Anssi Lisko

Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)


624 viestiä aiheessa

Kovasti on täällä kuvia kaikenlaisista mopoista... ;)

 

Laitetaan väliin ihan oikeakin moottoripyörä! Nimimerkillä: Kaikki alle 2000cc on mopoja...  8)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kovasti on täällä kuvia kaikenlaisista mopoista... ;)

 

Laitetaan väliin ihan oikeakin moottoripyörä! Nimimerkillä: Kaikki alle 2000cc on mopoja...  8)

 

 

No on, ihka oikea moottoripyörä, ei käy kiistäminen. Mukavasti toimii muuten tuollainen puolikiiltävä musta / kromi yhdistelmä. Mukavasti kontrastia eikä kromiosat "huku" toistensa sisään.

 

Terv. 1520cc mopoilija  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Väri on vuoden 2010 mallissa valinnaisena ollut mattamusta. Se tosiaan kiiltää tuossa kuvassa (huono kamera) aika jännästi, vaikka livenä se näyttää "matta mustalta"..

 

Pyörä on muuten myynnissä, kun pohdin josko vaihtaisi tuon johonkin lentolaitteeseen?! Reilu 22 kiloeuroa, niin päästään paperihommiin..  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin.. Tuli tuo pyörä hankittua kun näin alla olevan videon..! Joten varoituksen sana, jos sinulla on pyöräkuume, älä katso ko. videota! Älä missään nimessä myöskään pidä kaiuttimia päällä...  ;)

 

 

Videolla Kevin Carmichael vähä käskyttää Roadsteria....  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin.. Tuli tuo pyörä hankittua kun näin alla olevan videon..! Joten varoituksen sana, jos sinulla on pyöräkuume, älä katso ko. videota! Älä missään nimessä myöskään pidä kaiuttimia päällä...   ;)

 

 

Videolla Kevin Carmichael vähä käskyttää Roadsteria....  8)

 

Mitä ihan kun se kävis vaan kolmella sylinterillä......  ::)

 

No ei vain, apples to oranges, eihän näitä voi eikä pitäis vertailla. Mutta mulle maistuu enämpi tällanen murina.

 

2.3 litraa ei tokikaan auta kyllä mennä väheksymään..... 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onks teillä pyörät päivittäisessä työmatka tms. ajossa vai huviajelua varten? Itsellä olis tosiaan tarkotus keväällä hommata se alle 25kW pyörä päivittäiseen ajoon. Tosiaan ajoa päivässä tulee n. 20-40km ja hyvällä kelillä on mukavampi ajella 2-pyöräisellä. Pyörässä arvostan enempi ketteryyttä, taloudellisuutta jne. koska taajamassa paljon ajan (isoimmat nopeudet tällä alueella 70km/h). Eli olisko fiksuin valinta 250cc- pyöristä Kawasaki Ninja, Kawasaki KLX, Yamaha WR, Honda CBR...? Vaiko katsella jo vaikkapa 600cc kyykkypyörää, joita saa aika edullisesti?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onks teillä pyörät päivittäisessä työmatka tms. ajossa vai huviajelua varten? Itsellä olis tosiaan tarkotus keväällä hommata se alle 25kW pyörä päivittäiseen ajoon. Tosiaan ajoa päivässä tulee n. 20-40km ja hyvällä kelillä on mukavampi ajella 2-pyöräisellä. Pyörässä arvostan enempi ketteryyttä, taloudellisuutta jne. koska taajamassa paljon ajan (isoimmat nopeudet tällä alueella 70km/h). Eli olisko fiksuin valinta 250cc- pyöristä Kawasaki Ninja, Kawasaki KLX, Yamaha WR, Honda CBR...? Vaiko katsella jo vaikkapa 600cc kyykkypyörää, joita saa aika edullisesti?

 

Päivittäin ajellaan töihin ja takaisin, vaikka jotkut onkin sitä mieltä että paikallisessa liikenteessä aika itsetuhoista touhua. No silmät selässä ja paranoia auttaa.

 

Isokin pyörä taipuu kyllä taajamassakin jahka sen kanssa pääsee sinuiksi, mutta tottahan tietysti on että kaikkein taloudellisin ja bensapihein vaihtoehto se ei välttis ole. Jos ja kun olet jo jossain määrin ajanut, niin eräs vaihtoehto voisi myös olla 500-750 "naku" pyörät kuten esim Suzuki 600 Bandit?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä ihan kun se kävis vaan kolmella sylinterillä......  ::)

 

No ei vain, apples to oranges, eihän näitä voi eikä pitäis vertailla. Mutta mulle maistuu enämpi tällanen murina.

 

2.3 litraa ei tokikaan auta kyllä mennä väheksymään..... 

 

Orvo, missä ihmeessä ovat kaikki autot, liikennevalot, stop -merkit, pysähtelevät koulubussit, poliisiautot, sorakuormat ym?!!! Siis kaikki ne moottoripyöräilyn arkeen ja juhlaan kuuluvat piristykset.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No juu.. Täytyy myöntää, ettei Rocketti ole enää päivittäinen liikuntaväline.. 6600km tullut mittariin reilussa vuodessa. Aiemmissa pyörissä vuosimatkat ollut poikkeuksetta reilusti yli 10 000 km..

 

Mikä pyörä alle? Yksi tosiasia on se, että pyörän pitää tuntua hyvältä! Muuten kannattaa ostaa auto. Toinen fakta on se, että jokainen pyörä (MYÖS Rocket) tuntuu "pieneltä" kun sillä on hetken aikaa ajanut. Eli 250cc on kyl valintana ehkä "taloudellinen/järkevä", mutta maantiellä kyllästyt siihen alta aikayksikön.. Jos et ole kovin isokokoinen (alle 175 cm) niin 600cc pyörä käynee myös? Nuo 600:set ovat fyysisesti pienempiä, joten isolle/pitkälle ihmiselle niiden ajaminen on hieman tuskaista..

 

Viimeinen vinkki vanhalta ystävältäni, jolta ostin ensimmäisen pyöräni.. Suhtaudu jokaiseen autoilijaan kuin raivohulluun, joka aikoo ajaa sinun päälle..

 

KOPUTAN PUUTA: Edellisen vinkin avulla olen onnistunut välttämään kolareita reilun 10 vuotta ja noin 60 000 km pyörällä!? Useamman kerran on ollut lähellä, mutta "varautuminen" on auttanut!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Orvo, missä ihmeessä ovat kaikki autot, liikennevalot, stop -merkit, pysähtelevät koulubussit, poliisiautot, sorakuormat ym?!!! Siis kaikki ne moottoripyöräilyn arkeen ja juhlaan kuuluvat piristykset.

 

Ne on sitten siellä arkipäiväisen työmatkan varrella  ;D

 

Paras puolihan moottoripyöräilyssä on juurikin se, että sen kanssa voi tehdä työmatkan taittamisesta hieman mukavampaa kaikista em. ihanuuksista huolimatta, plus sitten sopivan tilaisuuden koittaessa käydä ihan vaan naatiskelemassa ja suunnata keulan kohti maittavampia teitä.

 

Suhtaudu jokaiseen autoilijaan kuin raivohulluun, joka aikoo ajaa sinun päälle..

 

Tuosta ei oikein voi olla kuin samaa mieltä. Paranoia on paras kaveri ja jos lähtee siitä pahimman vaihtoehdon olettamuksesta niin voi yllättyä ainoastaan positiivisesti. Pari viikkoa sitten sain omakohtaisesti hyvän muistutuksen tästä kun eräs mamma kylmän viileästi alkoi vaihtaa kaistaa päälle katsomatta. En ollut siis kuolleessa kulmassa, tasan auton rinnalla noin etuoven kohdalla, kaksi päällä liikkeellä, ei nyt ihan pienellä ja hiljaisella pyörällä. Ja kaikkein parasta tässä oli se että ajoin toisen pyörän perässä. Eli tämä (kuvaus sensuroitu) nuorehko naisautoilija odotti että johtopyörä pääsi alta pois ja tämän jälkeen alkoi tyynesti vaihtaa kaistaa ilman vilkkua, peiliin katsomatta ja kääntämättä päätään edes sen verran että olisi nähnyt 90 astetta vasemmalle!!!!

 

Onneksi kohdalla oli ryhmityskaista jonne ehdin vetäistä alta pois, muuten olisimme päässeet vaimon kanssa tutustumaan asvalttiin up close and personal. Väliä jäi ehkä arviolta parisenkymmentä senttiä.  Arvon autoilijakin huomasi siinä vaiheessa mitä tuli tehdyksi  ( pari takapenkiltä annettua kansainvälistä käsimerkkiä saattoi edesauttaa asiaa ), vetäisi samantien renkaat ulahtaen takaisin kaistalleen silmät teelautasen kokoisena, josta välittömästi oikean kaistan kautta bensiksen pihaan tärisemään. En voinut olla ajattelematta että "toivottavasti se saatanan tamma näkee painajaisia viikon"

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Päivittäin ajellaan töihin ja takaisin, vaikka jotkut onkin sitä mieltä että paikallisessa liikenteessä aika itsetuhoista touhua. No silmät selässä ja paranoia auttaa.

 

Isokin pyörä taipuu kyllä taajamassakin jahka sen kanssa pääsee sinuiksi, mutta tottahan tietysti on että kaikkein taloudellisin ja bensapihein vaihtoehto se ei välttis ole. Jos ja kun olet jo jossain määrin ajanut, niin eräs vaihtoehto voisi myös olla 500-750 "naku" pyörät kuten esim Suzuki 600 Bandit?

 

 

Joku Kawasaki ER-5 (tai vaikkapa ZR-7?) voisi myös hintansa puolesta olla mahdollinen vaihtoehto. Tosiaan tällä hetkellä 3v ajellut erinäiköisillä 2-pyöräisillä. Paljonko esim. 250cc ja 750cc pyörän kulutus eroaa taajamassa?

 

Mikä pyörä alle? Yksi tosiasia on se, että pyörän pitää tuntua hyvältä! Muuten kannattaa ostaa auto. Toinen fakta on se, että jokainen pyörä (MYÖS Rocket) tuntuu "pieneltä" kun sillä on hetken aikaa ajanut. Eli 250cc on kyl valintana ehkä "taloudellinen/järkevä", mutta maantiellä kyllästyt siihen alta aikayksikön.. Jos et ole kovin isokokoinen (alle 175 cm) niin 600cc pyörä käynee myös? Nuo 600:set ovat fyysisesti pienempiä, joten isolle/pitkälle ihmiselle niiden ajaminen on hieman tuskaista..

 

Viimeinen vinkki vanhalta ystävältäni, jolta ostin ensimmäisen pyöräni.. Suhtaudu jokaiseen autoilijaan kuin raivohulluun, joka aikoo ajaa sinun päälle..

 

KOPUTAN PUUTA: Edellisen vinkin avulla olen onnistunut välttämään kolareita reilun 10 vuotta ja noin 60 000 km pyörällä!? Useamman kerran on ollut lähellä, mutta "varautuminen" on auttanut!

Juu, toki pyörää pitää vielä testata ja etsiskellä sopiva. Auto mulla jo on käytössä. Nuo 600cc pyörät mitä tutuilla on, niin on korkeudeltaan aika matalia, eli korkeus niissä ei ole ongelmana. Toisaalta en ole hirveän pitkäkään, vaan pystyn esim. tuolla Yamaha YBR:llä ajelemaan helposti. Onneks tässä on vielä aikaa... näitä vaihtoehtoja on niin paljon!

 

Varovaiseksi tosiaan on oppinut, kun monien autoilijoiden asenne on mitä on... tosi tarkkaan saa katsoa esimerkiksi meinaako kolmion takaa tuleva hidastaa, vaiko ei. Mutta tosiaan, varovainen kun on niin melko turvallista. Tietty skeptisyys on aina paikallaan. Matkustajan paikalla taannoin meinas käydä ikävästi, kun motarille rampilta tuleva meinas ajaa yli. Välillä on myös itsetuhoisen oloisia pyöräilijöitä, jotka yhtäkkiä lähtee isohkon tien yli katsomatta yhtään liikennettä. Kerran esimerkiksi ala-asteikäiset pojat keksi koukata tien yli tosi läheltä, vaikka varmasti tuon 2-tahdin kuulivat... ja eivät tuntuneet edes säikähtävän tööttäämistä ja jarrutus ääniä. Olisko aika pitää liikennevalistusta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joku Kawasaki ER-5 (tai vaikkapa ZR-7?) voisi myös hintansa puolesta olla mahdollinen vaihtoehto. Tosiaan tällä hetkellä 3v ajellut erinäiköisillä 2-pyöräisillä. Paljonko esim. 250cc ja 750cc pyörän kulutus eroaa taajamassa?

 

Juurikin tuollaisia tarkoitin. Ei mahdottoman kokoisia, mutta sen verran kuitenkin tehoja (sitten kuristamattomana) että jaksaa lähteä tarvittaessa pidemmällekin, ja on potentiaalia laittaa laukkuja yms. jos on tarpeen. Kulutuksesta en valitettavasti nyt osaa sanoa (kun en ole ikinä 250cc pyörää omistanut) muuta kuin että yleensä kaikki on mennyt mitä tankkiin laittaa. Valkyrien kulutuksesta tuskin olet kiinnostunut, se on sitä luokkaa että hyvä kun kehtaa julkisuudessa kertoa.... :P

 

 

Varovaiseksi tosiaan on oppinut, kun monien autoilijoiden asenne on mitä on... tosi tarkkaan saa katsoa esimerkiksi meinaako kolmion takaa tuleva hidastaa, vaiko ei. Mutta tosiaan, varovainen kun on niin melko turvallista. Tietty skeptisyys on aina paikallaan. Matkustajan paikalla taannoin meinas käydä ikävästi, kun motarille rampilta tuleva meinas ajaa yli. Välillä on myös itsetuhoisen oloisia pyöräilijöitä, jotka yhtäkkiä lähtee isohkon tien yli katsomatta yhtään liikennettä. Kerran esimerkiksi ala-asteikäiset pojat keksi koukata tien yli tosi läheltä, vaikka varmasti tuon 2-tahdin kuulivat... ja eivät tuntuneet edes säikähtävän tööttäämistä ja jarrutus ääniä. Olisko aika pitää liikennevalistusta?

 

Juu nuo pyöräilijät. Ajoitus kommenttiisi oli erinomainen..... noin puolisentoista tuntia sitten töihin ajaessani näin erinomaisen esimerkin aiheesta. Työmatkani varrelle sattuu ns. service road, eli moottoritien vieressä menevä tie, joka toimii ikäänkuin motarin syöttötienä, ja johon sen rampit liittyvät. Näillä on yleensä 55mph rajoitus, eli ajellaan ihan reippaasti. No tänä aamuna olin tulossa juurikin tätä samaista service roadia pitkin reipasta yhdeksää kymppiä ( km/h) kun säkkipimeässä ennen auringonnousua näin jonkun välähtävän edessäni. Himmasin kaasua ja samalla jotain hyvin tummanpuhuvaa vilahti kaistojen yli vasemmalta oikealle. Hölläsin edelleen ja koetin tarkentaa että mikä  siitä oikein meni.

 

No, yönmusta polkupyöräilijä jollain kiinalaisella BMX kopiollahan se siinä päätti vaihtaa kaksi kaistaa yli tien toiselle puolelle. Tummissa vaatteissa, ilman mitään valoja tai heijastimia. Ainoa tuikku pimeydessä ( jonka olin nähnyt aiemmin ) oli korvalla oleva puhelin.........

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juurikin tuollaisia tarkoitin. Ei mahdottoman kokoisia, mutta sen verran kuitenkin tehoja (sitten kuristamattomana) että jaksaa lähteä tarvittaessa pidemmällekin, ja on potentiaalia laittaa laukkuja yms. jos on tarpeen. Kulutuksesta en valitettavasti nyt osaa sanoa (kun en ole ikinä 250cc pyörää omistanut) muuta kuin että yleensä kaikki on mennyt mitä tankkiin laittaa. Valkyrien kulutuksesta tuskin olet kiinnostunut, se on sitä luokkaa että hyvä kun kehtaa julkisuudessa kertoa.... :P

Juu vois olla pieni shokki, kun tottunut siihen 3-3,5L/100km. Tällä hetkellähän talon ainoa 2-pyöränen on toi skootteri, joka on ajossa ehkä 2-5 kertaa viikossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo Seven-Fifty vie kaikkea 3,5-7 litran välillä satasella, riippuen moottorin hapensaannista ja kuormasta.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu vois olla pieni shokki, kun tottunut siihen 3-3,5L/100km. Tällä hetkellähän talon ainoa 2-pyöränen on toi skootteri, joka on ajossa ehkä 2-5 kertaa viikossa.

 

Veikkaan että olis jos kulutus yhtäkkiä tuplaantuisi  8)

 

Ja tää sit normiajossa. Kaks päällä letkan keulilla vastatuuleen vähän kovempaa ja tankkauspaikkoja saakin sit jo etsiä sadan mailin välein.....

 

Kaikesta on maksettava eikös juu?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos moottoripyörällä ajo ja sen haittapuolet sekä kustannukset askarruttavat kannattaa aloittaa pitsinnypläys,edullista ja kuulemma aikaaviepää, olen tuota kokeillut mutta hoikat ja taipuisat sormeni eivät tuohon sopineet, luonnekkin pisti hanttiin.Siis pitsinnypläys, uskokaa tai sitte ei.Ja Orvo saa sitte sanoa mitä haluaa mustine pakoputkine. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos moottoripyörällä ajo ja sen haittapuolet sekä kustannukset askarruttavat kannattaa aloittaa pitsinnypläys,edullista ja kuulemma aikaaviepää, olen tuota kokeillut mutta hoikat ja taipuisat sormeni eivät tuohon sopineet, luonnekkin pisti hanttiin.Siis pitsinnypläys, uskokaa tai sitte ei.Ja Orvo saa sitte sanoa mitä haluaa mustine pakoputkine. ::)

 

Ai nii ai nii  8)

 

Tästä mun pitikin mutkun unohtui. Nimittäin sitä että ei ollu  tossa toissa viikonloppuna mustat putket sit alkuunsakaan

 

20111007_003.jpg

 

No joo.... ennen kuin kukaan ehtii huolestua etanolipolttoaineesta ja seoksista niin myönnettäköön että jotain tekemistä voi olla senkin kanssa että loppu mopo näytti tältä. Pikkasen ( neljä mailia ) oikastiin soratien kautta ja keski-Teksasilainen kalkkikivimurske on tunnetusti aika hyvin pölyävää tavaraa.....

 

20111007_002.jpg

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutama uutuus.

 

Etualan pyörä on Trumppa, ja seuraava taitaa olla Jappi ja autoina Kupla 1952, ja PiikkinokkaMosse tuntematonta vuosikertaa.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Tämän pyörän merkki jää minulta kyllä tunnistamatta. Takalokasuoja on tyylikäs.

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä taitaa olla Tsekkien lahja vajaatahtisten kaartiin, CZ ja saattaa olla 175 kuutioinen, ainakin asiaa tuntemattoman silmällä katsottuna.

[ attachment removed / expired ]

 

Tämäkin kaksitahtinen vauhtihirmu jää tunnistamatta.

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä ensimäisen kuvan Triumph vauhdissa. huhheijaa oli suosittu kypärä. Ja jäykkä perä estää liiallisen mukavuuden, siis pyörän jäykkä perä.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No joo.... ennen kuin kukaan ehtii huolestua etanolipolttoaineesta ja seoksista niin myönnettäköön että jotain tekemistä voi olla senkin kanssa että loppu mopo näytti tältä. Pikkasen ( neljä mailia ) oikastiin soratien kautta ja keski-Teksasilainen kalkkikivimurske on tunnetusti aika hyvin pölyävää tavaraa.....

 

Kutoskone ja jokaiselle pytylle oma pakoputki? Jotenkin niin amerikkalaista... :D (Jottei kukaan luulis tyhmäksi niin eihän niillä autoissa mitään kutoskoneita ole mutta onhan se pyörään aika iso :D)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Neljäs kuva.

Pyörässä kilpailunumerona 5. Taitaa olla Puch. Länsisaksalainen kaksitahtinen, ainakin kaasuttimen sivuasennuksen ja moottorin poskilevyn muotoilun mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään