Rolf Niemi

Lisää tehoa koneeseen - pientä apua tarvittaisiin

67 viestiä aiheessa

Veronpalautuksista olisi pakko kuluttaa osa koneen tehostamiseen. Ongelma on vain nyt se, etten oikein ole varma, että mikä olisi viisain tapa tehdä tämä. Koko sisustaa en aio ihan heti uusia emoineen päivineen vaan ajatus on tyytyä vähän halvempaan että helpompaan ratkaisuun.

Kuvista näkee, mitä masiinani pitää sisällään ja kysymys kuuluu, että mitä kannattaisi uusia tai lisätä?

Itse olen ajatellut tuplata muistin määrän 8 gigaan nykyisen 4:n sijasta - järkevää? Mikä olisi optimaalinen muistimerkki/nimike?

Näytöohjain - mikä olisi vaihtoehto nykyiseen verrattuan ilman pullonkauloja?

Prosessoria ei kaiketi kannata lähteä uusimaan? Katselin mahdollisia vaihtoehtoja eikä oikein parempaa ollut tarjolla...

Kuvat:

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattavin päivityskohde riippuu ihan siitä mihin konetta käytetään, elikkä mihin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Matias

Joo kiitos - kallishan tuo projekti ei olisi, mutta en ajatellut vaihtaa emoa. Jos mahdollista, niin pysyttelisin näissä eli emossa ja prossussa, jotka kokoonpanoni pitää sisällään. Siksi olisinkin kiinnostunut tietämään auttaisiko muistin lisäys ja kenties mahdollinen uusi näyttis mitään?

Roipetta tulee ulos niin paljon, etten enää oikein ole ajan tasalla kehityksen suhteen. Ja joo - FSX-käyttöä varten tässä pitäisi pientä potkua lisätä. Nytkin pyörii melko hyvin pientä nykmistä lukuunottamatta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos infosta!

Siis halpaa ja hyvää ratkaisua ei ole olemassa, jossa lisäisin muistia tuohon 8 gigaan ja lisäksi joku Nvidan kortti?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan tuo näyttis jo sulla aikansa elänyt, mutta ei simukäytössä. Ennemmin panostat parempaan prossuun ja voihan tuota muistiakin lisätä siinä samalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan tuo näyttis jo sulla aikansa elänyt, mutta ei simukäytössä. Ennemmin panostat parempaan prossuun ja voihan tuota muistiakin lisätä siinä samalla.

Moi Toni!

Aivan - mutta tuohon emoon, joka minulla on ei ole saatavilla ymmärtääkseni oikein mitään parempaa prossu-vaihtoehtoa. Yritin kyllä haeskella ilman tulosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi Toni!

Aivan - mutta tuohon emoon, joka minulla on ei ole saatavilla ymmärtääkseni oikein mitään parempaa prossu-vaihtoehtoa. Yritin kyllä haeskella ilman tulosta.

Paljos sulla on budjetti, jos alkuun saisit esim intelin 2500K prossun+sille hyvä edullinen Asuksen emo. Tuo emolevysi on sen verta nirso, ettei se taida ihan uusimpia Phenomeita tukea.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paljos sulla on budjetti, jos alkuun saisit esim intelin 2500K prossun+sille hyvä edullinen Asuksen emo. Tuo emolevysi on sen verta nirso, ettei se taida ihan uusimpia Phenomeita tukea.

No jos pääsen emännältä salaa ostoksille niin kai 600 olisi varaa sijoittaa  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No jos pääsen emännältä salaa ostoksille niin kai 600 olisi varaa sijoittaa  ;D

No siinä tapauksessa kannattaa suoraan sijoittaa vaikka 2600K malliin ja emolevyksi esim Asus P8P67 Pro tms ja sitten G.Skillin 1600mhz DDR3 muistia 8gb. Näyttiksenkin voi varmasti vaihtaa, jos radeoneissa haluat pysyä, niin varmaan 6800 sarjalainen tai 6900.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No siinä tapauksessa kannattaa suoraan sijoittaa vaikka 2600K malliin ja emolevyksi esim Asus P8P67 Pro tms ja sitten G.Skillin 1600mhz DDR3 muistia 8gb. Näyttiksenkin voi varmasti vaihtaa, jos radeoneissa haluat pysyä, niin varmaan 6800 sarjalainen tai 6900.

Kiitos - minäpä tutkin noita tuotteita hieman tarkemmin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katselen tässä noita G-Skilin muisteja. Niitä on kaiken karvaisia ja hintaisia paketteja Jimm's Storen sivuilta eli mikä noista olisi hyvä ostos?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Emoksi riittää aivan hyvin tuo Z68-PRO3 Suotta maksaa ylihintaa ominaisuuksista joita ei edes tarvi. Ja muisteiksi riittää halvimmat

Asrockeja en luota ainakaan itse omiin koneistoihin.

Mulla ei ole kun huonoa kokemusta näistä Asrockin yhtiön emoista, joissa käytetään halppis konkkeja, joita en todellakaan suosittele alustalle jolla esim käytetään simua.

Varsinkaan kun on kyse juuri Halvoista Asrockin emoista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan Asrockilla oli ongelmia Z68 emojen alkuvaiheella nykyisin ovat jopa laadukkaampia kuin Asusit. Paras hinta-laatusuhde. Ja nuo tonin linkkaamat muistit ovat ylihinnoiteltuja, FPS ero on jopa 0.5-1 :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan Asrockilla oli ongelmia Z68 emojen alkuvaiheella nykyisin ovat jopa laadukkaampia kuin Asusit. Paras hinta-laatusuhde. Ja nuo tonin linkkaamat muistit ovat ylihinnoiteltuja, FPS ero on jopa 0.5-1 :o

Samaa firmaahan ne on, eihän se eduksi olisi Asukselle lainkaan jos tytäryhtiö tekisi laadukkaampia mutta edullisesti? G.Skillit ei ole ylihinnoitettuja muisteja nähneetkään, jos otat tarkemmin selvää miten ne eroaa muista valmistajista.

G.Skillin muisteissa on Hinta/teho ja laatu kohdallaan, ei voi tuon firman muisteista missään nimessä puhua ylihinnoittelusta. Muistithan testataan paketti kerrallaan alustoilla joille ne yksityiskohtaisesti suunnitellaan. Se mitä suunnittelut työssä ja valmistuksessa otetaan huomioon, vastaavaa edullista sarjaa et markkinoilta löydä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja noiden sun linkkaamien muistien hinnalla saa triplamäärän aivan yhtä laadukasta muistia :thmbup:

Mitähän schaissea meinasit löytää.

Pistäppäs nytten niitä vaihtoehtoja näkyviin niin tällänen kokenut koneiden kasailijakin valistuu, hyvää ei halvalla saa. Sen olen oppinut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitähän schaissea meinasit löytää.

Pistäppäs nytten niitä vaihtoehtoja näkyviin niin tällänen kokenut koneiden kasailijakin valistuu, hyvää ei halvalla saa. Sen olen oppinut.

Väittää itseään kokeneeksi ostamalla kalleinta mitä löytyy. Huoh :thmbdn: Kokeneet kasailijat majailevat tuolla http://murobbs.plaza.fi/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Väittää itseään kokeneeksi ostamalla kalleinta mitä löytyy. Huoh :thmbdn:

Sen verran monta konetta on tullut itselleen kasailtua tässä viimeisen 11 vuoden aikana, että jos tehoja tarvitset niin ei halvalla niitä saa ja sen verran paremmin varautuu sijoittamaan, että ei mitään ihan pashaa kannata koneeseen laittaa mitä itse olet tarjonnut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paskaa nuo mun linkkaamat osat ei oo nähnykkään >:( Mees pätemään muroon "viisauksillasi" Halvin ei tosiaan ole paras mutta todennäköisesi hinta-laatusuhteeltaan parhaimmat. Mitä järkeä maksaa 70e extraa 0,5 fps parannuksesta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.