Laura Pulkkinen

Purjelentokurssille mutta pelottaa :/

61 viestiä aiheessa

ja sitten ne kaverit keneltä voi kysyä... :)

Luultavasti ajoin osan tutuista hulluuden partaalle kaikken QNH/QFE/ym. lyhenteiden kanssa.

Nyssäliioittelet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyssäliioittelet.

Jouni, sä et ollu ainoa ketä mä piinasin sillä asialla... kunnei menny jakeluun niin ei menny. Lopulta se sit tais mennä. Kiitos saamani tuen niin lennonjohdosta kuin sotilasilmailun taholtakin, joista se sitten vihdoin saatiin taottua tähänki päähän.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meikäläistä pelottaa lähinnä vatsani. Kävin kesällä tutustumis kurssilla, tykkäsin kovasti! Ainoa haittapuoli oli pahoinvointi, vaikka turbulenssia ei hirveästi ollut eikä taitolentoliikkeitäkään vedelty. Kiinnostaisi kovasti aloittaa purjelento, mutta entä jos en totu, ja laatta lentää joka lennolla? :o

Allekirjoittaneelta lensi laatta jo ensimmäisellä tutustumislennolla. Sain kuitenkin kaupan päälle toisen lennon ja silloin otettiin vähän iisimmin eikä pahoinvointia tullut. Tästä innostuneena menin kurssille.

Aluksi oli aikamoista tervanjuontia, jatkuvaa pahoinvointia ja oksentelua. Olin jo vähällä jättää leikin kesken mutta sitten sattui niin hieno koululento että sen jälkeen olin varma että tämä on se mun juttu.

Olen lentänyt nyt 8 vuotta ja edelleen esiintyy pahoinvointia, joskin useimmiten vain silloin kun joku muu on ohjaimissa. Joillakin vaan kestää pää huonommin, mutta kaikenlaista sitä pystyy itse tekemään pahoinvoinnin pienentämiseksi.

Koetin viime kesänä suorittaa pilvilentokelpuutusta mutta se oli todellinen tuskien taival. Huppu oli täynnä reikiä ja piti keskittyä ohjaamisen sijasta siihen ettei katsonut niistä rei-istä ulos. Lisäksi hupun alla oli järkyttävän kuuma. Kokeilin kaikkea mahdollista pahoinvoinnin ehkäisemiseksi. Mielikuvaharjoituksien, pahoinvointirannekkeiden ja inkiväärin voimalla sain lennettyä noin puolet kelpuutukseen vaaditusta mittaritiimasta mutta kun lähes jokainen lento päättyi silti laattaamiseen tai vähintään vakavaan pahoinvointiin niin ajattelin että käytän rahani mieluummin sellaiseen lentämiseen joka on oikeasti kivaa.

Kurssille ilmoittauduttu  ;D.

Ensi viikolla alkaa teoriat. Tästä eteenpäin ei ole ongelmia mihin käyttää vapaa-aikansa.

Pitää paikkansa. Paitsi jos on perhettä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nonih, kohta on vuodenvaihde taas. Purjelentoteoria alkanee pian sen jälkeen, toivottavasti. Lupauduin jo vuosi takaperin menemään purjelentokurssille. Se olisi ihan valtavan upeaa minustakin, ei mua sinne mitenkään pakoteta tietenkään!

Mä olen enemmän ja vähemmän omasta tahdosta viettänyt paljon aikaa kentän laidalla viimeiset pari vuotta. lmailusta on tullut minullekkin tärkeä osa elämää, vaikken mitään lupakirjaa omaa. Siis vielä.

Alfred Hitscok ( eiks oo hienosti kirjotettu) keksi jo aikoinaan pelon mekanismin.

Olen oppilailleni kuvaillut lentopelon syntyä. Ihmisen pelko syntyy kun ei tiedä mistään mitään, eikä ole toimintamallia tuleviin pulmiin.

Lentokoulutuksessa kerrotaan luottamuksesta lentolaitteeseen ja toimintamallit pulmatilanteisiin.

Oli se Alfred viisas mies, osasi pelotella ihmisiä. Lennonopettajat osaavat taas poistaa lentopelon. ilmatottumus on avainsana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Allekirjoittaneelta lensi laatta jo ensimmäisellä tutustumislennolla. Sain kuitenkin kaupan päälle toisen lennon ja silloin otettiin vähän iisimmin eikä pahoinvointia tullut. Tästä innostuneena menin kurssille.

Aluksi oli aikamoista tervanjuontia, jatkuvaa pahoinvointia ja oksentelua. Olin jo vähällä jättää leikin kesken mutta sitten sattui niin hieno koululento että sen jälkeen olin varma että tämä on se mun juttu.

Olen lentänyt nyt 8 vuotta ja edelleen esiintyy pahoinvointia, joskin useimmiten vain silloin kun joku muu on ohjaimissa. Joillakin vaan kestää pää huonommin, mutta kaikenlaista sitä pystyy itse tekemään pahoinvoinnin pienentämiseksi.

Koetin viime kesänä suorittaa pilvilentokelpuutusta mutta se oli todellinen tuskien taival. Huppu oli täynnä reikiä ja piti keskittyä ohjaamisen sijasta siihen ettei katsonut niistä rei-istä ulos. Lisäksi hupun alla oli järkyttävän kuuma. Kokeilin kaikkea mahdollista pahoinvoinnin ehkäisemiseksi. Mielikuvaharjoituksien, pahoinvointirannekkeiden ja inkiväärin voimalla sain lennettyä noin puolet kelpuutukseen vaaditusta mittaritiimasta mutta kun lähes jokainen lento päättyi silti laattaamiseen tai vähintään vakavaan pahoinvointiin niin ajattelin että käytän rahani mieluummin sellaiseen lentämiseen joka on oikeasti kivaa.

Tää on niin tuttua mullekin  ;D Poikkeuksetta joka kauden alku menee laattaamiseksi ensimmäisillä lennoilla. Puolenkymmenen lennon jälkeen alkaa taas tottumaan  :) Pilvilentoa en ole kokeillut - mutta jospa tulevana kesänä kokeilisi  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään