelle tästä, kieltäytyi vääntämästä toosaansa piiruakaan takaisin hiljemmälle ja yritti kehottaa minua siirtymään taemmas ymmärtämättä, että hänen toosansa huudatus olisi häirinnyt takapenkkiläistäkin, aiheuttaen siten ylimääräisen kulkuneuvonvaihdon metroon Ruoholahden metroasemalla); tällaisessa tapauksessa ajaisin mieluummin omalla autolla tai omalla moottoripyörällä ja olen laskenut että moottoripyörä on näistä ehdottomasti kustannustehokkaampi vaihtoehto, joka nykyisillä bensan hinnoilla maksaa itsensä aika pian takaisin.

 

Lisäksi vastustan joka vuosi 22.9. vietettävää Autotonta Päivää hyvin voimakkaasti. Erityisesti sitä, että omalla kotikaupungillani on paikallinen tapa pidentää se viikonloppuun osuessaan kaksipäiväiseksi, ja sitä, että sen viettämistapoihin kuuluvat muun muassa tiesulut. Jos julkinen liikenne käyttäytyy yhtä epäkohteliaasti kuin mitä olen edellisessä kappaleessa kuvannut, selviää autottomasta päivästä näillä asunnon ja työpaikan välisillä etäisyyksillä (11 km yhdensuuntainen) helpommin motoristi kuin fillaristi. Varsinkin kun moottoripyörä on yhtä nopea kuin yksityisauto.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

jarruttaminen ainoastaan vetävillä pyörillä

 

Huomioi sitten, että moottoripyörällä, kuten fillarillakin, todellinen jarrutusteho tulee etupyörästä. Painonsiirtymän johdosta takapyörä ei paljon osallistu hidastamiseen.

 

Moottoripyörällä on syytä harjoitella erityisesti kahta asiaa: todella voimakkaat jarrutukset ja tiukka kaarreajo. Näitä ei tarvitse normaaliajossa ja siksi taidon puutetta ei huomaa. Mutta auta armias jos tulee hätätilanne eikä uskalla jarruttaa tai kaartaa kunnolla.

 

Joskus saa lukea moottoripyöräonnettomuuksista, joissa on pelkällä takapyörällä jarrutettu pitkä musta viiva asfalttiin ja mäjäytetty päin estettä. Klassinen onnettomuus on myös, että ajaa kaarteessa ulos tieltä, kun ei uskalla taittaa tarpeeksi pyörää mutkaan.

 

Mutka-ajoa harjoittelen radalla pari kertaa kesässä (Alastaro, Ahvenisto, Botnia Ring, ...). Tiukkoja jarrutuksia harjoittelen päivittäin - säilyy tuntuma siihen, milloin etupyörä alkaa mennä lukkoon ja miltä se tuntuu.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huomioi sitten, että moottoripyörällä, kuten fillarillakin, todellinen jarrutusteho tulee etupyörästä. Painonsiirtymän johdosta takapyörä ei paljon osallistu hidastamiseen.

 

Totta kai näin on. Mutta siihen, että tämä tuli kommenttina siihen kun mainitsin yhdessä tilanteessa jarruttaneeni ainoastaan vetävillä pyörillä, voin lisätä seuraavan kommentin:

2.5.2006: 20 km/h edellä mainitun pysäköintialueen itä- ja länsipäiden välillä, jarruttaminen ainoastaan vetävillä pyörillä

3.5.2006: 30 km/h edellä mainitun pysäköintialueen itä- ja länsipäiden välillä, jarruttaminen kaikilla akseleilla siten että ei-vetävien jarru kytkeytyy viiveellä verrattuna vetäviin, hätäpysäytys

 

Eli nykyisin jarrutan sekä vetävillä että ei-vetävillä. Siinä on vain pieni kytkentäviive, joka johtuu siitä, että äkkijarrutus ilman vetävien pyörien osallistumista siihen on vaarallinen asia. Eli ensimmäisessä vaiheessa kytkeytyy jarru päälle vetävissä pyörissä ja sen jälkeen jarrutus siirtyy ei-vetäviin asteittain samanaikaisesti ja samassa tahdissa kuin painokin. Että näin.

 

Tuo 2.5.2006 tapahtunut ajoni oli lisäksi ainoastaan eräällä parkkipaikalla ja kyse oli totutusajosta ns. piikillä. Tämän viikon alussa, 22.5.2006, ajoin kyseisen piikin ensimmäistä kertaa sillan yli, kuten kerroin. Ja silloin kun sillan jälkeen tuli taksitolpan kohdalla punainen valo, kyllä minä jarrutin kaikilla pyörillä ihan kunnolla. Se jarrutus vaan kytkeytyy ensin vetävissä ja sitten kytkentäviiveen jälkeen ei-vetävissä pyörissä. Ja pysähtyi turvallisesti punaiseen valoon ihan OK.

 

Seuraavan kerran lähden kyseiseltä taksitolpalta moottoripyörällä liikkeelle ensi maanantain 29.5.2006 iltapäivänä neljän tienoissa. Liikenne tulee vaan silloin olemaan melkoisen vilkas. Huolimatta siitä että moottoripyörän ajokorttini on voimassa, niin vielä ainakin tuolla kerralla ajan valkoisen kolmion kanssa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei! Enimmäkseen ollu isukin ja velin kyytissä. :) R6 tulee velin piikin tilalle ja isukilla on Yamaha FJR 1300 ABS. FJR:än isäö osti 2 v. sitten.

 

 

-Oskari

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kirjoitin aiemmin:

Seuraavan kerran lähden kyseiseltä taksitolpalta moottoripyörällä liikkeelle ensi maanantain 29.5.2006 iltapäivänä neljän tienoissa. Liikenne tulee vaan silloin olemaan melkoisen vilkas. Huolimatta siitä että moottoripyörän ajokorttini on voimassa, niin vielä ainakin tuolla kerralla ajan valkoisen kolmion kanssa.

Kyseinen taksitolppa siis yhtä kuin Suonotkontien tolppa Helsingin pohjoisessa kaupunginosassa. Mutta nyt en vielä lähtenyt tietystä syystä tolpalta, ja tuo tietty syy liittyi sylinterimäärän kasvuun. Tänään ylitin nelisylinterisellä makeavesijäähdytteisellä Yamahalla täsmälleen samassa suunnassa täsmälleen saman sillan kuin viikko sitten yksisylinteisellä ilmajäähdytteisellä. Rekisterinumero tällä kertaa FG-736. Ja tällä kertaa ihan nopeusrajoitusten puitteissa, 48 km/h. Ohitin sen jälkeen edellä mainitun taksitolpan pysähtymättä - tai no sen verran siinä pysähdyin että liikennevalot sattuivat lähestymishetkellä olemaan punaiset eli sen takia oli pakko odottaa vuoroaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin, nyt enää yksi cruisailu kurssilla ja sen jälkeen onkin edessä oman hankinta. Tuo kurssin viimeinen cruisailu lähtee ensi tiistaina 6.6.2006 iltamyöhällä ja siis rekisterinumerolla FG-736...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kirjoitin aiemmin:

No niin, nyt enää yksi cruisailu kurssilla ja sen jälkeen onkin edessä oman hankinta.

 

No niin, nyt on kauppasopimus tehty, ja tällainen sieltä sitten on tulossa...

 

[ attachment removed ]

 

Rekisterinumero on BH-270 ja se on Kawasaki.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään