Harri Lonnqvist

Muzaa!

953 viestiä aiheessa

Niinpä??

Mutta eikö ollutkin hieno tulkinta?

T:Harri

yep! Tulkinta hiano ja kadoksissa oli toi biisi mulla. Harri joten kiitos siittä ;) Nyt se on tallessa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ehkä ei, mutta melkein aina jaksaa kyllä ;D Mutta olen kyllä sitä mieltä, että nykyään on tuo etevämmän rokin vääntö nuorten naisten hommaa. Äijähevi on käynyt aika puuduttavaksi, ja muutenkin turhan tiukkaan formaattiin sullovat tuotoksensa. Siinä suhteessa olisi Heepille töitä, niillä oli ihan laidasta laitaan samallakin levyllä ;)

Todellisuudessa oikea rock on katoavaa kansanperinnettä,noh ehkä kotimaassa joku Peer Gynt vielä jaksoi!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Todellisuudessa oikea rock on katoavaa kansanperinnettä,noh ehkä kotimaassa joku Peer Gynt vielä jaksoi!!

JEP! Back seat of the transam......train train.... ymh. Tulipahan vuonna 93 soiteltua samassa tapahtumassa Peer Gyntin kanssa. Yhtyeemme nimi oli silloin County Beat.

PS: Tapahtuma oli kanavarantarock ja Eno. Ja silloin oli Twist Twist Erkinharju siirtymässä Leningradcowboyssiin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

JEP! Back seat of the transam......train train.... ymh. Tulipahan vuonna 93 soiteltua samassa tapahtumassa Peer Gyntin kanssa. Yhtyeemme nimi oli silloin County Beat.

PS: Tapahtuma oli kanavarantarock ja Eno. Ja silloin oli Twist Twist Erkinharju siirtymässä Leningradcowboyssiin

Helevetin hyvä bändi!

P.S Bartender!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helevetin hyvä bändi!

P.S Bartender!!

Ja soittaa tunnetusti Euroopasta maailmasta eniten kovalla... Hyvä että ei vieläkin vingu korvat, vaikka siitä on kohta kaksi vuotta, kun viimeksi kävin Güntiä rokkaamassa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ehkä ei, mutta melkein aina jaksaa kyllä ;D Mutta olen kyllä sitä mieltä, että nykyään on tuo etevämmän rokin vääntö nuorten naisten hommaa. Äijähevi on käynyt aika puuduttavaksi, ja muutenkin turhan tiukkaan formaattiin sullovat tuotoksensa. Siinä suhteessa olisi Heepille töitä, niillä oli ihan laidasta laitaan samallakin levyllä ;)

No häh! Suomalaisiako tarkoitat? Jonnaa ja Maijaa? Et kai nyt sentään Irinaa, vai mikä se on? Kohta mä suutun.

--- Jortsa

// PS. ja VilleValollakin on kolme kivestä. Ja sen kuulee... voi elämä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Parasta juuri nyt,

Agents - Mä Elän Vieläkin (alkuperäinen versio, Highwaymen)

Aivan mahtava pitkästä aikaa.

Oli pakko kuunnella vielä tuo alkuperäinen eli Johnny Cash, Waylon Jennings, Kris Kristoferson ja Willie Nelson.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No häh! Suomalaisiako tarkoitat? Jonnaa ja Maijaa? Et kai nyt sentään Irinaa, vai mikä se on? Kohta mä suutun.

Kotimaisista Jonna (Tervomaa) on kyllä hyvä, Emmi vielä parempi. Ulkomaan elävistä vaikkapa Avril Lavignessa on munaa. Niin ja Tiktak rokkaa, tosin ei omilla biiseillään. Kyllä nuoret tytöt on viime aikoina vieneet äijärokkareita kuin mätää kukkoa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja soittaa tunnetusti Euroopasta maailmasta eniten kovalla... Hyvä että ei vieläkin vingu korvat, vaikka siitä on kohta kaksi vuotta, kun viimeksi kävin Güntiä rokkaamassa...

Nyt on wanhan ihan pakko puuttua juttuun. Tuli v. 1976 Tukholman Konserthusetissa, joka on aika pieni sali, nähtyä (Detroitin?) kitarasankari Ted Nugent bändeineen. Kitaristi Nugentilla oli itseään varten lavalla 4 kpl pystyynpäin käännettyä Fender Showman-amppiä ja tietysti bändiä varten helvetin suurimmat PA:t. Istuin rivillä 6 eikä siitä karkuun päässyt. Heti ensimmäinen riffi meni reilusti yli kipukynnyksen. Harkitsin jo poislähtöä mutta sitten otin asenteen että kipukynnyksen yläpuolellakin on vielä jotain, ja jos kuulo menee, niin menköön sitten, onpahan sitten nähty Ted Nugent livenä. Eikä onneksi kuulo mennyt.

Myöhemmin Lepakkoluolassa 90-luvulla erittäin asiantunteva taho kertoi minulle, että juuri tämä konsertti oli päässyt ennätysten kirjaan koska siellä oli mitattu maailman korkeimmat dB-lukemat. Taho on niin asiantunteva, etten epäile sitä lainkaan.

Tästä tulikin mieleeni, että ehkä jonain päivänä listaan tänne kaikki livekonsertit, mitä on ympäri maailmaa tullut nähdyksi. Ehkäpä perästä kuuluu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin tuo "euroopasta maailmasta" nyt on vain tuommoinen sanonta. En epäile hetkeäkään, etteikö moni ja taas moni bändi soittaisi kovempaa. Mutta ei se Güntin keikka ainakaan kauas jäänyt kovaäänisimmästä ravintolakeikasta, mitä minä olen nähnyt. Korvat tosissaan vinkuivat monta päivää jälkeenpäin. Earit olisi olleet kova sana, mutta eihän sitä tuommosia mieti, kun on ilta nautittu konkarilimsaa ja meno on ylimmillään :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ovathan hevidiggarit huomanneet että Judas Priest tulee Suomeen helmi-maaliskuussa. Onneksi tulevat jopa Oulun jäähalliin 28.2 ja sen lisäksi Tampereelle ja Helsinkiin pari päivää myöhemmin\,,/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Ja huomasivathan hevidiggarit että Doro oli Oulussa lauantai-iltana ja Helsingissä sunnuntai-iltana, oli muuten hieno keikka täällä Oulussa! Oli ensimmäinen kerta minulle kun kävin Doron katsomassa (minulla on 11 kpl Doron/Warlockin levyä) mutta eipä se toisaalta ole ihme, hän kun oli edellisen kerran Suomessa vuonna -89.

Doron uusin albumi on muuten Classic Diamonds, jossa Doro esiintyy sinfoniaorkesterin säestämänä.

Ilkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Pitänee kommentoida :P Yngwie Malmsteen on maailmon paras 6-string guitar slinger & legend! Näyttää muuten hassulta nykyään lavalla, kun on noita liikakiloja, mutta soittaa siltikin G3-kiertueella toiset hevisepot nurkkaan. Satriani ja Vai ovat muuten yrittäneet saada Malmsteenia mukaan G3-tourille aina sen alusta alkaen. Ruottalaisilla on 100 % parempi melodiataju kuin Suomalaisilla bändeillä, mutta me Suomalaiset osataan tehdä vielä omaa kamaa ja soittaa heviä helvetin esiporteilta ja Ruottalaiset hiihtää perässä... ::) Ai niin...ne, jotka aukoo päätänsä Malmsteenin soittotaidoista, niin ovat vain kateellisia ;) Olin ihan pakko...hih hi! 8) Jos haluatte kunnon heviä, niin kannattaisi kääntyä Deutchland-osaston puoleen...esim. Accept & Angel Dust! Nehän osaa meinaa tuon valloittamisen jalon taidon 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Pitänee kommentoida :P Yngwie Malmsteen on maailmon paras 6-string guitar slinger & legend! Näyttää muuten hassulta nykyään lavalla, kun on noita liikakiloja, mutta soittaa siltikin G3-kiertueella toiset hevisepot nurkkaan. Satriani ja Vai ovat muuten yrittäneet saada Malmsteenia mukaan G3-tourille aina sen alusta alkaen. Ruottalaisilla on 100 % parempi melodiataju kuin Suomalaisilla bändeillä, mutta me Suomalaiset osataan tehdä vielä omaa kamaa ja soittaa heviä helv**** esiporteilta ja Ruottalaiset hiihtää perässä... ::) Ai niin...ne, jotka aukoo päätänsä Malmsteenin soittotaidoista, niin ovat vain kateellisia ;) Olin ihan pakko...hih hi! 8) Jos haluatte kunnon heviä, niin kannattaisi kääntyä Deutchland-osaston puoleen...esim. Accept & Angel Dust! Nehän osaa meinaa tuon valloittamisen jalon taidon 8)

Kyllä Esa Pulliainen näpyttelee hienommin Fenderiänsä. :P En kuitenkaan väitä etteikö Ynkkä osaisi soittaa, mutta pidän enemmän Esan tyylistä kuin siitä "valonnopeustilusta".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitänee kommentoida :P Yngwie Malmsteen on maailmon paras 6-string guitar slinger & legend! Näyttää muuten hassulta nykyään lavalla, kun on noita liikakiloja, mutta soittaa siltikin G3-kiertueella toiset hevisepot nurkkaan. Satriani ja Vai ovat muuten yrittäneet saada Malmsteenia mukaan G3-tourille aina sen alusta alkaen. Ruottalaisilla on 100 % parempi melodiataju kuin Suomalaisilla bändeillä, mutta me Suomalaiset osataan tehdä vielä omaa kamaa ja soittaa heviä helv**** esiporteilta ja Ruottalaiset hiihtää perässä... ::) Ai niin...ne, jotka aukoo päätänsä Malmsteenin soittotaidoista, niin ovat vain kateellisia ;) Olin ihan pakko...hih hi! 8) Jos haluatte kunnon heviä, niin kannattaisi kääntyä Deutchland-osaston puoleen...esim. Accept & Angel Dust! Nehän osaa meinaa tuon valloittamisen jalon taidon 8)

Noniinno, Tahtoo tuo ynkän soitto olla aika yksipuoleista. Se on levyllä sitä übertilua alusta loppuun. Muutenkin niin ruma jätkä. En sano soittotaidosta, että olisi huono mutta voisi vähän "rajoittaa"... Enkä meinaa että mitään hempeilypaskaa pitäis alkaa vetään mutta-

Ja se soittaa stratocasterilla.... :-X

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, Yngwiessä ja Jimi Hendrixissä on jotain samaa. Molemmilla käy sormet kuin turkkilaisella v**un suolaajalla. Ainut vaan, että Jimin soitossa on sentään ideaa ja ajatusta, eikä pelkkää sormien nopeutta, kuten Yngwiellä on valitettavasti tapana... Yksi hienoimmista kitarapätkistä, mitä olen koskaan kuullut, on Hendrixin Woodstockin keikan extemporejamittelu. Siinä kitaraa soitetaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä minä kyllä näe Yngviessä juurikaan Jimimäisyyttä. Tosin en ole Yngviä isommin kuunnellut, mutta pidän sitä justiin tilulilumestarina (yngvie on sairaan nopee), kuten Steve Vai tai Eddie Van Halen, kun taas Jimi pisti kitaransa kuulostamaan vaikkapa puskutraktorilta tai pommikoneelta. Nykyään elävistä kitaristeista minun ehdoton suosikkini on Neil Young - ei mikään ihmeellinen tekniikkamestari, mutta tsiisus sitä fiilistä, kun se pistää kitaransa parkumaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä minä kyllä näe Yngviessä juurikaan Jimimäisyyttä.

Kuten sanoinkin, molemmilla sormet käy kuin... no luit kyllä... Mutta siihen ne yhtäläisyydet loppuvatkin...

Jep, Neil on loistava...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin tuo "euroopasta maailmasta" nyt on vain tuommoinen sanonta. En epäile hetkeäkään, etteikö moni ja taas moni bändi soittaisi kovempaa. Mutta ei se Güntin keikka ainakaan kauas jäänyt kovaäänisimmästä ravintolakeikasta, mitä minä olen nähnyt. Korvat tosissaan vinkuivat monta päivää jälkeenpäin. Earit olisi olleet kova sana, mutta eihän sitä tuommosia mieti, kun on ilta nautittu konkarilimsaa ja meno on ylimmillään :P

No olisit heti sanonut että se oli RAVINTOLAKEIKKA niin olisin paremmin ymmärtänyt. Tosiaan monellakin bändillä on vakioPA-settinsä ja jos esim. Peer Günt (nähty viimeksi ~20 v sitten) vie esim. 2 kilowatin laitteiston johonkin raflaan ja sitten siellä kuuropuoli miksaaja luukuttaa kybällä niin ei ihme että ei oikein miellytä.

Liian isolla volyymillä on pilattu lukuisia konsertteja esim. Kulttuuritalolla, joka on alunperin akustisen musan soittoon suunniteltu sali. 70-luvulla ulkomaisilla bändeillä oli usein ylisuuret laitteet ja umpikuurot miksaajat, mikä on tosi huono yhdistelmä. Monesti jäi myös sellainen maku suuhun, että ylivolyymillä pyrittiin peittämään se, etteivät bändin jotkut jäsenet ilmeisesti osanneet soittaa livenä..

Nykyajan suomalaiset PA-firmat, mm. Eastway, ymmärtävät asian paremmin, kun ammatti "akustikko" on ilmestynyt myös suomalaiseen kielenkäyttöön. Yksi esimerkki: J.Karjalaisen Electric Sauna oli lähdössä kiertueelle ja kuivaharjoitteli PA-laitteiden kanssa Pitäjänmäellä. Malang Cissokho oli juuri eronnut kokoonpanosta keskittyäkseen sooloprojektiinsa. Eastwayn Jiin luottomiksaaja kirosi, että jos hän olisi sen tiennyt, olisi varannut pienemmän mikseripöydän (vähemmän kanavia) mikä olisi tullut halvemmaksi artistille.

Toinen esimerkki siitä, miten ajat ovat muuttuneet, oli ensimmäinen näkemäni Kirkan keikka Creatures-yhtyeensä kanssa Maunulan yhteiskoulussa 1963. Heillä oli kokonaista kaksi Voxin AC-30-vahvistinta, siis yhteensä 60 W pääteteho. Toisesta tuli Kirkan laulu ja soolokitara, toisesta basso ja komppikitara. Erillisiä lauluvahvistimia PA:sta puhumattakaan ei ollut eikä mikitystä rummuissa. Yleisön reaktio:"Älkää soittako noin kovaa!"

Tuli itsekin joskus vuonna 1 ja 2 seisottua mikseripöydän takana Tavastialla, Elmun tilaisuuksissa ja kerran Provinssirockissa vaikkei ammattitaito välttämättä ollut parasta laatua, mutta kun niihin aikoihin ei aina muitakaan ollut... Toivotaan että kuulosi ei kärsinyt pahemmin.

PS: Stratocasterilla soittaneista minun suosikkini ovat Jeff Beck ja Albert Järvinen, vaikkakin Alpun Stratot olivat aina jollain tavoin modifioituja, ks. vaikka VHS-dokkari Albert Järvinen & Coupe de Ville, Sipoossa 1990...

EDIT: Sekä Jeff Beck että Alppu kun ymmärsivät nyanssien merkityksen ja pitivät taukoja sooloissaankin...Kuuluisan kapellimestarin lausuma: "Tauko on parasta musiikkia"...en nyt muista oliko itse Herbert von Karajan vaiko joku muu kapu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Totta, Yngwie aloitti kitaran soiton juuri Jimi Hendrixin takia ja soittaa konserteissa yleensä jonkun Jimin biisin. Siihen se sitten loppuukin....Malmstenilla ja Hendrixillä ei ole mitään yhteistä. Kuunnelkaa klassista musiikkia, esim. J.S. Bach, Antonio Tomasso, Vivaldi jne. niin huomaatte, mistä todelliset vaikutukset tulevat. Paganinin nopeus ja säveltäjien auktoriteetti muita bändin jäseniä ja säveltämistä kohtaan. En kiellä muiden musiikkimakua, ja teknisyys erikseen. Onhan se myös ensimmäinen ja ainoa muusikko, joka on tehnyt klassisen musiikin albumin vuonna 1998 kitaralle ja sinfonia orkesterille. Esiintynyt myös livenä mm. Japanissa ja tulevaisuudessa myös varmaan Euroopassa. Kyseinen albumi oli mm. Kanadan klassisen musiikin listoilla korkealla ja myös arvostettu klassisten kapellimestarien piirissä. Metallica mukamas ensimmäinen? >:(

Mikko, et nähtävästi paljon ymmärrä kitaran soitosta...i´m afraid ;) On totta, että Yngwien motto on "Over the Top" ja itseäkin häiritsee joskus liiiallinen tilu-lilu soitto, mutta improvisointikyky on maailman valiota & sillä on "touch" soittamiseen miten päin tahansa. Taitaa vaan ärsyttää se ylimielinen asenne ;) Ja väität, että maestro ei osaa säveltää? Hah...kuuntele vähän paremmin ja analysoi itse soittamista eikä sitä, että pidätkö musiikkityylistä vai et. Onhan Ritchie Blackmoren sävellykset tietenkin sävellysteknisesti paljon parempaa, mutta toinen on 70-luvun tuote siinä missä Malmsteen on 80-luvun kasvatti. Mitä turhaan lähteä muuttamaan jotain, minkä osaa todella hyvin ja mikä myy. Iron Maiden loistava esimerkki tästä, että jatkuvuus kannattaa.

The story goes, "I´m a Viking...i´m a warrior!"...shotgun blues aimed directly to my face :) No, oma on herran vika. Ei vähennä silti sen musiikillisia taitoja ja kitaralengenda arvoa. Yleensä kaikki vähän "liikaa" ärsyttää jostain syystä ihmisiä. Timo Tolkki jne....yngwie-kloonit, joka ärsyttää niitä todella paljon. On niitä onneksi myös kitaristeja, jotka avoimesti tunnustavat Yngwie-vaikutukset, mm. Roland Grapow (ent. Helloween). Neo-klassinen rock forever! Niin, Yngwie Malmsteen´s Rising Force" vuodelta 1984 on kyseisen musiikkisuunnan raamattu vaikka jo ennemmin mm. Jethro Tull, Michael Schenker & Ritchie Blackmore ovat jo sisällyttäneet klassisia elementtejä säveltämiseen ja kitarasooloihin. Ehkä kannattaisi myös analysoida "Marching Out" ja "Trilogy" albumit. Tuli taas todettua, että Malmsteen on kontroversaali muusikko.

Itse aloitin soittamaan kitaraa 10-vuotta sitten juuri Malmsteenin takia ja annan tälle arvoa. Juu, kuuntelen myös paljon muuta heavy-musiikkia eli en ole niin rajoittunut ;D Viimeksi Angel Dustia ja Dream Eviliä.

Sanotaanko, että en oikein ymmärrä, jos joku kommentoi Malmstenin soittotaitoja negatiiviseen sävyyn sen enempää tietämättä itse kitaran soitosta. Taitaa olla herran tuotanto vieläkin aika kysyttyä Berkleyssä ja muissa musiikkikouluissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikko, et nähtävästi paljon ymmärrä kitaran soitosta...i´m afraid ;)

Totta ;D Mutta sen ymmärrän, mikä omaa korvaa miellyttää... Ja kieltämättä se pelottaa minuakin ;D;)

Se, että itse pidän Jimiä parempana kitaristina/improvisoijana/säveltäjänä ei tietenkään vaikuta siihen, miten guru Yngwie mahtaa olla, ja varmasti sitä onkin. Se ei vaan iske minun korvaan se sairas nopeus sooloissa. Eikä sillä, ettenkö esimerkiksi kuuntelisi "sairaan nopeeta mättöä", sillä eniten mun stereoissa soi juuri kunnon "kikkelihevi" jossa mennään korkealta ja kovaa... Mä vain en ole koskaan niistä kitarasooloista oikein perustanut niin paljoa, kuin siitä musiikkityylistä itsessään. Nyt tietysti sanot, että ne kuuluu siihen musiikkiin. Niin kuuluu, tiettyyn pisteeseen saakka, mutta en siitä rupea enempää väittelemään :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Totta Mutta sen ymmärrän, mikä omaa korvaa miellyttää... Ja kieltämättä se pelottaa minuakin

Aivan, itse myös kuuntelen mielellään oman korvan kannalta ja Malmsteenin tyyli vaan sattuu iskemään omaan tajuntaani.

Se, että itse pidän Jimiä parempana kitaristina/improvisoijana/säveltäjänä ei tietenkään vaikuta siihen, miten guru Yngwie mahtaa olla, ja varmasti sitä onkin. Se ei vaan iske minun korvaan se sairas nopeus sooloissa. Eikä sillä, ettenkö esimerkiksi kuuntelisi "sairaan nopeeta mättöä", sillä eniten mun stereoissa soi juuri kunnon "kikkelihevi" jossa mennään korkealta ja kovaa... Mä vain en ole koskaan niistä kitarasooloista oikein perustanut niin paljoa, kuin siitä musiikkityylistä itsessään. Nyt tietysti sanot, että ne kuuluu siihen musiikkiin. Niin kuuluu, tiettyyn pisteeseen saakka, mutta en siitä rupea enempää väittelemään

Juu, soolon tulisi olla sävellyksen huippukohta ja kuulostaa luonnollisesti hyvältä. Soolo ei ole välttämätön, mutta usein kuuluu kuvaan, kun puhutaan kasarihevistä. Itse olen myös suuri kasarihevin ystävä :) Jimi oli oman aikansa mahtava improvisoija ja mömmöpolitiikan suuri vaikuttaja siinä missä Malmsteen omalta osaltaan 80-luvulta nykypäivään. Olen iloinen, että ymmärsimme, että oma musiikkimaku on eri asia kuin tekniikka. Hyvä tekniikka helpottaa soittamista, mutta huono tekniikka vaikeuttaa asioita :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Iron Maiden ja Pantera >:(>:(>:( + monia muita...

EDIT: Oli Timo pakko korjata se hopparihymiö metallimiehen perusilmeeseen ;) /Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EDIT: Oli Timo pakko korjata se hopparihymiö metallimiehen perusilmeeseen ;) /Mikko

:D Ihan hyvä, kun korjasit ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään