Anssi Lisko

Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)

624 viestiä aiheessa

...ja vaarallisen terävältä näyttää tuo mantovanristin muotoinen taustapeili ;)

Kypärä taas on hyvin ilmailullisen näköinen :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kyseessä Hondan CB-sarjan pyörä Hondamaticilla varustettuna?

Kyllä näin on, CB450 ja nimenomaan Hondamatic. Pidin tuota jokseenkin harvinaisena omasta mielestäni kun en koskaan ole tuota -maticia tavannut muuta kuin 750:ssa, mutta  ei ihan niin harvinainen lienekään. Tai sitten täällä on vaan taas tosi tietäjiä paikalla  8)

Omistajan pukeutumisesta tai sen puutteesta en pysty kommentoimaan suuremmalti, nahkatakki ja farkut näkyi ainakin paikalle tullessa olevan, liekö jossain vaiheessa tullut lämmin sitten. Oluenmyyntipisteen toimintaa valittu asu ei ainakaan suuremmalti näyttänyt haittaavan ::).

Juha, olen aina kuvitellut että tuo peilin kuvio olisi Maltanristi? Mistä Mantova?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinhän sitä mantovanristiä hyvin usein kuuluu maltanristiksi tituleerattavan prätkäpiireissä. Varsinaisesti kuitenkin maltanristi on "tuplaristi", joka tyypillisesti on ikäänkuin neljän toisiaan osoittavan nuolikuvion muodostama, kuten tässä Maltan ritarikunnan tunnuksessa (vaakunaselitys voisi olla "hopeinen maltanristi punaisessa kentässä":

smom-cross.gif

(Mulla muuten on tunnuksenani A2-nahkarotsini vasemmassa hihassa sininen maltanristi hopeisessa kentässä 8) )

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinhän sitä mantovanristiä hyvin usein kuuluu maltanristiksi tituleerattavan prätkäpiireissä. Varsinaisesti kuitenkin maltanristi on "tuplaristi", joka tyypillisesti on ikäänkuin neljän toisiaan osoittavan nuolikuvion muodostama, kuten tässä Maltan ritarikunnan tunnuksessa (vaakunaselitys voisi olla "hopeinen maltanristi punaisessa kentässä":

(Mulla muuten on tunnuksenani A2-nahkarotsini vasemmassa hihassa sininen maltanristi hopeisessa kentässä 8) )

Nonih eli ei menny hukkaan tämäkään päivä. Maltanristin "ulkosyrjät" on siis nuolenmuotoiset siinä missä Mantovan risti eli Tatzenkreuz suorasivuinen, copy that.

m_7c4c56ec249547d75a50871857e42cb5.png

Sisältyykö siniseen maltanristiin jotain erityista henkilökohtaista symboliikkaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Juha selvennyksistä, unohtui vaan aiemmin vastailla.  :-[

Vain sitä piti että kävimpä ulkoiluttamassa kameraa tuolla naapurikylässä kun sattui paikallisen moottoripyöräpoliisin järjestämä "rodeo" elikkäs poliisin taitoajokilpailut. Coppellissa on peräti kaksi Andy Brown puistoa joten luonnollisestihan sännistin ensin väärään elikäs Andy Brown West Parkiin. No kun sieltä ei löytynyt jalkapallopeliä kummallisempaa tapahtumaa, sain itselleni selitettyä että niitähän on tosiaan kaksi niitä puistoja joten tapahtuma saattaisi olla siellä toisessa.

Noh, jahka sinne päästiin niin tien varteen varattu pysäköintialue antoi aika vahvasti ymmärtää että oikeassa paikassa oltiin

[ attachment removed / expired ]

Kuinka ollakaan, kalusto aika vahvasti Harlov Davidov pitoista....

Sigrún Valkyrielle löytyi vielä välistä soppeli turvallinen parkki poliisipyörän vierestä. Saattoi huoletta jättää kypärän peiliin roikkumaan  ::)

Jotakuinkin kaikkien lähikylien moottoripyöräosastot näkyivät olevan edustettuina...... jopa vähän pidemmästäkin matkasta. Harker Heights on tuolla Killeenissä, puolessa välissä Wacoa ja Austinia, parinsadan mailin päässä

Välissä lämmiteltiin piirileikillä astinlaudat raapien ja jarrupalat käryten  8)

Ei onneksi ihan moottoripyöräpoliisit kaikki sentään aja Härpättimillä.... Dentonissa näkyy olevan Bemarit

...Ja Colleyvillessä Honda ST1300:t ( Pan European euroopassa? ). Kotikylän eli Lewisvillen mopopoliisit ajeli samanlaisilla ennenkuin paikallinen seriffi päätti lopettaa koko touhun ja ST:t myytiin huutokaupassa TODELLA nopeasti ja hyvään hintaan.

KDFW lentokentälläkin on oma moottoripyöräpoliisi

Jaa tämä ei tosiaan tainnutkaan olla polliisimopo.......

Dallasin mopopoliisissa on vielä YKSI sitkeä sissi joka ei kuulemma halua vaihtaa pois vanhaa Kawasaki Z1000:a

Tässä vielä paremmalla poseerauksella se Colleyvillen ST.....

....sekä Dallasin Kasawika  ::)

Tällaista tällä kertaa preerialta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vain sitä piti että kävimpä ulkoiluttamassa kameraa tuolla naapurikylässä kun sattui paikallisen moottoripyöräpoliisin järjestämä "rodeo" elikkäs poliisin taitoajokilpailut.

Aivan puhtaallako omallatunnolla nuo kuvat laitoit. Eikö muka yhtään kaatumista tallentunut  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan puhtaallako omallatunnolla nuo kuvat laitoit. Eikö muka yhtään kaatumista tallentunut  ;)

Ei kyllä niin että itse olisin omin silmin ainakaan nähnyt. Yhden kerran kaatumaraudat raapaisi aika pahasti mutta varsinaisia kuuppaamisia en nähnyt. Oliskohan tosiaan niin että ne oikeesti osais ajaa.....  ::)

Tällaisia näytösluonteisia "kaatoja" toki tehtiin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tommoset kakspyöräset kaadu Risto ellei kuski kämmi. ;)

Olen tosin ihmetelly kun noissa sukkahousuissa ja T-paidassa ajelevat, en minä vaikka lämmintä olisikin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Räyskälässä kerran osuin paikalle vataavan laisiin poliisien harjoituksiin, varttitunnissa näin ainakin 6 juhlallista kaatumusta. Tai no, taisi kyseessä ollaikin kaatumus, eikä pystyssäpysymys harjoitus   :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tosin ihmetelly kun noissa sukkahousuissa ja T-paidassa ajelevat, en minä vaikka lämmintä olisikin.

Mutta ohanniillä komiat jatsarit jalassa  8)

En kyllä tohi itekään ilman takkia..... "talvella" nahkatakki ja sit kesemmällä kun  tuppaa hiki pintaan niin verkkotakki toppauksilla. Ilman vuorta.

Vega-Nitro-Mesh-Jacket.jpg

Räyskälässä kerran osuin paikalle vataavan laisiin poliisien harjoituksiin, varttitunnissa näin ainakin 6 juhlallista kaatumusta. Tai no, taisi kyseessä ollaikin kaatumus, eikä pystyssäpysymys harjoitus  :laugh:

Juumutkato tää olikin kilpailu ja souvi eikä mikään harjotus.....  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta ohanniillä komiat jatsarit jalassa  8)

Juumutkato tää olikin kilpailu ja souvi eikä mikään harjotus.....  ::)

Jatsari on komiat juu, kelpais kyllä mullekkin  :thmbup:

Kilpailu varmaan tuo räyskälänkin oli, kuka vähimmillä kolhuilla selviää..

OT: oon ihmetelly (näillä kyseisillä ei) , lämmittääkö kokokäsivarsitatuoinnit , kun olen huomaavinani filmeissä ja kuvissa, että joilla niitä on esiintyvät lyhythihaisissa tahi kokonaan hihattomissa paidoissa, vaikka olis kuinkakin kylmä ilma  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taittaa nuo sukkahousut olla ratsuväen ylijäämää.

:laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näkeeköhän vanhat silmäni ihan oikein, onko sillä "kaatujalla" nuuskarasia perstaskussa. On komioita pyöriä!

Et vallan väärin näe, niillä on tosin siellä purutupakkaa tuollaisissa rasioissa, kattelin kerran.Purutupakki on ihan asiallista kun siihen tottuu, ensimmäinen viikko vatsa hieman herkällä, sitten kohillaan.Harmi kun ei sitä täältä suomesta saa. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Et vallan väärin näe, niillä on tosin siellä purutupakkaa tuollaisissa rasioissa, kattelin kerran.Purutupakki on ihan asiallista kun siihen tottuu, ensimmäinen viikko vatsa hieman herkällä, sitten kohillaan.Harmi kun ei sitä täältä suomesta saa. :thmbup:

Suattaapi olla tai sitten olla olematta. Jos siellä taskussa on Skoal-rasia niin se sisältää toki tupakkimälliä, mutta jos siellä onkin esmes Copenhagen niin sit nuuskaa. Tosin, olen itselleni normaalisti perilläolevalta taholta antanut kertoa että ei oo ihan samanlaista sekään kuin esmerkiksi ruåtsalainen nuuska. Täkäläiset kuulemma tehdään jonkinlaisella käymisprosessilla, pastöroimattomasta tupakasta, ja niihin sekoitellaan kaikenlaisia makuaineita, yleensä sokeria.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OT: oon ihmetelly (näillä kyseisillä ei) , lämmittääkö kokokäsivarsitatuoinnit , kun olen huomaavinani filmeissä ja kuvissa, että joilla niitä on esiintyvät lyhythihaisissa tahi kokonaan hihattomissa paidoissa, vaikka olis kuinkakin kylmä ilma  :-[

OT vastaus,ei lämmitä. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sulle salaisuuden suuren kerron,mut on sotkettu jo v-71 :P

Joo mut pitää olla "kokohihat". Ei ne muuten lämmitä. Sitku on sellaset niin voi kävellä T-Paidassa kesät talvet.  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Morjesta vaan!  :thmbup:

Menikö tämä edes oikeaan ketjuun?

Terrve!!

Vahvasti vaikuttaa oikealta ketjulta. Vain sitä piti kysymäni että Yoshimuran putketko tuossa Blackbirdissä näyttäis olevan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vain sitä piti kysymäni että Yoshimuran putketko tuossa Blackbirdissä näyttäis olevan?

Jos minulta kysyt, en tiedä asiasta mitään  :D Tämä minulle tuntematon henkilö sattui vaan tarttumaan kennolle 4-tien varresta  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään