Peter Lord

Me vähän mokattiin

105 viestiä aiheessa

Jahuuuuuuuuuuuuuu....

 

Tuttavapiirini on jo useamman päivän ajan ihmetellyt, mitä on tapahtunut Koiraselle, joka ei aluksi laisinkaan ole tuonut absoluuttisen totuuden valoa tähän ketjuun.  Otaksuin että hänen aikansa on kulunut geniä koostaessa, johon todisteeksi tästä säikeestä on voinut saada riittävän selviä valokuvia ja niin edelleen.  Onhan tulipalo selvästikin väärin sammutettu.

 

Mitä taas tulee otsikkoon, saattaa tarkkaavainen lukija jäljittää alkupään postauksista ketjun alkuperäisen otsikon "Me vähän moDasimme", jonka itse katsoin parhaaksi muuttaa muuksi, saatuani kenttäoikeudelta riittävästi käänteistä rohkaisua.  :)

 

Mutta, kiitokset kaikille kirjoittajille, kyllä näiden postausten näkeminen piristää kaamosta.

 

Peter

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

no, mun mielestä on vain hieno, että tuollaista tutkimusta tehdään ja että Peterin kone on mukana ko.työssä. Ja onnittelut hälle ettei tarvinnut tahkota sitä paperisirkusta läpi moDaustyön kannalta.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

no jaa, noista vaihtoehdoista moDattu on parempi kuin moKattu. Mutta sitten kun se on doKattu, niin sitten on ehkä jo syytä huolestua.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuttavapiirini on jo useamman päivän ajan ihmetellyt, mitä on tapahtunut Koiraselle, joka ei aluksi laisinkaan ole tuonut absoluuttisen totuuden valoa tähän ketjuun.  Otaksuin että hänen aikansa on kulunut geniä koostaessa, johon todisteeksi tästä säikeestä on voinut saada riittävän selviä valokuvia ja niin edelleen.

 

Hyvin otaksuttu, vaikka pieleen meni kuten yleensäkin.

 

Olisikohan kuitenkin jo pikkuhiljaa aika kasvaa henkisesti edes sen verran, että jättäisit tämän minusta itsestäni puhumisen keskustelussa kuin keskustelussa. Jos on paha mieli tai olet vain eri mieltä, kommentoi itse asiaa, mielellään vielä asiaperusteilla perustelemalla. Jos sinulla ei ole tuttavapiirisi kanssa parempaa keskusteltevaa kuin minä tai toimintani, niin siitä vaan (otan osaa). Tämä foorumi ei ole kuitenkaan sinun yksityinen tuttavapiirisi, joten täällä ko. aiheen voi jättää vähemmälle. Kiitos.

 

ps. mulla oli viikonloppuna parempaa tekemistä kuin seurata aktiivisesti foorumia, sen takia en edes avannut tätäkään viestiketjua ennen maanantaita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Melko seurattu ketju.

 

Me vähän mokattiin  (Luettu 12263 kertaa)

 

 

 

Asiakin on sinänsä kiinnostava ja siinä on bonuksena se, että täällä ilmailualalla modataan huolimatta erinäisistä isomman luokan taloudellisista mokauksista Suomea etelämpänä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

mulla oli viikonloppuna parempaa tekemistä kuin seurata aktiivisesti foorumia

 

Voiko olla parempaa tekemistä kuin seurata tätä foorumia? :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mokaisko joku vielä lisää ja kertoisi millaisilla nopeuksilla ja korkeuksilla tuollaisia tutkailuja tehdään, kuinka suuren alan saa kerralla pyyhkäistyä, haittaako pilvisyys ja saako pipertää jäätävissä?

 

Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mokaisko joku vielä lisää ja kertoisi millaisilla nopeuksilla ja korkeuksilla tuollaisia tutkailuja tehdään, kuinka suuren alan saa kerralla pyyhkäistyä, haittaako pilvisyys ja saako pipertää jäätävissä?

 

Mika

 

1700 m AGL ja noin 200 km/h GS. Pilvisyys ei vaikuta mittauksiin.

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei!

 

Mielenkiintoinen muutostyö. Vielä mielenkiintoisempaa olisi lukea muutostyöhakemus ja lentokelpoisuustarkastelut kun olen itsekin sellaisia joskus laatinut. Tosin Ilmailulaitokselle/TraFille. Tämä muutostyö on hyväksytetty EASA:ssa? Olisi kiva tietää onko siellä samat kriteerit kuin täällä kotomaassa.

 

Skyvan oli sitten liian kallis tähän operointiin? Muutostyö olisi ollut kyllä paljon helpompi kun nuo torvet olisi voinut asentaa suoraan takarampille ja lentää luukku auki. Skyvanissa olisi myös ollut hyvä GPS.

 

 

Kari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Skyvan oli sitten liian kallis tähän operointiin? Muutostyö olisi ollut kyllä paljon helpompi kun nuo torvet olisi voinut asentaa suoraan takarampille ja lentää luukku auki. Skyvanissa olisi myös ollut hyvä GPS.

 

No TKK:n Skyvan:issa olisi sivukulmatutkakin valmiina, ainakin joskus ollut.

 

http://radio.tkk.fi/SMOS/SkyVan.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikähän näiden mittauslentojen tarkoitus ihan tarkkaan ja suomeksi mahtaa olla? Se ei valitettavasti puutteellisen kielitaidon takia ole minulle vielä selvinnyt. Olisi ihan kiva jos joku voisi asiaa selventää, koska se askarruttaa turhaan muutenkin kiireistä joulunaikaa, olisi paljon muutakin mietittävää.

 

Anteeks, edellisessä postauksessa oli todellakin aika selventävää tekstiä Skyvanin toiminnasta jota tällä Peterin koneella sitten tehdään ilmeisesti kustannustehokkaammin. Vai olenko ihan hakoteillä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkoitus on seurata lumen syvyyttä ja vesipitoisuutta tietyllä alueella joulukuusta maaliskuuhun. Seurantaan osallistuu myös eräs satelliitti jonka ylilentojen kanssa synkronoidaan muutama mittauslento.

 

Viime vuonna käyttivät Cessna Caravania joka oli kuulumma huomattavasti kiikkerämpi ja siten huonompi. Nyt ekan lentosarjan jälkeen palaute Saratogasta oli suorastaan ylenpalttisen positiivista.

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Anteeks, edellisessä postauksessa oli todellakin aika selventävää tekstiä Skyvanin toiminnasta jota tällä Peterin koneella sitten tehdään ilmeisesti kustannustehokkaammin. Vai olenko ihan hakoteillä?

 

Sellainen ero, että Peterin koneessa on vissiin vain tutka(t), tuossa jutussa taas pääasiassa puhuttiin radiometristä, joka on pelkkä vastaanotin, mittaa siis kohteen emissiota (kohinaa).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkoitus on seurata lumen syvyyttä ja vesipitoisuutta tietyllä alueella joulukuusta maaliskuuhun. Seurantaan osallistuu myös eräs satelliitti jonka ylilentojen kanssa synkronoidaan muutama mittauslento.

 

Viime vuonna käyttivät Cessna Caravania joka oli kuulumma huomattavasti kiikkerämpi ja siten huonompi. Nyt ekan lentosarjan jälkeen palaute Saratogasta oli suorastaan ylenpalttisen positiivista.

 

Peter

 

OK Kiitos, vielä selvennyksestä Peter ja oikein hyvää joulunaikaa kuin myös hyvää 2011 loppu ja 2012 uuttavuotta. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin on vuosi vaihtunut ja toissapäivänä päättyi järjestyksessä toinen mittauslentosarja Sodankylässä.  Nähtävästi tämän kokoluokan laite on juuri passeli tähän työhön.

Ehkä ei tosin kaikkien mielestä kuitenkaan. Hivenen huvittuneena mietiskelen, kuka oli se innokas joka oli mennyt erikseen informoimaan Trafia tästä muutostyöstä, tämän foorumin sisältöön viitaten. Vaikuttimesta ei jäänyt epäselvyyttä.

Todettakoon että operaattorin ja Trafin välillä vallitsee edelleenkin hyvä yhteisymmärrys. Ja lennot jatkuvat.

Mutta "yritys hyvä 10".

Tulos huono 4. Keskiarvo 7.

Olkoon mr Innokas huoletta, kyllä näitä lentotöitä ihan varmasti riittää Suomessa vielä muillekin.

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan mielenkiinnosta näitä modifikaatioasioita kohtaan: Onnistuiko minor change -työnä, löytyikö muutostyölle jonkinlainen valmis STC vai menikö DOA-hommiksi?

 

Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin on vuosi vaihtunut ja toissapäivänä päättyi järjestyksessä toinen mittauslentosarja Sodankylässä.  Nähtävästi tämän kokoluokan laite on juuri passeli tähän työhön.

Ehkä ei tosin kaikkien mielestä kuitenkaan. Hivenen huvittuneena mietiskelen, kuka oli se innokas joka oli mennyt erikseen informoimaan Trafia tästä muutostyöstä, tämän foorumin sisältöön viitaten. Vaikuttimesta ei jäänyt epäselvyyttä.

Todettakoon että operaattorin ja Trafin välillä vallitsee edelleenkin hyvä yhteisymmärrys. Ja lennot jatkuvat.

Mutta "yritys hyvä 10".

Tulos huono 4. Keskiarvo 7.

Olkoon mr Innokas huoletta, kyllä näitä lentotöitä ihan varmasti riittää Suomessa vielä muillekin.

 

Peter

 

Arvaus, hevosmiesten tietotoimisto

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin on vuosi vaihtunut ja toissapäivänä päättyi järjestyksessä toinen mittauslentosarja Sodankylässä.  Nähtävästi tämän kokoluokan laite on juuri passeli tähän työhön.

Ehkä ei tosin kaikkien mielestä kuitenkaan. Hivenen huvittuneena mietiskelen, kuka oli se innokas joka oli mennyt erikseen informoimaan Trafia tästä muutostyöstä, tämän foorumin sisältöön viitaten. Vaikuttimesta ei jäänyt epäselvyyttä.

Todettakoon että operaattorin ja Trafin välillä vallitsee edelleenkin hyvä yhteisymmärrys. Ja lennot jatkuvat.

Mutta "yritys hyvä 10".

Tulos huono 4. Keskiarvo 7.

Olkoon mr Innokas huoletta, kyllä näitä lentotöitä ihan varmasti riittää Suomessa vielä muillekin.

 

Peter

 

Tämä maa on täynnä kateellisia, jotka tekevät kaikkensa "kaverinsa" pään menoksi. Onhan tuota samaa näkynyt foorumin kirjoitteluissakin kun on yritetty lynkata hieman epäonnistunutta tekijää. Foorumikirjoitteluun verrattuna on paljon helpompaa ilmoittaa viranomaiselle vieläpä "vasikkapointsien" toivossa kun oma nimi ei tule netissä julki.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hivenen huvittuneena mietiskelen, kuka oli se innokas joka oli mennyt erikseen informoimaan Trafia tästä muutostyöstä, tämän foorumin sisältöön viitaten.

 

Hmmm... eikö kantelun tai ilmoituksen tekijä ole asianosaisille julkista tietoa? Ainakin kerran menneisyydessä, kun soitin poliisit rauhoittamaan naapurien perheriidan, niin isäntä umpitunnelissakin tajusi kysyä, että kuka ilmoitti ja poliisit, kiitti v*t*sti, kertoivat sen hänelle.

 

Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään