Peter Lord

Me vähän mokattiin

105 viestiä aiheessa

Joo täytyy tutustua ajan kanssa tarkemmin... mielenkiintoinen juttu...

"Four dual-polarization microstrip antennae at X- and Kubands

are being developed by MetaSensing, and they will be ready for September 2011"...

 

...vaikka kyllä ne sähköisen polarisaattorin olisivat saaneet noihin vanhoihin lähetinantenneihinkin helposti...

... vaan vähän pidempi syöksytorvi (n. 5 cm) mikroaallolle ulos säteilijästä ja siihen torveen sitten sähköinen polarisaation käännin...

... voi sitten veivata sitä lähetteen polarisaatiota niinkuin huvittaa ... 0-90 astetta tai enemmänkin... ihan sähköllä ohjaamalla...  8)

 

Aivan.  Olisihan sitä voinut.  Miksi olisi pitänyt voida?  Mitä lisäarvoa se toisi tähän tutkimukseen?

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aivan.  Olisihan sitä voinut.  Miksi olisi pitänyt voida?  Mitä lisäarvoa se toisi tähän tutkimukseen?

 

Peter

 

No sitä pitää ehkä kysyä Esalta… että miksi ne haluaa 4 kaksoispolarisoitua lähetettä…

…mutta se lisäarvo… kenen kannalta, jos rahaa tulee jo nyt ovista kuitenkin… isompi reikäkö koneen kylkeen sitä lisä arvoa tuomaan… ?   ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No sitä pitää ehkä kysyä Esalta… että miksi ne haluaa 4 kaksoispolarisoitua lähetettä…

…mutta se lisäarvo… kenen kannalta, jos rahaa tulee jo nyt ovista kuitenkin… isompi reikäkö koneen kylkeen sitä lisä arvoa tuomaan… ?   ;)

 

 

Itse asiassa koneen omat ovet poistettiin ja tilalle tehtiin erikoisrakenteinen reiällinen seinäke, joka kiinnittyi oviaukkoon. 

 

Ensi viikolla koneeni näyttää taas entiseltään ja version vaihtoon menee alle 1 h.  Jotta kaikille teille, jotka olette syvästi huolestuneita koneen arvon alanemisesta voin antaa lohdutuksen sanan; jälkeenpäin ette huomaa että kone on välillä näyttänyt tällaiselta lainkaan. Ja taas muutaman viikon kuluttua kone palaa Lappiin. Ja niin edelleen, kunnes ollaan huhtikuussa ja projekti on ohitse.

 

Ja vastoin arveluitanne, niin tämä kone lentää vuoden ympäri omistajan omia(kin) lentoja.

 

Peter

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noo minkäslainen paperisota tuohon 'mokaamiseen' tarvittiin?

 

Sitä en ole ollut tekemässä. Mutta voin vakuuttaa että ISO.  Muutostyösuunnitelman laati ja hyväksytti sekä muutoksen teki operaattori; 145-organisaatio, ei koneen omistaja

Jotta kaikki menee by the books.

Mutta menee.

 

[ attachment removed / expired ]

Terveisiä Rovaniemeltä

Photo by Henri Karlsson

 

Peter

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieno juttu tuo, miten versionvaihto on suunniteltu! Tosiaan, muutostyöluvat tyyppihyväksyttyihin lentolaitteisiin eivät ole ihan pikkujuttu ajatellen tarvittavaa paperisotaa ja ehkä vähän rahaakin. Mutta kun suunnitelmat on asianmukaisesti hyväksytetty ja niiden mukaan modifikaatiot toteutettu, niin voisin ainakin itse operoida konetta hyvillä mielin. Meinaan, että homma on kaikesta kankeudestaan huolimatta jollakin tavalla hallittua ja jäljitettävissä. Jotkut puhuvat näistä asioista laatukäsitteinäkin...

 

Tiedätkö Peter muuten, että onko muita vastaavia koneyksilöitä tuommoiseen aiemmin modifioitu? Karavaanivankkuria on kyllä noissa töissä nähty aiemminkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosiaan, muutostyöluvat tyyppihyväksyttyihin lentolaitteisiin eivät ole ihan pikkujuttu

 

Tuon luulisi olevan paljon helpommin perusteltu kuin hyppykoneiden lokinsiipioven rakentaminen, joka sentään avataan lennon aikana.

 

 

Muutostyösuunnitelman ...

 

Ihmettelen tuota tunnuksen lisäämistä, eikö sopiva maali olisi läpäissyt mikroaallot aivan yhtä hyvin kuin tuo pleksi, jotta ei olisi tarvinnut töhriä tuota takarunkoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaapa ne uudet tunnukset olla muuta kuin maalia. Tarrat, nimittäin. (ainakin tämä on koneen omistajan nöyrä toive/luulo)...

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko tässä piiperössä ovi toisellakin puolella vai asuuko lentäjä koneessa projektin ajan?

Miksi muuten noin nuori lentäjä. Tutkan kaveriksi olisi kanattanut laittaa vanhempi yksilö.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko tässä piiperössä ovi toisellakin puolella vai asuuko lentäjä koneessa projektin ajan?

 

Kaikissa Piipertimissä on kuskin ovi oikealla siiven päällä...

 

Miksi muuten noin nuori lentäjä. Tutkan kaveriksi olisi kanattanut laittaa vanhempi yksilö.

 

Taidat viitata johonkin muuhun, kuin iän tuomaan kokemukseen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi muuten noin nuori lentäjä. Tutkan kaveriksi olisi kanattanut laittaa vanhempi yksilö.

 

Ainakin semmoinen joka on jo tehnyt riittävän määrän lapsia :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten otsikko liittyy tähän aiheeseen? Foorumin säännöistäkään ei ilmeisesti niin väliä, kun moderaattoritkin on mukana leikissä?

 

Muista otsikoida uusi aloittamasi viestiketju asianmukaisesti. Hyvän otsikon tulee kuvastaa itse aiheen sisältöä, ja sen perusteella muut käyttäjät päättävät josko he avaavat koko viestin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikissa Piipertimissä on kuskin ovi oikealla siiven päällä...

 

Ja vanha kunnon sotakirves eli Piper Tomahawk tarjoaa kuskille lisäksi ihan ikioman oven vasemman siiven päällä. ;)

 

-m

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja vanha kunnon sotakirves eli Piper Tomahawk tarjoaa kuskille lisäksi ihan ikioman oven vasemman siiven päällä. ;)

 

-m

 

 

Oonpa lentänyt myös sellaisella, jossa kuskilla on kaksi ovea, ei kuitenkaan saman siiven päälle ja sellaisen, joista mennään siiven alta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oonpa lentänyt myös sellaisella, jossa kuskilla on kaksi ovea, ei kuitenkaan saman siiven päälle ja sellaisen, joista mennään siiven alta.

 

Niin ja minä olen lentänyt sellaisella jossa kuskille on yksi ovi, mutta se on vasemmalle siiven päälle.

 

On meinaan moneen lähtöön piperin ovia, siipiä ja lentäjiä. Unohtamatta tietysti salaliittoja!  8)

 

Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten otsikko liittyy tähän aiheeseen? Foorumin säännöistäkään ei ilmeisesti niin väliä, kun moderaattoritkin on mukana leikissä?

 

 

Eikös tässä nyt ole jo todettu mokatuksi modifikaatio, sisäpiirin vihjailijat ja moderointikin? Mikäs muu otsikko enää paremmin sopisi......  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja vanha kunnon sotakirves eli Piper Tomahawk tarjoaa kuskille lisäksi ihan ikioman oven vasemman siiven päällä. ;)

 

-m

 

 

Jos pilotin ego on vielä suurempi, tarjoaa Pawnee pilotin henkilökohtaiseen käyttöön peräti kaksi ovea...!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi muuten noin nuori lentäjä. Tutkan kaveriksi olisi kanattanut laittaa vanhempi yksilö.

 

Ei se minuu grillaa! Sitapaitsi tutkan ja minun valissa on 2 italialaista ihmiskilpena  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa on mielettömän hyvä juttu että kyseisen luokan koneelle on saatu muutostyölupa ja sen käyttöön tulevaan työhön uskotaan. Peterille kiitoksia tästä esimerkistä.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa on mielettömän hyvä juttu että kyseisen luokan koneelle on saatu muutostyölupa

 

Täh? Muutostyölupia on saanut kokoajan ja niitä saa jatkossakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täh? Muutostyölupia on saanut kokoajan ja niitä saa jatkossakin.

 

No rohkaisusta erilaisiin projekteihin kiitokset myös Tatullekin  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten otsikko liittyy tähän aiheeseen?

 

 

Sitä minäkin ihmettelen , Tatu. Ilmeisesti sääntöjä tulkitaan Pohjois-Korean tyyliin... Joo, poistakaa Modet vaan tämäkin ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään