Rolf Niemi

Lisää tehoa koneeseen - pientä apua tarvittaisiin

67 viestiä aiheessa

No niin:

Matiaksen ehdotus -> 447€

Tonin ehdotus -> 552€ En epäile yhtään etteikö nuo olisi laatua, ja olen pitkälti käyttänyt ASUSuksen tuotteita tyytyväisyydellä. Yhden emon sain rikki, kun itse rikoin muisteja vaihtaessani.

eli erotus 105€, mikä on aika paljon hynää sekin - ainakin minulle. Kyseiset veratailut, kun mukana on Intel Core i7 2600K, LGA 1155, 3,4 GHz, 8MB -> 298€

Hmmm...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paskaa nuo mun linkkaamat osat ei oo nähnykkään >:( Mees pätemään muroon "viisauksillasi" Halvin ei tosiaan ole paras mutta todennäköisesi hinta-laatusuhteeltaan parhaimmat. Mitä järkeä maksaa 70e extraa 0,5 fps parannuksesta?

Paskaa nimenomaan, se on kokemuksen karvaan rintaäänen omaavan Toni Hiltusen vankka mielipide . No Rolfhan ne ostaa ja päättää, ja kumpikin on omat vaihtoehtonsa tuonut julki. Ei ole penniikään kiinni, mutta kyllä se hinta-laatusuhde, mutta markkinathan puhuu puolestaan. Asus on suomessa ja pohjoismaissa se joka enemmän sitä myyntiä tahkoo, mene sinä kyselemään lisää sieltä Murolta mitä mieltä ovat vaihtoehdoista Asus tai Asrock ja kerro vielä tuo Rolfin budjetti. Eiköhän sielä suurin osa kallistu Asuksen suuntaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millä mittapuulla paskaa >:( Rolf ei tule huomaamaan eroa :P

Myynnin mittapuulla. Ei varmaan tulekaan huomaamaan, muuten kun lyhyen käyttöiän myötä. Konkat ei Asuksella pullistele yhtä herkästi kun Asrockilla, mulla oli niitä Asrockeja 2000 luvun puoleen väliin asti muutama kipale ja edellisen työpaikan koneissa niitä hajoili yhtenään ja sillon vaihtui sielä Epoxin tekeleisiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo teksti edelleenkin saa kylmät väreet selkäpuoleen: Edullisen hinnan saavuttamiseksi ASRockin tuotteissa käytettiin yksinkertaisia ja halpoja ratkaisuja,

Ei Hyvä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jassoo no mikä tekee muisteista paskat. Ja miksi haukut Asrockia jos viimeisin kokemus on 2000-luvun puolesta välistä. Ja i5+Z68+halvin 8gb muistipaketti on muron suositelluin setti tällä hetkellä  :thmbup:

PS: Huomaa imperfekti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jassoo no mikä tekee muisteista paskat. Ja miksi haukut Asrockia jos viimeisin kokemus on 2000-luvun puolesta välistä. Ja i5+Z68+halvin 8gb muistipaketti on muron suositelluin setti tällä hetkellä  :thmbup:

PS: Huomaa imperfekti

No tuskin se firmana on sitä periaatettaan kummemmin muuntanut parempaan. Se on se luottamus, sen kun kerran valmistajaan menettää sitä karttaa sen jälkeen sitä kun Möllerin kalanmaksa tabletteja.

No Muistien suhteen otan takaisin sanat, onhan ne samaa puljua kun nuo omat mainitsemani, mietin vaan tuota väylänopeutta. Ei sitä eroa siinäkään huomaa suuremmin, mutta en minäkään omiin muisteihin pettynyt, kun vaihdoin 1333mhz nykyisiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvät herrat - vielä kysymys emolevyn suhteen. Mikä on mATX - onko kyseessä tavallinen ATX-kotelo, joka minulla nykyisin on? Toinen kysymys - käykö nykyinen Samsung HD 103UJ ATA Device 1 T noihin kumpaakin emovaihtoehtoon?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvät herrat - vielä kysymys emolevyn suhteen. Mikä on mATX - onko kyseessä tavallinen ATX-kotelo, joka minulla nykyisin on? Toinen kysymys - käykö nykyinen Samsung HD 103UJ ATA Device 1 T noihin kumpaakin emovaihtoehtoon?

Micro ATX, eli se on pienempiin kotelo ratkaisuihin suunniteltu emolevy, esim HTPC:hen. Perus ATX koppaan menee samalla tapaa, se vaan vie vähemmän alaa kotelosta. Käy kovo suoraan molempiin vaihtoehtoihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No sitten kannattaa varmaankin ottaa tuo em. asrockin lankku.

Ja mitä merkkiuskollisuuteen tulee, niin asrock on aivan samalla viivalla Asuksen kanssa. Jos hakee äärimmäistä laatua, luotettavuutta ja erinomaista asiakaspalvelua sekä takuuta, kannattaa hankkia evgan tuotteita  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja mitä merkkiuskollisuuteen tulee, niin asrock on aivan samalla viivalla Asuksen kanssa.

Hahah, kerro lisää että miltä osin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No sitten kannattaa varmaankin ottaa tuo em. asrockin lankku.

Ja mitä merkkiuskollisuuteen tulee, niin asrock on aivan samalla viivalla Asuksen kanssa.

Enpä nyt sitten oikein tiedä. Matias linkitti tuon Muro-tarjouksen ja se pisti miettimään ja aikaa siihen on vain huomiseen - siis miettimiseen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä nyt sitten oikein tiedä. Matias linkitti tuon Muro-tarjouksen ja se pisti miettimään ja aikaa siihen on vain huomiseen - siis miettimiseen...

Juu ota ihan kumpi vaan. Molemmat on Z68-lankkuja ja täyttävät tarpeesi oikein hyvin.

"Edullisen hinnan saavuttamiseksi ASRockin tuotteissa käytettiin yksinkertaisia ja halpoja ratkaisuja"

Niin, ehkä joskus viime vuosikymmenen alussa. Nuo asuksen ja asrockin halvimmat, ne ovat yhtä "halpoja" kummatkin  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu ota ihan kumpi vaan. Molemmat on Z68-lankkuja ja täyttävät tarpeesi oikein hyvin.

"Edullisen hinnan saavuttamiseksi ASRockin tuotteissa käytettiin yksinkertaisia ja halpoja ratkaisuja"

Niin, ehkä joskus viime vuosikymmenen alussa. Nuo asuksen ja asrockin halvimmat, ne ovat yhtä "halpoja" kummatkin  :laugh:

Hyvin sanottu :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos pojilla omakohtaisia kokemuksia antamaan pohjaa kommenteille. Sillon minä uskon teidän mielipiteisiin jos käyttökokemukset teillä löytyy.

Mitkään "Nokun muilla on kestänyt" ei riitä oikein vakuuttamaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa on. Edellisen koneen asuksen emon BIOS sekosi niin pahasti että piti lähettää erääseen firmaan korjattavaksi :thmbdn: Asrock tulossa muutaman viikon sisällä muiden osien mukana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asrock tulossa muutaman viikon sisällä muiden osien mukana.

Ai siltäkö sanot sen Asrockin kokemuksen, kun osat on vasta vielä tuloillaan. Ei oikein vakuuta vielä  :laugh:

Selittelepäs sitten uudelleen kun olet ensin sen osan saanut ja kokeillut sen muutaman vuoden, tule 2 vuoden päästä sitten kertomaan se käyttökokemus, ei ihan riitä vielä 1kk tai vuoden kokemus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa on. Edellisen koneen asuksen emon BIOS sekosi niin pahasti että piti lähettää erääseen firmaan korjattavaksi :thmbdn:

Ihan itsekkö möhlit biosin kanssa? Ei kannata tehdä mitään sellaista jos ei tiedä mitä tekee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

BIOSin päivitys muistitikulta. Ja kyllä Asrockista ei ole omaa kokemusta. Mutta lueppa esim muroa. Sieltä kyllä löytyy kokemusta. Ja päivitys menetelmästä en halua jauhaa, kyllä tein kaiken asuksen ohjeiden mukaan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos pojilla omakohtaisia kokemuksia antamaan pohjaa kommenteille. Sillon minä uskon teidän mielipiteisiin jos käyttökokemukset teillä löytyy.

Puhtaasti omakohtaisia kokemuksia ei valitettavasti ole, mutta eräältä ystävältä löytyy jopa niin vanha kuin s939-pohjainen-kone, jossa on asrockin lankku ja hyvinhän tuo on pelittänyt jo useamman vuoden, pienillä kelloillakin. Vieläkin päivittäisessä käytössä. Ja kyllä, olen päässyt räpläämään  ;)

Käyttäjäkokemukset positiivisia, erittäin suosittu, mitä vielä? Hyvä peruslankku. En näe mitään syytä, miksei ehdotettu emo olisi riittävän hyvä. Nyt ei kuitenkaan haeta kuuden gigan kelloja tai muuta vastaavaa...

Kyllä Asuksenkin voi leimata ihan yhtä lailla laaduttomaksi, esim. ihan oikeasti harvinaisten huonojen, eräiden melkeinpä haittaohjelmiksi luokiteltavien oheisohjelmien takia.

Nyt rajaa merkkiuskollisuuteen ja silmät auki, jookos  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pahin mahdollinen riesa -Asus live update. Osaa vaan valittaa ja valittaa?. Ccleanerkaan ei saa pois aina ajettavista ohjelmista.

E: Ja tuolla Asrockilla kellottaa kevyesti 4,5 GHZ

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.