Juha Paulavuo

Iberian niemimaaalla lakkoillaan

10 viestiä aiheessa

American Airlines lentää konkurssilainsäädännön alaisena, Malev roikkuu konkurssin partaalla, Japan Airlinesia saneerataan rajulla kädellä, Qantasilla, Iberialla, Finnairilla ja osin myös British Airwaysillä ollaan tukkanuottasilla lentäjien kanssa. Ei tarvitse olla Einstein ymmärtääkseen, millaisia keskustelunaiheita lentoyhtiöiden johtajilla on ollut One World Allianssin kokouksissa.

 

Seppo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

American Airlines lentää konkurssilainsäädännön alaisena, Malev roikkuu konkurssin partaalla, Japan Airlinesia saneerataan rajulla kädellä, Qantasilla, Iberialla, Finnairilla ja osin myös British Airwaysillä ollaan tukkanuottasilla lentäjien kanssa. Ei tarvitse olla Einstein ymmärtääkseen, millaisia keskustelunaiheita lentoyhtiöiden johtajilla on ollut One World Allianssin kokouksissa.

 

Seppo

 

Unohdit Mexicanan, mitä sille nykyisin kuuluukaan...

 

Onneksi SkyTeam porskuttaa Alitalian vetämänä, seuranaan menestystarinat TAROM, Vietnam Airlines ja Air Europa.

 

Saati Star Alliance, Blue1, SAS ja kumppanit.

 

Koko ala on melkoisen myllerryksen kourissa. Mielenkiinnolla seuraamme, mihin asiat johtavat.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivoa sopii vaan, että Suomesta löytyisi kohtuus ja järki asioiden sopimiseen. Vihdoin pitäisi varmaan sanoa vielä. Kyllä on ollut suorastaan surullista menoa viime vuodet ja sama meno näyttää vaan jatkuvan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Mikko huomiosta, unohdin kokonaan Mexicanan. Listani itse asiassa olisi pitänyt aloittaa sillä yhtiöllä. Ehkä osasyy unohtamiseeni oli se, että kyseinen yhtiö pani pillit pussiin jokunen aika sitten. Uskottelevat toki matkustavaisille, että alkavat taas lentämään jahka löytävät jonkun rahamiehen taakseen. Ei ole helppoa lentoyhtiöillä.

 

Asiasta kolmanteen, joskus ihmetyttää tämä amerikkalaisten Chapter-11 touhu. Nyt huhutaan, että American lakkauttaisi henkilökunnan eläkejärjestelmän ja että se kaatuisi veronmaksajien niskaan. Pelkään vain, että siinä tapauksessa olemassa olevatkin eläkkeet pienenevät. Nämä jenkit kun ovat niin kärkkäitä moittimaan eurooppalaisia epäreilusta kilpailusta jos valtio jotenkin auttaa omia lentoyhtiöitään, niin eikö tämä Chapter-11 ole sitä samaa epäreiluutta vielä suuremmassa määrin? Ainakin jos lentävät Eurooppaan ja kilpailevat eurooppalaisten yhtiöiden kanssa.

 

Seppo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lisataan tuohon oneworldin taivaalle viela sellaiset liittymassa olevat yhtiot kuten Air Berlin ja Kingfisher, niin siinahan on pian puolentusinaa konkurssikypsaa yritysta.

 

Sinne Starin puolelle samaan listaan voinee lisata Austrianin ja BMI:n.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Allianssiin kuuluvista... öö...

 

Lufthansa.

 

Minulle tulee mieleen Starilta lähinnä Singapore Airlines ja Oneworldin puolelta Cathay Pacific.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilkka on oikeassa.

Allianssiin kuuluvista... öö...

 

Lufthansa.

 

 

One Worldin Royal Jordanian taitaa olla aika lailla kuivilla  :-\ - Sky Teamin puolet löytyy jo enemmän "kuivilla" olevia yhtiöitä .... Korean Air, China Airlines, China Eastern, China Southern, Aeroflot? ....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään