Anssi Lisko

Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)


624 viestiä aiheessa

Jos minulta kysyt, en tiedä asiasta mitään  :D Tämä minulle tuntematon henkilö sattui vaan tarttumaan kennolle 4-tien varresta  :)

 

Kappas, ymmärsin kuvan melko tarkkaan väärin päin näin ollen  :P

 

Joka tapauksessa Yoshimurilta nuo minusta näyttäisi. Tuottavat meinaan melko muhkean äänimaailman Blackbirdiin asennettuna.....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuvapläjäys ACS:n Moottoripyöräpuolelta.

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olipas siinä innovaatio poikineen.

 

Eihän tuosta M-72 moottorisesta Ural kopterista ( tulkitsen sen siksi ) ollut lisäkuvia / -tietoa?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olipas siinä innovaatio poikineen.

 

Eihän tuosta M-72 moottorisesta Ural kopterista ( tulkitsen sen siksi ) ollut lisäkuvia / -tietoa?

 

 

 

Ei tullut kuvattua enempää tuota kyseistä vehjettä ja jäi se lappukin missä olisi ollut tietoa kuvaamatta.

EDIT: Löysin yhden kuvan missä oli mukana tietoa mutta sitäkin oli todella vähän. Vuosimalli 1961, Merkki K750 Russian Race.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei tullut kuvattua enempää tuota kyseistä vehjettä ja jäi se lappukin missä olisi ollut tietoa kuvaamatta.

EDIT: Löysin yhden kuvan missä oli mukana tietoa mutta sitäkin oli todella vähän. Vuosimalli 1961, Merkki K750 Russian Race.

 

Ai se oli sit kumminkin Koo. Russian Race lienee taitelijan vapautta, mutta aika taiteellinenhan tuo on muutenkin. Etenkin etujousituksen toteutus on.... miten sen nyt sanoisi.... henkeä salpaava..... ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Orvo, kuvasta päätellen kypäränäsi on Sharkin Evo. Itselläni samanlainen, ainoana miinuksena paino. Onko ollut käytössä hyvä?

 

Moposta saatte kuvia jahka kerkeän sen kaupasta saamaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Orvo, kuvasta päätellen kypäränäsi on Sharkin Evo. Itselläni samanlainen, ainoana miinuksena paino. Onko ollut käytössä hyvä?

 

Moposta saatte kuvia jahka kerkeän sen kaupasta saamaan...

 

Evo on ihan jees varsinkin nurkka-ajossa jossa sen voi pitää käytännössä auki lähes kaiken aikaa. Ainoa tietämäni moduulikypärä jolla voi siis ajaa leukasuoja auki. Suljettuna moottoritienopeuksissa olis muuten hiljainen mutta kompromissikate tekee pyörteitä kypärään. Seisaaltaan ajaessa hiljenee huomattavasti, ei siis kypärän vika.

 

Ainoa varsinainen moite on että kuulokkeita varten täytyi leikata aika reilulla kädellä pehmusteita sivuista pois, eikä vieläkään ole mitenkään liikaa tilaa. Tämäkin todennäköisesti olisi helpompaa jos olisi pienempi hatun numero  8)

 

Painavaksi en ole osannut mieltää, mutta eipä tuo edellinen HJC:kään tainnut mikään höyhensarjalainen olla....

 

EDIT: no nyt muistui tänä aamuna mieleen auringonnousua vastaan ajaessa: Se sisempi tummennettu visiiri on vähän liian lyhyt ja sitä paisti vääristää alareunastaan melko lailla. Just senpä takia ei tuu yleensä edes käytettyä ja en muistanu ensiks.  :thmbdn:

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luin netistä että Evo 1-kypärissä on se aurinkovisiiri vähän liian lyhyt, mutta kakkosissa se on korjattu. Kokeilin äsken Evoani (siis kakkonen) päähän ja mun mielestä se "top gun" -visiiri tulee kyllä tarpeeksi alas eikä edes vääristä.

 

No mutta tämä näistä tällä kertaa. Enempää en tähän ketjuun nyt uskalla kirjoittaa kun mopottomana oon. Jatketaan sitten kun saarivaltakunnan legenda on saapunut ajettavaksi  ;-)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luin netistä että Evo 1-kypärissä on se aurinkovisiiri vähän liian lyhyt, mutta kakkosissa se on korjattu. Kokeilin äsken Evoani (siis kakkonen) päähän ja mun mielestä se "top gun" -visiiri tulee kyllä tarpeeksi alas eikä edes vääristä.

 

No mutta tämä näistä tällä kertaa. Enempää en tähän ketjuun nyt uskalla kirjoittaa kun mopottomana oon. Jatketaan sitten kun saarivaltakunnan legenda on saapunut ajettavaksi  ;-)

 

Ookkei, hyvä tietää että kehitys kehittyy  8)

 

Jäämme näin ollen odottelemaan kuvia voittoisasta (?) tallintäytteestä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro!

 

Tossa olis nytte tarkotuksena hankkia kevari niin onko tietoa että jos korttia hakiessa ottais harjoitteluluvan niin tippuuko kortin hinta kuinka paljon?

 

Sitten vielä oon katellut noita honda cbr ja cbf malleja ja myös tota yamaha yzf-r niin mikä noista olis paras sellaseen vähän pidemmänkin matkan ajoon 100-300km?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ookkei, hyvä tietää että kehitys kehittyy  8)

 

Jäämme näin ollen odottelemaan kuvia voittoisasta (?) tallintäytteestä.

 

Tässä tämä voittoisa legenda (Triumph Bonneville SE) sitten on:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Tallintäytettä siitä ei tule, vaan tulee päivittäisajoon. Saattaa (jos ajointoa riittää) talvehtia jossain lämpimässä, jopa. 

 

Orvolle speciaalina on tuo satulan päällä oleva Sharkin Evo 2 Lumi.   :P

 

 

EDIT: Samille mulla ei ole vastausta, kun ei noista kevareista oikein ole kokemusta. Nuo mainitsemasi mallit ovat kaikki vissiin yhtä hyviä. Matka-ajoon, sille 100-300 km pätkälle, kevari on vähän kevyt jos tuo siivu tulee eteen yhtään useammin. Mutta jollei ikä- tai muut vaatimukset täyty niin noilla on kai sitten mentävä...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä tämä voittoisa legenda (Triumph Bonneville SE) sitten on:

 

Tallintäytettä siitä ei tule, vaan tulee päivittäisajoon. Saattaa (jos ajointoa riittää) talvehtia jossain lämpimässä, jopa. 

 

Orvolle speciaalina on tuo satulan päällä oleva Sharkin Evo 2 Lumi.   :P

 

 

No minä jotenkin vähän ounastelin että Bonne sieltä saattaisi vastaan tulla  8)

 

Brittipyöristä en justkaan mitään tiedä mutta hyvältähän tuo ainakin näyttäisi. Ja Evo:ssa on aika veikeät pintakuviot?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...jotka loistaa pimeässä.  Siitä lisänimi "Lumi" niinkuin luminence.   :P

 

Triumphista tuli mieleen källi joka tehtiin broidin lankomiehelle kokoontumisajossa. Nääs sikisi loistava idea ( mitään ei oltu otettu ) että Triumphillehan pitää saada Triumphit..... joten siitä kauppaan. Nuo takuulla hehkuu pimeässä kun laittaa valot päälle,  ja myyjän ilme oli jossain määrin erikoinen kun kysyi kokoa ja parempaa vastausta ei ollut kuin " no jotku sellaset suunnilleen nelituumaiset.....?"  ;D

 

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Amerikkalaisella moottoripyöräpoliisilla on HD:n pyörittely hallinnassa: taitoajokisan rata läpi alle kahden minuutin ilman yhtään kaatunutta keilaa. YouTube via Keskisuomalainen

 

Keskisuomalainen löytänyt saman videon minkä Arne joku aika sitten linkitti Ilta-Pulun kautta tuonne Liikenneketjuun  ;D

 

Mutta taipuuhan se Milwaukeen patarautakin kun on osaava kuljettaja. Aika paljon muuten näkyvät ajavan tuota tiukempaa mutkaa takajarrulla vedättämällä. Paikan päällä käryää jarrupalat ihan aistittavasti.  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kolvi kouraan ja koverra kuvioo.  ;D

 

Ei perhana oikeen oo varoja enaa.... alkaa keskelta tulla jo kankaat vastaan. Ja nippa nappa 8000 mailia ajettu rengas?  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei perhana oikeen oo varoja enaa.... alkaa keskelta tulla jo kankaat vastaan. Ja nippa nappa 8000 mailia ajettu rengas?  :-\

Sinäkö se niitä pitkiä mustia viiruja suditat asvaltin pintaan? ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sinäkö se niitä pitkiä mustia viiruja suditat asvaltin pintaan? ;)

 

Mitään en myönnä....  8)

 

Noeiku ihan oikeesti en oo tällä kertaa tuolla gummilla suitsettanu. Enkä muista että olisin lukkoon ees jarruttanu. Toi perhanan ME880 ei vaan tunnu kestävän millään pitempään. Ja viimeset pari milliä menee TODELLA nopeasti....

 

 

Orvolla kuus pakoputkea :o Gummit suitsevat!

 

Niin no kun ei siinä ollu enempää sylintereitä mihin olis laittanu putkia...... ::)

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tähän on pakko kommentoida.. En ole Orvo vielä vaihtanut takarengasta kun tuo minun Rocketti on sen verta tuore pyörä, ettei ole rengasta tarvinnut vaihtaa. 6600 km takana ja kummatkin gummit ihan hyvässä kunnossa!?

 

Tuo takafillari kannattaa kuitenkin vaihtaa ennen seuraavaa kertaa!! Jokainen voi käyttää mielikuvitustaan sen suhteen mitä tapahtuu kun takapyörä räjähtää liikenteessä vaikka maltillisella 80km/h nopeudella.. Kustoomit kun on viel tosi helppoja pitää muutenkin linjassa..  ;)

 

Sitten pieni "todellisuustarkistus" niille, joiden mielestä kumin poltto on "kuulia"... Ulkopuolisin silmin se näyttää samalta kuin alla olevassa videossa: Kun ei osata muuta temppuja tehdä kaatumatta niin poltetaan kumia paikallaan... Sekin juuri ja juuri pyörä paikallaan pysyen!  ;D

 

 

Tämäkin video oli pakko lisätä kaikkien Pomppereiden iloksi..  :laugh:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tähän on pakko kommentoida.. En ole Orvo vielä vaihtanut takarengasta kun tuo minun Rocketti on sen verta tuore pyörä, ettei ole rengasta tarvinnut vaihtaa. 6600 km takana ja kummatkin gummit ihan hyvässä kunnossa!?

 

Tuo takafillari kannattaa kuitenkin vaihtaa ennen seuraavaa kertaa!! Jokainen voi käyttää mielikuvitustaan sen suhteen mitä tapahtuu kun takapyörä räjähtää liikenteessä vaikka maltillisella 80km/h nopeudella.. Kustoomit kun on viel tosi helppoja pitää muutenkin linjassa..  ;)

 

 

No juu on mulla uus rengas tilattuna ( Bridgestone Exedra 702 tällä kertaa, saa nähdä kestääkö pitempään ) ja pitäis tulla kotio maanantaina. Ei tuolla oikeen hirveä ajella, satun kokemuksesta tietämään että kun ME880 kankaat alkaa näkyä niin siinä ei juurikaan enää materiaalia ole. Sopivaan kohtaan pyörähtävä terävä kivi hieraisee sen rikki. Harmittaa vaan kun tolla rengastyypillä on tosiaan tapana hävitä ne viimeiset mailit ihan silmissä. Siis parinsadan mailin sisään. Tuossa keväämmällä nykäistiin pieni lenkki kaverin kanssa, pikkasen reilu parisataa mailia suuntaansa. Lähtiessä katottiin sen rengasta että kyllä tuossa vielä pintaa yhteen reissuun on. Vaan perille kun päästiin niin katsos koiraa.....

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ja muutaman viikon päästä kaverin Vingillä sama homma. Kaupan päälle vielä naula renkaaseen.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Älyttömän hyvä rengas ajaa, mutta lopustapäin tekee "jännän" yllärin. Ai niin ja on, merkki on vaihtunut jokaisella näistä nyttemmin  8)

 

Kuminpoltto ja muu peeloilu saa minun puolestani jäädä muille. Noita renkaita saa muutenkin olla vaihtamassa riittävän tiuhaan. Sitä paisti ajatus kolmensadan kilon painoisen mopon lapasesta lähtemisestä rauhoittaa kummasti aikeita edes.

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään