Mara Aulio

Tunnistatko vanhoja nurkkia??

56 viestiä aiheessa

Kuukkelin katunäkymällä kun menee Tampereentie kuuden kohdalle ja pyörähtää ympäri, katsoo funkkistalon pyöreää nurkkaa.

Sitten toi katto on ainakin muuttunut vuosien saatossa. Noita ikkunoita katon harjalla ei enää ole, jos siis kyseessä on sama talo. Tosin en kyllä muista porista muutakaan tuon näköistä taloa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

toi katto muakin hämäs tuossa kuvassa mutta kyllä sen täytyy olla juurikin tuo talo. Ja sen tornitalon allahan on parkkitilat maan alla joten kaivettu tuossa on ihan varmasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katto on muuttanut muotoaan, mutta muuten vaikuttaisi samalta paikalta. Haluatteko vielä muutaman tunnistettavan paikan, tai oikeastaan yksi talo, mutta kun en osaa yhdistää sitä minnekään päin Poria.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Tuo komea funkkistalo on suurehko omakotitaloksi, mutta tiedä noista Porilaisista ;)

Joo, katsoin ettei tuo harjakattoinen osa kuuluisi funkkistaloon  ;)

Tämä talo kai sitten on kyseessä:

Yksi Porin selväpiirteisimmistä funkisrakennuksista on linja-autoaseman takana oleva liiketalo. Pyöreä kulma Tampereentien puolella, pystyikkunat ja pääsisäänkäynnin kohdalla symmetrisesti sijoitellut ikkunat ovat hyviä yksityiskohtia. Tämäkin rakennus kärsii mainoksista; sen suunnittelija ei ole tiedossa.

http://jurinummelin.blogspot.com/2007/08/porin-funkis.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomenta Hanna ja lapset. Tässä tämä tunnistamaton talo on. Ilmeisesti jonkun 50-luvun ison viskaalin talo, selvästi arkkitehdin suunnittelema, eikä timpurin klubi-askin takakanteen neljällä viivalla piirtämä.

Taustalla näkyvät talot vaikuttavat tutuilta, mutta kun ei muista...

[ attachment removed ]

Sama talo, vain hieman eri kantista kuvattuna. Taaempana oleva talo kaksikerroksinen rapattu.

[ attachment removed ]

Tässä muutama askel toiseen suuntaan. Naapuritalo näkyy selvästi olevan 40-50-lukujen vaihteesta, kuvaushetkellä melko uusia molemmat talot.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ihan heti ei natsaa silmään tuollainen, mutta tuskin on purettukaan. Lähtisin sijoittamaan tuota joko viidenteen tai kuudenteen osaan..

Nyt on vaan tenavan synttärit alkamassa joten palaan asiaan iltasella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt oon "vaellellut" Käppärästä Uudenkoiviston ja Koivulan kautta Vanhaankoivistoon, eikä oo tärpänny. Tosin taitaa olla puusilmät käytössä. Enpäs olekkaan ennen käyttänyt noita Bingib karttoja, enkä Kuukkelin katunäkymiä etsimiseen. Mainioita apuvälineitä. Ainii, oli tuo Jaakontiekin kehittynyt, entinen numero 7 on nykyään 20. On tie venynyt alkupäästään jokusen verran.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosi mielenkiintoisia kuvia Porista, ajalta kun olen siellä syntynyt ja asunut. Paljon mitään en näistä kyllä muista, kun ikähaarukka on 0-5 vuotta.

Tuo Jaakontien talo näyttää kyllä tutulta. Mutsi ja Faija asuivat avioliittonsa alkutaipaleen, siinä saksalaisten rakentamassa autotallissa, jossa nykyään on Porin laskuvarjokerhon tukikohta. Kun minä, alkuvuodesta 1953,  ilmoitin aikeestani tulla ihmisten ilmoille, muutettiin Jaakontielle josta minun ensimmäiset muistikuvani ovat. Meidän talon kohdalla ei kyllä ollut tuollaista metsää.

Kun olit minua isompi poika ja seikkailit myös halleilla, niin onko sinulle jäänyt mitään mielikuvia miun isästäni Ali Wanista (ltn-ylil noina vuosina)? Jos on, niin kuulisin mielelläni. Mielenkiinnolla odotan löytyykö arkistostasi kuvia joissa isäni olisi mukana.

Sinun isäsi opin tuntemaan kun lensin A2:sen Lentohuollossa 1974. Olin opettajakokelaan harjoitusoppilas ja isäsi oli valvova lennonopettaja.

AW

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mä tässä haeskelin tuota viimeistä kuvaa myös puuvillatehtaan nurkilta, tässä kun porukalla katsottiin niin kävi mielessä josko sielläpäin mutta äääh.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin kiertelin tehtaiden ympäristöt. Ei tärpänny mullakaan. Pieni laskeva rinne on kuvien mukaan talon tiiliaidan kohdalla. Samalla filmillä on kuvia raviradalta, josko sielläpäin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt oon seikkaillu koko Porin keskustan liepeineen kuukkelin katukuvien avulla, enkä moista taloa löytänyt. Net on purkaneet sen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hmm... meillä oli äsken kolme päätä täällä että tutun näköinen pirtti, mutta mistäs näistä tietää, mennyt jonkun betonikolossin tieltä. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ihan heti ei natsaa silmään tuollainen, mutta tuskin on purettukaan. Lähtisin sijoittamaan tuota joko viidenteen tai kuudenteen osaan..

Nyt on vaan tenavan synttärit alkamassa joten palaan asiaan iltasella.

Hanna googlemaps: Pori pohjoisranta, siittä mene luotsimäentien ja luotsimäenpuistokadun risteukseen siinähän tuo talo vielä nötköttää, on kuulemma vanha Lipsasen talo vissiin sillä suvulla vieläkin ....siis näitä Danny:n sukulaisia:)

Pääsiskö tällä siihen: http://maps.google.fi/maps?q=pori+pohjoisranta&hl=fi&ll=61.493317,21.794772&spn=0.00002,0.027874&sll=62.593341,27.575684&sspn=16.783258,57.084961&vpsrc=0&hnear=Pohjoisranta,+28100+Pori&t=m&z=16&layer=c&cbll=61.493396,21.79465&panoid=lZ9f3wQNjQTBtCxd0Iwd7Q&cbp=12,112.73,,0,6.56

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa että löytyi. Ja kuva on otettu silloin kun vietiin Lipsasille akvaario. Pyörin tosta ton bingin kartan kanssa useempaan kertaan. Kiitoksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aaaw Jaska, kiitos... vaikka käynti optikolla joskus auttaakin ;)

Ja kohta Jouni tulee ja sanoo ettei tuo oo herkkää nähnytkään

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään