Miko Verno

Millainen loma?

48 viestiä aiheessa

Kertokaapas millainen loma on mielestäsi mukavin?

Tiedän, kaikissa on omat hyvät ja huonot puolensa, mutta kertokaapa nyt! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No siis joku sellanen perus yö-elämöinti/ranta- loma jossain Espanjassa on hauskuudessa ehdoton ykkönen. Kaupunkilomista en vaan tykkää. Niin tylsää tallata menemään jalkaisin ja mukamas olla kiinnostunut museoista tai kirkoista ja siinä sivussa käydä safkaamassa kalliissa ravintoloissa, hyhhyyh ei oo mun juttu ollenkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla sitten taas päinvastoin. Nyt on aika kaukana ajatus mistään seuramatkasta karjalauman kera Kanarialle... suosin omatoimimatkoja.

Toki, oon käynyt Kanarialla, en mä sillä, vissiin 3 kertaa kaikkiaan. Mutta kun mua ei vaan oo luotu makaamaan rannalla, eikä varsinkaan huvita lähteä matkalle ihan vaan juopottelemaan, sitä voi tehdä kotonakin. Ei vaan huvita viettää aikaa krapulassa lomalla, saatika koko reissua pienessä tai isommassa sievässä. Toki olen sitäkin koittanut, puolalaista ämpärikänniä en ainakaan voi suositella. Siinä kärsii jo sivullisetkin  ;D Kaiken lisäksi mulla on aika huono sietokyky känniääliöihin, en vaan jaksa sellaista örvellystä jatkuvasti...

Nekin Kanarian reissut mitä on tullut tehtyä, ovat olleet sellaisia, että on tullut vuokrattua auto ja painuttu pois turistikohteista, toki niitäkin on käyty katsomassa. Teneriffaltakin löytyy sitä ihan natiivia jos viitsii vähän pyörähtää kauempana ja pois keskuksista... ja siellä onkin jo ihan eri meininki. Oikeasti paikallista ruokaa eikä enää puhutakaan suomea, hyvä jos espanjaa. Ja hintakin on pikkasen eri...

Mun matkustelu on vielä viime aikoina liittynyt johonkin muuhun, kisamatkaa tms, mikä on mulle jo sinänsä lomamatka koska on niin normaalista poikkeavaa toimintaa, plus siinä on vieraan maan edut, uudet tavat, kulttuurit, ruoat, nähtävyydet. Kyllä vuosi sitten Saksan reissulla tuli pyörittyä keskustassa, ihmettelemässä Frankfurttia ja ei, ei tullut shoppailtua ollenkaan. En harrasta.

Mä voisin myös helposti lähteä hiihtolomalle johonkin alpeille, ei tekis yhtään pahaa laskea päivät rinteessä ja viettää mukava ilta syöden hyvin ja nauttien muuten olosta.

Museoissa saatan kyllä poiketa, varsinkin jos on jotain mielenkiintoista, niinkuin tuolla reissulla oli silloin Speyerin tekniikkamuseo. Mutta yhtä hyvin voin Lontoossa mennä katsomaan Tate Galleriaan taidetta tai MOMiin nykytaidetta. Luonnontieteelliset ja tekniikkamuseot varsinkin kiinnostaa. Mutta toki viihdyn lämpimässä ja rannallakin, mutta viikoksi mua ei saa sinne makaamaan, ei sitten niin millään. Pitää olla tekemistä. Nähdä uusia paikkoja. Maistaa uusia makuja. Lähteä aamulla reippaasti liikenteeseen ja istua illalla nautiskellen just vaan sen verran kuin huvittaa. Loma ei saa olla pakkosuorittamista. Mulla pitää olla tekemistä.

Seuraava "loma" siintääkin jo edessä, pe-su reissu Saksaan kaverin synttäreille hyvällä porukalla. Ei voi valittaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sydäntalvella viikko kaksi tunturissa mökillä keskellä ei mitään ilman minkäänlaisia mediavehkeitä. C-luokan matkana...  ;)

(A-luokan matka = anoppi mukana, B-luokan matka = perhe mukana, C-luokan matka = sinkkuna, D-luokan matka = daami mukana...)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jaa, mutta pakko lisätä, kesällä on pakko päästä myös lomailemaan välillä mökille, joka on Turun saaristossa. On siellä telkkari ja yleensä tietokonekin mukana, kamera käteen ja kallioille. Kalastusta, puuhommia, syssymmällä sienestystä ja marjastusta... ruoanlaittoa, saunomista. Päivätorkut lounaan jälkeen. Kalliolle aurinkoon kirjan kanssa. Juu-u. Kyllä se niin on että ai pojat! Hianoo!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa, ei kai tule yllatyksena, etta laivalle on aika ajoin paastava (joko tyomatkalle tai lomalle). Ensi kevaana tallaisella Karibialle viikoksi:

http://www.seadream.com

Mutta sita ennen pitaa paasta tallaisella St. Thomasiin:

http://www.airliners.net/photo/American-Airlines/Boeing-757-223/2022426/&sid=5e5cbff0ef61a2491e3d4770e117b760

Tasta viela lisukkeena omakustanteinen video toisen varustamon aluksesta, jolle voisi mielellaan menna viikoksi:

http://www.youtube.com/cruisebusinessreview#p/u/4/5r1HtqAob0k

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta, loma ja loma, mistä virastosta minä voisin anoa lomaa?Piitkä vapaa(toivottavasti)mutta se loma vaan puuttuu, vaimolta tuota kyselin mutta tuhahteli vain töihin lähtiessään.Ei kivaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lomaa ( kesä sellaista ) tässä odottelen. Vielä pari viikkoa ja sitten mennään. Kesä meni totaalisesti työn merkeissä jäi lentäminenkin taka-alalle. Tiimaa ei tullut edes 40 tuntia, kun ei kertakaikkiaan ollut aikaa.

Reilun parin viikon päästä matka suuntautuu ensin Espanjaan Malagaan, jossa vietämme joulunpäivät. Siitä sitten välipäivinä pariksi - ehkä kolmeksi viikoksi saarille. Tarkkaa paikkaa / suunnitelmia en ole jaksanut tehdä. Ehkä aloitetaan Teneriffalta, ja tsekkaillaan siinä sitten mihin mennään. Afrikassa - lähinnä Marokossa voisi piipahtaa, mutta katotaan nyt miten kerkeää. Ajattelin vuokrailla jonkin kivan ja vähän eksoottisemman kulkupelin ja ajella pitkin ja poikin maisemia ym. paikkoja katellen. Rannalla löhöily ja kaljoittelu ei kuulu meikäläisen lomanviettoon. Lähtökohtaisesti olen päättänyt, että joka päivä on oltava ajokelpoinen. Kankkusessa loma menee hukkaan. Kotona voi ottaa kirassia ihan mielin määrin, vaikka joka päivä - niin ettei tarvitse sitä ainoata lomakuukautta tuhlata kännäilyyn  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhdistelmä kaupunki- sekä road trip -tyyppistä lomaa on ykkönen; vedettiin tuossa äsken kuukausi putkeen pitkin Yhdysvaltoja, välillä oli Nykiä, Seattlea ja Chicagoa, välillä taas highwayta (n.3800km), Kalliovuoria ja Grand Canyonia. Ja tottakai löhöilyä uima-altaalla Phoenixin 40:n asteen helteessä. Kyllä kelpasi!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhdistelmä kaupunki- sekä road trip -tyyppistä lomaa on ykkönen; vedettiin tuossa äsken kuukausi putkeen pitkin Yhdysvaltoja, välillä oli Nykiä, Seattlea ja Chicagoa, välillä taas highwayta (n.3800km), Kalliovuoria ja Grand Canyonia. Ja tottakai löhöilyä uima-altaalla Phoenixin 40:n asteen helteessä. Kyllä kelpasi!

Ehtiikö tuossa edes kunnolla huilaamaan?  ;) Noo, mulle loma on sitä, ettei tartte ajatella oikeastaan yhtään mitään. Niinno, se vähän kuin olis töissä.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin minulle on simmonen seikkailuloma mieleen, jossa pääsee tutustumaan siihen maan aitoon arkielämään eikä vain oteta "kermoja päältä". Luonto on myös tärkeässä roolissa ja tietysti rautapedot  ;) Ausseissakin se matkan hienoin osuus oli, kun pääsi aborginaaleihin tutustumaan ;):thmbup: Mielestäni tuolla tavalla maailma avartuu parhaiten, mutta kukin omalla tavallaan :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Agree, viime kesänä tuli kierrettyä Saksassa, Itävallassa ja Sveitsissä. Käytiin mm. Münchenissä, Salzburgissa ja Zürichissä, ja sitten ajeltiin vuorilla sekä autolla että pyörällä.

Kysymykseen tuli tosin vastattua hiihtoloma, sellaisista on todella hyviä muistoja sekä Suomesta että ulkomailta (lue: en edes huomannut muu-vaihtoehtoa vasta kun jälkikäteen)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hola!

Joo, kyllä itelläkin parhaat lomat on ollu tälläsiä road trip-henkisiä pläjäytyksiä. Niissä yleensä pääsee vähä pintaa syvemmälle, eli näkemään sitä todellista elämää siinä maassa ja tutustumaan ihmisiin jne. Vastasin kaupunkiloma, koska se oli noista vaihtoehdoista paras, mutta semmonen yhdistetty kaupunki/ajeluloma on kyllä pop. Suunnitelmissa olis kyllä tällänen NYC-SFO ajelu. Ongelma vaan on kun haluis nähä vähä noita pohjosempia osavaltioita niiden kauneuden takia, mutta sitten kiinnostais kyllä noi eteläisemmätkin osavaltiot. Ehkä se olis sitte NYC-SFO-LAX-NYC  ;D Kuhan ensin voittais nyt lotossa....

-Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hitsi kun änkevät kaiken maailman lentävää roinaa siihen maisemien eteen...... :P

Täällä lienee melkein ihme, jos topicissa ei vilahda ainakin kerran lentokone. Puhuttiin sitten moottoripyöristä tai lomailusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä lienee melkein ihme, jos topicissa ei vilahda ainakin kerran lentokone. Puhuttiin sitten moottoripyöristä tai lomailusta.

Niin, onhan tämä sentään ilmailufoorumi. Nummikuville on omat foorumit  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään