Pauli Hankonen

Buenos Airesiin pihviä maistamaan

12 viestiä aiheessa

Kehuvat, että Argentiinassa on maailman parhaat lihat. Piti lähteä tarkistamaan onko väitteissä perää. Menomatka meni kovasti paljon pimeään vuorokauden aikaan, joten kuvasaalis jäi siltä osin laihaksi. Paluusta sitten saikin vähän enemmän saalista. Kuvat ovat taattua pokkarilaatua.

 

Aviancan A320 Bogotasta. Uusi ja hieno kone, paras kapearunko tällä reissulla.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

 

TAM Airlines ja kälysempi A320 legiltä GRU-EZE. Alkoi ihan selvästi lihamaat olla lähellä, koska tämän koneen kabiini tuoksahti lehmänp**kalle  ;D

[ attachment removed ]

 

Buenos Aires, maailman parhaat pihvit. Check!

[ attachment removed ]

 

Takaisin pohjoiseen kuljettiin Buenos Airesin kaupunkikentän Aeroparque Jorge Newberyn kautta (AEP/SABE). Austral Lineas Aereasin Embraer 190:t odottelevat LAN Argentinan A320 koneiden kanssa auringon nousiessa päivän ensimmäisiä lentoja.

[ attachment removed ]

 

Australin EMB190 lentokenttäbussin ikkunasta.

[ attachment removed ]

 

AEP on pitkään ollut vain kotimaan- ja Uruguayn liikenteen kenttä, mutta sitä on avattu viime vuonna kansainväliselle liikenteelle myös Brasiliaan, Chileen ja Paraguayhyn. Siitä huolimatta, tai juuri siksi kalusto kentällä on kovin Argentiinalaispitoista.

[ attachment removed ]

 

Sol Lineas Aeres Saab 340 LV-BMD.

[ attachment removed ]

 

Lintumme Sao Paoloon oli Lan Argentinan A320 LV-BTM.

[ attachment removed ]

 

Austral Lineas Aeres MD-88 LV-BOA

[ attachment removed ]

 

Kentän toisella puolella seisoi yksi American Falconin Boeing 737-200 raato. Firma joka meni nurin vuonna 2005 operoi parhaimmillaan kolmea seiskakolmeseiskaa ja kahta Fokker 28:a.

[ attachment removed ]

 

LAN Argentinan A320 sisältäpäin.

[ attachment removed ]

 

LV-BTM, vanha folkkaripaku ja pari Valmetin traktoria Sao Paolon Guarulhoksen (GRU/SBGR) kentällä.

[ attachment removed ]

 

TAM Linhas Aereas A320 PR-MBS ja A321 PT-MXE @ GRU terminal 1.

[ attachment removed ]

 

Paljoa ei ole jäljellä ennen komeasta ja suuresta Varigista, joka sahasi laajarunkokoneillaan ympäri maailmaa.. Uusi Varig on kokonaan GOL:n omistama.

[ attachment removed ]

 

Guarulhoksen corrosion corner.

[ attachment removed ]

 

Raju kroppaus. Luultavasti toisen suuren Brasilialaisen jättiläisen, vuonna 2005 konkurssiin menneen VASP:n jäänteet.

[ attachment removed ]

 

Maailman suurin joki Amazon auringon laskiessa.

[ attachment removed ]

 

Toinen sille.

[ attachment removed ]

 

Viimeiset kuvat tulevat Caracasin Simon Bolivarin (CCS/SVMI) kentältä. Terminaalin ikkunoiden läpi sai kohtuullisen mukavia kuvia, vaikka lasit olivat likaisia ja eri sävyisiä. Ensimmäisenä kuvaan rullasi GOL Transportes Aereos B737-8EH PR-GUH.

[ attachment removed ]

 

Platan reunassa B737-200 ja B727-200.

[ attachment removed ]

 

TACA Embraer 190 N936TA.

[ attachment removed ]

 

Saksalainen pitkulainen.

[ attachment removed ]

 

Venescar Internacional ATR-42 YV2308.

[ attachment removed ]

 

GOL Transportes Aereos B737-8Q8 PR-GIX.

[ attachment removed ]

 

Saksan lahja etelä-amerikan matkailijoille.

[ attachment removed ]

 

Ehkä tämän voisi jättää laadun puolesta postaamattakin, mutta MDC:n tuotteista ei ole koskaan liikaa kuvia. Aeropostal MD-82 YV444T.

[ attachment removed ]

 

Raju kroppi Línea Turística Aereotuyn harvinaisesta de Havilland Canada Dash7:sta. Luultavasti YV1184.

[ attachment removed ]

 

Venezuelassa näitä classic operaattoreita riittää. Rutaca B737-2S3Adv YV1381.

[ attachment removed ]

 

Venescar Internacional Boeing 727-2Q4Adv YV478T.

[ attachment removed ]

 

SBA Airlines MD-83 YV485T.

[ attachment removed ]

 

Venezolana MD-82 YV191T.

[ attachment removed ]

 

Icelandairin Boeing 757-256 TF-LLX on varmaankin vuokralla SBA Airlinesilla.

[ attachment removed ]

 

Avior Boeing 737-2T5Adv YV491T.

[ attachment removed ]

 

Tämä voi olla tuttu jollekin foorumilaiselle. SBA Airlines Boeing 767-3Y0ER YL-LCZ.

[ attachment removed ]

 

Harvinaisempaa Airbus kalustoa, tällaisen kyytiin ei enää monella yhtiöllä pääse. Conviasa A340-200 YV-1004.

[ attachment removed ]

 

LASER Airlines MD-81 YV1234.

[ attachment removed ]

 

Ja vielä loppuun Lufthansan ilmabussin ikkunasta yleiskuva CCS:n terminaalista.

[ attachment removed ]

 

Sen pituinen se.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerrotko vielä reittisi?

 

HEL-FRA-BOG-CCS-GRU-EZE // AEP-GRU-CCS-FRA-HEL

 

''normaali'' matkakuvia oisin ehkä kaivannut muutamat lisää

 

Ilmailuvalokuviin ilmailuvalokuvia, myöhemmin ehkä vapaan keskustelun puolelle muita kuvia  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Raju kroppaus. Luultavasti toisen suuren Brasilialaisen jättiläisen, vuonna 2005 konkurssiin menneen VASP:n jäänteet.

 

Näenkö oikein, edessä ensimmäisenä on DH Comet! ???

 

Venezuelassa näitä classic operaattoreita riittää. Rutaca B737-2S3Adv YV1381.

 

Eikö Classic ole kuitenkin 300/400/500?  ;) Ainakin joidenkin mielestä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näenkö oikein, edessä ensimmäisenä on DH Comet! ???

 

Väittäisin että kuvassa on ylhältä alas, vasemmalta oikealle:

B722, B732, B722,

B732, A300, B732.

 

Eikö Classic ole kuitenkin 300/400/500?  ;) Ainakin joidenkin mielestä.

 

Taidan olla liian vanha sitten, mutta mun mielestä kun noi 100- ja 200 sarjalaiset on classiceja, 300/400/500 moderneja (tms.) ja sit on NG. Mutta olinpa väärässä  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Väittäisin että kuvassa on ylhältä alas, vasemmalta oikealle:

B722, B732, B722,

B732, A300, B732.

 

Niin se taitaa olla. Näytti vaan niin siltä, että tuossa moottorien pakoaukot on siivissä, mutta onhan se liian isokin ollakseen Comet.  :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla